Hirdetés

Szerződések digitálisan, néhány kattintással – akár a Balaton-partról

A papírmunka, adminisztrációs és jogi feladatok rengeteg értékes órát elvisznek – és lássuk be, ezek nem kifejezetten szolgálják az üzletfejlesztést. A TrustChain amellett, hogy egy bizalmi kereskedelmi platformot kínál, rengeteg erőforrást takarít meg a szerződéskötési és pénzügyi munkafolyamatokban – erről beszélgettünk Romhány Gergely alapítóval.

A TrustChain egy digitális szerződéskötő platform, integrált pénzügyi megoldásokkal, cégek számára. Mit jelent ez pontosan?

A platform használatával a kis- , közép- és nagyvállalatok gyorsan, biztonságosan, a szerződés létrehozásától a záró elszámolásig digitálisan tudják megvalósítani az egymás közötti partnerazonosítás, szerződéskötés és kapcsolódó pénzügyi elszámolás folyamatát. Ehhez a TrustChain automatizált ügyfél-azonosítási, szerződéskötési és kereskedelem-finanszírozási szolgáltatásokat nyújt. Ismerős formában, ugyanakkor hiteles és jogilag biztonságos módon szerettük volna online környezetbe helyezni a cégek között meglévő papír alapú folyamatokat.

Romhány Gergely, alapító – Kép: TrustChain

Az ötletet személyes élmények is megelőzték?

Igen, egy konkrét ügyfélélmény jelentette az indulást 2016 tavaszán az alapítótársam, dr. Fahn Gábor ügyvédi irodájánál. Két tonna kesudiót rendelt Kínából, a fizetési konstrukció a piaci szokásoknak megfelelően 40% előrefizetés volt. Ám hiába szerződtek, az áru a megállapodott időpontban nem érkezett meg, a szállító cég pedig mint kiderült, hamis adatokat adott meg. A pénznek természetesen nyoma veszett. Ez sajnos egyértelmű tanulság volt, hogy hiába van szerződés egymástól távol lévő felek között, ha a partner nincs egy harmadik fél által azonosítva, a szerződésben lévő adatok tévesek vagy vitathatóak és a pénzügyi tranzakció nincs valamilyen módon – letéttel vagy hitelbiztosítással – biztosítva, akkor rendkívül kockázatos a nemzetközi kereskedelem. Innen indult az ötlet, hogy

szükség van egy olyan egy platformra, ahol biztonságosan, digitálisan, egyszerűen, fejfájás nélkül lehet kereskedni úgy, hogy a szükséges szerződéskötések és adminisztráció automatizáltan történik. 

Az ügyvezetők úgyis jobban szeretnek az üzletre fókuszálni, mint a papírmunkára.

Hogyan kezdtetek a megvalósításba?

2016 őszén ismerkedtem meg Kovács Zsolttal, a Startup Campus vezetőjével és néhány kör pitchelés/ tárgyalás után már tudtam, hogy velük szeretnénk dolgozni mint inkubátor partnerrel. Az első befektetésünk tőlük érkezett 2017 nyarán, év végén kezdtük a TrustChain Platform béta verziójának fejlesztését. Eddig közel 750 000 EUR befektetés van a cég mögött, a második befektetést “seed” fázisban a Hiventurestől kaptuk, de már dolgozunk a harmadik körös befektetésen.

Ami nehézség volt és most is az, hogy olyan piacon fejlesztjük a technológiai és jogi megoldások ötvözetét, ahol a jogszabályi környezet még nagyon friss és folyamatosan változik.

Kihívás volt, hogy pl. a magyar, cseh és osztrák cégnyilvántartásban található cégadatok struktúráját egységesen kezelhetővé és használhatóvá tegyük. Az első pillanattól komoly kérdést vetett fel a megfelelő technológia kiválasztása, ezen belül a blockchain használata vagy mellőzése. A megoldandó probléma megfelelő üzleti, jogi és informatikai definiálását követően végül nem a blockchain mellett voksoltunk. Mivel az ügyfeleink cégek, mindenképpen ki akartuk zárni annak kockázatát, hogy a hatályos jogszabályok által nem szabályozott, illetve nem támogatott technológiai megoldást használjunk a pénzügyi és jogi folyamatok digitalizálására, automatizálására.

Szingapúrban 2017. szeptemberében, a Startup Campus szervezésében – Kép: TrustChain

Részt vesztek egy nemzetközi akcelerátor programban is.

