Hirdetés

Töretlen népszerűségnek örvend a futárkodás – két év alatt négyszereződött meg a számuk

Az előző két évben megnégyszereződött a rugalmas munkavégzést választó foodpandás futárpartnerek száma. A vállalat legtöbb szerződött futárpartnere a 18-29 év közötti korosztályból kerül ki, de széles a skála – 18 és 74 év között szinte bármilyen korú futár csengethet azoknál, akik ételt, élelmiszert vagy egyéb terméket rendelnek házhoz a foodpandától.

Blaumann Debóra, a cég marketingigazgatója elmondta: a többség a rugalmasság és a juttatások miatt kezd el házhoz szállítani, de vannak, akiket a sport és a megtett kilométerek, másokat a változatos munkakörnyezet, a közösséghez tartozás vagy a felhasználókkal való kapcsolat motivál. A cég összeszedte a tavalyi év legextrémebb futársztorijait.

Az elmúlt két évben részben a járványügyi helyzetnek köszönhetően is nagyobb figyelem hárult azokra a futárokra, akik akkor is talpon voltak, amikor a magyarok többsége alig tette ki a lábát otthonról. Ők azok, akikre mindig számíthatunk, hiszen, ha esik, ha fúj, ők kint vannak az utakon és róják a kilométereket, a mi hétköznapi hőseink, és szerencsére egyre több van belőlük a foodpandánál. Most összeszedte a vállalat a legérdekesebb számokat, sztorikat, amelyek a futárpartnereik mindennapjait mutatják be.

Százból egy futár 65 éven felüli

Ha valakit megkérdezünk, hogy hogyan írna le egy futárt, szinte biztos, hogy a legtöbben fiatal férfiakat említenének. És bár valóban, a foodpandánál a futárok fele 18-29 év közötti férfiak közül kerül ki, a vállalat több, mint 4000 futárpartnerének 16 %-a nő, akik kiegészítő keresetként, iskola mellett, vagy éppen a bölcsis beszoktatás időszakában választják a futárkodást. De a skála 18 és 74 éves kor között egyébként is nagyon vegyes. Százból egy futár 65 éven felüli, és nyugdíjkiegészítésként futárkodik, ráadásul a foodpandánál nagyon megbecsülik őket, hiszen az idősebb korosztályról egytől egyig elmondható, hogy pontosak és megbízhatóak. A jó munkaerő toborzása pedig kiemelten fontos a gyorskereskedelem hazai éllovasának számító foodpandának, hiszen céljuk, hogy bármit kiszállítsanak, amire az embereknek szüksége lehet és elfér egy hátizsákban.

Napi 40 kilométer a minimum, de van, aki akár 100-at is leteker

Persze a futárkodás nem mindenkinek kiegészítő kereset. Vannak olyan futárpartnerek a cégnél, akik a foodpanda kiszállítás indulása óta, csaknem 4 éve, heti sok órában futárkodnak, hiszen akik komolyan veszik a feladatot, azok számára kiemelt kereseti lehetőséget jelenthet ez a foglalkozás. Persze ehhez sokat, és sokszor megfeszített tempóban kell dolgozni. A legtöbb futár minimum napi 40 kilométert teker vagy vezet, de a napi 100 kilométer sem ritka, autóval pedig ennél több is könnyen összejön. Nem véletlen, hogy van olyan futár, akinek ez a munka teljesen megváltoztatta az életét: egészségtudatossá vált, rengeteg súlyfeleslegtől szabadult meg, és már el sem tudná képzelni a mindennapokat a letekert több tucat kilométer nélkül.

Három perc alatt ért célba a leggyorsabb rendelés

Olyan is előfordul, hogy egy műszaki hiba vagy durrdefekt miatt improvizálnak a futárok, akiknek az elhivatottságát mi sem jelzi jobban, hogy egy-egy ilyen alkalommal még gyalog is folytatják a kiszállítást, hogy a náluk lévő rendelések célba érjenek. Néha viszont minden összejön: a tavalyi évben a leggyorsabb foodpanda rendelés 184 másodperc alatt jutott el Zuglóban étteremtől-házig. A foodpanda kiszállítással házhoz vitt rendelések egyébként 2021-ben átlagosan kevesebb mint 31 perc alatt értek célba.  A rekordoknál maradva,

a legtöbb címre kiszálló foodpanda futár összesen 13.211 rendelést kézbesített tavaly, az egy óra alatt teljesített rekord pedig 10 cím volt múlt évben.

