Hirdetés

Űrtechnológiába fektek az MTA

Az Európai Űrügynökség (ESA) a Magyar Tudományos Akadémia (MTA) Wigner Fizikai Kutatóközpontjával együttműködve hétfőn nyitotta meg Budapesten a Magyarországi Üzleti Inkubátorházat, a ESA BIC (Business Incubation Centre) Hungaryt. Az inkubátorházban azokat a startupokat fogják támogatni, amelyek űrtechnológiai fejlesztéseket kívánnak hétköznapi használatra szánt termékeikbe, szolgáltatásaikba beépíteni.

Magyar Levente, a Külgazdasági és Külügyminisztérium parlamenti államtitkára az ESA BIC Hungary megnyitóján elmondta: ez a szervezet felel azért, hogy a világ élvonalába tartozó európai űrkutatás eredményeit becsatornázza Magyarországra, a magyar ötletek pedig bekerüljenek az űrkutatásba.

Az államtitkár szerint ez egy újabb lehetőség a magyar gazdaság szereplőinek, hogy kivegyék részüket az űrkutatásból. Magyar Levente az MTA szerepvállalásáról megjegyezte, az állami keretek azért szükségesek, mert az űrtechnológia egy olyan üzletág, amely szinte minden másnál szerteágazóbb, így nagyobb koordinációt is igényel.

Tandi Zsuzsanna, az ESA Magyarországi Üzleti Inkubátorházának vezetője közölte,

a programba a legfeljebb öt éve működő startupok pályázat útján kerülhetnek be.

A kiválasztott projektek 50 ezer euró vissza nem térítendő támogatásban részesülnek, amelyet a cégek felhasználhatnak befektetői bemutatkozáshoz való felkészülésükre, az első prototípus megalkotására, illetve üzleti terveik kidolgozására.

Tandi Zsuzsanna a megnyitón tette közzé az ESA BIC Hungary első felhívását, amelyben megerősítette, hogy azoknak a vállalkozásoknak a jelentkezésére számítanak, amelyek űrtechnológiát kívánnak földi termékük vagy szolgáltatásuk kialakításánál felhasználni. Az érintett cégek 2018. október közepéig adhatják be pályázataikat, a felhívásról bővebb információk a wigner.mta.hu/esa_bic oldalon található – ismertette az inkubátorház vezetője.

Török Ádám, az MTA főtitkára kiemelte, a

beruházás az Akadémia saját forrásaiból és az ESA támogatásából valósult meg. Az inkubátorház egyben az MTA saját inkubátorháza is lesz.

Az akadémia főtitkára az ESA BIC Hungary jelentőségéről elmondta, az inkubátorház segíti a magyar vállalkozások nemzetközi piacra jutását, egyúttal hozzájárul a legújabb technológiai újítások elterjesztéséhez, az ország gazdasági fejlődéséhez, ipari termelésének növeléséhez, munkahelyek teremtéséhez, mindez együtt pedig javítja az emberek életminőségét.

Török Ádám felidézte, Magyarország 2015 novemberében, 22. tagállamként csatlakozott az Európai Űrügynökség.

A helyszínen kiadott közlemény szerint az ESA egy párizsi székhelyű független nemzetközi szervezet, amely a világűr megismerésével és az űrtechnikák mindennapi hasznosíthatóságával foglalkozik.

Az eseményen Johann-Dietrich Wörner, az ESA főigazgatója is részt vett.

 

Tíz magyar női startup egy európai programban

10 női vállalkozó egy 5 hónapos pre-inkubációs programon vesz részt, amelyben az agrár-élelmiszeripari ágazat sajátos kihívásaira való megoldások létrehozásához kapnak segítséget. Ez a program a női vállalkozókat támogatja vállalkozásuk fejlődésének korai szakaszában, általában még a cég megalapítása előtti szakaszban.

Bővebben

A fenntarthatóság többet jelent a zöld megoldásoknál

A startup szektorban kulcsszerepet kap a fenntarthatóság: a Start it @K&H inkubátorban működő csapatoknak már 90 százaléka figyelmet fordít rá működése és termékeinek fejlesztése során. Ez azonban jelenleg inkább a természeti erőforrások fenntartható kezelését jelenti, míg a társadalmi kérdések háttérben maradnak. Az inkubátor ezért a most induló jelentkezési időszakában a környezetvédelmi megoldásokat hozó csapatok mellett a nemi esélyegyenlőséget és a női egyenjogúságot segítő startupokra is kiemelt figyelmet fordít.

Bővebben

Új, hiper-személyreszabott marketing technológiát kínál a divatkereső platform

A GLAMI  új intelligens megoldást mutatott be,  amely pillanatok alatt több száz hazai és európai webáruház kínálatában képes megtalálni és megjeleníteni a felhasználók egyéni ízlésének megfelelő személyre szabott ajánlatokat. A platformhoz való csatlakozással az innovatív, mesterséges intelligencia alapú technológia olyan kisebb márkák és webáruházak számára is elérhetővé válik, amelyeknek nincs forrásuk az önálló beruházásra.

Bővebben

Nem indulunk útnak telefon nélkül

Mobiltelefon, külső akku és fényképezőgép – ezek nélkül biztosan nem indul útnak a magyar, derül ki a MediaMarkt friss reprezentatív kutatásából. A megkérdezettek közel negyedét szinte mindig elektronikus eszközei segítették ki utazás során, a nyaralók felének pedig a hosszabb üzemidő jelentené a nagyobb biztonságot. Feltöltődni tehát nem csak magának az utazónak kell – negyven százalékuk szállást is az alapján választ, hogy biztosan tölteni tudja az eszközeit. A külső töltők töretlenül népszerűek, idén nyár elején már kétszer annyit vettek belőlük, mint egy évvel korábban, a műszaki áruházlánc adatai szerint.

Bővebben