Hirdetés

Virtuális showroom indult az innovatív magyar ötletek támogatására

Elindult Magyarország első virtuális tőkebefektetési piactere, az Első Magyar Virtuális Tőkebefektetési Showroom (EMVITIS), amely kifejezetten azoknak az innovatív magyar startupoknak és cégeknek nyújt bemutatkozási lehetőséget, amelyek megoldást kínálnak a koronavírus-járvány okozta helyzetre, és segíthetik az ország gazdaságának újraindítását. A digitális platformot már a közeljövőben tőzsdére tervezik vinni – közölte az EMVITIS az MTI-vel.

A közlemény szerint az EMVITIS célja, hogy a legígéretesebb magyar startupokat összekösse azokkal a magyar befektetőkkel, akik a recesszió miatt most új, hosszú távon is ígéretes célt keresnek a pénzüknek. Molnár Ferenc ötletgazda, az EMVITIS vezetője az MTI kérdésére közölte: a Singulab Zrt.-n keresztül, illetve más saját és egyéb piaci forrásokból az induló portfólióba és magába

a Showroomba összesen mintegy 1 milliárd forintot fektettek be eddig a tulajdonosok.

A felület fő célja, hogy ennek az összegnek a több százszorosát kitevő méretű forrást gyűjtsön egybe, és több száz cég-, illetve projektportfóliót kezeljen. Kifejezetten olyan projekteket várnak, amelyek a

smart city koncepciót, a fenntartható fejlődést, illetve az egészségügyi szektort érintő okos alkalmazásokon dolgoznak.

A showroomban már most több minősített projekt van, illetve számos további van az „előszobában” elbírálás alatt. Az EMVITIS felületén szigorú titokvédelmi szabályokat alkalmaznak, a felületre regisztráló vállalkozások elképzelései egy minősített szakmai inkubátor szűrőjén mennek át, mielőtt a piactérre kerülnek.

Az EMVITIS kezdetben a tőkebefektetési és üzletrész-vásárlási, vagy a szakmai befektetési célú vevőket célozza meg, de már a közeljövőben tervezik az egész platform tőzsdére vitelét. A portfólióból olyan társadalmilag felelős befektetési alapot (SRI – Social Responsible Investment Fund) építenek, amelyből az egész társadalom profitálhat – írták.

„Az a célunk, hogy a projekten keresztül a lehető legszélesebb körben lehetőség nyíljon az ország újjáépítésében való részvételre”

– idézi Molnár Ferencet a közlemény.  Ennek része, hogy megvásárolható legyen az EMVITIS részesedését magában foglaló „Széchenyi-részvény”. Ez, akárcsak a régi téglajegyek, nem csupán üzleti hasznot hoznak majd a birtokosának, hanem erkölcsi és társadalmi felelősségvállalását is kifejezi – SRI alap-részvényként funkcionál majd.

Az EMVITIS ötlete Molnár Ferenctől, a 10 éve működő, Európai Bizottság-díjas Virtuális Erőmű Program (VEP), és a Virtuális Egészségközpont tulajdonosától származik. A projekt sikeres megvalósításáért saját Singulab nevű egészségügyi és smartmegoldás-fókuszú inkubátorházának partneri hálózata mellett olyan szakértőkkel kötött megállapodást, mint a Medicall innovatív egészségügyi megoldás egyik ötletgazdája és társtulajdonosa, Kotulyák Tamás startupper és a RoiWorks innovatív digitalis ügynökség társtulajdonos-vezérigazgatója, Rácz István.

Eladta a Sanofi a fogyasztói egészségügyi üzletága, az Opella 50 százalékos részesedését

Az eladás nem volt zökkenőmentes, az erős politikai ellenérzéseket váltott ki. A Sanofi végül úgy tudta amerikai vevőnek adni az Opella részvényeinek felét, hogy garanciákat vállalt a francia termelés fenntartására, és beengedte a francia állami befektetési bankot is a tulajdonosi körbe.

Bővebben

Az európai mesterséges intelligencia globális lendületet kap az első és legnagyobb technológiai, startup- és digitális befektetési eseményen

A GITEX EUROPE x Ai Everything a berlini bemutatkozására készül, miközben befolyásos vezetők és döntéshozók irányoznak elő határokon átnyúló, merész technológiai partnerségeket, a tőkéhez való hozzáférés bővítését és a mesterséges intelligencia gazdaságának felgyorsítását.

Bővebben

1 milliárd eurót vontak be 2025 első negyedévében az európai AI-ügynök startupok

Ez az ügyletérték már önmagában meghaladta a tavalyi egész éves befektetések összértéknek felét, ami ezen a területen Európában 1,7 milliárd euró volt. A legnagyobb befektetéseket a Synthesia, az ElevenLabs és a Luminance könyvelhette el.

Bővebben

Az Egyesült Államok piaca továbbra is nyitott az innovatív cégekre – ezzel biztatják a magyar startupokat az amerikai szereplők

A mostani bizonytalan időkben is van keresnivalójuk az európai és magyar cégeknek az USA piacán, és ezt olyan szereplők állítják, mint a JP Morgan vagy a Florida állami gazdaságfejlesztési vezetők. Arról, hogy milyen visszhangokat hall mostanában az amerikai piacról, és miben kell segítség a magyar cégeknek az amerikai piacra lépéshez, Pazaurek Pirossal, az USA Accelerator

Bővebben

Csillag Péter: Nem új jogszabályokra van szükség az európai ökoszisztéma jobb működéséhez, hanem a meglévő korlátozások lebontására

A HunBAN elnöke szerint ha az amerikai vámpolitika azt eredményezi, hogy Európa végre összekapja magát, és egységesebb piacot hoz létre, ez még jól is jöhet számunkra. Ehhez viszont az uniós döntéshozóknak hagyniuk kéne a piacot érvényesülni, és jól kihasználni a technológa adta lehetőségeket. Erről is beszélgettünk Csillag Péterrel.

Bővebben