Szerződések digitálisan, néhány kattintással – akár a Balaton-partról

A papírmunka, adminisztrációs és jogi feladatok rengeteg értékes órát elvisznek – és lássuk be, ezek nem kifejezetten szolgálják az üzletfejlesztést. A TrustChain amellett, hogy egy bizalmi kereskedelmi platformot kínál, rengeteg erőforrást takarít meg a szerződéskötési és pénzügyi munkafolyamatokban – erről beszélgettünk Romhány Gergely alapítóval.

A TrustChain egy digitális szerződéskötő platform, integrált pénzügyi megoldásokkal, cégek számára. Mit jelent ez pontosan?

A platform használatával a kis- , közép- és nagyvállalatok gyorsan, biztonságosan, a szerződés létrehozásától a záró elszámolásig digitálisan tudják megvalósítani az egymás közötti partnerazonosítás, szerződéskötés és kapcsolódó pénzügyi elszámolás folyamatát. Ehhez a TrustChain automatizált ügyfél-azonosítási, szerződéskötési és kereskedelem-finanszírozási szolgáltatásokat nyújt. Ismerős formában, ugyanakkor hiteles és jogilag biztonságos módon szerettük volna online környezetbe helyezni a cégek között meglévő papír alapú folyamatokat.

Romhány Gergely, alapító – Kép: TrustChain

Az ötletet személyes élmények is megelőzték?

Igen, egy konkrét ügyfélélmény jelentette az indulást 2016 tavaszán az alapítótársam, dr. Fahn Gábor ügyvédi irodájánál. Két tonna kesudiót rendelt Kínából, a fizetési konstrukció a piaci szokásoknak megfelelően 40% előrefizetés volt. Ám hiába szerződtek, az áru a megállapodott időpontban nem érkezett meg, a szállító cég pedig mint kiderült, hamis adatokat adott meg. A pénznek természetesen nyoma veszett. Ez sajnos egyértelmű tanulság volt, hogy hiába van szerződés egymástól távol lévő felek között, ha a partner nincs egy harmadik fél által azonosítva, a szerződésben lévő adatok tévesek vagy vitathatóak és a pénzügyi tranzakció nincs valamilyen módon – letéttel vagy hitelbiztosítással – biztosítva, akkor rendkívül kockázatos a nemzetközi kereskedelem. Innen indult az ötlet, hogy

szükség van egy olyan egy platformra, ahol biztonságosan, digitálisan, egyszerűen, fejfájás nélkül lehet kereskedni úgy, hogy a szükséges szerződéskötések és adminisztráció automatizáltan történik. 

Az ügyvezetők úgyis jobban szeretnek az üzletre fókuszálni, mint a papírmunkára.

Hogyan kezdtetek a megvalósításba?

2016 őszén ismerkedtem meg Kovács Zsolttal, a Startup Campus vezetőjével és néhány kör pitchelés/ tárgyalás után már tudtam, hogy velük szeretnénk dolgozni mint inkubátor partnerrel. Az első befektetésünk tőlük érkezett 2017 nyarán, év végén kezdtük a TrustChain Platform béta verziójának fejlesztését. Eddig közel 750 000 EUR befektetés van a cég mögött, a második befektetést “seed” fázisban a Hiventurestől kaptuk, de már dolgozunk a harmadik körös befektetésen.

Ami nehézség volt és most is az, hogy olyan piacon fejlesztjük a technológiai és jogi megoldások ötvözetét, ahol a jogszabályi környezet még nagyon friss és folyamatosan változik.

Kihívás volt, hogy pl. a magyar, cseh és osztrák cégnyilvántartásban található cégadatok struktúráját egységesen kezelhetővé és használhatóvá tegyük. Az első pillanattól komoly kérdést vetett fel a megfelelő technológia kiválasztása, ezen belül a blockchain használata vagy mellőzése. A megoldandó probléma megfelelő üzleti, jogi és informatikai definiálását követően végül nem a blockchain mellett voksoltunk. Mivel az ügyfeleink cégek, mindenképpen ki akartuk zárni annak kockázatát, hogy a hatályos jogszabályok által nem szabályozott, illetve nem támogatott technológiai megoldást használjunk a pénzügyi és jogi folyamatok digitalizálására, automatizálására.

Szingapúrban 2017. szeptemberében, a Startup Campus szervezésében – Kép: TrustChain

Részt vesztek egy nemzetközi akcelerátor programban is.

Közép-Európa egyik legismertebb startup-és innovációs hubja, a weXelerate idén tavasszal 650 cég közül választotta a TrustChaint a legjobb 25 közé. A program révén nemzetközi mentorokkal, befektetőkkel és menedzserekkel dolgozunk együtt 4 hónapon keresztül a bécsi központban, olyan cégekkel mint az Uniqa Biztosító, Volksbank, Raiffeisen Bank, Hervis, Spar, Wustenrot, Palfinger.

