Hirdetés

Űradatokkal írhatják újra a kontinens turizmusát a CASSINI ötletverseny résztvevői

Újabb, űriparral kapcsolatos, nemzetközi pályázatot nyert el a Design Terminal. Az innovációs ügynökség szervezi a 3. CASSINI Hackathon magyarországi fordulóját, melynek fő célja, hogy a résztvevők fenntarthatóbbá alakítsák Európa turizmusát. Mindebben európai űradatok és szolgáltatások segítik a jelentkezőket.

„Az elmúlt években olyan szakmailag inspiráló, kontinensen átívelő programokba tudtunk bekapcsolódni sikeres pályázataink révén, mint az X-Europe vagy az Európai Űrügynökség inkubációs tevékenysége – mondja Jónás László, az innovációs ügynökség szakmai vezetője. – Az utóbbi időben tudatosan alakítjuk a Design Terminal nemzetközi terjeszkedését, melynek ezek a lépések szerves részei. Megtisztelő feladat, hogy mi szervezhetjük a 3. CASSINI Hackathon magyarországi fordulóját. Május 12-14. között a résztvevők az EU űrtechnológiáinak felhasználásával dolgozhatnak ötleteiken.A győzteseket helyi szinten és a verseny végén is díjazzák, a legjobb megoldást hozók hathónapos mentori programban vehetnek részt, amely 100 órányi személyre szabott, szakértői mentorálást foglal magában.

Kattints a hackathon facebook-eseményéért!

A fenntartható utazás támogatása a legfőbb cél

Pusztán az elmúlt négy évben több, mint 2 milliárd turistát fogadott a kontinens a világ minden tájáról, ez pedig elsődleges bevételi forrást jelent az államok gazdaságainak. Európa mindenki számára tartogat izgalmakat: Prága középkori utcáitól Barcelona strandjain és Budapest történelmi szépségű látványosságain és vibráló mindennapjain át egészen Oslo modern látképéig.

A 3. CASSINI Hackathon arra fókuszál, hogyan tudjuk megóvni, megőrizni a jövőnek a felejthetetlen európai úti célokat. A résztvevőket olyan ötletek kidolgozására buzdítják, amelyek támogatják a fenntartható utazást, fokozzák a megszerezhető élményeket, és népszerűsítik a természeti Európa körültekintő felfedezését.

Az Európai Unió és űrprogramja által kezdeményezett CASSINI Hackathons and Mentoring egy hat hackathonból álló eseménysorozat. A sorozat harmadik állomása többek között a Copernicus, a Galileo és az EGNOS európai űradataihoz biztosít hozzáférést, amelyek felhasználásával három sürgető kihívás egyikére hozhatnak választ a résztvevők.

Regisztrálj a hackathonra!

A CASSINI Hackathonokat tíz európai országban rendezik meg. Minden ország saját szakértők közreműködésével valamint speciális programelemekkel indítja az eseményt. A magyarországi hackathonra is lehet már regisztrálni, a részvételhez nem szükséges előzetes űrtapasztalat.

KIHÍVÁSOK:

  1. Ötletelj fenntartható úti célokon!

Hogyan lehet csökkenteni a turizmus karbonlábnyomát?

  1. Mutass utat a kevésbé ismert városokhoz és kultúrákhoz!

Hogyan fedezzük fel a helyi úti célokat és hogyan támogathatók a helyi közösségek, vállalkozások?

  1. Buzdítsd a turistákat a természet körültekintő felfedezésére!

Hogyan fedezhetjük fel fenntartható módon a természeti Európát?

Ha többre vagy kíváncsi, vagy regiszrtálnál – érdemes szétnézni a weboldalon: https://hackathons.cassini.eu

Örülhetünk-e egyáltalán a Klarna tőzsdére lépésének?

A svéd BNPL-bajnok jobb időket is látott, mint most, a tőzsdére vezetés megkezdésekor. Ezt tükrözi a visszafogott értékelési célja, ami mögött az európai piacok rossz megítélése húzódhat, valamint az is, hogy a tervezett értékelés meg sem közelíti az unikornis pár évvel korábbi értékelését.

Bővebben

Összefogott az európai ökoszisztéma a következő európai sikersztorik megszületéséért

A Europe Project névre keresztelt kezdeményezés célja, hogy komplex segítséget nyújtson a tehetséges fiatal vállalkozóknak, és megmutassa a világnak: Európa még mindig képes globálisan meghatározó startupokat építeni.

Bővebben

Ligát váltana a STRT: Balogh Petyáék a BÉT Standard kategóriába lépésre törekednek

A szabályozott piacra lépés érdekében a STRT már két szereplővel is együttműködik, és pénzügyi beszámolójukat is ennek megfelelően készítik el idén. Hogy mikor debütálhat a cég a BÉT Standard kategóriájában, egyelőre nem tudni – addig is elmagyarázzuk, hogy ez miért fontos.

Bővebben

Új szereplő jelent meg a közép-kelet-európai ökoszisztémában: Miben segíthet a Scale Factory a magyar scaleupoknak?

A szingapúri szolgáltató arra fókuszál, hogy minél hatékonyabban segítse ügyfelei növekedését és terjeszkedését új piacokon, a lehető legtöbb kereskedelmi hasznot hozva nekik. A Scale Factory mostantól a közép-kelet-európai régióból is várja a skálázódni kívánó vállalkozásokat.

Bővebben

Sok diáknak fogalma sincs arról, hogy milyen költségekkel jár a felnőtt élet – mondja Gyarmati Fanni, a Diverzum társalapítója

A Diverzum és a más ökoszisztéma-szereplők által készített Gen Z Reportból kiderül, hogy a fiatalok átlagos bérigénye közel sem olyan irreálisan magas, mint azt gondolnánk. A kutatási eredmények kapcsán beszélgettünk Gyarmati Fannival, a Diverzum társalapítójával.

Bővebben

Hogyan érdemeld ki a Z generáció márkahűségét?

Több ökoszisztéma-szereplő összefogásával készült átfogó kutatás az 1995-2006 között született korcsoport helyzetéről, gondolkodásáról, értékvilágáról és vásárlási szokásairól. A főbb eredményeket ismertetjük.

Bővebben