Hirdetés

Szerződések digitálisan, néhány kattintással – akár a Balaton-partról

A papírmunka, adminisztrációs és jogi feladatok rengeteg értékes órát elvisznek – és lássuk be, ezek nem kifejezetten szolgálják az üzletfejlesztést. A TrustChain amellett, hogy egy bizalmi kereskedelmi platformot kínál, rengeteg erőforrást takarít meg a szerződéskötési és pénzügyi munkafolyamatokban – erről beszélgettünk Romhány Gergely alapítóval.

A TrustChain egy digitális szerződéskötő platform, integrált pénzügyi megoldásokkal, cégek számára. Mit jelent ez pontosan?

A platform használatával a kis- , közép- és nagyvállalatok gyorsan, biztonságosan, a szerződés létrehozásától a záró elszámolásig digitálisan tudják megvalósítani az egymás közötti partnerazonosítás, szerződéskötés és kapcsolódó pénzügyi elszámolás folyamatát. Ehhez a TrustChain automatizált ügyfél-azonosítási, szerződéskötési és kereskedelem-finanszírozási szolgáltatásokat nyújt. Ismerős formában, ugyanakkor hiteles és jogilag biztonságos módon szerettük volna online környezetbe helyezni a cégek között meglévő papír alapú folyamatokat.

Romhány Gergely, alapító – Kép: TrustChain

Az ötletet személyes élmények is megelőzték?

Igen, egy konkrét ügyfélélmény jelentette az indulást 2016 tavaszán az alapítótársam, dr. Fahn Gábor ügyvédi irodájánál. Két tonna kesudiót rendelt Kínából, a fizetési konstrukció a piaci szokásoknak megfelelően 40% előrefizetés volt. Ám hiába szerződtek, az áru a megállapodott időpontban nem érkezett meg, a szállító cég pedig mint kiderült, hamis adatokat adott meg. A pénznek természetesen nyoma veszett. Ez sajnos egyértelmű tanulság volt, hogy hiába van szerződés egymástól távol lévő felek között, ha a partner nincs egy harmadik fél által azonosítva, a szerződésben lévő adatok tévesek vagy vitathatóak és a pénzügyi tranzakció nincs valamilyen módon – letéttel vagy hitelbiztosítással – biztosítva, akkor rendkívül kockázatos a nemzetközi kereskedelem. Innen indult az ötlet, hogy

szükség van egy olyan egy platformra, ahol biztonságosan, digitálisan, egyszerűen, fejfájás nélkül lehet kereskedni úgy, hogy a szükséges szerződéskötések és adminisztráció automatizáltan történik. 

Az ügyvezetők úgyis jobban szeretnek az üzletre fókuszálni, mint a papírmunkára.

Hogyan kezdtetek a megvalósításba?

2016 őszén ismerkedtem meg Kovács Zsolttal, a Startup Campus vezetőjével és néhány kör pitchelés/ tárgyalás után már tudtam, hogy velük szeretnénk dolgozni mint inkubátor partnerrel. Az első befektetésünk tőlük érkezett 2017 nyarán, év végén kezdtük a TrustChain Platform béta verziójának fejlesztését. Eddig közel 750 000 EUR befektetés van a cég mögött, a második befektetést “seed” fázisban a Hiventurestől kaptuk, de már dolgozunk a harmadik körös befektetésen.

Ami nehézség volt és most is az, hogy olyan piacon fejlesztjük a technológiai és jogi megoldások ötvözetét, ahol a jogszabályi környezet még nagyon friss és folyamatosan változik.

Kihívás volt, hogy pl. a magyar, cseh és osztrák cégnyilvántartásban található cégadatok struktúráját egységesen kezelhetővé és használhatóvá tegyük. Az első pillanattól komoly kérdést vetett fel a megfelelő technológia kiválasztása, ezen belül a blockchain használata vagy mellőzése. A megoldandó probléma megfelelő üzleti, jogi és informatikai definiálását követően végül nem a blockchain mellett voksoltunk. Mivel az ügyfeleink cégek, mindenképpen ki akartuk zárni annak kockázatát, hogy a hatályos jogszabályok által nem szabályozott, illetve nem támogatott technológiai megoldást használjunk a pénzügyi és jogi folyamatok digitalizálására, automatizálására.

