Hirdetés

Tíz magyar női startup egy európai programban

10 női vállalkozó egy 5 hónapos pre-inkubációs programon vesz részt, amelyben az agrár-élelmiszeripari ágazat sajátos kihívásaira való megoldások létrehozásához kapnak segítséget. Ez a program a női vállalkozókat támogatja vállalkozásuk fejlődésének korai szakaszában, általában még a cég megalapítása előtti szakaszban.

A programsorozatot immáron harmadszor meghirdető EIT-food eddig 8 európai országban több mint 250 pályázatot gyűjtött össze. A harmadik szezonban további 11 országra kiterjesztett EWA immáron Bulgária, Csehország, Görögország, Horvátország, Lettország, Litvánia, Magyarország, Olaszország, Portugália, Spanyolország, Horvátország, Törökország és Portugália női agrár vállalkozóinak is lehetőséget kínál a fejlődésre.

A múlt héten online lezajlott „matchmaking” programon 10 vállalkozó és 10 mentor ismerkedett meg egymással, ezzel hivatalosan is elindult az Empowering Women in Agrifood projekt Magyarországon.

A programon részt vett Aleksandra Bara is az EIT Food North-East részéről, aki üdvözölte a közönséget és röviden bemutatta az EIT Food kezdeményezést. A program networkinggel és Müller Tamás (Pozi.io) bevezető előadásával kezdődött az EWA programról és arról, hogy mit jelent a mentorálás és hogyan segít a vállalkozóknak.

A programba jelentkezett hölgyek közül van olyan, aki Írországból települt haza, mert a földrajzi adottságok itt a legjobbak számára a sáfrány termesztésre, tervei szerint a megtermelt gyógynövény hasznos tulajdonságait széles körben kívánja megismertetni.

Szintén izgalmas kérdés, hogy a nagyvárosi gombatermelés lesz a magyarok új hobbija, mindenesetre az egyik pályázó kutatásai szerint van jövője a nagyvárosi kertek mellett az a könnyen megtermelhető élelmiszer előállításnak. Helyet kapott a 10 legjobb között több újrahasznosítási projekt is, amelyek közül a beltéri komposztálás, vagy a biointenzív kertészet is a környezetterhelés csökkentését, a vegyszer és műtrágya mentes megoldások mellett száll síkra. Különösen érdekes, hogy a hagyományos alapanyagok felhasználását is újragondoló vállalkozás miként készít a borecetből szuper egészséges üdítőitalokat, vagy hogy milyen milyen lesz a jövő egészséges „smoothie-ja” laktóz és minden mentes, finom és tápláló.

A POZI.io által szervezett mentorok és a csapatok találkozóján a vállalkozások többsége megtalálta a neki szükséges segítőt, aki az elkövetkező hónapokban a tematikusan összeállított programban végigvezeti. A program záróeseményén novemberben a csapatok számot adnak majd az előre haladásukról és remélhetőleg hamarosan új női vállalkozásokkal bővül a hazai mezőgazdasági startupok köre.

Tudjon meg többet a Pozi.io weboldalán, vagy látogasson el az Empowering Women in Agrifood – EWA weboldalra, ahol többet megtudhat a programról és további tevékenységeiről.

Örülhetünk-e egyáltalán a Klarna tőzsdére lépésének?

A svéd BNPL-bajnok jobb időket is látott, mint most, a tőzsdére vezetés megkezdésekor. Ezt tükrözi a visszafogott értékelési célja, ami mögött az európai piacok rossz megítélése húzódhat, valamint az is, hogy a tervezett értékelés meg sem közelíti az unikornis pár évvel korábbi értékelését.

Bővebben

Összefogott az európai ökoszisztéma a következő európai sikersztorik megszületéséért

A Europe Project névre keresztelt kezdeményezés célja, hogy komplex segítséget nyújtson a tehetséges fiatal vállalkozóknak, és megmutassa a világnak: Európa még mindig képes globálisan meghatározó startupokat építeni.

Bővebben

Ligát váltana a STRT: Balogh Petyáék a BÉT Standard kategóriába lépésre törekednek

A szabályozott piacra lépés érdekében a STRT már két szereplővel is együttműködik, és pénzügyi beszámolójukat is ennek megfelelően készítik el idén. Hogy mikor debütálhat a cég a BÉT Standard kategóriájában, egyelőre nem tudni – addig is elmagyarázzuk, hogy ez miért fontos.

Bővebben

Új szereplő jelent meg a közép-kelet-európai ökoszisztémában: Miben segíthet a Scale Factory a magyar scaleupoknak?

A szingapúri szolgáltató arra fókuszál, hogy minél hatékonyabban segítse ügyfelei növekedését és terjeszkedését új piacokon, a lehető legtöbb kereskedelmi hasznot hozva nekik. A Scale Factory mostantól a közép-kelet-európai régióból is várja a skálázódni kívánó vállalkozásokat.

Bővebben

Sok diáknak fogalma sincs arról, hogy milyen költségekkel jár a felnőtt élet – mondja Gyarmati Fanni, a Diverzum társalapítója

A Diverzum és a más ökoszisztéma-szereplők által készített Gen Z Reportból kiderül, hogy a fiatalok átlagos bérigénye közel sem olyan irreálisan magas, mint azt gondolnánk. A kutatási eredmények kapcsán beszélgettünk Gyarmati Fannival, a Diverzum társalapítójával.

Bővebben

Hogyan érdemeld ki a Z generáció márkahűségét?

Több ökoszisztéma-szereplő összefogásával készült átfogó kutatás az 1995-2006 között született korcsoport helyzetéről, gondolkodásáról, értékvilágáról és vásárlási szokásairól. A főbb eredményeket ismertetjük.

Bővebben