Hirdetés

Szokatlan járgányok lepik el hamarosan a belvárost Budapesten

Egy új közösségi közlekedési eszköz lép piacra Budapesten, aminek népes rajongótábort predesztinálhatunk. Nagyon menő, környezetbarát és olcsó robogók a flotta tagjai, mely teljes egészében magyar kézben van. Az Ogrecot mindenkinek ki kell próbálni!

Az Uber eltűnésével, a Bubi, Blinkee, GreenGo népszerűségének növekedésével alapjaiban változott meg Budapesti közlekedés szerkezete. Mától pedig egy újabb lehetőség áll azok rendelkezésére, akik valamilyen okból nem tudnak vagy akarnak saját gépjárművet fenntartani, ódzkodnak a tömegközlekedéstől, vagy csak egyszerűen és gyorsan olyan ügyet kell intézniük, amihez kényelmes, egyszerű, mobiltelefonról kezelhető közlekedési megoldást keresnek.

Az új közösségi elektromos robogó-megosztó rendszer arra az általános problémára reagál, hogy

a fővárosi közlekedés szinte elviselhetetlen

– egy munkanap alatt akár egy órát is lehet vesztegetni a fővárosban azzal, hogy az egyik helyről a másikba szeretnénk eljutni. Ez azonban, ahogy az alábbi példa is mutatja, többé nem lesz probléma az ogre mobilok használók számára!

 A környezettudatos és fiatalos vállalkozás most 100 elektromos robogóval indul, és a terveik szerint hamarosan dinamikusan növekedni fogja majd flottája nagyságát.

A kulcsnélküli közösségi elektromos robogó-megosztó rendszer – ahogy a hasonló megoldások – mobilalkalmazáson keresztül lesz kezelhető. A felhasználók a regisztrációt követően az applikáció térképének segítségével tudják kiválasztani és kezelni a hozzájuk legközelebb eső szabad járművet, amelyekkel egyszerű és könnyű felvétel után azonnal, és minden várakozás nélkül megkezdhetik a személyre szabott és azonnali használatot, majd a hét bármely napján, a nap 24 órájában használhatják azt, minden további bürokratikus vagy szerződéses ügyintézés nélkül.

Bárki egyszerűen csatlakozhat a szolgáltatáshoz. Csak le kell tölteni és telepíteni az alkalmazást, elvégezni az online regisztrációt és már gurulhatunk is. Az árazása eltér a megszokottól. Nincs havi díj, egy perc 20 HUF (+ megtett kilóméterenként 79 Ft), 10 Ft/perc parkolási díj. A napidíj pedig – tulajdonképpen korlátlan használat mellett: 7500 Ft.

Ezek mellett a fenti 10 perces út mindössze 535 forintba kerülhetett.

Az új közlekedési eszköz elsősorban a belvárosi közlekedésben életét szeretné könnyebbé tenni – a szolgáltatási terület is ennek megfelelően került kialakításra.

A járgányok elég fancy tulajdonságokkal vannak felruházva, a végsebesség 43 km/h. A hatótávolsága 45 km a hatótáv, de nyugodtan lehet vele hosszabb távokat is menni. 80 kg az önsúly, ami azt jelenti, hogy teljes sebességről könnyebb vele megállni egy váratlan helyzet esetén. Széles abroncsai kompatibilisek a budapesti utakkal, a repedés, kátyú jóval kevésbé jelent akadályt. Mindezeken felül pedig parkolási asszisztens segíti a motor manőverezését tolatás közben.

 

 

Keresik a legdinamikusabban növekvő techcégeket

Újra pályázhatnak a Technology Fast 50 díjra a gyorsan fejlődő technológiai cégek: a Deloitte immár 23. éve hirdeti meg közép-európai versenyét, amely a technológiai iparág leggyorsabban növekvő vállalatait rangsorolja. Mind a már befutott, mind a feltörekvő technológiai vállalatoknak platformot biztosítva arra, hogy szélesebb körben bemutathassák innovatív megoldásaikat.

Bővebben

Minden negyedik hazai fintech cég részesült már kockázatitőke befektetésben

A hazai fintech szektor bővülése a koronavírus-járvány megjelenését követően is folytatódott, mára csaknem 150 aktív FinTech vállalkozás működik az országban, amelyek több mint 8 ezer dolgozót foglalkoztatnak, együttes árbevételük pedig meghaladta a 170 milliárd forintot – derült ki a Magyar Nemzeti Bank (MNB) legfrissebb, 2022-es FinTech és digitalizációs jelentéséből.

Bővebben

Kalandozások a tokenizáció világában

A blockchain technológia és az erre épülő tokenizáció az élet egyre több területén van jelen. Pontosan ezért tartjuk nagyon fontosnak, hogy megismertessük és megértessük ennek előnyeit az üzleti döntéshozókkal – mondta Czeglédi Tamás a Blockchain koalíció szakmai vezetője, a Kalandozások a tokenizáció világában című online kiadványuk megjelenése kapcsán.

Bővebben

Orvosokkal közösen tervezik a jövő magyar kórházait

Automatizált robotrendszerekkel, a páciensek és a dolgozók mozgásának előzetes szimulációjával és a gazdaságos üzemeltetést szolgáló energetikai megoldásokkal segíti a hatékony betegellátást az egészségügyi intézmények következő generációja. Ezeket az orvosokkal szoros együttműködésben alkotják meg az építészek. Már Magyarországon is több ilyen projekt van folyamatban, amelyek tervezésén a kórházfejlesztés terén új szemléletet meghonosító Paulinyi & Partners építésziroda dolgozik.

Bővebben

Magyar diákok által fejlesztett önvezető autónak drukkolhatunk Nogaro városában

Környezetérzékelés, GPS-es és mobilnetes pozícionálás, pontos kamerarendszer. Többek közt ezek az önvezető járművek elengedhetetlen feltételei. A győri Széchenyi István Egyetem csapata évek óta fejleszti autonóm járművét, most pedig izgalmas kihívás előtt áll: július elején a franciaországi Nogaro városában egy komplex feladatokból álló nemzetközi versenyen vesznek részt, ahol a precíziós önvezetéshez szükséges netkapcsolatot a Yettel biztosítja számukra.

Bővebben

Hetvenmillió forintos fejlesztéssel épül a jövő hálózata a BME Ipar 4.0 Technológiai Központban

Autonóm villamossági hálózatot építenek ki a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Ipar 4.0 Technológiai Központjában a Schneider Electric műszaki támogatásával. Az úgynevezett micro-grid rendszer fejlett energiamenedzsment szoftvereket is tartalmaz, és az oktatás segítése mellett lehetőséget kínál az új technológiák iránt érdeklődő hazai vállalkozások számára is, hogy megismerjék, milyen előnyöket kínálnak ezek a megoldások. A Schneider Electric az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat, több mint kétezer munkavállalóval Magyarországon.

Bővebben