Hirdetés

Több mint 200 millió forint közösségi finanszírozás érkezett a magyar találmányra

Április végén indult a magyar hi-tech okosasztal, az AiT Smart One közösségi finanszírozási kampánya az Indiegogo-n, ami hatalmas sikert aratott: 693.004 dollárt (azaz több mint 213 millió forintot) sikerült összegyűjteni. Ezzel a cég minden idők legsikeresebb magyar közösségi tőkebevonási kampányát tudta megvalósítani. Az óriási siker világhírt is hozott, melynek köszönhetően sorban állnak az amerikai és távol-keleti disztribúciós partnerek, hogy a magyar fejlesztésű okosbútort a nemzetközi piacokon értékesíthessék.

Minden idők legsikeresebb magyar termékeként robbantott az Indiegogo platformján az AiT Smart One okosasztal, így a közösségi finanszírozási kampányt az eredeti 30-ról 60 napra hosszabbította a cég. Az állítható magasságú íróasztalok egyre keresettebbek itthon és világszerte is az egészségtudatos vásárlók körében, a magyar startup viszont új szintre emelte az okosbútor fogalmát. Az AiT asztalai saját applikációval kezelhetők, jelzik, ha itt az ideje megmozgatni magunkat munka közben vagy éppen beengedni egy kis friss levegőt a szobába vagy az irodába. Az alapfunkciók között található a vezeték nélküli töltés, illetve fitnesz- és stresszcsökkentő gyakorlatok sora, miközben a bútor felülete és megjelenése teljesen az egyéni ízlésünkre szabható. Az Indiegogo oldalon a kampány lezárását követően, továbbra is megvásárolható a magyar okosasztal.

Közösségi finanszírozástól a piacra lépésig

Ma már pontosan tudjuk, hogy a tartós ülőmunka komoly egészségkárosodáshoz vezethet – többek között mozgásszervi elváltozásokhoz, valamint keringési és idegrendszeri problémákhoz –, de a koronavírus által elindított távmunka-forradalom is távlatokat nyitott az AiT okosbútorai számára világszerte. Az amerikai piacon az egyik legígéretesebb lehetőséget az e-kereskedelemre és közösségi finanszírozásra specializálódott amerikai marketing céggel, a LaunchBoom-mal kötött szerződés jelenti. A kampány zárását követően ők segítik majd a magyar céget abban, hogy minél sikeresebben térhessenek át a klasszikus e-kereskedelmi értékesítésre.

„Nagyon jó döntésnek bizonyult, hogy egy közösségi finanszírozási kampánnyal léptünk ki a nagyvilág elé.”

”Óriási értéke van annak, hogy azonnali visszajelzést kaptunk a piactól, ráadásul a sikeres fogadtatás új lendületet adott a termékfejlesztésnek is. A tervek szerint már az idén többmillió dolláros értékesítési árbevételt tudunk realizálni, míg 2021-ben már ennek többszörösére számítunk” – fogalmazott dr. Marczali Tamás, az AiT Smart Products alapítója.

Szexi termék a Távol-Keleten az okosasztal

Miközben amerikai és ausztrál partnerekkel is folyamatosan tárgyalnak, egyelőre a Távol-Keletről érkezik a legkomolyabb érdeklődés az okosasztalok iránt. Várhatóan nyár végéig megszületik a megállapodás egy Vietnámban, Malajziában, Thaiföldön, Indonéziában, Tajvanon és Szingapúrban is kizárólagos értékesítési jogokat gyakorló dél-koreai vállalattal. Egy dél-koreai partner az értékesítési tevékenység mellett a gyártásba is szívesen bekapcsolódna, de a japán piacról is számos megkeresés érkezett, ahol a közösségi finanszírozás egy rendkívül népszerű piacra lépési formává vált.

