Hirdetés

Top 5 tévhit, amit friss webshop tulajdonosoknak ismernie kell

Magyarországon az aktív webáruházak száma harmada a szlovákiainak és tizede a csehországinak. Tehát van tér, sok lehetőséggel kecsegtet a magyar online piac. Ezt a lehetőséget felismerve egyre többen vágnak bele saját webshop indításába. Azonban van néhány tévhit, amelybe a friss webáruház tulajdonosok hajlamosak belefutni és emiatt a kezdeti lelkesedést hamar kudarc követheti. Ezeket a hibákat érdemes elkerülni.

Hirdetés

„Az online áruház indítása nagy lépés egy vállalkozásnak, hiszen a fizikai tér határait elhagyva végtelen lehetőség áll a webshoptulajdonosok előtt. Azonban az online térben azok tudnak valóban sikereket elérni, akik kellő türelemmel, felkészültséggel és munícióval kezdenek bele a vállalkozásba. Fontos, hogy egy minőségi webshoppal induljunk el, miközben odafigyelünk a részletekre is” – osztotta meg tapasztalatait Rédey Iván, a Shoptet magyarországi country managere.

Mindegy, milyen rendszerben fut a webáruház, mert mind egyforma

Ma már sokkal könnyebb elindítani egy webshopot, mint néhány évvel ezelőtt, hiszen akár fejlesztők nélkül is beüzemelhetjük saját online boltunkat. Viszont nagyon fontos, hogy körültekintően válasszuk meg, hogy melyik webshop platformot fogjuk használni. Érdemes a rugalmas, modulárisan bővíthető, már jól bevált rendszerek közül választani. Fontos szempont, hogy legyen magyar nyelvű ügyfélszolgálat, hogy kérdések esetén legyen hová fordulni.

Gyorsan beüzemelem, holnaptól már hozza is a pénzt!

Általános tévhit, hogy az egyszeri, gyors előkészületek után hosszú távon magától termeli majd a bevételt a webáruház. Ez részben igaz, ám hasonlóan egy hagyományos bolt működtetéséhez, az online áruház esetében is folyamatosan követni kell a vevői igényeket, folyamatosan fejleszteni a felületet. Közel sem egy rövid távú projektről van tehát szó. Aki a gyors meggazdagodásban bízik, nagy eséllyel csalódni fog. Éppen ezért reális elvárásokat érdemes támasztani a bolt felfutását illetően.

Nem költök reklámra, majd a közösségi média felkapja

Való igaz, hogy 7,09 millió magyar használja a közösségi médiát, de hirdetések nélkül nem lehet elérni őket. A legutolsó adatok szerint egy magyar internetező évente átlagosan 17 alkalommal vásárol az internetről. Viszont fontos tisztán látni, hogy az aktív online vásárlók 38 %-át Budapest és Pest megye lakossága teszi ki. A többi megye fogyasztása egyenként 2-5% közé tehető. Tehát egy frissen induló vállalkozásnak, ha rendelkezik is saját bolttal, érdemes figyelembe vennie, hogy honnan vásárolnak a legtöbben online, és tudatos kommunikációval elérni a potenciális vásárlókat.

Nem költök profi termékfotókra, lefotózom telefonnal

A termékek megfelelő bemutatására sosem lehet elég nagy hangsúlyt fektetni, hiszen az online vásárlásnál részletes leírásokkal, fotókkal, videókkal és egyéb információkkal kell kárpótolni a személyes vásárlás élményét. Tehát nem érdemes spórolni a profi termékfotókon, a kreatív szövegeken. A legújabb trend pedig a 360 fokos termékbemutató, így minden szögben interaktív módon tekinthetik meg a termékeket a vásárlók.

Vannak profi termékfotóim, most már adhatom extra drágán a termékeket

Az e-kereskedelem óriási előnye a fogyasztók szempontjából, hogy egyszerűbben összehasonlíthatóak az ajánlatok, így egyre tudatosabbak a fogyasztók. A magyarok árérzékenyek és ezt érdemes figyelembe venni az árpolitika kialakításánál. A 2020-as adatok alapján az egy lakosra jutó online forgalom 209 euró, míg ugyanez Csehországban 1037 euró volt. Tehát a webshop tulajdonosoknak törekedniük kell a kellemes vásárlói élmény nyújtására, hogy növelni tudják a vásárlói kosár értékét és a vásárlói kedvet.

„Tapasztalataink szerint azok a vállalkozók tudnak sikeresek lenni az online térben, akik kellő türelemmel és felkészültséggel, a fenti tanácsokat is figyelembe véve kezdik meg a működésüket. Közben pedig nem feledkeznek meg a legfontosabbról, hogy a vevők igényeit szem előtt tartva kereskedjenek” – tette hozzá Rédey Iván.

