Hirdetés

Úton a karbonsemlegesség felé a Microsoft

Ha a csökkenés a jelenlegi ütemben folytatódik, a Microsoft károsanyag-kibocsátása kevesebb mint a felére eshet vissza tíz éven belül. A vállalat egy évvel ezelőtt jelentette be az ambiciózus célját, 2030-ra elérni a karbonnegatív állapotot. 2050-re pedig annyi szén-dioxidot kíván eltávolítani a környezetből, mint amennyi kibocsátásához az 1975-ös alapítása óta közvetlenül vagy közvetve az elektromos fogyasztása által hozzájárult. Az elmúlt év eredményeiről számolt be most Brad Smith, a Microsoft elnöke, aki bejelentette azt is, hogy a következő pénzügyi évtől a vezetők fizetése a célok elérésének függvényében fog alakulni.

Hirdetés

Az első becslések szerint, tavaly mintegy 6 százalékkal esett vissza a Microsoft szén-dioxid-kibocsátása, amely hozzávetőleg 730 000 tonna szén-dioxidnak felel meg. Az eredményeket ismertető blogbejegyzés szerzője, Brad Smith, a Microsoft elnöke, elismeri, hogy ebben szerepet játszott a járvány miatti globális leállás is, ám jórészt annak tulajdonítható, hogy a vállalat egyre nagyobb mértékben támaszkodik megújuló energiaforrásokra, miközben a partnerei és beszállítói is fokozatosan állnak át ezekre a fosszilis energiahordozókról. A Microsoft emellett 26 nagyszabású fenntarthatósági projektet támogat világszerte, amelyek összességében 1,3 millió tonna szén-dioxid légkörből való eltávolításához fognak hozzájárulni.

A Microsoft épp egy évvel ezelőtt jelentette be, hogy 2030-ra karbonnegatívvá válik, vagyis több szén-dioxidot távolít el a légkörből, mint amennyit kibocsájt. Ennek érdekében nemcsak a saját kibocsátását szorítja a minimumra, hanem olyan projekteket is támogat, amelyek révén szén-dioxidot lehet kivonni a légkörből. Mindezek eredményeként, a vállalat 2050-re annyi szén-dioxidot fog eltávolítani a környezetből, mint amennyit az 1975-ös alapítása óta közvetlenül vagy közvetve az elektromos fogyasztása által kibocsátott. A vállalat tehát egyszerre kötelezte el magát a szén-dioxid-kibocsátás radikális csökkentése és a szén-dioxidnak a légkörből való kivonása mellett.

Brad Smith szerint az elmúlt év eredményei reményt keltőek, de még sok a teendő a kívánt végcél eléréséig. Megfogalmazása szerint, ha a cél, képletesen szólva, az lenne, hogy elérjék a Holdat, jelenleg még „csak” egy asztronautát sikerült Föld körüli pályára állítaniuk. Az előrehaladásról részletesen a Microsoft a napokban kiadott fenntarthatósági jelentésében számol be, amelyet – a teljes átláthatóság melletti elkötelezettségéhez híven – a független Deloitte könyvvizsgáló céggel auditáltatott. Brad Smith bejegyzésében egy további új bejelentés is szerepel: a következő pénzügyi évtől kezdve (idén július) a fenntarthatósági célok terén elért eredmények közvetlenül fogják befolyásolni a vállalat vezetőinek javadalmazását.

A Microsoft tavaly 1 milliárd dollár rendelkezésre bocsájtásával egy Klímaügyi Innovációs Alapot (Climate Innovation Fund) hívott életre, amely olyan új technológiák kifejlesztésébe invesztál, mint amilyen például a légköri szén-dioxid kőzetesítését szolgáló közvetlen szén-dioxid-leválasztó és -tároló berendezéseké. A vállalat kész a jövőben is támogatni a nagyobb fenntarthatóságot szolgáló innovációt és üdvözli a klímaváltozás visszaszorítására irányuló nemzetközi kezdeményezéseket is, mint például az Egyesült Államok és az Európai Unió között megújítandó transzatlanti partnerség.

