Hirdetés

Startupot allapított az Aranyélet és a Válótársak sztárja

Egy zárt Facebook csoport jól bevált működésén felbuzdulva alapította meg startupját Lengyel Tamás és Gosztonyi Csaba. A Szabadszínész egy digitális castingplatform, egy szakmai piactér, amely a munkavállalókat és a munkáltatókat egymás számára láthatóvá teszi, részrehajlástól mentesen – függetlenül a kapcsolati rendszertől és a földrajzi elhelyezkedéstől.

Hirdetés

– Honnét jött az ötlet?

– Gosztonyi Csaba: Az alapötlet Tamásé volt, azután 10 hónapig dolgoztunk rajta Rendes Gábor programozóval és Borostyánkői Mátyás dizájnerrel, mire termék lett belőle. Az inspirációt az adta, hogy Tamás színészoldalról, én pedig reklámos megrendelői és színészoldalon egyaránt megismertem az igényt, ami egy ilyen szolgáltatás létrehozását megkívánta.

– Amerikai színészek hoteleket vesznek és bárokat nyitnak. A ti lépésetek túl szakmainak tűnik.

– Lengyel Tamás: A menőbb amerikai színészek italmárkákat adnak-vesznek, számunkra a pálinkafőzés nem pálya, viszont a bőrünkön érzünk egy piaci hiányosságot, és ezen szeretnénk változtatni. A keresleti és a kínálati oldalon is van egy hatalmas érdeklődés, rengeteg színészre van szükség a készülő produkciókban, mégis, csak a profik töredéke jut lehetőséghez. Olyan platformon dolgozunk, amely megjelenési felületet kölcsönöz minden színésznek. Igyekszünk egy szakmai piacteret létrehozni, amely a munkavállalókat és a munkáltatókat egymás számára láthatóvá teszi, részrehajlástól mentesen, függetlenül a kapcsolati rendszertől és a földrajzi elhelyezkedéstől.

Régen, amíg nem voltak castingirodák, a rendezők a Színészlexikont forgatták. Mi ennek egyfajta digitális változatát csináljuk meg, munkaegyeztetővel felokosítva.

– És ez a felállás? Hol szőttétek ki a tervet?

– G. Cs. és L. T.: A Fapad című mocumentary forgatásakor ismerkedtünk össze, a piperkőc kapitány és a depressziós műszaki igazgató. Ez öt éve történt, azóta figyelemmel követjük egymás sorsát, két éve pedig szóba került a színészegyeztetés és az időmenedzsment kérdése, abból pedig lassan összeszőttük a Szabadszínész-univerzumot.

– Kinek mi lesz a feladata?

– G. Cs. és L. T.: Meglehetősen lapos szervezet vagyunk, egyelőre mindent közösen csinálunk, de később leginkább a sales, a marketing és a nemzetközi kapcsolatok építésében tudjuk majd a legnagyobb hasznot hajtani a vállalatnak. A fejünkben már megvan a csapat, akikkel komoly céget építhetünk, ha eljön az ideje.

– Mennyi pénz kell a berobbanáshoz?

– G. Cs. és L. T.: Mi alulról építkeztünk. A Szabadszínész egy zárt Facebook-csoportból nőtte ki magát, jelenleg körülbelül 900 magyar színész profilját tartalmazza.

A mai napig a saját pénzünket, időnket, szakmai tudásunkat, kapcsolatrendszerünket befektetve fejlődünk.

A lehetőségeink azonban végesek, és hosszas egyeztetések után valóban célegyenesben vagyunk, hamarosan csatlakozik hozzánk egy kockázati tőkebefektető társaság. Az, hogy most erről a termékről mint startupról beszélünk, csak egy organikus következmény. A tartós sikerhez elsősorban továbbra is szakmai hitelességre és bizalomra van és lesz szükségünk. Azt tervezzük, hogy a közel egyéves tesztperiódus után pár hónapon belül megnyitjuk a piacteret. Néhány tízmillió forint kétségtelenül meggyorsíthatja a berobbanást.

– Mikorra lehet ebből biznisz? Kutattátok a piacot?

