Hirdetés

Újabb 150 milliós befektetést kap az áruszállítók Ubere 

Újabb 150 milliós befektetést kapott a Hiventures Kockázati Tőkealap-kezelőtől a Fuvar.hu. A startup mára több mint 1300 fuvarozó partner ajánlataival dolgozik és több mint 10 000 szállítás esetében hozták össze sikeresen a megrendelőket a szolgáltatókkal. A mostani befektetésnek köszönhetően 2020 is a fejlődés éve lesz számukra, a cég dinamikus bővítése mellett partnereik számára kínálnak új megoldásokat, de a fenntarthatóság jegyében fatelepeséi programot is indítottak.

Míg a nagyvállalatoknál bevett gyakorlat, hogy online szolgáltatásokkal optimalizálják különböző volumenű fuvarigényeiket, a kkv- és a lakossági szektorban időigényes és drága lehet egy egyszerű költöztetés, csomagküldés vagy áruszállítás megszervezése és lebonyolítása. Ezt a piaci rést felismerve indult el 2017-ben a Fuvar.hu, mely egyrészt licitalapon működik, így a megrendelő a legkedvezőbb ajánlatot választhatja ki, másrészt a szállítmányozók is könnyedén hasznosíthatják szabad kapacitásaikat. A startup tavaly óta már nem csak kisebb fuvarcégek, de a GLS, a TNT és a Magyar Posta „instant” szállítási árajánlataival is dolgozik. Ennek köszönhetően pillanatok alatt találhatnak szolgáltatót maguknak a sietős megrendelők, a szállítócégek számláján pedig akár 24 órán belül jóváíródhat a fuvardíj teljes összege.

2020-ban újabb babérokra törnek

A cég jelenleg is tárgyal nagyobb logisztikai vállalattal, hogy 2020-ban tovább növelhessék kiemelt szolgáltató partnereik számát, ezzel bővítve a megrendelők lehetőségeit. A Magyar Fejlesztési Bank csoporthoz tartozó Hiventures Kockázati Tőkealap-kezelő – amely a cég indulását is lehetővé tette Inkubációs befektetési programjának keretében – 150 milliós seed befektetésének köszönhetően idén a B2B szolgáltatások, többek között a csomagküldés területén szeretnének teret nyerni, elsősorban a hazai piacra koncentrálva. A szektorban várt erősödés már a cég nemzetközi terjeszkedését készíti elő.

„2020-ban elsősorban a fejlesztői és értékesítői erőforrásainkat szeretnénk megtöbbszörözni. A tőkéből végre lehetőségünk adódik magasabb szintre emelni marketing tevékenységünket is, ami a hosszú távú bővülési céljaink szempontjából kulcsfontosságú. Idén szeretnénk egy olyan algoritmust is fejleszteni, mely fuvarláncokat készít a furgonosoknak és teljes útvonaltervet kínál több fel- és lerakási cím kiszolgálására. Ez óriási lépés lesz, hiszen ennek köszönhetően partnereink több szállítási feladatot tudnak majd ellátni nálunk egyidőben, és nem kell rakodási terveket, idő- és költségbeosztást végezniük – vázolja a terveket Szucsányi-Borza Sebestyén, a Fuvar.hu alapítója.

Zöldnek lenni nem csak menő, de kötelesség is

A fiatal vállalkozás alapértékének tekinti a környezetvédelmet, illetve a fenntartható fejlődést, és ez nemcsak abban nyilvánul meg, hogy szelektíven gyűjtik a szemetet vagy tudatosan gazdálkodnak az áramfelhasználásukkal. Már az üres rakterek kihasználásával és a fuvarútvonalak optimalizálásával is csökkentik a környezeti terhelést, ráadásul minden, a Fuvar.hu-n keresztül megvalósult szállítás ára tartalmazza az adott fuvar szén-dioxid-kibocsátásának kompenzációját – ezt az összeget fatelepítési programjuk finanszírozására fordítják. Megrendeléskor egy kifejezetten erre írt algoritmus számítja ki a CO2 kibocsátás mértékét a szállítást végző jármű forgalmi engedélyében szereplő környezetvédelmi besorolása alapján, a megrendelő pedig tájékoztatást kap arról, hogy a Fuvar.hu által ültetett fa mennyi időn belül köti meg ezt a szén-dioxid mennyiséget növekedése során. A faültetés és a gondozás díját a szolgáltatás ára tartalmazza.

