Hirdetés

Új csúcstechnológiát mutattak be: az internet huszonötszörös gyorsítása a cél

Bemutatták a hazai háztartások és felhasználók számára a jelenleg elérhetőhöz képest huszonötszörös internetes használati sebességnövekedést elérését biztosító technológiát a világ legnagyobb távközlési kiállításán. A kínai ZTE által jegyzett fejlesztés mostantól minden hazai szolgáltató rendelkezésére áll – az egyetlen kérdés csak az, hogy mikor élnek majd a bevezetés lehetőségével.

A napokban fejeződött be az idei év egyik legnagyobb technológiai kiállítása, a Mobile World Congress (MWC), ahol hagyományosan minden évben bemutatják a távközlési világ legújabb fejlesztéseit. Amíg a COVID-19 utáni időszak első igazi seregszemléjére kevés európai vagy tengerentúli szolgáltató időzített jelentős világhírt, addig a kínai gyártók és szolgáltatók számos újdonsággal is előrukkoltak. Ezek közül kiemelkedik a ZTE 50G PON prototípusa, amely 50G-ás sávszélesség biztosítására képes.

Mit tud az új technológia?

A bemutatásra került ultraszéles sávú, alacsony késleltetésű és válaszidő ingadozással rendelkező prototípus rendkívül nagy sávszélességű hozzáférést és jó minőségű internetet biztosít az otthonok és vállalkozások számára. A forradalmian új fejlesztés innovatív módon optimalizálja a késleltetést (azt az időintervallumot, ami egy adatcsomag átviteléhez szükséges) a hálózati kapcsolaton keresztül, illetve intelligens módon, „időérzékeny ütemezési technológia” alkalmazásával ezredmásodpercről nanoszekundumos szintre csökkentette a késés ingadozását.

Miért kulcskérdés a gyors és stabil internet a hazai vállalkozások számára

Ma már cégmérettől függetlenül igaz, hogy elengedhetetlenné vált az online megoldásokat használó vállalkozások számára a stabil és gyors internet, ugyanis az üzletmenetük folytonossága (és sikeressége) múlik ezen: ma már egyetlen vállalkozás sem engedheti meg magának, hogy kiesés vagy lassulás okozzon fennakadást a napi működésben. Ugyanis minden ilyen jellegű „technikai malőr” nem csak reputációs veszteséghez, de jól érezhető bevételkieséshez „forintban és fillérben” mérhető gazdasági veszteséghez is vezet.

Örülhetünk-e egyáltalán a Klarna tőzsdére lépésének?

A svéd BNPL-bajnok jobb időket is látott, mint most, a tőzsdére vezetés megkezdésekor. Ezt tükrözi a visszafogott értékelési célja, ami mögött az európai piacok rossz megítélése húzódhat, valamint az is, hogy a tervezett értékelés meg sem közelíti az unikornis pár évvel korábbi értékelését.

Bővebben

Összefogott az európai ökoszisztéma a következő európai sikersztorik megszületéséért

A Europe Project névre keresztelt kezdeményezés célja, hogy komplex segítséget nyújtson a tehetséges fiatal vállalkozóknak, és megmutassa a világnak: Európa még mindig képes globálisan meghatározó startupokat építeni.

Bővebben

Ligát váltana a STRT: Balogh Petyáék a BÉT Standard kategóriába lépésre törekednek

A szabályozott piacra lépés érdekében a STRT már két szereplővel is együttműködik, és pénzügyi beszámolójukat is ennek megfelelően készítik el idén. Hogy mikor debütálhat a cég a BÉT Standard kategóriájában, egyelőre nem tudni – addig is elmagyarázzuk, hogy ez miért fontos.

Bővebben

Új szereplő jelent meg a közép-kelet-európai ökoszisztémában: Miben segíthet a Scale Factory a magyar scaleupoknak?

A szingapúri szolgáltató arra fókuszál, hogy minél hatékonyabban segítse ügyfelei növekedését és terjeszkedését új piacokon, a lehető legtöbb kereskedelmi hasznot hozva nekik. A Scale Factory mostantól a közép-kelet-európai régióból is várja a skálázódni kívánó vállalkozásokat.

Bővebben

Sok diáknak fogalma sincs arról, hogy milyen költségekkel jár a felnőtt élet – mondja Gyarmati Fanni, a Diverzum társalapítója

A Diverzum és a más ökoszisztéma-szereplők által készített Gen Z Reportból kiderül, hogy a fiatalok átlagos bérigénye közel sem olyan irreálisan magas, mint azt gondolnánk. A kutatási eredmények kapcsán beszélgettünk Gyarmati Fannival, a Diverzum társalapítójával.

Bővebben

Hogyan érdemeld ki a Z generáció márkahűségét?

Több ökoszisztéma-szereplő összefogásával készült átfogó kutatás az 1995-2006 között született korcsoport helyzetéről, gondolkodásáról, értékvilágáról és vásárlási szokásairól. A főbb eredményeket ismertetjük.

Bővebben