Hirdetés

Úton a karbonsemlegesség felé a Microsoft

Ha a csökkenés a jelenlegi ütemben folytatódik, a Microsoft károsanyag-kibocsátása kevesebb mint a felére eshet vissza tíz éven belül. A vállalat egy évvel ezelőtt jelentette be az ambiciózus célját, 2030-ra elérni a karbonnegatív állapotot. 2050-re pedig annyi szén-dioxidot kíván eltávolítani a környezetből, mint amennyi kibocsátásához az 1975-ös alapítása óta közvetlenül vagy közvetve az elektromos fogyasztása által hozzájárult. Az elmúlt év eredményeiről számolt be most Brad Smith, a Microsoft elnöke, aki bejelentette azt is, hogy a következő pénzügyi évtől a vezetők fizetése a célok elérésének függvényében fog alakulni.

Hirdetés

Az első becslések szerint, tavaly mintegy 6 százalékkal esett vissza a Microsoft szén-dioxid-kibocsátása, amely hozzávetőleg 730 000 tonna szén-dioxidnak felel meg. Az eredményeket ismertető blogbejegyzés szerzője, Brad Smith, a Microsoft elnöke, elismeri, hogy ebben szerepet játszott a járvány miatti globális leállás is, ám jórészt annak tulajdonítható, hogy a vállalat egyre nagyobb mértékben támaszkodik megújuló energiaforrásokra, miközben a partnerei és beszállítói is fokozatosan állnak át ezekre a fosszilis energiahordozókról. A Microsoft emellett 26 nagyszabású fenntarthatósági projektet támogat világszerte, amelyek összességében 1,3 millió tonna szén-dioxid légkörből való eltávolításához fognak hozzájárulni.

A Microsoft épp egy évvel ezelőtt jelentette be, hogy 2030-ra karbonnegatívvá válik, vagyis több szén-dioxidot távolít el a légkörből, mint amennyit kibocsájt. Ennek érdekében nemcsak a saját kibocsátását szorítja a minimumra, hanem olyan projekteket is támogat, amelyek révén szén-dioxidot lehet kivonni a légkörből. Mindezek eredményeként, a vállalat 2050-re annyi szén-dioxidot fog eltávolítani a környezetből, mint amennyit az 1975-ös alapítása óta közvetlenül vagy közvetve az elektromos fogyasztása által kibocsátott. A vállalat tehát egyszerre kötelezte el magát a szén-dioxid-kibocsátás radikális csökkentése és a szén-dioxidnak a légkörből való kivonása mellett.

Brad Smith szerint az elmúlt év eredményei reményt keltőek, de még sok a teendő a kívánt végcél eléréséig. Megfogalmazása szerint, ha a cél, képletesen szólva, az lenne, hogy elérjék a Holdat, jelenleg még „csak” egy asztronautát sikerült Föld körüli pályára állítaniuk. Az előrehaladásról részletesen a Microsoft a napokban kiadott fenntarthatósági jelentésében számol be, amelyet – a teljes átláthatóság melletti elkötelezettségéhez híven – a független Deloitte könyvvizsgáló céggel auditáltatott. Brad Smith bejegyzésében egy további új bejelentés is szerepel: a következő pénzügyi évtől kezdve (idén július) a fenntarthatósági célok terén elért eredmények közvetlenül fogják befolyásolni a vállalat vezetőinek javadalmazását.

A Microsoft tavaly 1 milliárd dollár rendelkezésre bocsájtásával egy Klímaügyi Innovációs Alapot (Climate Innovation Fund) hívott életre, amely olyan új technológiák kifejlesztésébe invesztál, mint amilyen például a légköri szén-dioxid kőzetesítését szolgáló közvetlen szén-dioxid-leválasztó és -tároló berendezéseké. A vállalat kész a jövőben is támogatni a nagyobb fenntarthatóságot szolgáló innovációt és üdvözli a klímaváltozás visszaszorítására irányuló nemzetközi kezdeményezéseket is, mint például az Egyesült Államok és az Európai Unió között megújítandó transzatlanti partnerség.

