Hirdetés

Új központot létesít Budapesten a Ford

A Ford budapesti központjában jön létre a vállalat üzleti megoldásokat kínáló nemzetközi hálózatának új tagja, a Ford Business Solutions Europe (FBS Europe) központ.

Hirdetés

A szervezeti fejlesztés a Ford globális stratégiáját tükrözi, amely alapján szolgáltató központokba szervezi a tevékenységeinek egy részét. Az európai központ Budapesten lesz, a tervek szerint Magyarországról irányítják majd az FBS Europe összes tevékenységét a kontinensen – írja az MTI a társaság közlése alapján. A budapesti Ford Business Solutions Europe igazgatójává április 1-jével Dieter Rogmannt nevezték ki.

A 2018 óta már működő szolgáltató központ mostani bővítésével a szervezet működéséhez olyan pénzügyi, tervezési, értékesítési, marketing- és erőforrás-funkciók tartoznak, amelyek a Ford globális tevékenységeit is befolyásolják. A közlemény emlékeztet arra, hogy Magyarországon a Ford az egyik a legnagyobb amerikai tulajdonú autóipari munkaadó. A budapesti mellett Szentendrén is tartanak fenn irodaházat, és összesen 624 magasan képzett mérnököt, közgazdászt foglalkoztatnak. A létszám a mostani átalakulással várhatóan tovább bővül.

A Ford egyre növekvő magyarországi beszállítói hálózattal rendelkezik: jelenleg több mint 40 vállalat gyárt és szállít részegységeket a Ford üzemei számára. A márka pozíciója erős a magyarországi gépjármű-értékesítésben: 9,1 százalékos piaci részesedése van az új személyautók szegmensében, és 32 százalékos részesedést szerzett a haszongépjárművek piacán.

Hirdetés

Netflix-díjas magyar céget vásárol fel az amerikai nagyvállalat 

Kiemelkedő eredmény a magyar innovációs szektorban: a Netflix streamingszolgáltató díját elnyerő, online ajánlórendszerek fejlesztésére szakosodott Gravity R&D informatikai cég felvásárlására végleges megállapodást kötött az amerikai tőzsdén jegyzett Taboola, a digitális hirdetési piaci  szegmens egyik legjelentősebb globális szereplője. A netezők számára személyre szabott “találatokhoz” a hátteret biztosító Taboola nemcsak a magyar céget vásárolja fel, hanem a közép-európai fejlesztői központját is Magyarországra telepíti. 

Bővebben

A többség számára 10 mobilalkalmazás bőven elég

Hazánkban már 6,2 millióan használnak okostelefont és nagyjából 6 millióan interneteznek mobiljukon a 18-69 éves korosztályban – derült ki az eNET legújabb reprezentatív kutatásából. A többség számára 10 mobilalkalmazás bőven elég, legalábbis ennyit használ hetente. A magasfokú okostelefon penetráció mellett azonban több internetes tevékenység van, ahol nem ezt az eszközt preferáljuk – ilyen például a webáruházi vásárlás vagy a levelezés, ahol a számítógépet részesítjük előnyben.

Bővebben
Hirdetés

Először Magyarországon: startup ökoszisztémára fókuszáló adat-felület

A Hungarian Startup University Programot (HSUP) megvalósító Express Innovation Agency, valamint a Dealroom.co startupokra és tech ökoszisztémákra koncentráló nemzetközi adatszolgáltatóval kötött megállapodás keretében megnyílt a startup ökoszisztéma fókuszú, közös magyarországi platform, amelynek célja, hogy fellendítse a magyar innovációt és vállalkozói szellemet.

Bővebben

A jelenlegi többszörösére szorosára kellene gyorsítani az épületfelújítások ütemét Európában

A klímavédelem érdekében a beruházási prioritások sürgős átgondolására és határozottabb közös fellépésre szólítja fel a Világgazdasági Fórum (WEF) napokban zajló davosi találkozóján a résztvevőket a Schneider Electric. Az energiamendzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat Fenntarthatósági Kutatóintézetének friss elemzése szerint a jelenlegi 2-3-szorosára kellene gyorsítani az épületfelújítások ütemét Európában, hogy sikerüljön elérni a Párizsi Megállapodásban megfogalmazott célokat.

Bővebben

Az ember a kulcs, nem az ötlet

A hazai startup világban is megtalálhatók már az angyalbefektetők, a vállalkozások nagy része azonban még nem mindig tudja pontosan, hogyan és mikor lehet alkalmas arra, hogy tőkét kapjon tőlük a szintlépéshez. A Start it @K&H ezért a hazai angyalbefektetői szféra két közismert alakját látta vendégül, hogy tapasztalataikon keresztül mutassák be a kezdő vállalkozóknak az ilyen típusú forrásbevonás sajátosságait.

Bővebben

A gyerekek digitális biztonságát védi egy magyar startup

A gyerekek digitális biztonsága szerencsére már nem új fogalom – mégis meglepő helyen kerülhet veszélybe. A kicsikről készült képek, videók online felületeken történő megosztása ugyanis veszélybe sodorhatja a gyerekek digitális biztonságát – akkor is, ha azt a szülők, az oktatási intézmény vagy éppen a nyári tábor szervezői teszik. A Start it @K&H inkubátorprogramba bekerült kidea egy olyan zárt digitális óvodai kommunikációs felület, amely többek között erre az aktuális problémára nyújt egyszerű megoldást. 

Bővebben