Hirdetés

Új lendületet vett a Design Terminal visegrádi régiós programja

Már a kiválasztási folyamat során is értékes ismeretekkel és kapcsolatokkal vértezett fel 20 startupot az újragondolt V4 Startup Force. A végső válogatásba a 4 ország legjobb csapatai kerültek be, akik már meg is kezdték online vállalkozásfejlesztési turnéjukat. 

Hirdetés

A héten indult a V4 Startup Force Program, melyet a Design Terminal a Nemzetközi Visegrádi Alap támogatásával, valamint lengyel, cseh és szlovák partnereivel szervez. A régió első ösztöndíjprogramjaként 2018-ban indított vállalkozásfejlesztési projekt ebben a szemeszterben új lendületet vett, és már a kiválasztási folyamat során értékes üzleti tudással gazdagította a startupokat.

94 jelentkezőből a szervezők először minden ország 5 legjobb vállalkozása mellett tették le voksukat, majd a 20 kiszemelt startup számára rendhagyó módon újabb rosta következett: a V4 SUF Bootcamp, vagyis a felkészítő tábor. A cél itt nemcsak az volt, hogy megtalálják a 4 legkiválóbbat, akikkel elindul a program, hanem az is, hogy már a többi 16 vállalkozás is profitáljon a Bootcampből.

Az öt nap alatt workshopok és networking események várták a startupokat, sőt nagyvállalatokkal valamint kis- és középvállalkozásokkal üzleti találkozókon is részt vehettek. Két pitch-en, vagyis prezentációs eseményen is megmutathatták magukat. A Shark Tank során befektetők, a tábort záró Demo Day során pedig szakértő mentorok előtt bizonyíthattak. Hogy mennyire volt hatásos ez a pár nap, azt az is jól mutatja, hogy végül több csapattal is további egyeztetéseket kezdeményeztek befektetők.

A Bootcamp-en Klára Horton, a cseh startupokat tudással, kapcsolatokkal, eseményekkel segítő CzechCrunch Shine alapítója tartott nyitó előadást. Tőle arról hallhattak a startupok, milyen vezetői képességekkel lehet jól irányítani egy vállalkozást. Most először szervezett a Design Terminal Alumni Közösségépítő Eseményt, melyhez a DT különböző programjaiból összesen 70 startup csatlakozott online.

A V4 SUF végül az algoritmus segítségével projektcsapatokat formáló lengyel dodo work, az adótanácsadókat, bérszámfejtőket és könyvelőket vállalatokkal összekötő magyar Könyvelő-Net, az elektromos autók töltési rendszerét Airbnb stílusban megújító szlovák AgeVolt és a vállalati adatokat felhőplatformmal központosító cseh Boost.space részvételével indul.

A program egyik legfőbb célja most is az, hogy a régiós terjeszkedésben segítse a visegrádi országok startupjait: üzleti találkozókon, országspecifikus workshopokon vehetnek részt a három hét alatt. Sőt, ettől az évtől már nemcsak nagyvállalatok, de kis- és középvállalkozások is bekapcsolódnak a programba, ami még több potenciális együttműködési lehetőséget jelent a résztvevőknek.

A csapatok ebben a szemeszterben is virtuálisan járják be a visegrádi régiót. Magyarországon kezdenek, majd Lengyelország és Csehország lesz a házigazda, végül pedig június 2-án Szlovákiában ér véget a V4 Startup Force. A Design Terminal partnerei ebben az évben is a cseh DEX-IC, a lengyel ReaktorX Warsaw és a szlovák CAMPUS.

Hirdetés

A 4iG a legnagyobb hazai távközlési szolgáltatók közé lép

Végleges megállapodást kötött a 4iG Nyrt. a román RCS & RDS csoporttal a médiakonszern magyarországi érdekeltségeinek megvásárlásáról. A tranzakció lezárásával, illetve az elmúlt egy évben az infokommunikációs szektorban végrehajtott akvizícióival a 4iG a legnagyobb hazai távközlési szolgáltatók közé lép, miközben a cégcsoport meghatározó pozíciókat építhet ki a nyugat-balkáni távközlési piacon is.

Bővebben

Sikerrel zárult az első Agtech Summit konferencia

A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) novemberben rendezte meg először hazánk első kifejezetten agrár startupokról szóló rendezvényét. A technológiai újdonságokat és a jövő agráriumát vizsgáló rendezvényen többszáz látogató vett részt és kapott közelebbi képet a legfontosabb agrártechnológiai startupok fejlesztéseiről.

