Hirdetés

Terjeszkedés és kapcsolatok motiválják a startupokat

Kilenc csapat jutott be a Design Terminal Mentorprogramjának tavaszi szemeszterére. Egy norvég, egy lengyel és egy magyar startupot kérdeztük arról, mi sarkallta őket a jelentkezésre.

Hirdetés

Tizenkilenc országból, négy különböző kontinensről jelentkeztek a startupok a Design Terminal tavaszi Mentorprogramjára, az USA-tól Észtországon és Szerbián át Libanoning. Nemzetközi csapatok már a virtuális térbe vonulás előtt is szívesen jelentkeztek a programba: többek közt brit, svéd és barbadosi startup is. A földrajzi kötöttségek megszűnése pedig még a korábbiakhoz képest is látványosan dobott a külföldiek jelentkezési kedvén.

A kimondottan intenzív kiválasztó tábor, a három napos Power Camp után kilenc csapat maradt fenn a rostán. „Számtalan hasonló programon vettünk már részt, de mind közül ez volt a legerősebb megmérettetés – mondja a Goscore alapítója, Max Gordienok. –

Nehéz volt kitűnni, és így még hálásabbak vagyunk, hogy bekerültünk.

Hogy egy belarusz alapítók által Norvégiában működő és Nyugat- valamint Észak-Európában már sikereket elért startup miért jelentkezik egy magyar inkubációs programba, arra Max kikezdhetetlen érvvel reagál: rengeteg potenciált látnak a kelet-európai piacon. „A Goscore egy hitelbírálati algoritmus, amely egyszerre segít a bankoknak abban, hogy új ügyfeleket szerezzenek és az ügyfeleknek, hogy igazán személyre szabottan és rugalmasan tudjanak válogatni a pénzintézetek ajánlatai között. Ebben a térségben az emberek sokkal ritkábban váltanak bankot. Éppen emiatt lesz számunkra érdekes, hogy hogyan reagálnak a mi megoldásunkra.”

A kíváncsiságon túl magabiztos networking célok is vezérelték a lengyel Privacy Optimization csapatát, amikor beküldték jelentkezési lapjukat a Design Terminalhoz. „Az előzetes információnk is az volt, és a Power Campen is bebizonyosodott, hogy a DT kiváló kapcsolati rendszerrel rendelkezik”– mondja Simone Dalle Nogare, a Santander bankot is ügyfelei közt tudó cég CFO-ja.

A startup megoldása egy olyan szoftver, amely intézmények számára nyújt egyszerű és gyors segítséget adatvédelmi szabályok megsértése esetén, csökkentve ezáltal a magas büntetések kockázatát. A csapat egyik tagja, Aleksandra Danielewicz adatvédelmi jogász, aki a barátainak panaszkodott a probléma kezelésének komplexitásáról és nehézségeiről – így született meg a startup ötlete.

Likespace alapítói szintén személyes tapasztalatok mentén találták meg azt a piaci rést, amire érdemes építeni. Ők ugyan nem külföldről csatlakoztak a Mentorprogramhoz, de üdítő színfolt a Budapest-központú hazai startup ökoszisztémában, hogy több vidéki városhoz is köthető a működésük. Bányai Gábor és Dunaveczki Attila Sopronban ismerték fel azt, hogy a coworking irodák vidéken kevésbé életképesek, mint mondjuk a fővárosban. A freelancerek egyre magasabb száma és később a covid-helyzet is arra sarkallta őket, hogy keressék ennek megoldását. A Likespace egy olyan kétoldalú piactér, ahol a szabad helyiségekkel rendelkező cégek és a tökéletes irodai környezetre vágyók igényei találkoznak egymással.

Pók Enikő Budapestről, Richter Ildikó pedig Bajáról csatlakozott az alapítókhoz – nevetve mesélik, hogy ők ketten a Design Terminal Power Campjén találkoztak először.

A teljes csapatot ez az intenzív három nap kovácsolta össze igazán”

– mondja az egyik alapító, Gábor. – Azóta pörgünk ezerrel az ötlet minél pontosabb megvalósításán.”

A Mentorprogram ebben a szemeszterben is három hónapon keresztül támogatja üzleti modelljük, termékük fejlesztésében az induló vállalkozásokat, azok egyedi igényei alapján. A startupok palettáján a mesterséges intelligencia, az okosvárosok, a data és analytics, a sharing economy, az oktatás, az IT és a fintech területe is képviselteti magát.

A Mentorprogram legfrissebb híreiért és még több csapatinfóért kövesd a Design Terminal Facebook oldalát.

 

 

Hirdetés

Az ember a kulcs, nem az ötlet

A hazai startup világban is megtalálhatók már az angyalbefektetők, a vállalkozások nagy része azonban még nem mindig tudja pontosan, hogyan és mikor lehet alkalmas arra, hogy tőkét kapjon tőlük a szintlépéshez. A Start it @K&H ezért a hazai angyalbefektetői szféra két közismert alakját látta vendégül, hogy tapasztalataikon keresztül mutassák be a kezdő vállalkozóknak az ilyen típusú forrásbevonás sajátosságait.