Köszönetként bulimeghívás, energiaital és csoki

Bár a futárkodás jól fizet, sokszor a megrendelők elismerései még többet jelentenek a futárpartnerek számára. “A borravalónak természetesen mindenki örül, de sokszor még szívet melengetőbb, amikor például energiaitallal vagy csokiszelettel köszönik meg a futáraink munkáját. A hálának ez a formája nem csak személyesebb, de azonnali üzemanyagként is szolgál a több ezer kalóriát letekerő bringásnak. Futáraink részei a város és a helyi közösségek szövetének, és sokszor tapasztaljuk, hogy már-már ismerősként, barátként tekintenek rájuk megrendelőink, hiszen sokszor ugyanaz a futár viszi az “életmentő” ebédet vagy vacsorát. Futárpartnereink nem csak a kiszállítás során megbízhatóak, hanem utána is. Nem egy, a bulvársajtó előtt sem ismert románcot fedeztek már fel azáltal, hogy két hírességnek azonos címre szállítottak ki, de a titkot őrzik azóta is. Hallottunk már olyat, hogy egy futárpartnerünket házibuliba invitálták, amikor megtudták, hogy éppen lejár a műszakja. Szintén kedves történet ismétlődik meg rendszeresen egy belvárosi társasházban, ahol a liftből kiszállva egy kutya várja a futárokat, és őt kell követni a rendeléssel a zegzugos folyosón a helyes ajtóig” – meséli Blaumann Debóra, majd hozzátette:

amióta megjelentek a foodpandás futárok az utcákon, több tucat rajongói levelet kaptak már gyerekektől, akik otthon is futárosat játszanak, vagy annak készülnek beöltözni farsangkor.

Csapatszellem és támogatás is motiválja a mindennapokat 

Sokak számára a futárkodás egyet jelent a közösséghez tartozással. Hiszen annak ellenére, hogy a több, mint 4000 foodpandával szerződött futárpartner egyéni vállalkozó, nagyon összetartó a társaság. Ezt erősíti például a futárkapitányok rendszere is. Csatlakozásukkor minden futárpartnert azonnal összekötnek egy futárkapitánnyal, akik akár napi szinten tartják velük a kapcsolatot, figyelemmel kísérik munkájukat és tanácsaikkal, visszajelzéseikkel segítik őket. Ők azok, akik területi szinten kiemelt szóvivők és szócsövek a futárok felé és vissza.

A futárok a gyorskereskedelem fejlődésének motorjai, a foodpanda pedig minden rendelkezésre álló eszközzel igyekszik támogatni őket. A 2020 márciusa óta elérhető Foodpanda Futártámogatási Program keretében például azon futárpartnereknek nyújtanak pénzügyi támogatást, akik megbetegednek a koronavírussal, és/vagy házi karanténba kényszerülnek, és így nem dolgozhatnak.

Sokan talán úgy gondolnak a futárkodásra, mint egy kiegészítő munkára, amivel jól lehet keresni, ennél azonban sokkal több, ahogyan azt a fentiek is bizonyítják. A futárok nap, mint nap többezer ember életét könnyítik meg, hiszen a foodpanda rendelések nemcsak időt spórolnak a megrendelőknek, de sokszor a legfontosabb pillanatokban segítenek az azonnali kiszállítással. Ők valóban a mi hétköznapi hőseink.

Örülhetünk-e egyáltalán a Klarna tőzsdére lépésének?

A svéd BNPL-bajnok jobb időket is látott, mint most, a tőzsdére vezetés megkezdésekor. Ezt tükrözi a visszafogott értékelési célja, ami mögött az európai piacok rossz megítélése húzódhat, valamint az is, hogy a tervezett értékelés meg sem közelíti az unikornis pár évvel korábbi értékelését.

Bővebben

Összefogott az európai ökoszisztéma a következő európai sikersztorik megszületéséért

A Europe Project névre keresztelt kezdeményezés célja, hogy komplex segítséget nyújtson a tehetséges fiatal vállalkozóknak, és megmutassa a világnak: Európa még mindig képes globálisan meghatározó startupokat építeni.

Bővebben

Ligát váltana a STRT: Balogh Petyáék a BÉT Standard kategóriába lépésre törekednek

A szabályozott piacra lépés érdekében a STRT már két szereplővel is együttműködik, és pénzügyi beszámolójukat is ennek megfelelően készítik el idén. Hogy mikor debütálhat a cég a BÉT Standard kategóriájában, egyelőre nem tudni – addig is elmagyarázzuk, hogy ez miért fontos.

Bővebben

Új szereplő jelent meg a közép-kelet-európai ökoszisztémában: Miben segíthet a Scale Factory a magyar scaleupoknak?

A szingapúri szolgáltató arra fókuszál, hogy minél hatékonyabban segítse ügyfelei növekedését és terjeszkedését új piacokon, a lehető legtöbb kereskedelmi hasznot hozva nekik. A Scale Factory mostantól a közép-kelet-európai régióból is várja a skálázódni kívánó vállalkozásokat.

Bővebben

Sok diáknak fogalma sincs arról, hogy milyen költségekkel jár a felnőtt élet – mondja Gyarmati Fanni, a Diverzum társalapítója

A Diverzum és a más ökoszisztéma-szereplők által készített Gen Z Reportból kiderül, hogy a fiatalok átlagos bérigénye közel sem olyan irreálisan magas, mint azt gondolnánk. A kutatási eredmények kapcsán beszélgettünk Gyarmati Fannival, a Diverzum társalapítójával.

Bővebben

Hogyan érdemeld ki a Z generáció márkahűségét?

Több ökoszisztéma-szereplő összefogásával készült átfogó kutatás az 1995-2006 között született korcsoport helyzetéről, gondolkodásáról, értékvilágáról és vásárlási szokásairól. A főbb eredményeket ismertetjük.

Bővebben