Bővebben
Hirdetés

Nemzetközi startup programok az innovációk felkarolásáért – elindult az előjelentkezés az EIT Food programokra

Egyedülálló nemzetközi startup programokra pályázhatnak olyan innovátorok, akik ötleteikkel vagy előrehaladottabb projektjeikkel tenni szeretnének egy karbonsemleges jövőért. Az EIT Food széles kínálatában különböző fejlettségű startupok mind megtalálhatják a számukra ideális programot. A több hónapos események során a kezdeti ötletfázistól egészen a piacra jutásig, befektetésszerzésig és nemzetközi networképítésig kapnak segítséget a résztvevők. Továbbá a legjobb csapatok a szakmai támogatás mellett pénzbeli jutalomban is részesülhetnek. A startup programokba 2022 elején nyílik meg a jelentkezés, de az előregisztráció már nyitott az érdeklődők számára.

Bővebben

Világsiker lehet a robotokat oktató magyar startupból

A Spirit FM startupokkal, innovációval, jövőbemutató ötletekkel és potenciális befektetési lehetőségekkel foglalkozó szórakoztató rádióműsorának, a Hibrid Startuppernek ismételten Sohajda Júlia, a Vespucci Partners kockázati tőkealap-kezelő egyik alapítója volt a vendége, aki ezúttal sem érkezett egyedül. Vincz Dániel, egy magyar fejlesztőcsapat, a Mollia ügyvezető-helyettese kísérte el a beszélgetésre, amely startup célja egy adaptív, tanítható szoftver kifejlesztése a Bábu nevű virtuális humanoid robot kinematikai vezérlésére. (X)

Bővebben

Béremelésre számíthat a fiatal generáció

A dolgozó fiatalok majdnem kétharmada számít béremelésre a következő időszakban, 46 százalékuk az inflációnál alacsonyabb, 20 százalékuk viszont azt meghaladó emelést valószínűsít – derül ki a K&H ifjúsági indexéből. A pesszimisták, vagyis a fizetéscsökkenésre számítók aránya nagyon alacsony, mindössze 4 százalékos.

Bővebben

Az alapanyaghiány egyre nagyobb kihívások elé állítja a kkv-kat is

Új akadályokkal kell szembenézniük a kkv-knak, derül ki a K&H kkv bizalmi index legfrissebb, harmadik negyedéves eredményeiből. Tavaly a járvány közvetlen következményeként a kereslethiány okozott nehézségeket, mostanra viszont az anyaghiány jelent kihívást a kereslet intenzív visszatérése és a kiüresedő készletek miatt.

Bővebben

A karácsonyi akciók idején kell igazán tudatos fogyasztónak lenni – segít a magyar startup

A karácsonyi akciók minden évben vásárlók ezreit csábítják az áruházakba és az online webshopokra, a folyamatos marketingkampányok bűvöletében a spórolás nem kis kihívás. A személyes vagy családi költségvetések védelme érdekében különböző stratégiákat követnek a magyarok: a vásárlóknak nagyjából a fele csak arra igyekszik költeni, amire valóban szüksége van, míg minden harmadik fogyasztó termékösszehasonlító oldalak segítségével, valamint az ár-érték arány szempontjának mérlegelésével próbál minél tudatosabb döntést hozni. A mobilcsomagok transzparens összehasonlításával foglalkozó BillKiller szakértői rámutatnak, hogy a fogyasztói tudatosságnak nem csak az egyszeri vásárlásoknál van kulcsszerepe.

Bővebben

Mitől lesz valaki nem csak jó, de eredményes menedzser a 21. században?

Napról napra változó piaci környezet, távmunka, széteső csapatok és hektikus üzletmenet – az elmúlt két évben lassan hozzászokhattak a vezetők a koronavírussal érkező bizonytalansághoz és a folyamatos újratervezéshez, most viszont ideje a jövőre koncentrálni. Míg a 2020-as Strech konferencia a COVID-válság által felvetett akut problémákkal és gyakorlati tippekkel várta a felső vezetőket és menedzsereket, idén már a hosszabb távú stratégiák, a válságálló és tartós sikert hozó megoldások kerülnek a nemzetközi menedzsment konferencia fókuszába december 7. és 9. között. A szervezők többek között a Morgan Stanley és a Prezi világhírű szakembereivel, sőt, a magyar férfi vízilabda válogatottat sikerre vezető Kemény Dénessel keresik a választ a kérdésre: mitől lesz valaki nem csak jó, de eredményes menedzser a 21. században?

Bővebben