Hirdetés

Tíz százalékot érdemes fejlesztésre költeni

A gazdasági visszaesés miatt szükséges takarékoskodás és optimalizálás mellett az újításokról sem lehet megfeledkezni. Ehhez a pénz mellett ötlet és nyitottság is kell, hogy meglássuk, meghalljuk az újító gondolatokat. A világ legnagyobb cégei ezért nagy hangsúlyt fektetnek arra, hogy bevonják munkatársaikat a folyamatba, és itthon is sok jó példa van már erre – tájékoztatott a K&H.

Hirdetés

Nemzetközi viszonylatban a járvány ellenére töretlenül növekednek a kutatás-fejlesztés (K+F) célra fordított összegek. A kínai cégek kiemelkednek a mezőnyből, akiknek több mint 15 százalékkal nőttek a K+F kiadásai 1995 óta, és ezzel 2020-ban már az egyesült államokbeli vállalatoknál is nagyobb összeget fordítottak erre. Ám az innováció több, mint K+F. Az, hogy mekkora összeget fordítunk fejlesztésekre, nagyban függ attól, hogy milyen iparágban tevékenykedik a cégünk. Míg termelő cégek esetében az árbevétel akár 20 százalékát is érdemes ilyen célokra fordítani, addig a kereskedelemmel foglalkozó vállalatok esetében ennél jóval kisebb összeg, akár 2-3 százalék is látványos változásokat hozhat. „Nagy eltérések vannak a különböző iparágak között a fejlesztések nagyságát illetően. Általánosan azonban azt látjuk, hogy érdemes az éves bevétel legalább 10 százalékát innovációra és korszerűsítésre költeni, különben könnyen lehagyhatnak a versenytársaink” – összegezte Ékes Ákos, a K&H üzletfejlesztési vezetője a K&H családi vállalati klub rendezvényén, amelynek fő témája az újítás és az ahhoz szükséges inspiráció volt. „Mi a K&H-nál hiszünk abban, hogy a folyamatos fejlesztés szükséges ahhoz, hogy egy vállalat versenyképes maradhasson. Ezért hirdettük meg idén is a K&H családi vállalatok kiválósági díjat innováció kategóriában, amelyre 2021. augusztus 6-ig várjuk a hazai jó példákat” – emelte ki Ékes Ákos az újítások fontossága kapcsán.

Sose tudhatod, honnan jön az inspiráció

Az innovációhoz persze nemcsak pénz kell, hanem ötlet is. A legjobb felvetések pedig gyakran nem a menedzsmentből, hanem cégen kívülről vagy az alkalmazottaktól jönnek. Ennek oka, hogy gyakran egy munkatárs jobban látja, hogy a saját környezetében mit lehet javítani, fejleszteni. Nem véletlen, hogy a világ legnagyobb vállalatai, a Google vagy a Microsoft nagy hangsúlyt fektetnek a pozitív, inspiráló légkör megteremtésére és jutalmazással ösztönzik az új ötletek megosztását. Magyarországon is vannak jó példák: Boros Dávidhoz, az Oázis kertészet tulajdonos-ügyvezetőjéhez nemrég egy pénztárosa ment oda egy termékötlet rajzával, amelynek már a megvalósításán dolgoznak. Emellett külső hatásra is hozott már egészen komoly döntéseket:

„Amikor sikeres lett a vállalat, megkerestek azzal, hogy olyan áruházat szeretnének nyitni, mint a miénk. Habár bennünk fel sem merült az üzletlánc gondolata, azóta sorra nyílnak az új üzletek a franchise rendszerünkben”

– mondta el az ügyvezető.

Az innováció csapatmunka

Ha pedig az ötlet és a pénz is megvan, akkor már „csak” a megfelelő módon kell bevezetni az újítást. A sikeres változtatáshoz ugyanis szükségünk van a munkatársak támogatására is. Ha enélkül próbálkozunk, a dolgozók úgy érzik, hogy akaratukon kívül akarnak valamit rájuk erőltetni a feletteseik. Ez pedig ellenérzést, komolyabb esetben kilépéseket eredményezhet. A legcélszerűbb ezért már a folyamat elindításakor bevonni a kollégáinkat. Így egyrészről az észrevételeikkel sokat segíthetnek a megvalósításban, másrészről a magukénak fogják érezni a döntést, és nagyobb támogatást fog kapni az újítás.

Hirdetés

A 4iG a legnagyobb hazai távközlési szolgáltatók közé lép

Végleges megállapodást kötött a 4iG Nyrt. a román RCS & RDS csoporttal a médiakonszern magyarországi érdekeltségeinek megvásárlásáról. A tranzakció lezárásával, illetve az elmúlt egy évben az infokommunikációs szektorban végrehajtott akvizícióival a 4iG a legnagyobb hazai távközlési szolgáltatók közé lép, miközben a cégcsoport meghatározó pozíciókat építhet ki a nyugat-balkáni távközlési piacon is.

