Hirdetés

Virtuális hangasszisztensek segítik a banki ügyintézést

Az elmúlt években több bank kezdett digitális asszisztenst alkalmazni. A mesterséges intelligencia előnyeit kihasználva ugyanis a digitális asszisztensek időt takarítanak meg az ügyfelek számára az alapvető banki műveletek terén, akik így még egyszerűbben, gyorsabban és kényelmesebben intézhetik pénzügyeiket.

Egyre többen szoknak hozzá, hogy mindennapos online kereséseikhez, útvonaltervezéshez, feladat kiadáshoz olyan hang-vezérelt okos alkalmazásokat vegyenek igénybe otthonukban, mint az Alexa, a Siri vagy a Google Segéd. „Ahogy a hangalapú vezérlés technológiája egyre hatékonyabbá és pontosabbá válik, sokak számára úgy válik egyre egyszerűbbé, hogy banki műveleteiket telefonon keresztül, egyszerű beszédhanggal végezzék, ahelyett, hogy kézzel írnák be a szükséges információkat” – mondja a téma szakértője, Németh Balázs, a K&H Csoport innovációs vezetője. Németh Balázs néhány olyan nemzetközi példát is említ, amelyeket javítják a bankolás élményét és amelyek miatt sokan szívesen kipróbálnák ezeket az új digitális segítőket.

Egyszerűbb keresés

Amennyiben a folyószámlánkról alapvető információra van szükségünk ‒ de nem akarjuk felhívni az ügyfélszolgálatot, vagy nem akarunk belépni az e-bankba ‒, a digitális asszisztens egyszerűen megmondja az egyenlegünket. A legtöbb digitális asszisztens ‒ mint például a Chase Bank Digitális Asszisztense ‒ megmutatja a folyószámla egyenlegét, segíti a számlák kifizetését vagy átutalások kezdeményezését, áttekintést ad a megtakarításokról és ha kérjük, megadja a bankszámla számát is. Képes abban is segíteni, hogy szükség esetén zároljuk a bankkártyánkat, és a legfontosabb banki ügyleteket elintézi a mobilapplikáción keresztül.

Semmit a kéznek

Ha elege van a karakterek bepötyögéséből, a helytelen szavakat átíró javítóprogramokból, a digitális hangasszisztens gyorsabb és egyszerűbb utat kínál a bankszámlával kapcsolatos információk megszerzésére. Egyes digitális asszisztensek beszélnek is, ahogy például Erica, a Bank of America mobilapplikációjában működő virtuális segéd. Vagy a US Bank Smart nevű asszisztense, amellyel lehet beszélgetni, csak gombok nyomogatásával utasításokat adni, vagy éppen be is lehet pötyögni a kérést.

„A digitális hangasszisztensek azoknak az ügyfeleknek jelentenek könnyebbséget, akik szívesen használnak más, hangvezérelt szolgáltatásokat is a telefonjukon, így hasonló élményben részesül egy banki digitális asszisztens esetén is”

– teszi hozzá Németh Balázs.

Gyors tranzakciók

Az olyan banki virtuális hangasszisztensek segítségével, mint Erica-val vagy a Smarttal, egyszerűen és gyorsan lehet pénzt utalni, legyen szó akár családtagokról, barátokról vagy például szolgáltatókról. A Smartnak például hangutasításba lehet adni, hogy végezzen el egy átutalást. Elegendő annyit mondani, hogy „Helyezz át pénzt a megtakarítási számláról a folyószámlára!”; vagy „Küldj Gézának ötezer forintot!”; „Jegyezz elő harminc ezer forint határidős átutalást az autó törlesztésére!”.

A jövő bankja

A pénzintézetek világszerte hatalmas összegeket fordítanak a digitális technológiák fejlesztésébe. A digitális bankolás ma már természetes. Ahogy a digitális ügyfélszolgálati technológia fejlődik és egyre inkább elterjed a Sirihez, az Alexához és a Google Segédhez hasonló hangvezérelt applikációk használata, a banki ügyfelek úgy fognak egyre inkább a virtuális asszisztens által nyújtott szolgáltatásokra támaszkodni.

„A K&H Csoport a digitális technológiák innovatív alkalmazása révén igyekszik segíteni ügyfeleit, hogy még sikeresebbek legyenek pénzügyeik terén” – mondja Németh Balázs, aki kiemeli: „a jövőben egyre okosabb digitális eszközöket alkalmaznak majd a bankok, amelyek egyre inkább személyre szabott információkat, később pénzügyi tanácsokat is nyújtanak majd az ügyfeleknek”.

Forrás: MMOnline

Az hazai informatikusok pár éven belül külföldi munkaadónak fognak dolgozni?

Négyből három hazai informatikus valószínűnek tartja, hogy a következő két évtized során távmunkában külföldi munkaadónak fog dolgozni, és szinte minden szakember az IT-életpálya természetes részének tekinti a külföldre történő munkavégzést – derül ki egy friss kutatás eredményeiből. Az IVSZ értékelése szerint mindez nemcsak az egyébként is súlyos munkaerő-hiánnyal küzdő digitális munkaerőpiac szempontjából jelent újabb egyértelmű

Bővebben

Még sosem érte meg ennyire telekocsizni

Noha december 31-ig még biztosan hatósági árakon tankolhatunk, a globális infláció miatt sokan már most az autós közlekedés költséghatékonyabb alternatíváit keresik. A közúti közlekedés résztvevőinek egyre több anyagi próbatétellel kell szembenézniük, így autósként és utasként egyaránt mérlegelni kell, hogy milyen utazási forma lehet a leggazdaságosabb, különösen nagyobb távolságok esetében.

Bővebben

Közösségi támogatás megoldást hoz a tartalomgyártóknak a magyar startup

Általános nemzetközi trend, hogy a fogyasztók egyre inkább nyitottak arra, hogy pénzzel is támogassák a kedvenc tartalomkészítőiket. 2021-ben az ezzel kapcsolatos mikrotranzakciók összege átlépte 13,5 milliárd dollárt és az előrejelzések szerint ez az éves összeg hamarosan a duplájára nő. A válság miatti reklám és szponzorköltések kiesésével a médiumok, vloggerek és nonprofit szervezetek is nagyobb szerepet szánnak a közösségi támogatásnak. Nekik nyújt alternatívát a tranzakciós díj és akár áfa nélkül működő magyar Donably.

Bővebben

Innovatív találmány védi meg az autósokat a vadgázolástól

Hazánkban a hivatalos statisztikáknál jóval több, évente akár 40 ezer vadgázolás történhet. Ezt a számot hivatott csökkenteni a VIONN GO, az első okos vadriasztó, ami a gépjármű alvázára rögzítve a beépített hangszórónak köszönhetően jelzi érkezésünket az állatvilágnak. A fejlesztők egy mégis bekövetkezett vad által okozott baleset esetén a keletkezett kárt öt munkanapon belül megtérítik ügyfeleiknek egymillió forintig.

Bővebben
Ez a weboldal is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg. A weboldalon megtekintheted a sütik használatának részletes leírását.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Később módosíthatod a beállításaidat
Cookie beállítások