Hirdetés

Van esélyünk az új Facebook-algoritmus ellen?

növekedés

A Facebook legújabb algoritmus frissítése megmutatta a világnak, hogy mennyire függenek a marketing szakemberek, a social media menedzserek és a tartalomgyártók, influencerek is. Van-e bármilyen hackelési lehetőség, vagy kiskapu ellene? Ennek járt utána Geoff Desreumaux szakértő.

A Facebook célja nagyon nemes volt a frissítéssel: arra hivatkoztak, hogy szeretnék, ha több személyes tartalommal találkozna a felhasználó, és a beszélgetések is a saját ismerőseinkkel és barátainkkal zajlanának, nem mindig csak a fizetett promóciókkal találkoznánk. Összességében tehát ennek érdekében az algoritmus azt figyeli, hogy „jelentőségteljes beszélgetések” alakuljanak ki. A kérdés ugye csak az, hogy mi számít neki értelmesnek, vagy jelentőségteljesnek…

Feltételezhetjük ezekre alapozva, hogy a rangsorolás alapja nem a likeok és megosztások száma lesz, hanem a kommentek mennyisége. A sok hozzászólással rendelkező posztokat sorolja tehát a hírfolyam elejére? Geoff Desreumaux az alábbi mémmel kísérletezett. Arra kérte a követőit és ismerőseit, hogy szóljanak hozzá a képhez, és osszák meg a tapasztalataikat – akkor, ha a feed tetején látják a mémet.

„Általában egy random macskás mém egyáltalán nem járul hozzá a Facebook profilomhoz. Ez nem az, amit az emberek várnak tőlem – hiszen én egy marketing szakember vagyok. De ezúttal meghívtam őket, hogy vegyenek részt. Azt is megkértem tőlük, hogy tegyék meg észrevételeiket a hozzászólásról minden alkalommal, amikor a hírcsatorna tetején látják. Normális esetben ez legfeljebb egyszer lehetett volna a régi rendszer szerint.”

A teszt eredményeként 5 nap alatt mindössze 37 reakció érkezett – ami elnézve Geoff követőtáborát nagyon csekély. Ellenben 128 hozzászólást lett a poszt alatt, ami hihetetlen sok. A kommentek ráadásul jelentős részben olyan emberektől érkeztek, akikkel nincs aktív kapcsolata. Egyetlen egy ember sem osztotta meg, mégis a valaha volt legnagyobb elérés született meg a béna macskás képpel. További váratlan eredmény, hogy a hozzászólásokból kiderült, hogy az emberek között többen is látták ötnél többször a posztot a hírfolyam elején – ez korábban elképzelhetetlen lett volna.

„Az eset megerősítette a hipotézisemet, miszerint a Facebook algoritmusai nem lettek kijátszhatatlanok. Az is kiderült, hogy a Facebook egyre intelligensebb, de érzelmei nincsenek, és ezáltal nem tudta pontosan megállapítani, hogy mi az értelmes beszélgetés, és mi csak egy kommentáradat.” – írja a tesztelő szakember.

Ami a tanulság lehet számunkra a márkánk Facebook oldalának üzemeltetése viszonylatában az az, hogy a megosztások és like-számok helyett a kommentek mennyiségére kell koncentrálnunk a jövőben. Ha értékes contentet osztunk meg magunkról, innovációinkról, vagy bármilyen inspiráló tartalmat tudunk generálni – azzal nem lőhetünk mellé. A Facebook minél értékteremtőbb, személyes posztokat szeretne látni, és valószínű ezt a minőségi tartalomgyártást az oldalad követői sem tudják majd szó nélkül hagyni.

 

Az ember bármikor beavatkozhat a mesterséges intelligencia működésébe – erre ad garanciát az Unió AI szabályozása

Komoly nyomon követési és naplózási rendszert kell annak kiépítenie, aki bizonyos területeken mesterséges intelligenciát alkalmazó szoftvert szeretne forgalmazni az EU-ban.  Az új uniós rendelet, az AI Act ezt azért is írja elő, hogy bármikor közbe tudjon lépni az ember az AI működésébe, ha szükséges. Összefoglaltuk a Pokó Diána mesterséges intelligencia és technológiai szakjogásszal készült interjúnkat.

