Hirdetés

Új trendre figyelmeztet az albérletes startup

Az emelkedő ingatlanárak és lakásbérleti díjak miatt egyre népszerűbb az összeköltözés. Ma már nemcsak barátok és ismerősök, hanem olyanok is egy fedél alá költöznek és válnak lakótársakká, akik előtte egyáltalán nem ismerték egymást.

A lakótársi lét háromféle módon is létrejöhet. Van, aki a költségek csökkentése érdekében saját lakásába maga mellé keres bérlőt. Lehet valaki már eredendően bérlői pozícióban, de mivel nagy neki a lakás, ezért keres még lakótársat. Továbbá vannak, akik először a megfelelő lakótársat keresik meg, akik hasonló helyen és hasonló elvek mentén képzelik el az együttlakást, és ezután keresik meg közösen a bérelni kívánt ingatlant.

A lakótárskeresők először általában a Facebookon próbálkoznak. A közösségi háló sok mindenre hatékonyan használható, ha gyorsan szeretnénk valami egyszerű dolgot megoldani, de nem feltétlenül a legalkalmasabb eszköz egy ilyen speciális élethelyzet megoldására.

A tematikus Facebook csoportokon keresztül sok embert elérünk, de olyanok is fognak jelentkezni hirdetésünkre, akikről nem tudunk semmit és a leinformálásuk is nehézkes, mert a közösségi médiában sokan csak a legszebb képet mutatják önmagukról. Ráadásul hiába határozzuk meg, hogy kiknek a jelentkezésére számítunk, általában ezt nem veszik figyelembe és olyanok is jelentkeznek hirdetésünkre, akik nem felelnek meg a kritériumoknak.

A Rentingo.com, a lakáskiadás és lakásbérlés hatékonyabbá tételével, valamint lakótárskereséssel foglalkozó magyar startup egy olyan online piacteret működtet, ahol a különböző igényekkel rendelkező lakótárskeresők ellenőrzött környezetben, biztonságosan tudják megtalálni a megfelelő személyt az egy fedél alatt élésre.

A Rentingo.com szerint közös lakásbérlés esetén érdemes néhány dologra különös figyelmet fordítaniuk a leendő lakótárskeresőknek.

Előnyös, ha a lakótárs olyan tudással és készségekkel rendelkezik, amelyeket mi is meg szeretnénk tanulni, illetve el szeretnénk sajátítani. Amennyiben nyelvtanulásunkat szeretnénk elősegíteni, akkor lehetőleg olyan külföldi lakótársat válasszunk, aki anyanyelvi szinten beszéli az általunk tanult nyelvet. Nemcsak rengeteg nyelvóra díját spóroljuk meg így, hanem sokkal hatékonyabban tanuljuk meg az idegen nyelvet, ha azt napi szinten használjuk.

A háztartás vezetésével járó feladatokat – a bevásárlástól kezdve a takarításig – fel lehet osztani egymás között, így több idő jut más tevékenységekre is. Az ember társas lény, így, ha nem barátok költöznek össze, akkor egy jól megválasztott lakótárssal is csinálhatunk számos tevékenységet közösen, a főzéstől kezdve a napi történések, gondok megbeszéléséig.

A Rentingo.com Match Indexe összehozza azokat, akiknek hasonló az életvitelük és érdeklődésük. Így csökkenthető a kockázata annak, hogy teljesen más preferenciákkal rendelkező lakótársak költözzenek össze, ezáltal könnyebbé válik a megfelelő lakótárs megtalálása.

„A Rentingo.com azzal hozott új színt a lakótárskeresésbe, hogy a jelentkezők nemcsak részletesen bemutatják magukat, hanem az életviteli szokásaikra vonatkozó adataikat is közlik. A lakótárskeresők kapcsolatfelvételt indíthatnak egymás felé, de az elérhetőségeket csak akkor adja ki a rendszer, ha mindkét fél szimpatikusnak találja a másikat. Így kizárt, hogy olyanok keressenek meg minket, akikkel nem szeretnénk felvenni a kapcsolatot” – mondta Blum Péter a Rentingo.com ügyvezetője.

Ligát váltana a STRT: Balogh Petyáék a BÉT Standard kategóriába lépésre törekednek

A szabályozott piacra lépés érdekében a STRT már két szereplővel is együttműködik, és pénzügyi beszámolójukat is ennek megfelelően készítik el idén. Hogy mikor debütálhat a cég a BÉT Standard kategóriájában, egyelőre nem tudni – addig is elmagyarázzuk, hogy ez miért fontos.

Bővebben

Új szereplő jelent meg a közép-kelet-európai ökoszisztémában: Miben segíthet a Scale Factory a magyar scaleupoknak?

A szingapúri szolgáltató arra fókuszál, hogy minél hatékonyabban segítse ügyfelei növekedését és terjeszkedését új piacokon, a lehető legtöbb kereskedelmi hasznot hozva nekik. A Scale Factory mostantól a közép-kelet-európai régióból is várja a skálázódni kívánó vállalkozásokat.

Bővebben

Sok diáknak fogalma sincs arról, hogy milyen költségekkel jár a felnőtt élet – mondja Gyarmati Fanni, a Diverzum társalapítója

A Diverzum és a más ökoszisztéma-szereplők által készített Gen Z Reportból kiderül, hogy a fiatalok átlagos bérigénye közel sem olyan irreálisan magas, mint azt gondolnánk. A kutatási eredmények kapcsán beszélgettünk Gyarmati Fannival, a Diverzum társalapítójával.

Bővebben

Hogyan érdemeld ki a Z generáció márkahűségét?

Több ökoszisztéma-szereplő összefogásával készült átfogó kutatás az 1995-2006 között született korcsoport helyzetéről, gondolkodásáról, értékvilágáról és vásárlási szokásairól. A főbb eredményeket ismertetjük.

Bővebben