A Klarna eddig is az egyik legvagányabb európai startupnak éreztük, de most, hogy az amerikai rapper befektetőként jelent meg a cégben már nincs náluk menőbb. Snoop Dog lesz a kampányuk arca is, hogy mindenki megértse: Klarnával fizetni a leglazább.
A svéd, online fizetésben jeleskedő startup, a Klarna csütörtökön jelentette be, hogy új befektetőjük nem más, mint Snoop Dogg, aki egyúttal az új marketing kampányuk arca is lesz. A Klarna szlogenje, hogy szolgáltatásukkal a fizetés a világ „legsimább dolga”, (smooothest thing) – Snoop Dogg, vagyis a marketingkampányban „Smoooth Dogg” pedig a világ „legsimább arca”. A Klarna YouTube-csatornáján közzétett videohirdetésében a rapper egy „koronázáson” jelenik meg, ahol a „Smoooth Dogg” felirattal ellátott indokolatlan blingkészletet(?) mutatja be.
„Hosszú ideje rajta vagyunk a „smooothest thing” vonalon” – kezdi a CEO, Sebastian Siemiatkowski az amerikai Forbesnak a történetet.
„Szóval sokat agyaltunk azon, ki lehetne az arc ehhez. Aztán beugrott Snoop Dogg. Amikor elkezdtünk tárgyalni, nagyon szeretett volna többet megtudni a technológiai iparról, a fintechről, így egyértelmű volt, hogy ő az emberünk.”
A Klarna értéke jelenleg 2,5 milliárd dollár, nagyjából 60 millió ügyfelet számlálnak és körülbelül 100 ezer webshoppal működnek együtt. Nagy piaci előnyük az, hogy nem kizárólag azonnali fizetésre van lehetőség, mint a nagy versenytársaiknál (AliPay, PayPal), hanem mikrohiteleket is kínálnak, így részletfizetést is biztosítanak az ekereskedelem szereplőinek. Ezeken túl pedig banki licenccel is rendelkeznek.
Forrás: Klarna, CNBC, Portfólió, Forbes.com