Hirdetés

Új diákkedvezményeket hoz be a piacra a magyar startup

Már most közel 40 közkedvelt márkához biztosít diákkedvezményt a dinamikusan fejlődő magyar startup. A Diverzum tavaly novemberben indult, alig egy év alatt 60 ezren regisztráltak az oldalra, akik ezáltal 35 millió forintot spóroltak meg az online költéseik során. A Z generációs ötletgazdák célja, hogy egyetlen diák se dobjon ki feleslegesen pénzt az ablakon. A kezdeményezés nulla forintból indult, de az augusztusban zárult első befektetési körnek hála, ma már egy egyre nagyobb csapat dolgozik azon, hogy új szintre vigye a diákkedvezmény-forradalmat.

A jelenlegi áremelkedések mindenkit súlyosan érintenek, a Diverzum azonban az egyik leginkább érintett szegmensre fókuszál, a 14 év feletti gimnazistákra és egyetemistákra. Nekik sokszor nincs önálló keresetük, ösztöndíjakból vagy egyéb diákmunkákból fedezik a mindennapi életüket.

Az alapítók eztátérezték, hiszen csak idén januárban fejezték be a tanulmányaikat, melyeket most ősszel folytattak volna, ha a Diverzum nem indul ekkora növekedésnek. László Miki és Gyarmati Fanni gimnáziumi osztálytársak voltak, majd más-más országba mentek tanulni. Nyugat-Európában találkoztak számos olyan lehetőséggel, ahol volt elérhető diákkedvezmény. Hazatérve ennek a hiánya tűnt fel nekik, és végzős egyetemi évükben elindították a diákkedvezményes platformot, a Diverzumot.

Ehhez persze a brandeket is meg kellett arról győzniük, hogy miért éri meg nekik a tanulókat támogatni. Mára olyan nagy neveknél használhatják fel a diákkedvezményeket a regisztrált diákok, mint a Samsung, a Foodpanda, a Notino és a Myprotein. Ezek a brandek már meglátták a diákplatformban rejlő lehetőséget. Manapság nehéz reklámokkal elérni a Z generációt, viszont diákkedvezmény nyújtásával megszólíthatják a fiatal vásárlókat.

A diákok könnyedén használhatják a Diverzumot.

Egy ingyenes regisztrációt követően igazolniuk kell a diákstátuszukat, és már használhatják is a diákkedvezményeket az online vásárlásaiknál.

Az elejétől fontos volt az alapítók számára, hogy a diákoknak a platform használata teljesen ingyenes legyen. Ezért a Diverzum bevétele a márkáktól származik, de ők is csak a létrejött vásárlások után fizetnek. Így mindenfajta kockázat nélkül kínálhatnak diákkedvezményeket. Persze az üzleti logika is megvan emögött. Ha egy márka segít a fiataloknak diákéveik alatt, ők ezt később hűséges fogyasztóként gyakran meghálálják, ám már a teljes árat fizetve.

A win-win alap gondolatból igazi sikersztori lett. Kevesebb, mint egy év alatt minden tizedik magyar diák regisztrált a Diverzumra. Az alapítókkal együtt ma már 7 fős csapat dolgozik azon, hogy minél több kedvező ajánlat jusson el minél több fiatalhoz. Időközben a gazdasági nehézségek miatt még inkább fontosnak érzik, amit csinálnak. Céljuk, hogy támogassák a diákokat az anyagi függetlenné válásban.

A Diverzum csapat az első befektetési körét augusztusban zárta, amelynek hála nem csak tőke, de nagyon hasznos tudás is bekerült a csapatba a befektetők, az MKB Fintechlab, illetve Torkel Fagrell és Verő Barbara üzleti angyalok által. A tőkét a Diverzum csapat bővítésére és a növekedésre kívánják fordítani. De nem titok, hogy az applikáció fejlesztése is az alapítók jövőbeli tervei között szerepel.

2028-ig több mint 10 milliárd dollárt fektet be az AWS a brit ökoszisztémába

Az Amazon felhőalapú szolgáltatója ezt azért teszi, hogy tartani tudja a növekvő ügyféligényekkel a lépést, és létre tudja hozni a kellő digitális és AI-infrakstruktúrát. A brit ökoszisztéma 2028-ig ettől évente átlagosan 14 ezer új munkahelyet és a GDP 14 milliárd fontos növekedését várhatja.

Bővebben

1,24 milliárd dollár értékben indít két új európai alapot az Atomico

Az új alapok indításához a tőkét az Európai Beruházási Alaptól (EBA) kapja a londoni székhelyű VC, és az Atomico most először különíti el alapok szintjén is a korai és a növekedési szakaszú finanszírozást.

Bővebben

Csehország mutatja az utat a kelet-közép-európai startup-ökoszisztémának

A cseh ökoszisztéma 2024 első félévében egymaga lefedte a CEE régióban a startupoknak adott tőkemennyiség majdnem 39 százalékát. A cseh startupoknál landoló összes befektetés több mint 83 százaléka ugyanakkor három nagy finanszírozási körnek köszönhető.

Bővebben

Pivotált a német AI-bajnok, az Aleph Alpha

Az Aleph Alpha a pivotálással gyakorlatilag kiszáll a saját LLM-modell fejlesztés versenyéből, és helyette a meglévő modellek használatának támogatására építi fel üzleti modelljét. A lépésre az szoríthatta rá a startupot, hogy nem volt képes kilépni a nemzetközi piacra, és így lemaradt a modellfejlesztők versenyében.

Bővebben

25. alkalommal rendezi meg a HVCA a befektetési konferenciáját

A Magyar Kockázati – és Magántőke Egyesület (HVCA) konferenciája lehetőséget teremt az üzleti, politikai és jogi közösségek vezetőinek, hogy megvitathassák a magántőke és a kockázati tőke közép-kelet és délkelet-európai helyzetét. A rendezvény kiemelt előadója az izraeli kockázatitőke-ipar egyik alapítója és formálója, Jonathan Medved lesz. Időpont és helyszín: szeptember 24., Budapest Music Center.

Bővebben

Novemberben nyitja meg kapuit a Puzl CowOrKing budapesti irodahelyisége

A bolgár közösségi irodaszolgáltató értékajánlata az A vagy B osztályú irodákkal és a lakásirodákkal szemben a teljeskörű szolgáltatáscsomagjuk, valamint a rugalmasság. A 850 fős férőhelyű coworking irodahelyiségbe már lehet jelentkezni bérlőnek.

Bővebben

Egyre több időbe telik kockázati tőkét bevonniuk az európai startupoknak

Az európai startupok számára a tőkebevonási körök között eltelt idő egyre nő az utóbbi 1-2 évben. Ennek oka a PitchBook elemzése szerint a kockázati tőke óvatossága, valamint az, hogy a startupok a pénzügyi stabilitást igyekeznek demonstrálni, és az aktuális befektetést minél tovább ki akarják húzni.

Bővebben