Hirdetés

Új innovatív alkotótér nyílt Debrecenben

Egyedülálló vállalás egy márka részéről: akiknek csak a hely, a közösség vagy az eszköz hiányzott, hogy újító ötleteiket megvalósítsák, azok számára a Telekom Debrecenben megnyíló, fiataloknak szánt alkotótere, a KraftLab minden szükséges feltételt biztosít a kiteljesedéshez. A KraftLab az együttműködés erejét is megmutatja: a kreatív műhely koncepcióját ugyanúgy az érintettekkel, vagyis a Z és Y generáció tagjaival együtt alakították ki, mint a megnyitóhoz kapcsolódó nyitóbuli programját.

Hirdetés

A Telekom Kraft egy egyedi kezdeményezés. Olyan vállalás a Telekomtól, aminél a cél, hogy megváltoztassa a fiatalok életét, rávilágítson azokra a helyzetekre és lehetőségekre, amikor a fiatalok közösen vagy egy márkával összefogva hatalmas dolgokra lehetnek képesek! Olyan program, ami segít a fiataloknak pozícióba kerülni. Ehhez mostantól minden feltétel adott: Debrecenben megnyílik a KraftLab, ahol a fizikai helyszín, a technológiai háttér és a mentorálási segítség is rendelkezésre áll az újító elképzelések megvalósításához.

A KraftLab koncepcióját a fiatalokkal együtt alkotta meg a Telekom, és a kereteket is a Z és Y generáció sikeres újítói alakítják. Magát a frissen megnyílt KraftLabet is ők maguk mutatták be a sajtó képviselőinek: olyan krafterek voltak az esemény házigazdái, akik már letették a névjegyüket innovátorként (például játékfejlesztőként, egy digitális médiatermék elindítójaként, filmrendezőként). Nem csak abban van tapasztalatuk, hogy milyen úton lehet eljutni az ötlettől a befektetőkig és a piacig, hanem abban is, hogy milyen digitális eszközök és technikák nyújtják a leghatékonyabb támogatást a szintlépésben; hogy milyen sokat jelent a közösség ereje és a professzionális szakértői háttér, amit a Telekom Kraft tett és tesz a projektjeik mögé.

A hivatalos megnyitót olyan programok követik, amelyek szintén a fiatalok elgondolásain és kreatív elképzelésein alapultak: a megvalósításhoz a Telekom háttértámogatásként tapasztalt mentorokat és rendezvényszervezőket biztosított, a tervezést és a lebonyolítást viszont a krafterekre bízta.

Számomra fizikusként is nagyon izgalmas, hogy a Kraft a kísérletezésről, folyamatos próbálkozásról és a fejlődés lehetőségéről szól. A KraftLab felszereltsége egyedülálló, ráadásul ingyenesen hozzáférhető az egyetemisták számára, ami egy hatalmas lehetőség. Ha valakinek az ötletei kidolgozásához greenbox stúdiótechnikára, 3D-nyomtatóra, podcast-szobára van szüksége, itt megtalálja. De legalább ugyanilyen fontos, hogy itt találkozhatnak a hasonló érdeklődésű, hasonló problémákon dolgozó fiatalok, és nem csak a KraftLab mentoraitól, hanem egymástól is kaphatnak tanácsokat, megoldási javaslatokat és inspirációt. – hangsúlyozta Molnár Janka Sára, aki fiatal fizikusként lépett a krafterek közé.

Kutatások bizonyítják, hogy a Z generáció tagjai számára egyaránt fontos a bennük rejtőző kreativitás kibontakoztatásának, illetve a közös alkotásnak a lehetősége, ráadásul ezek az szükségletek a járványhelyzet korlátozásai után még fel is erősödtek. Fontos tapasztalata ugyanakkor a generációnknak, hogy sokat beszélnek rólunk, de nem kérdeznek meg minket. A KraftLab erre egy lehetséges válasz. – fogalmazott Trunk Tomi, Z generációs szakértő.

A Telekom számára a fiatal generáció kiemelten fontos.