Szingapúrban 2017. szeptemberében, a Startup Campus szervezésében – Kép: TrustChain

Részt vesztek egy nemzetközi akcelerátor programban is.

Közép-Európa egyik legismertebb startup-és innovációs hubja, a weXelerate idén tavasszal 650 cég közül választotta a TrustChaint a legjobb 25 közé. A program révén nemzetközi mentorokkal, befektetőkkel és menedzserekkel dolgozunk együtt 4 hónapon keresztül a bécsi központban, olyan cégekkel mint az Uniqa Biztosító, Volksbank, Raiffeisen Bank, Hervis, Spar, Wustenrot, Palfinger.

Hányan dolgoztok a platform fejlesztésén, mekkora most a csapatok?

Indulásnál még csak ketten voltunk, mára – a külsős tanácsadókon és alvállalkozókon felül – tizenketten dolgozunk a projekt megvalósításán. Amire nagyon büszkék vagyunk, hogy bár fiatal, de komoly szakmai tapasztalattal rendelkező szakemberek alkotják a TrustChaint. Fontos kiemelni, hogy

mi nem informatikai-fejlesztő cég vagyunk, jogász-közgazdász-informatikai szakértő kollégákkal dolgozunk.

Alapítótársam, dr. Fahn Gábor foglalkozik a nemzetközi és hazai szabályozási kérdésekkel; operatív vezetőnk, Csuka László közel 2 éve felel a TrustChain teljes operáció, hazai és nemzetközi kapcsolatok, pénzügyi elszámolások vezetéséért.

Mivel a termékfejlesztési vezetőnk, dr. Vándor András érdeklődése nem korlátozódik az informatikai kérdések jogi összefüggéseire, a kettőt egyként kezelve építi az informatikai – jogi szolgáltatásainkat. Többek között ettől olyan különleges, amit csinálunk.





A TrustChain csapat – Kép: TrustChain

A fő csapaton kívül széles hazai és nemzetközi tanácsadói csapat áll mögöttünk, akik a kereskedelem-finanszírozás és a nemzetközi pénzmosás ellenes szabályozások, stratégiák kialakításában segítenek nekünk, így pl. John Howell és Nick Dove a Dragon Network LLc.-től.

Mikortól lesz elérhető a Platform és mit terveztek utána?

Május 29-én indulunk, ekkor válik a TrustChain a cseh és magyar vállalkozások számára is elérhetővé. Hamarosan német nyelven, az osztrák piacon is aktívak leszünk, ezt még idén szeretnénk megvalósítani. Jelenleg tehát a Közép-európai régió országaira fókuszálunk, vagyis a magyar, cseh, osztrák, szlovák, lengyel, német és bolgár cégek egymás közötti szerződésének, kereskedésének előmozdítása a célunk. A felhasználóinknak új partnereket is segítünk találni ezekből az országokból, hiszen a Platformon belül új üzletfeleket is találhatnak majd, ráadásképp nem kell külön kutatniuk a piacralépéshez szükséges jogi és technológiai feltételeket. Amikor ezzel végzünk, kezdődhet a nyitás a még nagyobb piacok felé is.

Szerző: Erdei Gabriella
Szerkesztő: Jánoska Rita

Az ember bármikor beavatkozhat a mesterséges intelligencia működésébe – erre ad garanciát az Unió AI szabályozása

Komoly nyomon követési és naplózási rendszert kell annak kiépítenie, aki bizonyos területeken mesterséges intelligenciát alkalmazó szoftvert szeretne forgalmazni az EU-ban.  Az új uniós rendelet, az AI Act ezt azért is írja elő, hogy bármikor közbe tudjon lépni az ember az AI működésébe, ha szükséges. Összefoglaltuk a Pokó Diána mesterséges intelligencia és technológiai szakjogásszal készült interjúnkat.