Közép-Európa egyik legismertebb startup-és innovációs hubja, a weXelerate idén tavasszal 650 cég közül választotta a TrustChaint a legjobb 25 közé. A program révén nemzetközi mentorokkal, befektetőkkel és menedzserekkel dolgozunk együtt 4 hónapon keresztül a bécsi központban, olyan cégekkel mint az Uniqa Biztosító, Volksbank, Raiffeisen Bank, Hervis, Spar, Wustenrot, Palfinger.

Hányan dolgoztok a platform fejlesztésén, mekkora most a csapatok?

Indulásnál még csak ketten voltunk, mára – a külsős tanácsadókon és alvállalkozókon felül – tizenketten dolgozunk a projekt megvalósításán. Amire nagyon büszkék vagyunk, hogy bár fiatal, de komoly szakmai tapasztalattal rendelkező szakemberek alkotják a TrustChaint. Fontos kiemelni, hogy

mi nem informatikai-fejlesztő cég vagyunk, jogász-közgazdász-informatikai szakértő kollégákkal dolgozunk.

Alapítótársam, dr. Fahn Gábor foglalkozik a nemzetközi és hazai szabályozási kérdésekkel; operatív vezetőnk, Csuka László közel 2 éve felel a TrustChain teljes operáció, hazai és nemzetközi kapcsolatok, pénzügyi elszámolások vezetéséért.

Mivel a termékfejlesztési vezetőnk, dr. Vándor András érdeklődése nem korlátozódik az informatikai kérdések jogi összefüggéseire, a kettőt egyként kezelve építi az informatikai – jogi szolgáltatásainkat. Többek között ettől olyan különleges, amit csinálunk.

A TrustChain csapat – Kép: TrustChain

A fő csapaton kívül széles hazai és nemzetközi tanácsadói csapat áll mögöttünk, akik a kereskedelem-finanszírozás és a nemzetközi pénzmosás ellenes szabályozások, stratégiák kialakításában segítenek nekünk, így pl. John Howell és Nick Dove a Dragon Network LLc.-től.

Mikortól lesz elérhető a Platform és mit terveztek utána?

Május 29-én indulunk, ekkor válik a TrustChain a cseh és magyar vállalkozások számára is elérhetővé. Hamarosan német nyelven, az osztrák piacon is aktívak leszünk, ezt még idén szeretnénk megvalósítani. Jelenleg tehát a Közép-európai régió országaira fókuszálunk, vagyis a magyar, cseh, osztrák, szlovák, lengyel, német és bolgár cégek egymás közötti szerződésének, kereskedésének előmozdítása a célunk. A felhasználóinknak új partnereket is segítünk találni ezekből az országokból, hiszen a Platformon belül új üzletfeleket is találhatnak majd, ráadásképp nem kell külön kutatniuk a piacralépéshez szükséges jogi és technológiai feltételeket. Amikor ezzel végzünk, kezdődhet a nyitás a még nagyobb piacok felé is.

Szerző: Erdei Gabriella
Szerkesztő: Jánoska Rita

A magyar startup ökoszisztéma 2022-es legjeivel indul az új év

2023-ban folytatódik a hazai közösségi finanszírozás legfontosabb eseménysorozata, január 12-én ismét átadják az elmúlt év startup legjeinek járó díjakat. A Tőkeportál minden év végén teret ad a startup ökoszisztéma követőinek, akik szavazással dönthetik el, kik voltak 2022 legjobbjai a kijelölt kategóriákban. A Startup Utószilveszteren az elmúlt év legjobb startupját, befektetőjét, kampánygazdáját keresik.

Bővebben

Több mint 1 millió eurós befektetést kapott a magyar startup

Ritkán látunk ilyet a hazai startup világban: 1,25 millió eurós befektetést kapott a Volteum, az elektromos járműflották működését optimalizáló magyar startup. A Start it @K&H inkubátorban, majd a nemzetközi Techstars programban fejlődő csapat a kockázati tőkealapok mellett olyan autóipari angyalbefektetőket is meghódított, mint a Petronas vagy a Rolls Royce vezetői.

Bővebben

Miért tűz ki mérföldkövet a befektető?

