Hirdetés

A Thyssenkrupp besegít a mérnökképzésbe

Thyssenkrupp

Az informatikusok, a villamos- és gépészmérnökök gyakorlati képzésnek támogatására együttműködési megállapodást kötött a Debreceni Egyetem (DE) és a német Thyssenkrupp ipari és technológiai csoport.

A megállapodás kiterjed az autóipari rendszerekhez kapcsolódó oktatásfejlesztési tevékenység támogatására, előadások tartására, gyakorlati helyek biztosítására, valamint projekt és diplomamunkákban történő együttműködésre is. Ezen kívül a Thyssenkrupp kifejezetten diákok számára fenntartott munkahelyeket is biztosít, ahol tényleges kutatási és fejlesztési munkálatokban vehetnek részt.

Pintér Ákos, a DE rektorhelyettese kiemelte: az egyetem hagyományos orvos-, agrár- és tudományegyetemi profilja mellé – a régió munkaerő-piaci igényeihez és saját stratégiai célkitűzéseihez igazodva – magas színvonalú műszaki egyetemi képzést alakít ki, hogy a mérnökképzés kelet-magyarországi fellegvárává válhasson.

A rektorhelyettes fontosnak nevezte, hogy a német vállalat nem csak képzőhelyként tekint a Debreceni Egyetemre, az együttműködés ugyanis a vendégoktatók és gyakorlati helyek biztosítása, a projekt- és diplomamunkában történő együttműködés mellett kiterjed a tudomány, a kutatásfejlesztés területére, a cég az intézményre mint innovációs forrásra is számít.

A gépipar évi 100 milliárd forintos forgalmával Hajdú-Bihar hatodik legnagyobb árbevételt produkáló területe, ami új cégek – köztük a Thyssenkrupp – megjelenésével – folyamatosan növekszik.

Marc de Bastos Eckstein, a Thyssenkrupp budapesti szoftver és fejlesztő központjának ügyvezetője elmondta: cégük 1999-ben Budapesten három emberrel kezdte meg magyarországi működését, jelenleg a fővárosi kutatás-fejlesztési központban 750-en dolgoznak. Győrben 2003-ban nyitották meg alkatrész-gyártó üzemüket 120 alkalmazottal, Jászfényszarun 30 milliárd forintos beruházással új motor- és járműalkatrészeket előállító gyáregységet építenek, ahol 500-an fognak dolgozni, Debrecenben pedig 250 új munkahelyet teremtenek a most épülő új gyárukkal, ahol 2018-tól kezdődően évente több mint hatmillió csavarrugót és stabilizátort gyártanak.

A Thyssenkrupp több mint kétszáz éves múltra tekint vissza, világszerte minden kontinensen, 79 országban, több mint 158 ezer alkalmazottat foglalkoztat. A vállalat 2017-es üzleti évének árbevétele 41,5 milliárd euró volt.

(MTI)

Az hazai informatikusok pár éven belül külföldi munkaadónak fognak dolgozni?

Négyből három hazai informatikus valószínűnek tartja, hogy a következő két évtized során távmunkában külföldi munkaadónak fog dolgozni, és szinte minden szakember az IT-életpálya természetes részének tekinti a külföldre történő munkavégzést – derül ki egy friss kutatás eredményeiből. Az IVSZ értékelése szerint mindez nemcsak az egyébként is súlyos munkaerő-hiánnyal küzdő digitális munkaerőpiac szempontjából jelent újabb egyértelmű

Bővebben

Még sosem érte meg ennyire telekocsizni

Noha december 31-ig még biztosan hatósági árakon tankolhatunk, a globális infláció miatt sokan már most az autós közlekedés költséghatékonyabb alternatíváit keresik. A közúti közlekedés résztvevőinek egyre több anyagi próbatétellel kell szembenézniük, így autósként és utasként egyaránt mérlegelni kell, hogy milyen utazási forma lehet a leggazdaságosabb, különösen nagyobb távolságok esetében.

Bővebben

Közösségi támogatás megoldást hoz a tartalomgyártóknak a magyar startup

Általános nemzetközi trend, hogy a fogyasztók egyre inkább nyitottak arra, hogy pénzzel is támogassák a kedvenc tartalomkészítőiket. 2021-ben az ezzel kapcsolatos mikrotranzakciók összege átlépte 13,5 milliárd dollárt és az előrejelzések szerint ez az éves összeg hamarosan a duplájára nő. A válság miatti reklám és szponzorköltések kiesésével a médiumok, vloggerek és nonprofit szervezetek is nagyobb szerepet szánnak a közösségi támogatásnak. Nekik nyújt alternatívát a tranzakciós díj és akár áfa nélkül működő magyar Donably.

Bővebben

Innovatív találmány védi meg az autósokat a vadgázolástól

Hazánkban a hivatalos statisztikáknál jóval több, évente akár 40 ezer vadgázolás történhet. Ezt a számot hivatott csökkenteni a VIONN GO, az első okos vadriasztó, ami a gépjármű alvázára rögzítve a beépített hangszórónak köszönhetően jelzi érkezésünket az állatvilágnak. A fejlesztők egy mégis bekövetkezett vad által okozott baleset esetén a keletkezett kárt öt munkanapon belül megtérítik ügyfeleiknek egymillió forintig.

Bővebben
Ez a weboldal is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg. A weboldalon megtekintheted a sütik használatának részletes leírását.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Később módosíthatod a beállításaidat
Cookie beállítások