Bővebben

Ha az EU nem szabályozná a mesterséges intelligenciát, könnyen elharapózhatna a félelem, és megfojtanánk az innovációt

Márciusban fogadta el az Európai Parlament a világ első átfogó mesterségesintelligencia-szabályozását. Miért volt szükség az ún. AI Act-re? Tartanunk kell-e a robotok lázadásától, vagy attól, hogy a kormány AI-eszközökkel követi a mindennapjainkat? Mit fog érzékelni a felhasználó, és mennyi időbe telhet, mire a jog utoléri a gyorsan fejlődő technológiát? Interjúnk dr. Pokó Diána mesterséges intelligencia

Bővebben

Mi az: 42, és nem az élet értelme?

Az európai startup-ökoszisztéma az idei első negyedévben 42 darab, egymillió dollárt meghaladó befektéssel büszkélkedhet. 2022 második negyedéve óta nem volt ilyen magas ez a szám, és már 2024 első három hónapjában majdnem fele annyi úgynevezett megaround történt Európában, mint tavaly összesen.

Bővebben

Hozz egy jó ötletet egy elhagyott terület újrahasznosítására, és nyerj hárommillió forintot!

A CheckINN Revitalizátor ötletpályázat célja, hogy a befektetők helyett a felsőoktatásban tanuló diákok álmodják meg, hogy a funkcióját vesztett, elhanyagolt épületek, területek hogyan teremthetnének újra értéket, új külsővel és turisztikai jelentőséggel is felruházva őket.

Bővebben

Virtuális prototipizálást, szervezetfejlesztést és inkubációt is ad a projektednek a Technocatalyst program

A Technocatalyst olyan projektek jelentkezését várja, amelyek lelassultak vagy elakadtak, de a következő szintre szeretnének lépni, legyen szó a termék vagy szolgáltatás fejlesztéséről, piacra viteléről vagy a szükséges pénzügyi támogatás megszerzéséről. A program három szereplő különböző szolgáltatási portfólióját hozza tető alá, így a résztvevők ott kapnak segítséget, ahol a leginkább szükségük van rá.

Bővebben

A startup-ökoszisztémát is megszólítja idén a SMART Konferencia

Az IVSZ által szervezett innovációs és üzleti konferencia, a SMART a startup-ökoszisztémát is megcélozza: a fő eseménnyel párhuzamosan futó SMARTup Konferencián, melyet az InnoMaker Partners csapatavál együttműködésben állítanak színpadra, a startupvilág aktuális kérdésit járhatják körbe a résztvevők. A SMART-on ráadásul a Startup Online csapatának köszönhetően egy 360 fokos szelfigépet is kipróbálhatsz.

Bővebben

Újrahasznosított műanyagból készült kompozit, kertészeti rendszer, ultrahatékony növénystimuláló szer – ilyen projektek mutatkoztak be a Startup Plastic Surgery pitch versenyén

A Startup Plastic Surgery és a Klímainnovációs Közösség inkubációs programjában olyan projekteket karolnak fel, amelyek a műanyag által okozott környezeti és egészségügyi problémákra kínálnak megoldásokat. A program hagyományosan egy pitch versennyel zárul, amin a Startup Online is jelen volt. Fotóriportunkat láthatjátok.

Bővebben

2023 nem volt az európai unikornisok éve, az idei év annál inkább az lehet

2017 óta nem volt olyan alacsony az egy évben jegyzett új unikornis vállalkozások száma Európában, mint tavaly: csupán 7 új unikornis született. 2024 első negyedévében viszont már 4 új unikornissal büszkélkedhet az európai piac – mutatjuk is őket!

Bővebben
Ez a weboldal is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg. A weboldalon megtekintheted a sütik használatának részletes leírását.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Később módosíthatod a beállításaidat
Cookie beállítások