Hirdetés

A Microsoft is beszáll a Startup Hungary tanácsadó testületébe

Szabó Péter, a Microsoft Magyarország vállalati és partnerkapcsolati üzletágigazgatója is tagja lett a Startup Hungary tanácsadó testületének. A felhőtechnológia és a mesterséges intelligencia, valamint vállalkozások digitális átalakulásának elkötelezett támogatójaként a Microsoft is aktívan részt vesz a startupok érdekképviseletét ellátó alapítvány munkájában. A Microsoft Magyarország nemcsak szakértői és technológiai támogatást nyújt a vállalkozásoknak, hanem az üzletszerzésben is kész segíteni őket.

Bővebben

Kiugróan sok gyermekpornográf tartalmat jelentettek – szülőknek szóló tájékoztató indult

Kiugróan sok gyermekpornográf tartalmat jelentettek, de az adathalász kísérletek és a hozzájárulás nélkül megosztott személyes adatok száma is nőtt 2020-ban a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság internetes tájékoztató és segítségnyújtó szolgálata szerint. Az Internet Hotline (IH) az előző évhez képest több mint kétszer annyi, 1765 darab bejelentést kapott tavaly, aminek negyven százaléka gyermekpornográfia miatt érkezett.

Bővebben
Hirdetés

Te használnál egy Netflixes chatbotot?

A Netflix sokunk nappaliját és hálószobáját meghódította. Magyarországon is sokat változtatott a tv nézési szokásokon és olyan népszerű sorozatokat mutatott be, mint a Nagy Pénzrablás, a Witcher vagy a Stranger Things. Mit szólnál, ha azt mondanám, hogy egy chatbot segíthetne kiválasztani a következő kedvenc sorozatodat?

Bővebben

A Hiventures befektetésben részesült cégek a pandémia ellenére is növekedni tudtak

A kontinens egyik legaktívabb befektetőjeként az MFB csoporthoz tartozó Hiventures 2020-ban közel 14 milliárd forint tőkekihelyezést valósított meg, így mára 350 cég található a portfóliójában, melyekhez mindösszesen 38 milliárd forint került kihelyezésre. A tőkebevonásban részesült társaságok a tavalyi évben a krízishelyzet ellenére is jól teljesítettek, mintegy 30 milliárd forint árbevételt termeltek és közel 2000 főnek biztosítanak munkahelyet.

Bővebben

Idén is elindul a női vállalkozókat támogató program

Az első online Dobbantó tréning eredményességének köszönhetően áprilisban ismét virtuális térben veszi kezdetét a program legkeresettebb képzése, a vállalkozói kompetenciafejlesztő tréning. A Budapest Bank és a SEED Kisvállalkozás-fejlesztési Alapítvány közös kezdeményezésének célja, hogy felvértezze a vállalkozónőket azokkal az ismeretekkel, amelyek birtokában tervszerűen, tudatosan indíthatják el, és működtethetik vállalkozásukat.

Bővebben

A kifli.hu egyre szélesebb körben örvend népszerűségnek, most pedig egy rendkívül szimpatikus lehetőség bevezetésével emelték tovább a szolgáltatásuk minőségét: a vásárlók által visszautasított termékeket automatikusan visszatéríti ügyfeleinek, hacsak azok úgy nem döntenek, hogy jótékony célra használják fel az adott összeget.

Bővebben

Egyre változatosabbak az ételrendelési szokásaink

Volt, aki napi kétszer rendelte házhoz kedvenc ételeit, de olyan netpincérező is akadt, aki a bevásárlását is szinte csak online intézte a tavalyi évben. Az alkoholrendelések alakulására nagy hatással voltak a járványügyi korlátozások és a reggeli kávét is előszeretettel rendeljük már házhoz. A tavalyi év az ízlésünkön is sokat változtatott: az örök kedvenc hasábburgonya helyét a sajtburger vette át a képzeletbeli dobogó élén. Desszert tekintetében továbbra is a somlói galuska a favorit, de szívesen fogyasztunk tiramisut és palacsintát is.

Bővebben
A Startup! Online is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel teljesen névtelenül megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Akár most, akár a későbbiekben a "Süti beállítások" gomb megnyomásával módosíthatod a beállításaidat. A későbbiekben ezt a funkciót a főoldal alján találod.
Cookie beállítások