„2019 októberében indítottuk ezt a küldetést, és már 10 különleges fát (6 éves, 2-3m magas) ültettünk a budapesti János Kórház parkjában. Most az időjárás nem engedi további fák ültetését, így a megrendelőink által kifizetett faültetésre szánt összegeket összegyűjtjük és márciusban folytatjuk. 2020-ban 1000 palántát és 100 parkfát szeretnénk ültetni” – magyarázza Szucsányi-Borza Sebestyén.

Irigylésre méltó számok

A Fuvar.hu jelenleg közel 4000 regisztrált megrendelővel büszkélkedhet, 2017 óta 10 000+ sikeres fuvarügyletet bonyolítottak le az online piactéren, szállító partnereik között pedig több mint 1300 kisebb és nagyobb méretű fuvarozócéget tudhatnak. A B2B partnerek között a raklapos szállítás és a webshop last mile delivery szolgáltatás a legnépszerűbb jelenleg, míg a lakossági ügyfelek IKEA bútorok és különböző háztartási eszközök házhozszállítását rendelik a leggyakrabban. Az oldal forgalmának ötödét ugyanakkor már a nemzetközi költöztetések adják.

Oszkó Péter: Ideje lenne Európának ráébrednie arra, hogy önállóvá kell válnia a technológiai és tőkepiacon

Az OXO Holdings vezetője szerint Európának megvan a képessége arra, hogy fel tudja használni az erőforrásait egy önálló, európai piac felépítésére, ahelyett, hogy hagyja az USA-nak és Kínának, hogy ők vegyék hasznát az itteni kapacitásoknak. Sőt, az USA-ban éppen kidurannó AI-lufi arra világít rá, hogy nem mindig az amerikai piacokra kell pakolnia a megtakarításokat. Interjúnk

Bővebben

Eladta a Sanofi a fogyasztói egészségügyi üzletága, az Opella 50 százalékos részesedését

Az eladás nem volt zökkenőmentes, az erős politikai ellenérzéseket váltott ki. A Sanofi végül úgy tudta amerikai vevőnek adni az Opella részvényeinek felét, hogy garanciákat vállalt a francia termelés fenntartására, és beengedte a francia állami befektetési bankot is a tulajdonosi körbe.

Bővebben

Az európai mesterséges intelligencia globális lendületet kap az első és legnagyobb technológiai, startup- és digitális befektetési eseményen

A GITEX EUROPE x Ai Everything a berlini bemutatkozására készül, miközben befolyásos vezetők és döntéshozók irányoznak elő határokon átnyúló, merész technológiai partnerségeket, a tőkéhez való hozzáférés bővítését és a mesterséges intelligencia gazdaságának felgyorsítását.

Bővebben

1 milliárd eurót vontak be 2025 első negyedévében az európai AI-ügynök startupok

Ez az ügyletérték már önmagában meghaladta a tavalyi egész éves befektetések összértéknek felét, ami ezen a területen Európában 1,7 milliárd euró volt. A legnagyobb befektetéseket a Synthesia, az ElevenLabs és a Luminance könyvelhette el.

Bővebben

Az Egyesült Államok piaca továbbra is nyitott az innovatív cégekre – ezzel biztatják a magyar startupokat az amerikai szereplők

A mostani bizonytalan időkben is van keresnivalójuk az európai és magyar cégeknek az USA piacán, és ezt olyan szereplők állítják, mint a JP Morgan vagy a Florida állami gazdaságfejlesztési vezetők. Arról, hogy milyen visszhangokat hall mostanában az amerikai piacról, és miben kell segítség a magyar cégeknek az amerikai piacra lépéshez, Pazaurek Pirossal, az USA Accelerator

Bővebben