Hirdetés

Új finanszírozási forma könnyítheti meg a karrierváltást

A digitalizáció felgyorsulásának köszönhetően 2020 év végére átmenetni megtorpanás után újra fellendülhet az IT szektor. A programozóképzések iránt is érezhetően megnőtt a kereslet, ugyanakkor a válság miatt nehéz helyzetbe kerülők a finanszírozási szempontból biztonságos, kiszámítható megoldásokat keresik. A piaci igényre reagálva a Green Fox Academy a hazai programozóképzések piacán elsőként jövedelemarányos utófinanszírozási formát vezetett be.

Hirdetés

A koronavírus-járvány miatt kialakuló gazdasági válság ugyan az IT szektorban is megtorpanást okozott, azonban egyre inkább az látszik, hogy ez nem lesz hosszú életű. “A távmunkába kényszerülő cégek felismerték, hogy mekkora a kitettsége a szervezetnek, ha le van maradva a digitalizációban, így a nagy IT büdzsékről döntő vállalatok is még nagyobb erőforrásokat allokálnak erre a területre. Ezek a döntések most születnek, így arra számítunk, hogy 2020 végén, 2021 elején már érezhető lesz ennek a hatása” – mutatta be az iparág helyzetét Bárdos Kristóf, a Green Fox Academy társalapítója.

A másik oldalon a munkavállalók között is sokan elgondolkodtak a karrierjükön, még akkor is, ha az ő állásuk közvetlenül nem került veszélybe, és elkezdtek olyan átképzéseket keresni, amivel jövőbiztos készségekre tehetnek szert. “Március végén például indítottunk egy 3 hetes, ingyenes képzéssorozatot a programozás alapjairól, amire minden előzetes elvárásunkat felülmúlva eddig több mint 8600 jelentkeztek – mondta Bárdos Kristóf. – Az látszik, hogy az emberek nagyon nyitottak arra, hogy átképezzék magukat, de sok esetben nem engedhetnek meg maguknak egy karrierváltó képzést, erre kerestünk megoldást, amikor bevezettük a jövedelemarányos utófinanszírozást.”

Jövedelemhez kötött a tandíjfizetés

A nemzetközi piacon ISA (Income Share Agreement) néven ismert, ugyanakkor a hazai programozóképzések piacán még egyedülálló finanszírozási forma lényege, hogy a végzett hallgatóknak az elhelyezkedés után fix részletek helyett a havi jövedelem meghatározott hányadát, a Green Fox esetében 20 százalékát kell befizetniük a tandíjra. De ha valaki például anyasági szabadságra megy, beteg lesz, esetleg átmenetileg elveszíti a munkáját, arra az időszakra akár fel is lehet függeszteni a tandíjfizetést. “Utófinanszírozási megoldás sok más iskolához hasonlóan ugyan eddig is elérhető volt nálunk, azonban azt láttuk, hogy a jelenlegi helyzetben ez nem nyújt kellő biztonságot a hallgatóknak. Azzal azonban, hogy a jövedelemhez kötjük, a tandíjfizetés biztosan vállalható terhet jelent az embereknek” – mesélt a döntés hátteréről Bárdos Kristóf, aki azt is hozzátette, hogy a nemzetközi, elsősorban amerikai piacon egy évek óta jól bevált és bizonyított finanszírozási formáról van szó. A Green Fox üzleti modellje szerint  – a tandíj és a partnercégektől kapott közvetítési díj együttesen fedezi a képzést – egyébként is motivált volt abban, hogy a nála végzett junior programozókat elhelyezze, az új finanszírozási megoldás esetében még explicitebb a hallgatók és az iskola közös célja: a hallgató jó állást találjon a képzés elvégzését követően.

A jövedelemarányos utófinanszírozás bevezetését az Impact Ventures Kockázati Tőkealap-kezelő Zrt.-től kapott social impact befektetés tette lehetővé.  Az új fizetési opciót először májusban induló online képzéseinél hozta be a bootcamp, most pedig már minden kurzusuknál, így a júliusban induló on-campus, tantermi képzéseknél is választhatják a jelentkezők. A várakozásoknak megfelelően népszerű a lehetőség: “Az érdeklődők kifejezetten szeretik és keresik, minden második jelentkező ezt a fizetési formát választja, különösen a mostani bizonytalan helyzetben örülnek annak, hogy van ilyen lehetőség.”

 

Hirdetés

Fontos a fenntarthatóság, de az intim higénia területén várat magára az igazi áttörés

Nem sokkal hajlandóak többet fizetni a magyar nők a fenntartható intim higiéniai termékekért, és noha fontosnak tartják a környezetvédelmet, a hatékonyság és az ár az első számú szempont, amikor vásárlásra kerül a sor. Érdeklődnek az innovatív megoldások iránt, azonban ezek kipróbálására és használatára sokszor nincs elég idejük, így továbbra is a hagyományos menstruációs termékek hódítanak itthon – derül ki a TZMO Hungary felméréséből, mely a magyar nők véleményét vizsgálta a havi ciklushoz kapcsolódó környezettudatosságról.  

