Hirdetés

Több mint 200 millió forint közösségi finanszírozás érkezett a magyar találmányra

Április végén indult a magyar hi-tech okosasztal, az AiT Smart One közösségi finanszírozási kampánya az Indiegogo-n, ami hatalmas sikert aratott: 693.004 dollárt (azaz több mint 213 millió forintot) sikerült összegyűjteni. Ezzel a cég minden idők legsikeresebb magyar közösségi tőkebevonási kampányát tudta megvalósítani. Az óriási siker világhírt is hozott, melynek köszönhetően sorban állnak az amerikai és távol-keleti disztribúciós partnerek, hogy a magyar fejlesztésű okosbútort a nemzetközi piacokon értékesíthessék.

Hirdetés

Minden idők legsikeresebb magyar termékeként robbantott az Indiegogo platformján az AiT Smart One okosasztal, így a közösségi finanszírozási kampányt az eredeti 30-ról 60 napra hosszabbította a cég. Az állítható magasságú íróasztalok egyre keresettebbek itthon és világszerte is az egészségtudatos vásárlók körében, a magyar startup viszont új szintre emelte az okosbútor fogalmát. Az AiT asztalai saját applikációval kezelhetők, jelzik, ha itt az ideje megmozgatni magunkat munka közben vagy éppen beengedni egy kis friss levegőt a szobába vagy az irodába. Az alapfunkciók között található a vezeték nélküli töltés, illetve fitnesz- és stresszcsökkentő gyakorlatok sora, miközben a bútor felülete és megjelenése teljesen az egyéni ízlésünkre szabható. Az Indiegogo oldalon a kampány lezárását követően, továbbra is megvásárolható a magyar okosasztal.

Közösségi finanszírozástól a piacra lépésig

Ma már pontosan tudjuk, hogy a tartós ülőmunka komoly egészségkárosodáshoz vezethet – többek között mozgásszervi elváltozásokhoz, valamint keringési és idegrendszeri problémákhoz –, de a koronavírus által elindított távmunka-forradalom is távlatokat nyitott az AiT okosbútorai számára világszerte. Az amerikai piacon az egyik legígéretesebb lehetőséget az e-kereskedelemre és közösségi finanszírozásra specializálódott amerikai marketing céggel, a LaunchBoom-mal kötött szerződés jelenti. A kampány zárását követően ők segítik majd a magyar céget abban, hogy minél sikeresebben térhessenek át a klasszikus e-kereskedelmi értékesítésre.

„Nagyon jó döntésnek bizonyult, hogy egy közösségi finanszírozási kampánnyal léptünk ki a nagyvilág elé.”

”Óriási értéke van annak, hogy azonnali visszajelzést kaptunk a piactól, ráadásul a sikeres fogadtatás új lendületet adott a termékfejlesztésnek is. A tervek szerint már az idén többmillió dolláros értékesítési árbevételt tudunk realizálni, míg 2021-ben már ennek többszörösére számítunk” – fogalmazott dr. Marczali Tamás, az AiT Smart Products alapítója.

Szexi termék a Távol-Keleten az okosasztal

Miközben amerikai és ausztrál partnerekkel is folyamatosan tárgyalnak, egyelőre a Távol-Keletről érkezik a legkomolyabb érdeklődés az okosasztalok iránt. Várhatóan nyár végéig megszületik a megállapodás egy Vietnámban, Malajziában, Thaiföldön, Indonéziában, Tajvanon és Szingapúrban is kizárólagos értékesítési jogokat gyakorló dél-koreai vállalattal. Egy dél-koreai partner az értékesítési tevékenység mellett a gyártásba is szívesen bekapcsolódna, de a japán piacról is számos megkeresés érkezett, ahol a közösségi finanszírozás egy rendkívül népszerű piacra lépési formává vált.

