Hirdetés

Turisztikai startup nyert Prágában

A Women Startup Competition olyan versenysorozat, amely a női vállalkozókat, startuppereket és azokat a cégeket támogatja, amelyek ügyelnek arra, hogy a vállalkozáson belül ne billenjen fel a nemek közti arány.

Az első elődöntő nyertesei a február 7-én és 8-án, Prágában megrendezett eseményen kerültek kiválasztásra. A fődíjat a Daytrip vitte el, ami összeköti az Európa nagyvárosai és főbb látnivalói között utazó turistákat helyi sofőrökkel, akik ismerik a környék eldugott értékeit is, ezáltal érdekessé és izgalmassá téve útjukat. Azáltal, hogy összeköti az utazókat helyiekkel, lehetővé válik a turisták számára, hogy olyan helyeket, akár fürdőket, vagy fürdőgyógyászati szolgáltatókat is felfedezzenek, amire tömegközlekedéssel nem lett volna lehetőségük.

Az utazási startup továbbjutott a 2018. szeptember 15-én megrendezendő londoni döntőre, ahol egy ötnapos tréning és mentorálás után nemzetközi befektetők, nagyvállalati innovációs képviselők és szakmai támogatók előtt mutathatják be ötleteiket.

A prágai elődöntő az első volt a 12 különböző európai nagyvárosban megtartott esemény sorozatból a Women Startup Competition keretein belül. A most kiválasztásra került nyolc legtehetségesebb elődöntős nemileg diverzifikált csapatokkal vettek részt a mini bootcamp mentor programon.

A második helyen a Minty végzett, ami egy networking platform, amely összeköti az illusztrátorokat kiadókkal, designerekkel és művészeti vezetőkkel. Őket a JAPŮ követte a harmadik helyen, amely egy egészséges, gluténmentes ételeket környezettudatos, újrahasználható csomagolásban szállító startup, aki a termékeit videótréning rendszerrel is megtámogatja.

Az eseményt Miluše Horská elnökhelyettes asszony, a cseh kormány legmagasabb szinten lévő női politikusa nyitotta meg és mellette vállalkozói szféra kiemelkedő női szereplői is részt vettek rajta. Többek között Adriana Dergam, a Vodafone Csehország vállalati kommunikációs igazgatója és Lenka Kucerova, a Starlift társalapítója és ügyvezető igazgatója is jelen voltak az eseményen.

Európában a nők által alapított startupok aránya 27 százalék alatti, a női befektetők aránya pedig 7 százalék alatti. A Women Startup Competition célja, hogy összehozza az ambiciózus és tehetséges nőket, és közösségeket alakítson ki.

Cél az is, hogy inspirálják, tanítsák egymást, megosszák egymással ötleteiket, valamint lehetőséget kapjanak arra, hogy találkozzanak befektetőkkel és elismerést kaphassanak egy olyan területen, ahol hagyományosan férfiuralom van.

„Jól látható, hogy a prágai esemény sikeres volt. A mini bootcamp nagyon hasznos és fontos volt a startupok számára, és a pitch előtti rövid mentorálásnak köszönhetően remek előadásokat láthattunk a színpadon” – mondta Müller Tamás, a Women Startup Competition alapítója.

A következő elődöntő Kolozsváron, Romániában kerül megrendezésre február 16-17-e között. Budapesti eseményre pedig április 27-28-án kerül sor. Olyan startupok jelentkezését várják, amelyek alapító csapata legalább felerészben nőkből áll, vagy női vezetővel rendelkeznek.

Egy női alapító vallomásai – ezzel a címmel indít új podcastot Meghan Markle

A brit királyi család tagja 8 epizódon keresztül folytat beszélgetéseket női vállalkozókkal a karrierjükről, és arról, hogy nőként hogyan lehet sikeresen vállalkozást építeni.

Bővebben

Örülhetünk-e egyáltalán a Klarna tőzsdére lépésének?

A svéd BNPL-bajnok jobb időket is látott, mint most, a tőzsdére vezetés megkezdésekor. Ezt tükrözi a visszafogott értékelési célja, ami mögött az európai piacok rossz megítélése húzódhat, valamint az is, hogy a tervezett értékelés meg sem közelíti az unikornis pár évvel korábbi értékelését.

Bővebben

Összefogott az európai ökoszisztéma a következő európai sikersztorik megszületéséért

A Europe Project névre keresztelt kezdeményezés célja, hogy komplex segítséget nyújtson a tehetséges fiatal vállalkozóknak, és megmutassa a világnak: Európa még mindig képes globálisan meghatározó startupokat építeni.

Bővebben

Ligát váltana a STRT: Balogh Petyáék a BÉT Standard kategóriába lépésre törekednek

A szabályozott piacra lépés érdekében a STRT már két szereplővel is együttműködik, és pénzügyi beszámolójukat is ennek megfelelően készítik el idén. Hogy mikor debütálhat a cég a BÉT Standard kategóriájában, egyelőre nem tudni – addig is elmagyarázzuk, hogy ez miért fontos.

Bővebben

Új szereplő jelent meg a közép-kelet-európai ökoszisztémában: Miben segíthet a Scale Factory a magyar scaleupoknak?

A szingapúri szolgáltató arra fókuszál, hogy minél hatékonyabban segítse ügyfelei növekedését és terjeszkedését új piacokon, a lehető legtöbb kereskedelmi hasznot hozva nekik. A Scale Factory mostantól a közép-kelet-európai régióból is várja a skálázódni kívánó vállalkozásokat.

Bővebben

Sok diáknak fogalma sincs arról, hogy milyen költségekkel jár a felnőtt élet – mondja Gyarmati Fanni, a Diverzum társalapítója

A Diverzum és a más ökoszisztéma-szereplők által készített Gen Z Reportból kiderül, hogy a fiatalok átlagos bérigénye közel sem olyan irreálisan magas, mint azt gondolnánk. A kutatási eredmények kapcsán beszélgettünk Gyarmati Fannival, a Diverzum társalapítójával.

Bővebben