Hirdetés

Van esélyünk az új Facebook-algoritmus ellen?

növekedés

A Facebook legújabb algoritmus frissítése megmutatta a világnak, hogy mennyire függenek a marketing szakemberek, a social media menedzserek és a tartalomgyártók, influencerek is. Van-e bármilyen hackelési lehetőség, vagy kiskapu ellene? Ennek járt utána Geoff Desreumaux szakértő.

A Facebook célja nagyon nemes volt a frissítéssel: arra hivatkoztak, hogy szeretnék, ha több személyes tartalommal találkozna a felhasználó, és a beszélgetések is a saját ismerőseinkkel és barátainkkal zajlanának, nem mindig csak a fizetett promóciókkal találkoznánk. Összességében tehát ennek érdekében az algoritmus azt figyeli, hogy “jelentőségteljes beszélgetések” alakuljanak ki. A kérdés ugye csak az, hogy mi számít neki értelmesnek, vagy jelentőségteljesnek…

Feltételezhetjük ezekre alapozva, hogy a rangsorolás alapja nem a likeok és megosztások száma lesz, hanem a kommentek mennyisége. A sok hozzászólással rendelkező posztokat sorolja tehát a hírfolyam elejére? Geoff Desreumaux az alábbi mémmel kísérletezett. Arra kérte a követőit és ismerőseit, hogy szóljanak hozzá a képhez, és osszák meg a tapasztalataikat – akkor, ha a feed tetején látják a mémet.

“Általában egy random macskás mém egyáltalán nem járul hozzá a Facebook profilomhoz. Ez nem az, amit az emberek várnak tőlem – hiszen én egy marketing szakember vagyok. De ezúttal meghívtam őket, hogy vegyenek részt. Azt is megkértem tőlük, hogy tegyék meg észrevételeiket a hozzászólásról minden alkalommal, amikor a hírcsatorna tetején látják. Normális esetben ez legfeljebb egyszer lehetett volna a régi rendszer szerint.”

A teszt eredményeként 5 nap alatt mindössze 37 reakció érkezett – ami elnézve Geoff követőtáborát nagyon csekély. Ellenben 128 hozzászólást lett a poszt alatt, ami hihetetlen sok. A kommentek ráadásul jelentős részben olyan emberektől érkeztek, akikkel nincs aktív kapcsolata. Egyetlen egy ember sem osztotta meg, mégis a valaha volt legnagyobb elérés született meg a béna macskás képpel. További váratlan eredmény, hogy a hozzászólásokból kiderült, hogy az emberek között többen is látták ötnél többször a posztot a hírfolyam elején – ez korábban elképzelhetetlen lett volna.

“Az eset megerősítette a hipotézisemet, miszerint a Facebook algoritmusai nem lettek kijátszhatatlanok. Az is kiderült, hogy a Facebook egyre intelligensebb, de érzelmei nincsenek, és ezáltal nem tudta pontosan megállapítani, hogy mi az értelmes beszélgetés, és mi csak egy kommentáradat.” – írja a tesztelő szakember.

Ami a tanulság lehet számunkra a márkánk Facebook oldalának üzemeltetése viszonylatában az az, hogy a megosztások és like-számok helyett a kommentek mennyiségére kell koncentrálnunk a jövőben. Ha értékes contentet osztunk meg magunkról, innovációinkról, vagy bármilyen inspiráló tartalmat tudunk generálni – azzal nem lőhetünk mellé. A Facebook minél értékteremtőbb, személyes posztokat szeretne látni, és valószínű ezt a minőségi tartalomgyártást az oldalad követői sem tudják majd szó nélkül hagyni.

 

A magyar startup ökoszisztéma 2022-es legjeivel indul az új év

2023-ban folytatódik a hazai közösségi finanszírozás legfontosabb eseménysorozata, január 12-én ismét átadják az elmúlt év startup legjeinek járó díjakat. A Tőkeportál minden év végén teret ad a startup ökoszisztéma követőinek, akik szavazással dönthetik el, kik voltak 2022 legjobbjai a kijelölt kategóriákban. A Startup Utószilveszteren az elmúlt év legjobb startupját, befektetőjét, kampánygazdáját keresik.

Bővebben

Több mint 1 millió eurós befektetést kapott a magyar startup

Ritkán látunk ilyet a hazai startup világban: 1,25 millió eurós befektetést kapott a Volteum, az elektromos járműflották működését optimalizáló magyar startup. A Start it @K&H inkubátorban, majd a nemzetközi Techstars programban fejlődő csapat a kockázati tőkealapok mellett olyan autóipari angyalbefektetőket is meghódított, mint a Petronas vagy a Rolls Royce vezetői.

Bővebben

Miért tűz ki mérföldkövet a befektető?