Viszik magukkal a magyar beszállítókat is

Az AiT-nek Európában, és ezen belül a magyar piacon is komoly tervei vannak, az irodai munka forradalmából az itthoni cégeket sem szeretnék kihagyni. A gyártással kapcsolatban jelenleg több hazai vállalattal is tárgyalnak, ezen kívül a szállítmányozás, a csomagolástechnika, valamint a webshopfejlesztés terültén is magyar szereplőkkel dolgoznak együtt.

Céljuk az, hogy minél több hazai szövetségest találjanak nagyratörő terveikhez.

„Habár jelenleg a piacra lépés és a nemzetközi értékesítés kihívásai foglalkoztatnak minket elsősorban, rengeteg tervünk van a jövőre nézve. Szeretnénk nyitni a gyerekek felé, hogy minél kisebb korban hozzászokjanak ahhoz, hogyan tanulhatnak az íróasztal mögött úgy, hogy közben az egészségük megőrzésére is odafigyelnek, ezen felül számos edukációs célú okosfejlesztést is be tudnánk építeni az asztalokba. Tervezünk olyan bútorokat, melyek a játék-és stream élményt helyezik a középpontba, de szeretnénk a prémium kategóriák felé is tovább nyitni” – teszi hozzá dr. Marczali Tamás.

A magyar mellett a holland tőzsdét is célba vette az OXO Technologies Holding

Az OXO célja, hogy már ne csak egy befektető legyen, hanem régiós szinten meghatározó, professzionális alapkezelő, és ennek részeként nemcsak a Budapesti Értéktőzsde Standard kategóriájában, hanem a holland Euronext – Amsterdam tőzsdén is tervezi részvényei bevezetését.

Bővebben

Mozdítsuk előre Európa 2,95 billió eurós technológiai ökoszisztémáját! – ezért gyűlnek össze a szereplők az első GITEX EUROPE expón

A North Star Europe a GITEX EUROPE x Ai Everything, a régió legnagyobb technológiai, startup és digitális befektetési rendezvényének részeként debütál. Az eseményen 750+ startup, 600+ befektető és a startup-ökoszisztéma globális szereplői találkoznak.

Bővebben

A nyár végéig nem érdemes számítani a Klarna IPO-jára

A nyilvános piaci bevezetéshez a fintech unikornis szeretne még nagyobb támogatást és lendületet látni – a cég IPO-terveire rálátó források szerint. Mindeközben a Klarna vezérigazgatója elismerte: kicsit túltolták az AI-alapú költségcsökkentést, és újra humán munkaerőt kell keresni.

Bővebben

Először finanszíroz kifejezetten európai alapokat az USA egyik legnagyobb alapok alapja, az Adams Street Partners

A 270 millió eurós összegből nagy szereplők általános alapjai és akár egyszemélyes mikroalapok is részesülhetnek – a lényeg a szakértelem, és hogy az alapokon keresztül a legjobb alapítókat tudja finanszírozni a világszinten jegyzett fund of funds.

Bővebben

Oszkó Péter: Ideje lenne Európának ráébrednie arra, hogy önállóvá kell válnia a technológiai és tőkepiacon

Az OXO Holdings vezetője szerint Európának megvan a képessége arra, hogy fel tudja használni az erőforrásait egy önálló, európai piac felépítésére, ahelyett, hogy hagyja az USA-nak és Kínának, hogy ők vegyék hasznát az itteni kapacitásoknak. Sőt, az USA-ban éppen kidurannó AI-lufi arra világít rá, hogy nem mindig az amerikai piacokra kell pakolnia a megtakarításokat. Interjúnk

Bővebben

Eladta a Sanofi a fogyasztói egészségügyi üzletága, az Opella 50 százalékos részesedését

Az eladás nem volt zökkenőmentes, az erős politikai ellenérzéseket váltott ki. A Sanofi végül úgy tudta amerikai vevőnek adni az Opella részvényeinek felét, hogy garanciákat vállalt a francia termelés fenntartására, és beengedte a francia állami befektetési bankot is a tulajdonosi körbe.

Bővebben