Sok startup nagy meglepetéssel konstatálja, hogy miután elmegy egy befektetőhöz, nem egyben kapja meg a befektetési összeget, hanem – szinte mindenkinél – csak a befektetési összeg egy részét kapja meg, a többi pedig feltételekhez van kötve. Na de miért kéri ezt a kockázati tőkealap-kezelő, amikor az ő ötlete „tuti szuper”, és amúgy is milyen olcsón megkapta a százalékot, miközben ebből 1000%, hogy unikornis lesz? Amúgy is csak sok adminisztráció lesz belőle. Gergely Balázs, a Vespucci Partners kockázatitőke-alap befektetőjének, a Corvinus Egyetem oktatójának írása.

Bővebben

Magyar startup nyert díjat Európa vezető energetikai kiállításán  

Rendkívül sikeres félévet tudhat maga mögött a Startup Campus németországi irodájának portfólióvállalata, a MET3R. Innovatív megoldásaikat Európa vezető energetikai szakkiállításán, az Enlit Europe frankfurti állomásán mutatták be. A rendezvény keretében a Four D’s Pitching Festival egyik előadójának is beválasztották őket, ahol megnyerték a “Demokratizáció” kategóriát.

Bővebben

Ismét milliókat érhet egy kiváló innovatív ötlet!

Újra kiírják az idén tavasszal első alkalommal megrendezett START ösztöndíjprogramot, amely most is a fiatalok startup vállalkozásának létrehozását támogatja. A program során az anyagi támogatás mellett intenzív képzés és mentorálás is vár a legkreatívabb ötletgazdákra. A Nemzeti Tehetség Központ szakmai együttműködő partnere ezúttal is a Design Terminal. Jelentkezni december 20-ig lehet a startprogram.designterminal.org oldalon.

Bővebben

Magyar startup kapott lehetőséget, hogy előadjon a világ legnagyobb technológiai konferenciáján

Nem sokkal azután, hogy élővideó stúdió applikációját elérhetővé tette a RECnGO a Huawei AppGallery-ben, meghívás is érkezett a techóriástól amiben azt kérték: csatlakozzon a magyar startup hozzájuk a 2022-es lisszaboni Web Summit színpadán. Egy csapással a cég egy nagy álma vált valóra – mégis valami más miatt is izgalmas volt ez a meghívás a RECnGO csapat számára.

Bővebben

A SPAR és a Munch együtt tesz az élelmiszerpazarlás csökkentéséért

A hazai üzletlánc vásárlói is hozzájárulhatnak ahhoz, hogy minél kevesebb élelmiszer landoljon a szemetesben: a SPAR a Munch online platformmal karöltve szorítja vissza az élelmiszerpazarlást, ennek köszönhetően a vevők kedvezményes áron juthatnak jó minőségű termékekhez. Az ételmentő szolgáltatást 2022. november 3-ától Budapest XI. kerületében, valamint Szegeden és Hódmezővásárhelyen tesztelik.

Bővebben

Franchise programmal jön Magyarországra a nemzetközi logisztikai vállalat

Sikeres tesztidőszakot követően hivatalosan is elindította Magyarországon DODO Partner franchise kezdeményezését az előrejelzéseken és a forgalmi adatok valósidejű elemzésén alapuló, aznapi kiszállítási feladatokat végző nemzetközi logisztikai vállalat, a DODO. A program célja a vásárlók még hatékonyabb kiszolgálása a futárkapacitások bővítése révén, valamint a távolabbi régiók kézbesítési feladatainak megkönnyítése. A vállalat saját ügyfélkörével és a szükséges know-how-val segíti franchise-partnereit. A franchise-modell bevetésével gyorsabbá és egyszerűbbé válhat a partnerekkel folytatott együttműködés.

Bővebben

A JunctionX ismét hazánkra irányította a nemzetközi techközösség figyelmét

Közel 70 országból rekordszámú, összesen 722 induló regisztrált az idei JunctionX Budapest hackathonra. A kétnapos innovációs versenyen az Antavo, a SEON és a Wise kihívásait kellett teljesíteni a mindennapi életünket érintő problémákra választ adó technológiai projektek megalkotásával. Összesen 40 pályamunkát értékelhetett a zsűri: az abszolút győztes a magyar Gaia lett, egy olyan megoldással, amely képes kiszűrni a weboldalakra tisztességtelen szándékkal érkező felhasználókat, míg a közönségdíjat a gyanús tranzakciókat lefülelő GeoSnatcher érdemelte ki. A top 5 csapat a közel négymillió forintos összdíjazás mellett értékes szakmai kapcsolatokkal is gazdagodott.

Bővebben
Ez a weboldal is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg. A weboldalon megtekintheted a sütik használatának részletes leírását.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Később módosíthatod a beállításaidat
Cookie beállítások