Hirdetés

Tesla karosszériaműhely nyílt Óbudán

14 évvel a márka indulása után a hazai utcaképhez is egyre inkább hozzátartozik a Teslák látványa, annak ellenére, hogy a stabil szervizháttér hiánya általában visszatartó erő az autóvásárlástól. Ám az amerikai márka esetében ez már nem jelent akadályt: a Duna Autó ugyanis megnyitotta Magyarországon az első, hivatalos Tesla karosszériaműhelyt, illetve a Tesla márkaszerviz is az óbudai Autóváros területén működik.

Az újonnan megnyílt hivatalos karosszériaműhely lehetővé teszi a modern technológiával készülő alumíniumöntvény karosszériaelemek gyári állapotúra történő javítását, amire idáig Magyarországon nem volt lehetőség.

Simon Péter, a Duna Autó műszaki igazgatója elmondta: „Az Autóváros Tesla karosszériaműhelyének szakembereit az amerikai márka oktatta és minősítette. Így hamarosan – a Duna Autó többi ügyfeléhez hasonlóan -, a Tesla tulajdonosok is megtapasztalhatják a márkaszervizünk előnyeit. A ’Tesla Approved’-minősítés garanciát jelent arra, hogy a sérült autó úgy gurul ki a gyári technológiával azonos javítási folyamat végén, mintha a szalonból jönne.”

Miért fontos márkaszervizt választani, ha máshol is vállalkoznak a Tesla járművek javítására? A válasz az amerikai gyártó modelljeinek egyedi technológiai megoldásaiban, és a már említett alumíniumöntvény karosszériaelemek használatában rejlik. Ez a technika teszi lehetővé a biztonságos, kényelmes és – a mindenkori közlekedési szabályok betartása melletti – gyors közlekedést. „A Tesla gépkocsik vizuális- és ultrahangos érzékelők tucatjaival figyelik meg a körülöttük lévő világot. 360 fokban, és akár 250 méter távolságban képesek elemezni a forgalmi viszonyokat, és azokat pillanatok alatt értelmezve tökéletesen alkalmazkodnak a folyamatosan változó környezethez. Így teszik lehetővé, hogy a velük való közlekedés a lehető legkényelmesebb és legbiztonságosabb legyen” – avat be a technikai részletekbe az Autóváros szakembere. Ezeknek az eszközöknek a beállítása nagy precizitást igényel. Az optimális végeredmény eléréséhez nélkülözhetetlen a Tesla által előírt eszközök megléte és a gyári utasítások pontos betartása.

Elsőre meglepőnek tűnhet a karosszériajavító hivatalos elnevezése: Tesla Approved Body Shop. A név azonban nem véletlen, mivel a Teslák karosszériája számtalan olyan megoldást egyesít, amely csak az amerikai márkára jellemző. Ilyen az autóiparban eddig ismeretlen karosszériaformálási és -gyártási technológia, mely rendkívül alacsony légellenállást eredményez (ez az egyedülállóan nagy hatótáv egyik feltétele), vagy az alumínium öntvények használata a gyártás folyamán. A Tesla a karosszériamegmunkáláson túl, a biztonsági rendszerek tekintetében is egyedülálló. Az autó hibátlan üzemelésének tehát legalább annyira kulcsa a karosszéria állapota, mint az autóban működő szoftverek és szenzorok összehangolt működése. Éppen ezért a hagyományos karosszérialakatosi munkákat a szoftveres háttérhez is értő specialisták tevékenysége teszi teljessé a Body Shopban. Az Autóváros Tesla-specialistái az amerikai márka modelljeinek sérült karosszériáját az ipar legfejlettebb alumíniumtechnológiai módszereivel állítják helyre. Ez nem csak a lemezek eredeti formájának visszanyerése miatt szükséges (amely csak ezzel az eljárással lehetséges), hanem az alattuk lévő szenzorok optimális működése, illetve a gyárival megegyező mértékű csavarodási szilárdság visszaállítása miatt is. „Az autó szenzorainak pontos kalibrálása azonban egyáltalán nem csak kényelmi szempontokat szolgál: egy ráfutásos baleset elkerülésénél, vagy ha például hirtelen egy gyerek lép le elénk az útra, a biztonsági rendszerek minimális eltérése is az élet és halál közti különbséget jelentheti” – teszi hozzá Simon Péter.

Mivel a Tesla Approved Body Shopok máig ritkaságszámba mennek a közép-kelet-európai régióban, a környező országok Tesla-tulajdonosai számára is jó hír a magyar műhely megnyitása, amelynek a honlapja természetesen angol nyelven is elérhető.
A Duna Autó által Magyarországra hozott Tesla Approved Body Shop megnyitásával tehát eljött a lehetőség, hogy bárki, aki a máig nagyhatású tudós-feltalálóról elnevezett, és annak újító szellemiségét képviselő márka autójával szeretné meghódítani az utakat, az nyugodt szívvel megtehesse. Az óriási hatótáv, lenyűgöző technológia, kortárs formanyelv és a biztos karosszériajavító- és szervizháttér együttesen végre lehetővé teszik a feszültségmentes Tesla-tulajdonosi élményt.

Örülhetünk-e egyáltalán a Klarna tőzsdére lépésének?

A svéd BNPL-bajnok jobb időket is látott, mint most, a tőzsdére vezetés megkezdésekor. Ezt tükrözi a visszafogott értékelési célja, ami mögött az európai piacok rossz megítélése húzódhat, valamint az is, hogy a tervezett értékelés meg sem közelíti az unikornis pár évvel korábbi értékelését.

Bővebben

Összefogott az európai ökoszisztéma a következő európai sikersztorik megszületéséért

A Europe Project névre keresztelt kezdeményezés célja, hogy komplex segítséget nyújtson a tehetséges fiatal vállalkozóknak, és megmutassa a világnak: Európa még mindig képes globálisan meghatározó startupokat építeni.

Bővebben

Ligát váltana a STRT: Balogh Petyáék a BÉT Standard kategóriába lépésre törekednek

A szabályozott piacra lépés érdekében a STRT már két szereplővel is együttműködik, és pénzügyi beszámolójukat is ennek megfelelően készítik el idén. Hogy mikor debütálhat a cég a BÉT Standard kategóriájában, egyelőre nem tudni – addig is elmagyarázzuk, hogy ez miért fontos.

Bővebben

Új szereplő jelent meg a közép-kelet-európai ökoszisztémában: Miben segíthet a Scale Factory a magyar scaleupoknak?

A szingapúri szolgáltató arra fókuszál, hogy minél hatékonyabban segítse ügyfelei növekedését és terjeszkedését új piacokon, a lehető legtöbb kereskedelmi hasznot hozva nekik. A Scale Factory mostantól a közép-kelet-európai régióból is várja a skálázódni kívánó vállalkozásokat.

Bővebben

Sok diáknak fogalma sincs arról, hogy milyen költségekkel jár a felnőtt élet – mondja Gyarmati Fanni, a Diverzum társalapítója

A Diverzum és a más ökoszisztéma-szereplők által készített Gen Z Reportból kiderül, hogy a fiatalok átlagos bérigénye közel sem olyan irreálisan magas, mint azt gondolnánk. A kutatási eredmények kapcsán beszélgettünk Gyarmati Fannival, a Diverzum társalapítójával.

Bővebben

Hogyan érdemeld ki a Z generáció márkahűségét?

Több ökoszisztéma-szereplő összefogásával készült átfogó kutatás az 1995-2006 között született korcsoport helyzetéről, gondolkodásáról, értékvilágáról és vásárlási szokásairól. A főbb eredményeket ismertetjük.

Bővebben