Hirdetés

Szabad, de kockázatos a vállalkozói lét

Sokan tervezik, hogy kilépnek az alkalmazotti lét mókuskerekéből, és saját vállalkozást indítanak. Az, hogy egy saját üzleti projektbe fognak, egyszerre jár nagy szabadsággal és sok kockázattal.

A bizonytalanságot növeli, hogy vállalkozni teljesen más életformát jelent, mint alkalmazottként dolgozni, és a rutin nem szerezhető meg egyik napról a másikra.

De végre itt egy jó kézikönyv arról, hogyan lehet ezt jól csinálni.

Dallos Zoltán, az Alkalmazottból Vállalkozó könyv szerzője első kötetében a vállalkozóvá válás kihívásait veszi sorra. Ő maga három éve vállalkozó, és amellett, hogy saját marketingügynökségét vezeti, előadásokat és workshopokat tart, fiatal vállalkozókat is mentorál. Saját bőrén tapasztalta meg a vállalkozói lét hullámhegyeit és -völgyeit, és azzal is tisztában van, milyen egyetemes dilemmákkal küzdenek a kezdő vállalkozók és a vállalkozásindítást fontolgatók.

Könyvében nemcsak válaszokat ad ezekre az egyetemes dilemmákra, de – részben saját történetéből kiindulva – végigveszi a kezdő vállalkozókat érintő kérdéseket: hasznos támpontokat nyújt a személyes márka építéshez, stratégiákat a kudarckezeléshez, gyakorlati tanácsokat a kapcsolatépítéshez, és még ahhoz is tippekkel szolgál, hogy vállalkozóként hogyan tartsuk a fókuszt a hétköznapok sodrása közepette és hogyan alakítsunk ki proaktív szokásokat. Ír a 21. század új trendjeiről, mint amilyen a helyfüggetlen életmód vagy a szabadúszókból összeálló csapat.

Vállalkozni nem sétagalopp. Éppen hogy nagy kockázattal jár – ha nem jól megy az üzlet, nincs elég bevétel; ha egy fontos feladatra nem jut idő, szétesik a rendszer. Mégis – ahogy a szerző is hangsúlyozza –, egyetlen más életforma sem kínál ekkora szabadságot abban, hogy megvalósítsuk az elképzeléseinket és olyan életformát alakítsunk ki magunknak, amiért lelkesen kelünk fel minden reggel, és még a hétfőnek is energiával telten vágunk neki.

Egész Európát el akarja látni AI harci drónokkal a német Helsing

A pár hónapja pivotált startup megnyitotta az első olyan gyárát, ahol tömegesen tudja gyártani a saját fejlesztésű harci drónjait – most éppen Ukrajnának. A Helsing víziója, hogy Európa-szerte hozzon létre még ilyen gyárakat, ahol akár tízezrével gurulhatnak le a gyártószalagról a drónok.

Bővebben

Csúnyán megbukna az AI, ha valódi betegeket kéne diagnosztizálnia

Egy amerikai kutatásban azt vizsgálták, hogy a vezető LLM-modellek képesek-e szimulált orvos-beteg beszélgetésekben kideríteni minden szükséges információt a páciens állapotáról, és felállítani a helyes diagnózist.

Bővebben

Közös edukációs kampányba fog Balogh Petya és a Lightyear

A kampány keretében a két szereplő plakátokon, videókban és webinárokon igyekszik majd emelni a magyar pénzügyi és befektetői tudatosság szintjét. Balogh Petya egyúttal most egy olyan kezdeményezés mellé áll, amely nem köthető saját cégeihez vagy befektetői portfóliójához.

Bővebben

Színház csupán, amit sok nagyvállalat csinál innováció címén – ezen akar változtatni a STRT egy új szolgáltatással

A nagyvállalati innovációs tanácsadás célja, hogy az érintett szereplőket edukálja a kíváncsiságot és kísérletezést elősegítő, a kemény KPI-okat mellőző, fenntartható vállalati kultúra kialakítására, és a gyakorlatban is erősítse az ügyfél innovációs képességeit. A STRT által szervezett háttérbeszélgetésen jártunk.

Bővebben

Így szegmentálódik a kockázatitőke-piac a mesterséges intelligencia finanszírozásában

Az alapmodellek fejlesztésének finanszírozása annyira költséges, hogy csak a dollárszázmilliókat erre költő VC-ket találjuk meg a befektetői listában. Ez azonban nem jelenti, hogy a kis- és közepes méretű VC-k kimaradnak az AI-bummból – mutat rá a PitchBook elemzése.

Bővebben