Amikor a Telekom Kraft koncepcióját kidolgoztuk, fizikai helyszínekkel is számoltunk, ám a pandémia miatt eddig csak az online megvalósítási formákra volt lehetőség. A Kraft közösség mára így is egy hálózattá szerveződött, sokféle lehetőséget biztosítva a hozzá tartozó fiataloknak az önfejlesztésre és a fejlődésre. Különösen örömteli számunkra, hogy végre az újonnan megnyitott épülettel is hozzájárulhatunk a kiteljesedésükhöz. A KraftLab egy olyan bázis lehet számukra, ahol kockázat nélkül tudnak kísérletezni, és ahol saját igényeik szerint formálhatják a kereteket. – nyilatkozta Szabó Béla Attila, a Telekom kereskedelmi és márkakommunikációs igazgatója.

Hirdetés

Így épített a Vacuumlabs és ügyfele virtuális bankot a nulláról Hongkongban

Marcel Klimo, a Vacuumlabs tervező és értékesítési mérnöke a november közepén Budapesten megrendezett Design Summit 2021 konferencián beszélt a szakmai közönségnek azokról a tényezőkről, amelyek biztosítják a 21. századi ügyféligényekre hangolt szolgáltatás sikerét.A Vacuumlabs egy dinamikusan növekvő vállalat, amely 8 irodát működtet világszerte, köztük egyet Budapesten, székhelye pedig a szlovákiai Pozsonyban található. A bankszférára és a kriptovalutákhoz kapcsolódó fejlesztésekre specializálódva mérnöki, tervezési és adattudományi szolgáltatásokat nyújtanak a fintech iparág számára. Tapasztalt szoftvermérnökökből álló csapatuk segített a Moxot a nulláról felépíteni, miközben időzónákon átívelve hangolták össze a projekten dolgozó szakemberek munkáját. Az okostelefonos alkalmazás az ötlet megszületésétől számított 18 hónapon belül, 2020 szeptemberében készen állt a hongkongi bevezetésre. A neobank indulása után mindössze egy évvel már 160 000 ügyféllel büszkélkedhetett, ami azt jelenti, hogy Hongkong felnőtt lakosságának több mint 1,5%-a használja azt pénzügyei tervezéséhez. A Mox a YouGov nemrégiben végzett felmérése alapján a legmegbízhatóbb virtuális bank Hongkongban. A Mox alkalmazás az egyik legjobbra értékelt pénzügyi alkalmazás, az Apple App Store-ban 5-ből 4,8-as, a Google Play Store-ban pedig 5-ből 4,6-os értékeléssel. De mi vezetett a Mox sikeréhez?

Bővebben

Langár Bence: egy álom megvalósulása egyben egy kihívásokkal teli út kezdete is

 A TLF Capital a hazai kockázati tőkepiac egyik legfrisebb szereplője, a száz százalékban saját tulajdonú family office életre hívásával egy hosszú ideje megfogalmazódott álom vált valóra. Ők maguk is igazi álommegvalósítókat várnak, akik számára rendkívül sokszínű nemzetközi tapasztalatukat és magas szintű üzleti jártasságukat kamatoztatva, valódi intelligens tőkével nyújthatnak komplex támogatást a vállalkozás elindításában vagy növekedésében.​ Langár Bencével beszélgettünk.

Bővebben
Hirdetés

A kkv-k felét érte már kibertámadás

A mikro-, kis- és középvállalkozások felét érte már támadás az interneten. Leginkább adathalász levelekkel bombázták őket, de nagyjából minden nyolcadik cégnek törték már fel weboldalát, közösségi média felületét vagy próbálkoztak meg ezzel. Legnagyobb veszélyben a középvállalkozások vannak, de a K&H kutatásából az is kiderül, hogy a kkv-k mindössze tizedének okoztak anyagi kárt a rosszindulatú támadások.