Viszik magukkal a magyar beszállítókat is

Az AiT-nek Európában, és ezen belül a magyar piacon is komoly tervei vannak, az irodai munka forradalmából az itthoni cégeket sem szeretnék kihagyni. A gyártással kapcsolatban jelenleg több hazai vállalattal is tárgyalnak, ezen kívül a szállítmányozás, a csomagolástechnika, valamint a webshopfejlesztés terültén is magyar szereplőkkel dolgoznak együtt.

Céljuk az, hogy minél több hazai szövetségest találjanak nagyratörő terveikhez.

„Habár jelenleg a piacra lépés és a nemzetközi értékesítés kihívásai foglalkoztatnak minket elsősorban, rengeteg tervünk van a jövőre nézve. Szeretnénk nyitni a gyerekek felé, hogy minél kisebb korban hozzászokjanak ahhoz, hogyan tanulhatnak az íróasztal mögött úgy, hogy közben az egészségük megőrzésére is odafigyelnek, ezen felül számos edukációs célú okosfejlesztést is be tudnánk építeni az asztalokba. Tervezünk olyan bútorokat, melyek a játék-és stream élményt helyezik a középpontba, de szeretnénk a prémium kategóriák felé is tovább nyitni” – teszi hozzá dr. Marczali Tamás.

Hirdetés

Jönnek a fenntartható bankkártyák?

Az emberek igyekeznek egyre többet tenni a klímaváltozás ellen, így sokan elhagyják az egyszer használatos műanyagok használatát. A növekvő aggodalomra reagálva a Mastercard globális iparági szereplőkkel együttműködve fenntartható kártyaprogramot dolgozott ki kártyakibocsátók számára. A fenntartható anyagok és a kártyatermékek gyártóiról készült új regiszter célja, hogy valamennyi pénzügyi intézmény előnyben részesítse a fenntartható megoldásokat és tovább ösztönözze az innovációt.

Bővebben
Hirdetés

Így készülhet fel a vállalkozásod a második hullámra

Az elmúlt napokban újra rekordokat döntött a koronavírus járvány, számolt be a WHO főigazgatója hétfői sajtótájékoztatóján. Habár még a tudósok sem tudják, hogy a mostani megbetegedések újabb hullámra engednek következtetni, vagy még az első szakasznál tart a járvány, de az biztos, hogy a vállalkozásoknak az eddigieknél is jobban oda kell figyelniük a környezeti változásokra és a saját működésükre.

Bővebben

„Mindent is” automatizálnának az SAP legújabb, házon belül indított startupjai

Évről évre SAP alkalmazottak ezreit vonják be világszerte az SAP Intrapreneurship programba, arra ösztönözve őket, hogy vállalkozási és termékfejlesztési ötleteiket az SAP keretein belül futtassák fel önálló startuppá. A most kihirdetett 30 támogatott idei pályázatából az is kirajzolódik, hogy mik az innováció irányai a szoftveróriásnál.

Bővebben

Melyik finanszírozási formát vedd igénybe a vállalkozásod indításakor?

Kétség sem fér hozzá, hogy legtöbbször startupok és induló vállalkozások esetében a legnagyobb fejtörést a fejlődéshez szükséges megfelelő mennyiségű tőke bevonása okozza. Mivel egy vállalkozás érettségének különböző fázisaiban eltérő módon juthat pénzhez, fontos tudni, hogy a kezdeti szakaszban milyen lehetőségek állnak rendelkezésre. Az induláskor a leggyakrabban saját és európai uniós forrásokra támaszkodnak, valamint magán kockázati tőkebefektetést vesznek igénybe a vállalkozások, az érettebb cégek számára pedig az önerő mellett a banki hitelek a meghatározók – tájékoztat a K&H Bank.

Bővebben
A Startup! Online is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel teljesen névtelenül megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Akár most, akár a későbbiekben a "Süti beállítások" gomb megnyomásával módosíthatod a beállításaidat. A későbbiekben ezt a funkciót a főoldal alján találod.
Cookie beállítások