Hányan dolgoztok a platform fejlesztésén, mekkora most a csapatok?

Indulásnál még csak ketten voltunk, mára – a külsős tanácsadókon és alvállalkozókon felül – tizenketten dolgozunk a projekt megvalósításán. Amire nagyon büszkék vagyunk, hogy bár fiatal, de komoly szakmai tapasztalattal rendelkező szakemberek alkotják a TrustChaint. Fontos kiemelni, hogy

mi nem informatikai-fejlesztő cég vagyunk, jogász-közgazdász-informatikai szakértő kollégákkal dolgozunk.

Alapítótársam, dr. Fahn Gábor foglalkozik a nemzetközi és hazai szabályozási kérdésekkel; operatív vezetőnk, Csuka László közel 2 éve felel a TrustChain teljes operáció, hazai és nemzetközi kapcsolatok, pénzügyi elszámolások vezetéséért.

Mivel a termékfejlesztési vezetőnk, dr. Vándor András érdeklődése nem korlátozódik az informatikai kérdések jogi összefüggéseire, a kettőt egyként kezelve építi az informatikai – jogi szolgáltatásainkat. Többek között ettől olyan különleges, amit csinálunk.

A TrustChain csapat – Kép: TrustChain

A fő csapaton kívül széles hazai és nemzetközi tanácsadói csapat áll mögöttünk, akik a kereskedelem-finanszírozás és a nemzetközi pénzmosás ellenes szabályozások, stratégiák kialakításában segítenek nekünk, így pl. John Howell és Nick Dove a Dragon Network LLc.-től.

Mikortól lesz elérhető a Platform és mit terveztek utána?

Május 29-én indulunk, ekkor válik a TrustChain a cseh és magyar vállalkozások számára is elérhetővé. Hamarosan német nyelven, az osztrák piacon is aktívak leszünk, ezt még idén szeretnénk megvalósítani. Jelenleg tehát a Közép-európai régió országaira fókuszálunk, vagyis a magyar, cseh, osztrák, szlovák, lengyel, német és bolgár cégek egymás közötti szerződésének, kereskedésének előmozdítása a célunk. A felhasználóinknak új partnereket is segítünk találni ezekből az országokból, hiszen a Platformon belül új üzletfeleket is találhatnak majd, ráadásképp nem kell külön kutatniuk a piacralépéshez szükséges jogi és technológiai feltételeket. Amikor ezzel végzünk, kezdődhet a nyitás a még nagyobb piacok felé is.

Szerző: Erdei Gabriella
Szerkesztő: Jánoska Rita

Értékes ötletek a környezeti és társadalmi kihívásokra

Közösségi média kihívást indított és Sziget jegyeket ajánlott fel a People 2 People Hungary, hogy a fiatalok társadalmi és környezeti kihívásokra adott kreatív és megvalósítható ötleteiket bátran közzétegyék. Inspirációként nyolc magyar innovatív és hatással bíró negyven alatti fiatal történetét mutatják be, akik maguk is tesznek a társadalmi és környezeti problémák megoldásáért.

Bővebben

 A Spectrum TV saját készítésű magyar sorozatának, aTabukról tabuk nélkül első évada Kanadában és az Egyesült Államokban is látható lesz, miután az Amazon megvásárolta azt, s rövidesen megosztja a Prime Videón keresztül. Aki még nem látta Thuróczy Szabolcs kommentárjával ellátott dokumentum sorozatot, az feltétlenül pótolja – lebilincselő.

Bővebben

Mobilappal és korszerű zöld megoldásokkal jön a Művészetek Völgye

Július 19. és 28. között újra a Balaton-felvidék három apró települése, Kapolcs, Taliándörögd és Vigántpetend lesz az ország központja. Tíz napon át koncertekkel, színházzal, irdodalommal, tánccal, zöld programokkal, hangversenyekkel, újcirkusszal, inspiráló beszélgetésekkel telnek meg az utcák, az udvarok és a terek.

Bővebben

Átrendeződött a világ legértékesebb márkáinak rangsora

A Kantar Millward Brown médiapiaci kutatóvállalat “Brandz Top 100” felmérése szerint az Amazon értéke 302,1 milliárd dollárról  315,5 milliárd dollárra nőtt. A második legértékesebb márka továbbra is az Apple, 309,5 milliárd dollárral. A tavalyi első helyezett Google idén a harmadik helyre csúszott vissza, 309 milliárd dolláros márkaértékkel.

Bővebben
A Startup! Online is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel teljesen névtelenül megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Akár most, akár a későbbiekben a "Süti beállítások" gomb megnyomásával módosíthatod a beállításaidat. A későbbiekben ezt a funkciót a főoldal alján találod.
Cookie beállítások