Hirdetés

Üzleti partnerségekkel is gazdagodnak a V4 Startup Force startupjai

Régiós terjeszkedésben segít a vállalkozásoknak a Design Terminal V4 Startup Force programja. A 2022-es tavaszi szemeszter lezárult, az izgalmas megoldásokat fejlesztő, B2B startupokat arról kérdeztük, mivel segítette őket a program a jövőre nézve.

Első körben persze nézzük, kik kerültek be ebbe a körbe! A magyar B-Lock okos kerékpártároló rendszert fejleszt, mely applikáción keresztül nyitható és zárható, így maximális biztonságot nyújt a bringatulajdonosoknak. A lengyel Ecobean kávézaccból gyárt használati tárgyakat, például szívószálat vagy éppen virágcserepet.

A cseh BEiT digitális és automatizált megoldása segíti az ingatlantulajdonosokat a hatékony ügyintézésben, és lehetővé teszi bérlőik számára, hogy csökkentsék energiaszámlájukat. A szlovák Try The Colors azoknak segít alkalmazásával, akik lakást újítanak fel: felhasználók egy helyen tudhatják le az egész procedúrát, az inspirációtól a szín kiválasztásán és megvásárlásán át a festő felkéréséig.

Összesen 81 csapat adta be jelentkezését, majd 15-nek volt lehetősége megmérettetni magát a programot megelőző Bootcamp során, közülük kerültek ki a végső résztvevők. Online és offline programokkal kísérve járták be május végén a visegrádi régiót a startupok. Az első két hetet virtuálisan, a harmadikat pedig Budapesten, offline valósították meg a szervezők.

VIDEÓ A „BUDAFEST” OFFLINE HÉTRŐL!

A felkészítő tábor nem csupán arra volt jó, hogy kiderüljön, ki lesz a négy továbbjutó startup. A vállalkozások már ezen az intenzív öt napon is gyakorlati tudást kaptak, melyekkel mélyíthették pitch, sales, jogi és befektetési tudásukat, mentorálásokon, valamint közösség- és csapatépítő eseményeken vehettek részt. A V4 SUF Alumniból Bittera Réka (Briefly) és Zwecker Bence (Munch) osztotta meg velük korábbi tapasztalatait.

A programba végül – ahogy minden félévben – az országok legjobbjai kerültek be. A workshopok, mentorálások mellett a V4 SUF legnagyobb értéke, hogy üzleti találkozókon vehetnek részt a startupok. Ebben a szemeszterben országonként 3-3 ilyen, személyre szabott lehetőség volt adott.

„Számunkra ezek a találkozók voltak a leghasznosabbak – mondja Adrianna Maria Piasek, az Ecobean társalapítója. – Ezeknek az alkalmaknak köszönhetően várhatóan több partnerünk is lesz majd Magyarországról és más országokból is.”

„Nagyon jó élmény volt, hogy ennyi különböző hátterű emberrel tudtunk megismerkedni, mentorokkal és startupokkal egyaránt, mert mindenki megoszthatta a másikkal a saját tapasztalatát – világít rá a program egyik legfontosabb értékére Jade Nacoul, aki a nemzetközi üzletfejlesztésért felelős a BEiT-nél. – Ez segíteni fog nekünk a jövőben, és persze a kapcsolat is megmarad ezek között az emberek között, tudunk hova nyúlni, ha elakadunk.”

A V4 Startup Force-ról röviden:

A V4 Startup Force programot 2018-ban indította a Design Terminal a Nemzetközi Visegrádi Alap támogatásával és régiós partnerekkel közösen. A kezdetek óta több, mint 50 résztvevő startup fejlesztését vitték sikerre, több, mint 300 üzleti találkozó keretén belül. A legfőbb cél, hogy olyan régiós közösség alakuljon ki, amelyben a startupok és a nagyobb piaci szereplők számíthatnak egymásra, és hosszú távon közösen tudják megmutatni a globális piacnak a régió erejét. A Design Terminalhoz ebben az évben is csatlakozott partnerként a cseh DEX-IC és a szlovák CAMPUS, illetve lengyel részről, új beállóként a Startup Hub Poland is segíti a kezdeményezést.

 

 

 

Ligát váltana a STRT: Balogh Petyáék a BÉT Standard kategóriába lépésre törekednek

A szabályozott piacra lépés érdekében a STRT már két szereplővel is együttműködik, és pénzügyi beszámolójukat is ennek megfelelően készítik el idén. Hogy mikor debütálhat a cég a BÉT Standard kategóriájában, egyelőre nem tudni – addig is elmagyarázzuk, hogy ez miért fontos.

Bővebben

Új szereplő jelent meg a közép-kelet-európai ökoszisztémában: Miben segíthet a Scale Factory a magyar scaleupoknak?

A szingapúri szolgáltató arra fókuszál, hogy minél hatékonyabban segítse ügyfelei növekedését és terjeszkedését új piacokon, a lehető legtöbb kereskedelmi hasznot hozva nekik. A Scale Factory mostantól a közép-kelet-európai régióból is várja a skálázódni kívánó vállalkozásokat.

Bővebben

Sok diáknak fogalma sincs arról, hogy milyen költségekkel jár a felnőtt élet – mondja Gyarmati Fanni, a Diverzum társalapítója

A Diverzum és a más ökoszisztéma-szereplők által készített Gen Z Reportból kiderül, hogy a fiatalok átlagos bérigénye közel sem olyan irreálisan magas, mint azt gondolnánk. A kutatási eredmények kapcsán beszélgettünk Gyarmati Fannival, a Diverzum társalapítójával.

Bővebben

Hogyan érdemeld ki a Z generáció márkahűségét?

Több ökoszisztéma-szereplő összefogásával készült átfogó kutatás az 1995-2006 között született korcsoport helyzetéről, gondolkodásáról, értékvilágáról és vásárlási szokásairól. A főbb eredményeket ismertetjük.

Bővebben