Bővebben
Hirdetés

A gyerekek digitális biztonságát védi egy magyar startup

A gyerekek digitális biztonsága szerencsére már nem új fogalom – mégis meglepő helyen kerülhet veszélybe. A kicsikről készült képek, videók online felületeken történő megosztása ugyanis veszélybe sodorhatja a gyerekek digitális biztonságát – akkor is, ha azt a szülők, az oktatási intézmény vagy éppen a nyári tábor szervezői teszik. A Start it @K&H inkubátorprogramba bekerült kidea egy olyan zárt digitális óvodai kommunikációs felület, amely többek között erre az aktuális problémára nyújt egyszerű megoldást. 

Bővebben

Balaton vibe, rövidnadrág és őszinte beszélgetések: ilyen volt az első Innovációs és Startup Napok a Balaton-felvidéken

Május közepén rendezte meg a PortusHome Coworking&Coliving, a StartITup Győr, az Input Program és a Draper Startup House az első közös eseményét Vászolyon. A startup ökoszisztéma szereplőit régiós, országos és nemzetközi szinten is összekötni szándékozó esemény elérte célját: őszinte, sallangmentes beszélgetések, baráti eszmecserék, fuckup storik és jobbító szándék jellemezte a 3 napos eseményt.

Bővebben

Fontos a fenntarthatóság, de az intim higénia területén várat magára az igazi áttörés

Nem sokkal hajlandóak többet fizetni a magyar nők a fenntartható intim higiéniai termékekért, és noha fontosnak tartják a környezetvédelmet, a hatékonyság és az ár az első számú szempont, amikor vásárlásra kerül a sor. Érdeklődnek az innovatív megoldások iránt, azonban ezek kipróbálására és használatára sokszor nincs elég idejük, így továbbra is a hagyományos menstruációs termékek hódítanak itthon – derül ki a TZMO Hungary felméréséből, mely a magyar nők véleményét vizsgálta a havi ciklushoz kapcsolódó környezettudatosságról.  

Bővebben

A NAV-tól igazolt szakmai vezetőt az adótanácsadói piac meghatározó szereplője

Magyarország egyik vezető, minősített és elismert adótanácsadója, új üzletágvezetővel bővítette szakértői közösségét. Kiss Tamás, a Nemzeti Adó- és Vámhivatal korábbi osztályvezetője, 2022 májusától tölti be a SALDO tanácsadói üzletágvezetői pozícióját. Elődje Sarkadi-Nagy András volt, aki jelenleg a részvénytársaság vezérigazgatója.

Bővebben

Elindult a magyar Kickstarter, a Brancs közösségi piactér

A Kickstarternek és az Indiegogonak hála a közösségi finanszírozási forma évek óta világszerte népszerű és most megérkezett Magyarországra is. A Brancs az első hazai közönségre szabott online piactér, ahol az ország legújabb termék- és szolgáltatásfejlesztési projektjeit közösségi finanszírozással valósítják meg. Az ötletgazdák a leendő vásárlóikkal – azaz a közösség erejével – gyűjtik össze a kampányok megvalósításához szükséges tőkét.

Bővebben

Budapesten rendezik meg Közép-Európa legnagyobb techfesztiválját

Az online térben töltött két év után végre személyesen is várja elsősorban a szoftverfejlesztés terén dolgozó magyar és nemzetközi szakembereket Közép-Európa legjelentősebb, technológiai trendekkel és fejlesztői újdonságokkal foglalkozó techfesztiválja. A kétnapos Craft Conference magyar szervezői közel 30 országból mintegy 1500 résztvevőt várnak, akikkel többek között a NASA, a Google, a Spotify, az IBM vagy az eBay szakemberei, gyakorló kódolók, és a technológia üzleti oldalával foglalkozó vezetők is megosztják tapasztalataikat a legforróbb trendekről. A szellemi útravaló mellett workshopok, vállalati standok és kapcsolatépítő bulik teszik teljessé az élményt, melynek a Vasúttörténeti Park szolgál különleges helyszínéül.

Bővebben

A diákigazolvány új szerepe, szabadulószobává alakuló városok, és élelmiszertermelés a nappaliban – kihirdették az MVM Edison startup verseny idei nyerteseit

A diákokat kedvenc márkáikkal összekötő program; közösségi alapú, decentralizált otthoni kertészet, az okos hulladékkezelést és újrahasznosítást ösztönző alkalmazás; városokat interaktívan bemutató telefonos szabadulószoba; fiatalokat célzó ökotudatos, digitális, közösségi alkotóműhely, illetve lemerült elektromos autóknak szóló asszisztencia-szolgáltatás is szerepel az MVM Edison startup verseny idei nyertesei között. Az innovatív ötletek pénzjutalomban részesülnek, illetve akár 50 millió forint magvető befektetést is kaphatnak.

Bővebben