Hirdetés

Töretlen népszerűségnek örvend a futárkodás – két év alatt négyszereződött meg a számuk

Az előző két évben megnégyszereződött a rugalmas munkavégzést választó foodpandás futárpartnerek száma. A vállalat legtöbb szerződött futárpartnere a 18-29 év közötti korosztályból kerül ki, de széles a skála – 18 és 74 év között szinte bármilyen korú futár csengethet azoknál, akik ételt, élelmiszert vagy egyéb terméket rendelnek házhoz a foodpandától.

Hirdetés

Blaumann Debóra, a cég marketingigazgatója elmondta: a többség a rugalmasság és a juttatások miatt kezd el házhoz szállítani, de vannak, akiket a sport és a megtett kilométerek, másokat a változatos munkakörnyezet, a közösséghez tartozás vagy a felhasználókkal való kapcsolat motivál. A cég összeszedte a tavalyi év legextrémebb futársztorijait.

Az elmúlt két évben részben a járványügyi helyzetnek köszönhetően is nagyobb figyelem hárult azokra a futárokra, akik akkor is talpon voltak, amikor a magyarok többsége alig tette ki a lábát otthonról. Ők azok, akikre mindig számíthatunk, hiszen, ha esik, ha fúj, ők kint vannak az utakon és róják a kilométereket, a mi hétköznapi hőseink, és szerencsére egyre több van belőlük a foodpandánál. Most összeszedte a vállalat a legérdekesebb számokat, sztorikat, amelyek a futárpartnereik mindennapjait mutatják be.

Százból egy futár 65 éven felüli

Ha valakit megkérdezünk, hogy hogyan írna le egy futárt, szinte biztos, hogy a legtöbben fiatal férfiakat említenének. És bár valóban, a foodpandánál a futárok fele 18-29 év közötti férfiak közül kerül ki, a vállalat több, mint 4000 futárpartnerének 16 %-a nő, akik kiegészítő keresetként, iskola mellett, vagy éppen a bölcsis beszoktatás időszakában választják a futárkodást. De a skála 18 és 74 éves kor között egyébként is nagyon vegyes. Százból egy futár 65 éven felüli, és nyugdíjkiegészítésként futárkodik, ráadásul a foodpandánál nagyon megbecsülik őket, hiszen az idősebb korosztályról egytől egyig elmondható, hogy pontosak és megbízhatóak. A jó munkaerő toborzása pedig kiemelten fontos a gyorskereskedelem hazai éllovasának számító foodpandának, hiszen céljuk, hogy bármit kiszállítsanak, amire az embereknek szüksége lehet és elfér egy hátizsákban.

Napi 40 kilométer a minimum, de van, aki akár 100-at is leteker

Persze a futárkodás nem mindenkinek kiegészítő kereset. Vannak olyan futárpartnerek a cégnél, akik a foodpanda kiszállítás indulása óta, csaknem 4 éve, heti sok órában futárkodnak, hiszen akik komolyan veszik a feladatot, azok számára kiemelt kereseti lehetőséget jelenthet ez a foglalkozás. Persze ehhez sokat, és sokszor megfeszített tempóban kell dolgozni. A legtöbb futár minimum napi 40 kilométert teker vagy vezet, de a napi 100 kilométer sem ritka, autóval pedig ennél több is könnyen összejön. Nem véletlen, hogy van olyan futár, akinek ez a munka teljesen megváltoztatta az életét: egészségtudatossá vált, rengeteg súlyfeleslegtől szabadult meg, és már el sem tudná képzelni a mindennapokat a letekert több tucat kilométer nélkül.

Három perc alatt ért célba a leggyorsabb rendelés

Olyan is előfordul, hogy egy műszaki hiba vagy durrdefekt miatt improvizálnak a futárok, akiknek az elhivatottságát mi sem jelzi jobban, hogy egy-egy ilyen alkalommal még gyalog is folytatják a kiszállítást, hogy a náluk lévő rendelések célba érjenek. Néha viszont minden összejön: a tavalyi évben a leggyorsabb foodpanda rendelés 184 másodperc alatt jutott el Zuglóban étteremtől-házig. A foodpanda kiszállítással házhoz vitt rendelések egyébként 2021-ben átlagosan kevesebb mint 31 perc alatt értek célba.  A rekordoknál maradva,

a legtöbb címre kiszálló foodpanda futár összesen 13.211 rendelést kézbesített tavaly, az egy óra alatt teljesített rekord pedig 10 cím volt múlt évben.