Hirdetés

Az innovatív magyar csapat megmutatta: minden második fékezésünk balesethez vezethet

Igencsak hektikusan vezetünk a fővárosban, majdnem minden második fékezésünk, gyorsításunk, vagy kanyarodásunk hirtelen történik, ami balesetveszélyt hordoz magával – mutatnak rá a Cristo autós alkalmazás friss felhasználói adatai. A reggeli órákban Dél-Budán, délután viszont a pesti belvárosi forgalomban kell az átlagosnál jobban figyelni autóvezetőként a hétköznapokon, az ekkor tapasztalt feszültség a hétvégi kb. kétszerese. A Közlekedési Kultúra Napjának alkalmából bemutatjuk az eredményeket, melyek kapcsán a drivingcamp Hungary közlekedésbiztonsági szakértője ad tanácsot a fővárosi autósoknak.

Bővebben
Hirdetés

Startupok és nagyvállalatok: együtt sikeresebbek

A friss ötlet, agilitás és az innovációban testet öltő tudás társul a sokévtizedes szakértelemmel, tapasztalattal, technológiai háttérrel, értékesítési kompetenciákkal, partneri hálózattal és erős pénzügyi háttérrel. Így támogatja egymást startup és nagyvállalat, amely együttműködésére egyre több a példa itthon és a nagyvilágban. Az idei Startup Safari konferencián vállalatvezetők, startupok, befektetők készítettek látleletet a hazai startup ökoszisztémáról.

Bővebben

Melbourne-i győztesek a budapesti esettanulmányi versenyen

Idén negyedik alkalommal rendezték meg Magyarországon a régió egyik legnívósabb nemzetközi üzleti esettanulmányi versenyét, a Central European Case Competition-t (CECC). A rendezvény egyik esetadó partnere a Schneider Electric volt, a győztes melbourne-i csapat az ő beszállítóik CO2 kibocsátásának csökkentésére, valamint az EcoStruxure platform újszerű alkalmazására dolgoztak ki koncepciót.

Bővebben

A dolgozók 73 százaléka rugalmasan, nem munkahelyhez kötötten dolgozna

Számos cégnél már kialakult hosszabb távú terv az otthoni munkavégzésre, van, ahol még nem született erről határozott döntés, míg a munkavállalói igények több felmérés szerint is a home office és a hibrid munkavégzés felé mutatnak. A távmunkavégzés különböző formáinak hosszú távú megszilárdulása a legtöbb esetben azért várhatóan nem ütközik majd akadályba, hiszen a vállalatok és a munkavállalók többsége szerint sem csökkent a hatékonyság az otthoni munka során.

Bővebben

A pandémia után először találkoztak egymással újra az innovációs ökoszisztéma tagjai

Hetedik alkalommal indult útjára április utolsó napjaiban a Startup Safari Budapest. Két év online találkozás és tudásmegosztás után idén hibrid formában jelentkezett a fesztiválok és konferenciák minden előnyét magában foglaló kétnapos programsorozat, így az innovációs ökoszisztéma tagjai végre élőben is találkozhattak.

Bővebben

A Google támogatásával ingyenes digitális program indul (leendő) hazai vállalkozók és startupok számára

Az észt Startup Wise Guys, Európa legtapasztaltabb startup akcelerátora és egyik legaktívabb befektetési alapja bejelentette a „Jump for CEE” elnevezésű, saját tőke nélküli programjának folytatását. A kezdeményezést a Google-hoz tartozó Impact Challenge for Central and Eastern Europe is támogatja. A vállalkozói készségfejlesztő esemény célja, hogy 400 közép- és kelet-európai egyén és csapat vegyen részt azokon az online workshopokon, amelyek a Covid-19 által okozott gazdasági válság negatív hatásainak csökkentését hivatottak segíteni.  

Bővebben

Az online marketing az új foci, mindenki ért hozzá – vagy mégsem?

A kkv-k körében is egyre népszerűbbek az online közösségi felületek könnyű, gyors és költéshatékony hirdetési megoldásai. A COVID időszakhoz hasonlóan pedig a mostani gazdasági környezetben is kritikus lesz a cégek működése szempontjából, hogy ki mekkora energiát fordít a márkaépítésre. A K&H szakértői azonban óva intenek a piackutatás és stratégiai tervezés nélküli, pár kattintással összerakott kampányoktól, ezek ugyanis egészen biztosan nem hoznak tartós eredményt.

Bővebben