Bővebben

A NAV-tól igazolt szakmai vezetőt az adótanácsadói piac meghatározó szereplője

Magyarország egyik vezető, minősített és elismert adótanácsadója, új üzletágvezetővel bővítette szakértői közösségét. Kiss Tamás, a Nemzeti Adó- és Vámhivatal korábbi osztályvezetője, 2022 májusától tölti be a SALDO tanácsadói üzletágvezetői pozícióját. Elődje Sarkadi-Nagy András volt, aki jelenleg a részvénytársaság vezérigazgatója.

Bővebben
Hirdetés

Elindult a magyar Kickstarter, a Brancs közösségi piactér

A Kickstarternek és az Indiegogonak hála a közösségi finanszírozási forma évek óta világszerte népszerű és most megérkezett Magyarországra is. A Brancs az első hazai közönségre szabott online piactér, ahol az ország legújabb termék- és szolgáltatásfejlesztési projektjeit közösségi finanszírozással valósítják meg. Az ötletgazdák a leendő vásárlóikkal – azaz a közösség erejével – gyűjtik össze a kampányok megvalósításához szükséges tőkét.

Bővebben

Budapesten rendezik meg Közép-Európa legnagyobb techfesztiválját

Az online térben töltött két év után végre személyesen is várja elsősorban a szoftverfejlesztés terén dolgozó magyar és nemzetközi szakembereket Közép-Európa legjelentősebb, technológiai trendekkel és fejlesztői újdonságokkal foglalkozó techfesztiválja. A kétnapos Craft Conference magyar szervezői közel 30 országból mintegy 1500 résztvevőt várnak, akikkel többek között a NASA, a Google, a Spotify, az IBM vagy az eBay szakemberei, gyakorló kódolók, és a technológia üzleti oldalával foglalkozó vezetők is megosztják tapasztalataikat a legforróbb trendekről. A szellemi útravaló mellett workshopok, vállalati standok és kapcsolatépítő bulik teszik teljessé az élményt, melynek a Vasúttörténeti Park szolgál különleges helyszínéül.

Bővebben

A diákigazolvány új szerepe, szabadulószobává alakuló városok, és élelmiszertermelés a nappaliban – kihirdették az MVM Edison startup verseny idei nyerteseit

A diákokat kedvenc márkáikkal összekötő program; közösségi alapú, decentralizált otthoni kertészet, az okos hulladékkezelést és újrahasznosítást ösztönző alkalmazás; városokat interaktívan bemutató telefonos szabadulószoba; fiatalokat célzó ökotudatos, digitális, közösségi alkotóműhely, illetve lemerült elektromos autóknak szóló asszisztencia-szolgáltatás is szerepel az MVM Edison startup verseny idei nyertesei között. Az innovatív ötletek pénzjutalomban részesülnek, illetve akár 50 millió forint magvető befektetést is kaphatnak.

Bővebben

Az innovatív magyar csapat megmutatta: minden második fékezésünk balesethez vezethet

Igencsak hektikusan vezetünk a fővárosban, majdnem minden második fékezésünk, gyorsításunk, vagy kanyarodásunk hirtelen történik, ami balesetveszélyt hordoz magával – mutatnak rá a Cristo autós alkalmazás friss felhasználói adatai. A reggeli órákban Dél-Budán, délután viszont a pesti belvárosi forgalomban kell az átlagosnál jobban figyelni autóvezetőként a hétköznapokon, az ekkor tapasztalt feszültség a hétvégi kb. kétszerese. A Közlekedési Kultúra Napjának alkalmából bemutatjuk az eredményeket, melyek kapcsán a drivingcamp Hungary közlekedésbiztonsági szakértője ad tanácsot a fővárosi autósoknak.

Bővebben

Startupok és nagyvállalatok: együtt sikeresebbek

A friss ötlet, agilitás és az innovációban testet öltő tudás társul a sokévtizedes szakértelemmel, tapasztalattal, technológiai háttérrel, értékesítési kompetenciákkal, partneri hálózattal és erős pénzügyi háttérrel. Így támogatja egymást startup és nagyvállalat, amely együttműködésére egyre több a példa itthon és a nagyvilágban. Az idei Startup Safari konferencián vállalatvezetők, startupok, befektetők készítettek látleletet a hazai startup ökoszisztémáról.

Bővebben

Melbourne-i győztesek a budapesti esettanulmányi versenyen

Idén negyedik alkalommal rendezték meg Magyarországon a régió egyik legnívósabb nemzetközi üzleti esettanulmányi versenyét, a Central European Case Competition-t (CECC). A rendezvény egyik esetadó partnere a Schneider Electric volt, a győztes melbourne-i csapat az ő beszállítóik CO2 kibocsátásának csökkentésére, valamint az EcoStruxure platform újszerű alkalmazására dolgoztak ki koncepciót.

Bővebben