Sok startup nagy meglepetéssel konstatálja, hogy miután elmegy egy befektetőhöz, nem egyben kapja meg a befektetési összeget, hanem – szinte mindenkinél – csak a befektetési összeg egy részét kapja meg, a többi pedig feltételekhez van kötve. Na de miért kéri ezt a kockázati tőkealap-kezelő, amikor az ő ötlete „tuti szuper”, és amúgy is milyen olcsón megkapta a százalékot, miközben ebből 1000%, hogy unikornis lesz? Amúgy is csak sok adminisztráció lesz belőle. Gergely Balázs, a Vespucci Partners kockázatitőke-alap befektetőjének, a Corvinus Egyetem oktatójának írása.

Bővebben

Magyar startup nyert díjat Európa vezető energetikai kiállításán  

Rendkívül sikeres félévet tudhat maga mögött a Startup Campus németországi irodájának portfólióvállalata, a MET3R. Innovatív megoldásaikat Európa vezető energetikai szakkiállításán, az Enlit Europe frankfurti állomásán mutatták be. A rendezvény keretében a Four D’s Pitching Festival egyik előadójának is beválasztották őket, ahol megnyerték a “Demokratizáció” kategóriát.

Bővebben

Ismét milliókat érhet egy kiváló innovatív ötlet!

Újra kiírják az idén tavasszal első alkalommal megrendezett START ösztöndíjprogramot, amely most is a fiatalok startup vállalkozásának létrehozását támogatja. A program során az anyagi támogatás mellett intenzív képzés és mentorálás is vár a legkreatívabb ötletgazdákra. A Nemzeti Tehetség Központ szakmai együttműködő partnere ezúttal is a Design Terminal. Jelentkezni december 20-ig lehet a startprogram.designterminal.org oldalon.

Bővebben

Magyar startup kapott lehetőséget, hogy előadjon a világ legnagyobb technológiai konferenciáján

Nem sokkal azután, hogy élővideó stúdió applikációját elérhetővé tette a RECnGO a Huawei AppGallery-ben, meghívás is érkezett a techóriástól amiben azt kérték: csatlakozzon a magyar startup hozzájuk a 2022-es lisszaboni Web Summit színpadán. Egy csapással a cég egy nagy álma vált valóra – mégis valami más miatt is izgalmas volt ez a meghívás a RECnGO csapat számára.

Bővebben

A SPAR és a Munch együtt tesz az élelmiszerpazarlás csökkentéséért

A hazai üzletlánc vásárlói is hozzájárulhatnak ahhoz, hogy minél kevesebb élelmiszer landoljon a szemetesben: a SPAR a Munch online platformmal karöltve szorítja vissza az élelmiszerpazarlást, ennek köszönhetően a vevők kedvezményes áron juthatnak jó minőségű termékekhez. Az ételmentő szolgáltatást 2022. november 3-ától Budapest XI. kerületében, valamint Szegeden és Hódmezővásárhelyen tesztelik.

Bővebben

Franchise programmal jön Magyarországra a nemzetközi logisztikai vállalat

Sikeres tesztidőszakot követően hivatalosan is elindította Magyarországon DODO Partner franchise kezdeményezését az előrejelzéseken és a forgalmi adatok valósidejű elemzésén alapuló, aznapi kiszállítási feladatokat végző nemzetközi logisztikai vállalat, a DODO. A program célja a vásárlók még hatékonyabb kiszolgálása a futárkapacitások bővítése révén, valamint a távolabbi régiók kézbesítési feladatainak megkönnyítése. A vállalat saját ügyfélkörével és a szükséges know-how-val segíti franchise-partnereit. A franchise-modell bevetésével gyorsabbá és egyszerűbbé válhat a partnerekkel folytatott együttműködés.

Bővebben

A JunctionX ismét hazánkra irányította a nemzetközi techközösség figyelmét

Közel 70 országból rekordszámú, összesen 722 induló regisztrált az idei JunctionX Budapest hackathonra. A kétnapos innovációs versenyen az Antavo, a SEON és a Wise kihívásait kellett teljesíteni a mindennapi életünket érintő problémákra választ adó technológiai projektek megalkotásával. Összesen 40 pályamunkát értékelhetett a zsűri: az abszolút győztes a magyar Gaia lett, egy olyan megoldással, amely képes kiszűrni a weboldalakra tisztességtelen szándékkal érkező felhasználókat, míg a közönségdíjat a gyanús tranzakciókat lefülelő GeoSnatcher érdemelte ki. A top 5 csapat a közel négymillió forintos összdíjazás mellett értékes szakmai kapcsolatokkal is gazdagodott.

Bővebben
Ez a weboldal is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg. A weboldalon megtekintheted a sütik használatának részletes leírását.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Később módosíthatod a beállításaidat
Cookie beállítások