Bővebben

Sikerrel zárult az első Agtech Summit konferencia

A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) novemberben rendezte meg először hazánk első kifejezetten agrár startupokról szóló rendezvényét. A technológiai újdonságokat és a jövő agráriumát vizsgáló rendezvényen többszáz látogató vett részt és kapott közelebbi képet a legfontosabb agrártechnológiai startupok fejlesztéseiről.

Bővebben
Hirdetés

Nemzetközi startup programok az innovációk felkarolásáért – elindult az előjelentkezés az EIT Food programokra

Egyedülálló nemzetközi startup programokra pályázhatnak olyan innovátorok, akik ötleteikkel vagy előrehaladottabb projektjeikkel tenni szeretnének egy karbonsemleges jövőért. Az EIT Food széles kínálatában különböző fejlettségű startupok mind megtalálhatják a számukra ideális programot. A több hónapos események során a kezdeti ötletfázistól egészen a piacra jutásig, befektetésszerzésig és nemzetközi networképítésig kapnak segítséget a résztvevők. Továbbá a legjobb csapatok a szakmai támogatás mellett pénzbeli jutalomban is részesülhetnek. A startup programokba 2022 elején nyílik meg a jelentkezés, de az előregisztráció már nyitott az érdeklődők számára.

Bővebben

Világsiker lehet a robotokat oktató magyar startupból

A Spirit FM startupokkal, innovációval, jövőbemutató ötletekkel és potenciális befektetési lehetőségekkel foglalkozó szórakoztató rádióműsorának, a Hibrid Startuppernek ismételten Sohajda Júlia, a Vespucci Partners kockázati tőkealap-kezelő egyik alapítója volt a vendége, aki ezúttal sem érkezett egyedül. Vincz Dániel, egy magyar fejlesztőcsapat, a Mollia ügyvezető-helyettese kísérte el a beszélgetésre, amely startup célja egy adaptív, tanítható szoftver kifejlesztése a Bábu nevű virtuális humanoid robot kinematikai vezérlésére. (X)

Bővebben

Béremelésre számíthat a fiatal generáció

A dolgozó fiatalok majdnem kétharmada számít béremelésre a következő időszakban, 46 százalékuk az inflációnál alacsonyabb, 20 százalékuk viszont azt meghaladó emelést valószínűsít – derül ki a K&H ifjúsági indexéből. A pesszimisták, vagyis a fizetéscsökkenésre számítók aránya nagyon alacsony, mindössze 4 százalékos.

Bővebben

Az alapanyaghiány egyre nagyobb kihívások elé állítja a kkv-kat is

Új akadályokkal kell szembenézniük a kkv-knak, derül ki a K&H kkv bizalmi index legfrissebb, harmadik negyedéves eredményeiből. Tavaly a járvány közvetlen következményeként a kereslethiány okozott nehézségeket, mostanra viszont az anyaghiány jelent kihívást a kereslet intenzív visszatérése és a kiüresedő készletek miatt.

Bővebben

A karácsonyi akciók idején kell igazán tudatos fogyasztónak lenni – segít a magyar startup

A karácsonyi akciók minden évben vásárlók ezreit csábítják az áruházakba és az online webshopokra, a folyamatos marketingkampányok bűvöletében a spórolás nem kis kihívás. A személyes vagy családi költségvetések védelme érdekében különböző stratégiákat követnek a magyarok: a vásárlóknak nagyjából a fele csak arra igyekszik költeni, amire valóban szüksége van, míg minden harmadik fogyasztó termékösszehasonlító oldalak segítségével, valamint az ár-érték arány szempontjának mérlegelésével próbál minél tudatosabb döntést hozni. A mobilcsomagok transzparens összehasonlításával foglalkozó BillKiller szakértői rámutatnak, hogy a fogyasztói tudatosságnak nem csak az egyszeri vásárlásoknál van kulcsszerepe.

Bővebben

Mitől lesz valaki nem csak jó, de eredményes menedzser a 21. században?

Napról napra változó piaci környezet, távmunka, széteső csapatok és hektikus üzletmenet – az elmúlt két évben lassan hozzászokhattak a vezetők a koronavírussal érkező bizonytalansághoz és a folyamatos újratervezéshez, most viszont ideje a jövőre koncentrálni. Míg a 2020-as Strech konferencia a COVID-válság által felvetett akut problémákkal és gyakorlati tippekkel várta a felső vezetőket és menedzsereket, idén már a hosszabb távú stratégiák, a válságálló és tartós sikert hozó megoldások kerülnek a nemzetközi menedzsment konferencia fókuszába december 7. és 9. között. A szervezők többek között a Morgan Stanley és a Prezi világhírű szakembereivel, sőt, a magyar férfi vízilabda válogatottat sikerre vezető Kemény Dénessel keresik a választ a kérdésre: mitől lesz valaki nem csak jó, de eredményes menedzser a 21. században?

Bővebben