Bővebben

A hazai agilitás két úttörője állt össze, hogy megreformálja a nagyvállalatokat

Janovszki Zsolt és Szmola Roland portfóliójában már olyan cégek is megfordultak, mint a Wizzair, az EGIS, az OTP és az E.ON. Habár már külön-külön is jelentős eredményeket és szakmai elismerést értek el, most úgy döntöttek, hogy közös hajóban evezve reformálják meg a legnagyobb multikat, akik teljesen szabad kezet adtak nekik. 

Bővebben

A digitális faktoring úttörője, a Péntech lízing szolgáltatással jelentkezik

A digitális faktoring úttörője, a Péntech novembertől új szolgáltatással bővíti portfólióját, amelynek köszönhetően most még könnyebb lehet a vállalkozások növekedésének finanszírozása. A digitális lízing megoldásnak köszönhetően a Péntech weboldalán keresztül a piacon egyedülállóan gyorsan és gördülékenyen, mindössze néhány kattintással igényelhető konstrukció.

Bővebben

A cégen belüli bizalom erősödését segítheti elő az új EU-s szabályozás

A legújabb uniós direktíva szerint azoknak a vállalatoknak, akik legalább 250 főt foglalkoztatnak kötelezettségeik közé sorolódik a névtelenséget biztosító etikai forródrót bevezetése. A jogszabályi megfelelés és jövedelmezőség mellett fontos szerepet kap a vállalati működés és kultúra fejlesztése, ehhez azonban megfelelő stratégiára és eszközökre van szüksége a vállalatoknak.

Bővebben

A 4iG a legnagyobb hazai távközlési szolgáltatók közé lép

Végleges megállapodást kötött a 4iG Nyrt. a román RCS & RDS csoporttal a médiakonszern magyarországi érdekeltségeinek megvásárlásáról. A tranzakció lezárásával, illetve az elmúlt egy évben az infokommunikációs szektorban végrehajtott akvizícióival a 4iG a legnagyobb hazai távközlési szolgáltatók közé lép, miközben a cégcsoport meghatározó pozíciókat építhet ki a nyugat-balkáni távközlési piacon is.

Bővebben

Sikerrel zárult az első Agtech Summit konferencia

A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) novemberben rendezte meg először hazánk első kifejezetten agrár startupokról szóló rendezvényét. A technológiai újdonságokat és a jövő agráriumát vizsgáló rendezvényen többszáz látogató vett részt és kapott közelebbi képet a legfontosabb agrártechnológiai startupok fejlesztéseiről.

Bővebben

Nemzetközi startup programok az innovációk felkarolásáért – elindult az előjelentkezés az EIT Food programokra

Egyedülálló nemzetközi startup programokra pályázhatnak olyan innovátorok, akik ötleteikkel vagy előrehaladottabb projektjeikkel tenni szeretnének egy karbonsemleges jövőért. Az EIT Food széles kínálatában különböző fejlettségű startupok mind megtalálhatják a számukra ideális programot. A több hónapos események során a kezdeti ötletfázistól egészen a piacra jutásig, befektetésszerzésig és nemzetközi networképítésig kapnak segítséget a résztvevők. Továbbá a legjobb csapatok a szakmai támogatás mellett pénzbeli jutalomban is részesülhetnek. A startup programokba 2022 elején nyílik meg a jelentkezés, de az előregisztráció már nyitott az érdeklődők számára.

Bővebben

Világsiker lehet a robotokat oktató magyar startupból

A Spirit FM startupokkal, innovációval, jövőbemutató ötletekkel és potenciális befektetési lehetőségekkel foglalkozó szórakoztató rádióműsorának, a Hibrid Startuppernek ismételten Sohajda Júlia, a Vespucci Partners kockázati tőkealap-kezelő egyik alapítója volt a vendége, aki ezúttal sem érkezett egyedül. Vincz Dániel, egy magyar fejlesztőcsapat, a Mollia ügyvezető-helyettese kísérte el a beszélgetésre, amely startup célja egy adaptív, tanítható szoftver kifejlesztése a Bábu nevű virtuális humanoid robot kinematikai vezérlésére. (X)

Bővebben