Hirdetés

Netflix-díjas magyar céget vásárol fel az amerikai nagyvállalat 

Kiemelkedő eredmény a magyar innovációs szektorban: a Netflix streamingszolgáltató díját elnyerő, online ajánlórendszerek fejlesztésére szakosodott Gravity R&D informatikai cég felvásárlására végleges megállapodást kötött az amerikai tőzsdén jegyzett Taboola, a digitális hirdetési piaci  szegmens egyik legjelentősebb globális szereplője. A netezők számára személyre szabott “találatokhoz” a hátteret biztosító Taboola nemcsak a magyar céget vásárolja fel, hanem a közép-európai fejlesztői központját is Magyarországra telepíti. 

Bővebben

A többség számára 10 mobilalkalmazás bőven elég

Hazánkban már 6,2 millióan használnak okostelefont és nagyjából 6 millióan interneteznek mobiljukon a 18-69 éves korosztályban – derült ki az eNET legújabb reprezentatív kutatásából. A többség számára 10 mobilalkalmazás bőven elég, legalábbis ennyit használ hetente. A magasfokú okostelefon penetráció mellett azonban több internetes tevékenység van, ahol nem ezt az eszközt preferáljuk – ilyen például a webáruházi vásárlás vagy a levelezés, ahol a számítógépet részesítjük előnyben.

Bővebben
Hirdetés

Először Magyarországon: startup ökoszisztémára fókuszáló adat-felület

A Hungarian Startup University Programot (HSUP) megvalósító Express Innovation Agency, valamint a Dealroom.co startupokra és tech ökoszisztémákra koncentráló nemzetközi adatszolgáltatóval kötött megállapodás keretében megnyílt a startup ökoszisztéma fókuszú, közös magyarországi platform, amelynek célja, hogy fellendítse a magyar innovációt és vállalkozói szellemet.

Bővebben

A jelenlegi többszörösére szorosára kellene gyorsítani az épületfelújítások ütemét Európában

A klímavédelem érdekében a beruházási prioritások sürgős átgondolására és határozottabb közös fellépésre szólítja fel a Világgazdasági Fórum (WEF) napokban zajló davosi találkozóján a résztvevőket a Schneider Electric. Az energiamendzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat Fenntarthatósági Kutatóintézetének friss elemzése szerint a jelenlegi 2-3-szorosára kellene gyorsítani az épületfelújítások ütemét Európában, hogy sikerüljön elérni a Párizsi Megállapodásban megfogalmazott célokat.

Bővebben

Az ember a kulcs, nem az ötlet

A hazai startup világban is megtalálhatók már az angyalbefektetők, a vállalkozások nagy része azonban még nem mindig tudja pontosan, hogyan és mikor lehet alkalmas arra, hogy tőkét kapjon tőlük a szintlépéshez. A Start it @K&H ezért a hazai angyalbefektetői szféra két közismert alakját látta vendégül, hogy tapasztalataikon keresztül mutassák be a kezdő vállalkozóknak az ilyen típusú forrásbevonás sajátosságait.

Bővebben

A gyerekek digitális biztonságát védi egy magyar startup

A gyerekek digitális biztonsága szerencsére már nem új fogalom – mégis meglepő helyen kerülhet veszélybe. A kicsikről készült képek, videók online felületeken történő megosztása ugyanis veszélybe sodorhatja a gyerekek digitális biztonságát – akkor is, ha azt a szülők, az oktatási intézmény vagy éppen a nyári tábor szervezői teszik. A Start it @K&H inkubátorprogramba bekerült kidea egy olyan zárt digitális óvodai kommunikációs felület, amely többek között erre az aktuális problémára nyújt egyszerű megoldást. 

Bővebben