Köszönetként bulimeghívás, energiaital és csoki

Bár a futárkodás jól fizet, sokszor a megrendelők elismerései még többet jelentenek a futárpartnerek számára. “A borravalónak természetesen mindenki örül, de sokszor még szívet melengetőbb, amikor például energiaitallal vagy csokiszelettel köszönik meg a futáraink munkáját. A hálának ez a formája nem csak személyesebb, de azonnali üzemanyagként is szolgál a több ezer kalóriát letekerő bringásnak. Futáraink részei a város és a helyi közösségek szövetének, és sokszor tapasztaljuk, hogy már-már ismerősként, barátként tekintenek rájuk megrendelőink, hiszen sokszor ugyanaz a futár viszi az “életmentő” ebédet vagy vacsorát. Futárpartnereink nem csak a kiszállítás során megbízhatóak, hanem utána is. Nem egy, a bulvársajtó előtt sem ismert románcot fedeztek már fel azáltal, hogy két hírességnek azonos címre szállítottak ki, de a titkot őrzik azóta is. Hallottunk már olyat, hogy egy futárpartnerünket házibuliba invitálták, amikor megtudták, hogy éppen lejár a műszakja. Szintén kedves történet ismétlődik meg rendszeresen egy belvárosi társasházban, ahol a liftből kiszállva egy kutya várja a futárokat, és őt kell követni a rendeléssel a zegzugos folyosón a helyes ajtóig” – meséli Blaumann Debóra, majd hozzátette:

amióta megjelentek a foodpandás futárok az utcákon, több tucat rajongói levelet kaptak már gyerekektől, akik otthon is futárosat játszanak, vagy annak készülnek beöltözni farsangkor.

Csapatszellem és támogatás is motiválja a mindennapokat 

Sokak számára a futárkodás egyet jelent a közösséghez tartozással. Hiszen annak ellenére, hogy a több, mint 4000 foodpandával szerződött futárpartner egyéni vállalkozó, nagyon összetartó a társaság. Ezt erősíti például a futárkapitányok rendszere is. Csatlakozásukkor minden futárpartnert azonnal összekötnek egy futárkapitánnyal, akik akár napi szinten tartják velük a kapcsolatot, figyelemmel kísérik munkájukat és tanácsaikkal, visszajelzéseikkel segítik őket. Ők azok, akik területi szinten kiemelt szóvivők és szócsövek a futárok felé és vissza.

A futárok a gyorskereskedelem fejlődésének motorjai, a foodpanda pedig minden rendelkezésre álló eszközzel igyekszik támogatni őket. A 2020 márciusa óta elérhető Foodpanda Futártámogatási Program keretében például azon futárpartnereknek nyújtanak pénzügyi támogatást, akik megbetegednek a koronavírussal, és/vagy házi karanténba kényszerülnek, és így nem dolgozhatnak.

Sokan talán úgy gondolnak a futárkodásra, mint egy kiegészítő munkára, amivel jól lehet keresni, ennél azonban sokkal több, ahogyan azt a fentiek is bizonyítják. A futárok nap, mint nap többezer ember életét könnyítik meg, hiszen a foodpanda rendelések nemcsak időt spórolnak a megrendelőknek, de sokszor a legfontosabb pillanatokban segítenek az azonnali kiszállítással. Ők valóban a mi hétköznapi hőseink.

