Hirdetés

Tovább bővítette komposztálható termékei listáját a zöld magyar startup

Százezer darab feletti eladott termék havonta, ipari komposztálás céljából történő visszagyűjtés, filmsztárok által használt evőeszközök. Az egyéves munka keretében hőálló alapanyagfejlesztés és új termékek gyártása, valamint azok piaci bevezetése történt meg 2021. december és 2022. november között. A három éve induló, körforgásos gazdaságban gondolkodó Vilhemp csapatának célja ma is változatlan: környezetbarát és funkcióját kiválóan ellátó evőeszközök és szívószálak gyártása hazai, természetes alapanyagokból.

2022 novemberére az innovatív magyar cég már elérte a havi 100.000 db termék értékesítését, amely megközelítőleg havi egy tonna alapanyag felhasználását jelenti. A vállalkozás ezt a fejlődési ütemet szeretné tartani 2023-ban is. Sőt az új termékeknek és külföldi piacszerzésnek köszönhetően további bővülésre számítanak. Kiemelt partnereik közé tartoznak kiskereskedelmi élelmiszerláncok, drogériák, éttermek és szállodaláncok. Ezen kívül a HoReCa szektor szereplői közül több a fesztiválokon és szórakoztatóiparban résztvevő vendéglátóipari egységgel is szoros kapcsolatban vannak.

Jelenleg bevezetés alatt áll az elhasznált evőeszközök visszagyűjtési rendszere, melynek keretében az ételhulladékkal szennyezett, már használaton kívüli termékeket gyűjtik vissza és adják át ipari komposztálás céljából az erre szerződött partnerüknek.

Így sikerülhet közel nullára csökkenteni a cég által forgalmazott termékek ökológiai lábnyomát.

A most lezárult projektnek köszönhetően az evőeszközök mellett vékony- és vastagfalú poharak, mély- és lapostányérok, valamint ételhordó dobozok gyártását is megkezdhették. Valamennyi termékük komposztálható alapanyagból készült, kizárólag ellenőrzött, megújuló erőforrást és természetes összetevőket felhasználva.

Világszerte egyre több helyen találkozunk az igénnyel olyan, műanyagot helyettesítő termékekre, melyek funkciójában megfelelnek az adott célnak, de az előállításuk valóban kevésbé terheli a környezetet. Erre az igényre kívánunk megoldást kínálni, és úgy véljük, egyre több piaci szereplő hajlandó is megfizetni ennek az árát” – vélik az alapítók, Fülöp Villő, Rédey Soma és Szűts Gergely már a kezdetektől fogva a hagyományos műanyag kiváltására alkalmas alapanyag fejlesztésével foglalkoznak.

A Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal 2020. júliusban az Innovációs és Technológiai Minisztérium támogatásával meghirdette az inkubátoroknak szóló Startup Factory pályázatot, melyen az OXO Labs Kft. 2020-1.1.4-STARTUP-2020-00005 azonosító számon, „OXO Labs inkubációs tevékenység” címmel pozitív elbírálást kapott – ezáltal a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Alapból 300 MFt forint vissza nem térítendő támogatásban részesült. A Vilhemp Kft. az OXO Labs Inkubátortól, 2020-1.1.4-STARTUP-2020-00005-1141 azonosító számon, 29.049.600 forint vissza nem térítendő pályázati támogatásban részesült.

Örülhetünk-e egyáltalán a Klarna tőzsdére lépésének?

A svéd BNPL-bajnok jobb időket is látott, mint most, a tőzsdére vezetés megkezdésekor. Ezt tükrözi a visszafogott értékelési célja, ami mögött az európai piacok rossz megítélése húzódhat, valamint az is, hogy a tervezett értékelés meg sem közelíti az unikornis pár évvel korábbi értékelését.

Bővebben

Összefogott az európai ökoszisztéma a következő európai sikersztorik megszületéséért

A Europe Project névre keresztelt kezdeményezés célja, hogy komplex segítséget nyújtson a tehetséges fiatal vállalkozóknak, és megmutassa a világnak: Európa még mindig képes globálisan meghatározó startupokat építeni.

Bővebben

Ligát váltana a STRT: Balogh Petyáék a BÉT Standard kategóriába lépésre törekednek

A szabályozott piacra lépés érdekében a STRT már két szereplővel is együttműködik, és pénzügyi beszámolójukat is ennek megfelelően készítik el idén. Hogy mikor debütálhat a cég a BÉT Standard kategóriájában, egyelőre nem tudni – addig is elmagyarázzuk, hogy ez miért fontos.

Bővebben

Új szereplő jelent meg a közép-kelet-európai ökoszisztémában: Miben segíthet a Scale Factory a magyar scaleupoknak?

A szingapúri szolgáltató arra fókuszál, hogy minél hatékonyabban segítse ügyfelei növekedését és terjeszkedését új piacokon, a lehető legtöbb kereskedelmi hasznot hozva nekik. A Scale Factory mostantól a közép-kelet-európai régióból is várja a skálázódni kívánó vállalkozásokat.

Bővebben

Sok diáknak fogalma sincs arról, hogy milyen költségekkel jár a felnőtt élet – mondja Gyarmati Fanni, a Diverzum társalapítója

A Diverzum és a más ökoszisztéma-szereplők által készített Gen Z Reportból kiderül, hogy a fiatalok átlagos bérigénye közel sem olyan irreálisan magas, mint azt gondolnánk. A kutatási eredmények kapcsán beszélgettünk Gyarmati Fannival, a Diverzum társalapítójával.

Bővebben

Hogyan érdemeld ki a Z generáció márkahűségét?

Több ökoszisztéma-szereplő összefogásával készült átfogó kutatás az 1995-2006 között született korcsoport helyzetéről, gondolkodásáról, értékvilágáról és vásárlási szokásairól. A főbb eredményeket ismertetjük.

Bővebben