Bővebben

Ha az EU nem szabályozná a mesterséges intelligenciát, könnyen elharapózhatna a félelem, és megfojtanánk az innovációt

Márciusban fogadta el az Európai Parlament a világ első átfogó mesterségesintelligencia-szabályozását. Miért volt szükség az ún. AI Act-re? Tartanunk kell-e a robotok lázadásától, vagy attól, hogy a kormány AI-eszközökkel követi a mindennapjainkat? Mit fog érzékelni a felhasználó, és mennyi időbe telhet, mire a jog utoléri a gyorsan fejlődő technológiát? Interjúnk dr. Pokó Diána mesterséges intelligencia

Bővebben

Mi az: 42, és nem az élet értelme?

Az európai startup-ökoszisztéma az idei első negyedévben 42 darab, egymillió dollárt meghaladó befektéssel büszkélkedhet. 2022 második negyedéve óta nem volt ilyen magas ez a szám, és már 2024 első három hónapjában majdnem fele annyi úgynevezett megaround történt Európában, mint tavaly összesen.

Bővebben

Hozz egy jó ötletet egy elhagyott terület újrahasznosítására, és nyerj hárommillió forintot!

A CheckINN Revitalizátor ötletpályázat célja, hogy a befektetők helyett a felsőoktatásban tanuló diákok álmodják meg, hogy a funkcióját vesztett, elhanyagolt épületek, területek hogyan teremthetnének újra értéket, új külsővel és turisztikai jelentőséggel is felruházva őket.

Bővebben

Virtuális prototipizálást, szervezetfejlesztést és inkubációt is ad a projektednek a Technocatalyst program

A Technocatalyst olyan projektek jelentkezését várja, amelyek lelassultak vagy elakadtak, de a következő szintre szeretnének lépni, legyen szó a termék vagy szolgáltatás fejlesztéséről, piacra viteléről vagy a szükséges pénzügyi támogatás megszerzéséről. A program három szereplő különböző szolgáltatási portfólióját hozza tető alá, így a résztvevők ott kapnak segítséget, ahol a leginkább szükségük van rá.

Bővebben

A startup-ökoszisztémát is megszólítja idén a SMART Konferencia

Az IVSZ által szervezett innovációs és üzleti konferencia, a SMART a startup-ökoszisztémát is megcélozza: a fő eseménnyel párhuzamosan futó SMARTup Konferencián, melyet az InnoMaker Partners csapatavál együttműködésben állítanak színpadra, a startupvilág aktuális kérdésit járhatják körbe a résztvevők. A SMART-on ráadásul a Startup Online csapatának köszönhetően egy 360 fokos szelfigépet is kipróbálhatsz.

Bővebben

Újrahasznosított műanyagból készült kompozit, kertészeti rendszer, ultrahatékony növénystimuláló szer – ilyen projektek mutatkoztak be a Startup Plastic Surgery pitch versenyén

A Startup Plastic Surgery és a Klímainnovációs Közösség inkubációs programjában olyan projekteket karolnak fel, amelyek a műanyag által okozott környezeti és egészségügyi problémákra kínálnak megoldásokat. A program hagyományosan egy pitch versennyel zárul, amin a Startup Online is jelen volt. Fotóriportunkat láthatjátok.

Bővebben

2023 nem volt az európai unikornisok éve, az idei év annál inkább az lehet

2017 óta nem volt olyan alacsony az egy évben jegyzett új unikornis vállalkozások száma Európában, mint tavaly: csupán 7 új unikornis született. 2024 első negyedévében viszont már 4 új unikornissal büszkélkedhet az európai piac – mutatjuk is őket!

Bővebben
Ez a weboldal is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg. A weboldalon megtekintheted a sütik használatának részletes leírását.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Később módosíthatod a beállításaidat
Cookie beállítások