Hirdetés

Az innovatív magyar csapat megmutatta: minden második fékezésünk balesethez vezethet

Igencsak hektikusan vezetünk a fővárosban, majdnem minden második fékezésünk, gyorsításunk, vagy kanyarodásunk hirtelen történik, ami balesetveszélyt hordoz magával – mutatnak rá a Cristo autós alkalmazás friss felhasználói adatai. A reggeli órákban Dél-Budán, délután viszont a pesti belvárosi forgalomban kell az átlagosnál jobban figyelni autóvezetőként a hétköznapokon, az ekkor tapasztalt feszültség a hétvégi kb. kétszerese. A Közlekedési Kultúra Napjának alkalmából bemutatjuk az eredményeket, melyek kapcsán a drivingcamp Hungary közlekedésbiztonsági szakértője ad tanácsot a fővárosi autósoknak.

Bővebben
Hirdetés

Startupok és nagyvállalatok: együtt sikeresebbek

A friss ötlet, agilitás és az innovációban testet öltő tudás társul a sokévtizedes szakértelemmel, tapasztalattal, technológiai háttérrel, értékesítési kompetenciákkal, partneri hálózattal és erős pénzügyi háttérrel. Így támogatja egymást startup és nagyvállalat, amely együttműködésére egyre több a példa itthon és a nagyvilágban. Az idei Startup Safari konferencián vállalatvezetők, startupok, befektetők készítettek látleletet a hazai startup ökoszisztémáról.

Bővebben

Melbourne-i győztesek a budapesti esettanulmányi versenyen

Idén negyedik alkalommal rendezték meg Magyarországon a régió egyik legnívósabb nemzetközi üzleti esettanulmányi versenyét, a Central European Case Competition-t (CECC). A rendezvény egyik esetadó partnere a Schneider Electric volt, a győztes melbourne-i csapat az ő beszállítóik CO2 kibocsátásának csökkentésére, valamint az EcoStruxure platform újszerű alkalmazására dolgoztak ki koncepciót.

Bővebben

A dolgozók 73 százaléka rugalmasan, nem munkahelyhez kötötten dolgozna

Számos cégnél már kialakult hosszabb távú terv az otthoni munkavégzésre, van, ahol még nem született erről határozott döntés, míg a munkavállalói igények több felmérés szerint is a home office és a hibrid munkavégzés felé mutatnak. A távmunkavégzés különböző formáinak hosszú távú megszilárdulása a legtöbb esetben azért várhatóan nem ütközik majd akadályba, hiszen a vállalatok és a munkavállalók többsége szerint sem csökkent a hatékonyság az otthoni munka során.

Bővebben

A pandémia után először találkoztak egymással újra az innovációs ökoszisztéma tagjai

Hetedik alkalommal indult útjára április utolsó napjaiban a Startup Safari Budapest. Két év online találkozás és tudásmegosztás után idén hibrid formában jelentkezett a fesztiválok és konferenciák minden előnyét magában foglaló kétnapos programsorozat, így az innovációs ökoszisztéma tagjai végre élőben is találkozhattak.

Bővebben

A Google támogatásával ingyenes digitális program indul (leendő) hazai vállalkozók és startupok számára

Az észt Startup Wise Guys, Európa legtapasztaltabb startup akcelerátora és egyik legaktívabb befektetési alapja bejelentette a „Jump for CEE” elnevezésű, saját tőke nélküli programjának folytatását. A kezdeményezést a Google-hoz tartozó Impact Challenge for Central and Eastern Europe is támogatja. A vállalkozói készségfejlesztő esemény célja, hogy 400 közép- és kelet-európai egyén és csapat vegyen részt azokon az online workshopokon, amelyek a Covid-19 által okozott gazdasági válság negatív hatásainak csökkentését hivatottak segíteni.  

Bővebben

Az online marketing az új foci, mindenki ért hozzá – vagy mégsem?

A kkv-k körében is egyre népszerűbbek az online közösségi felületek könnyű, gyors és költéshatékony hirdetési megoldásai. A COVID időszakhoz hasonlóan pedig a mostani gazdasági környezetben is kritikus lesz a cégek működése szempontjából, hogy ki mekkora energiát fordít a márkaépítésre. A K&H szakértői azonban óva intenek a piackutatás és stratégiai tervezés nélküli, pár kattintással összerakott kampányoktól, ezek ugyanis egészen biztosan nem hoznak tartós eredményt.

Bővebben