– G. Cs. és L. T.: Az üzleti tervünk kidolgozásakor nagyon sok mélyinterjút és több kérdőíves kutatást is végeztünk, de már az alapötlet csiszolgatásakor kiderült számunkra, hogy bizonyos értelemben szűz területre találtunk a színészegyeztető rendszer tervével. Az elmúlt évben több mint 20 színész kapott innen munkát. Köztük olyan vidéki színházakban vagy határon túl játszó színészek, akik eddig nem szerepeltek színészadatbázisokban. Itt teljesen mindegy, hogy neked színészként milyen a kapcsolatrendszered vagy a beszélőkéd, az adatlapod fog téged eladni.

Többen is innen kapták az első munkájukat, amire nagyon büszkék vagyunk, és folyamatosan agyalunk, hogy hogyan lehet ezt még fejleszteni.

Szeretnénk hangbankot és tervezünk egy olyan részt is, ami lehetőséget biztosít a művészek egyéb szórakoztatóipari eseményeken való fellépésére. Nekünk ez már most biznisz, mert az esélyegyenlőség és a színészek megbecsülésén alapuló piac megteremtése az a küldetés, amelyet mindketten hittel vallunk.

– Ha felfut a cég, eladjátok?

– G. Cs. és L. T.: Korai lenne még jóslatokba bocsátkozni. Egyelőre szuper lelkesek vagyunk annak kapcsán, hogy egy hiteles és sikeres márkát építsünk Magyarországon és a hasonló piaci felépítésű régióban. Alapítóként nem mindenáron abban vagyunk érdekeltek, hogy eladjuk.

– És ha nem jön be? Százból csak pár startup marad meg a piacon.

– G. Cs. és L. T.: Reméljük, megmarad. Úgy látjuk, hogy valódi igény hívja létre egy csúcson lévő iparágban, ráadásul a régiónk hatalmas lehetőségeket rejt. Ezeket a kincseket szeretnénk kiaknázni. A win-win helyzetekben hiszünk, és ez szerintünk mindkét félnek hasznos lehet.

Simon Krisztián | https://www.mmonline.hu/

Hirdetés

Innovációs ötletverseny a vízválság megelőzéséért

Aquathon címmel indít nemzetközi innovációs ötletversenyt a Kék Bolygó Klímavédelmi Alapítvány és a Design Terminal. A versenyre 2020. március 1-ig várjuk azoknak a startupoknak, egyetemi-, főiskolai hallgatóknak és pályakezdőknek a jelentkezését, akik a nemzetközi piacon is értékesíthető megoldást kínálnak a felelős vízhasználat széleskörű elterjesztéséért.

Bővebben
Hirdetés

Ígéretes portfólióval készül tőzsdére az OXO

OXO Technologies Holding néven új ernyőcéget alapított az OXO csoport, melyben befektetéseit egységes portfólióba rendezte. A vállalat ezzel a nyilvános piacot célozza meg, így egy jól működő angolszász mintát honosít, amelyhez hasonló még nincs a régióban. Hamarosan pedig magán- és intézményi befektetőknek is felkínálja a befektetés lehetőségét dinamikusan növekvő technológiai portfóliójába.

Bővebben

Ekkora exportbővülésre számítanak a kkv-k

Az exporttevékenységet folytató európai kkv-k több mint fele nagyobb forgalomra, közel harmaduk foglalkoztatás-bővülésre, minden második cég pedig piaci részesedésének növekedésére számít. A magyar kkv-k ennél valamivel visszafogottabb várakozásokkal bírnak – jelezte a kkv-k exportfejlesztését szolgáló Enterprise Europe Network (EEN).

Bővebben

Válságban a rolleres startup?

Kivonul 12 városból a jellegzetes zöld színű elektromos rollerekkel közösségi mobilitási szolgáltatást adó Lime. Az amerikai alapítású, rekordgyorsasággal globálissá fejlődött startup emellett alkalmazottai 14 százalékának elbocsátására kényszerül. De nem csak a Budapesten is megtalálható szolgáltatásnak döcögött az üzlete, van még egy sor rolleres startup, amelynek megtört a lendülete.

Bővebben

Globális startup hálózat tevékenykedik Budapesten

Előző év novemberében indult útjára a Startup Grind Budapest, ami a nemzetközi Startup Grind vállalkozói és startup közösség hazai szekciója. A Startup Grind közösség és a hozzá kapcsolódó eseménysorozat azzal a céllal jött létre 2010-ben, hogy a helyi közösségek megoszthassák egymással a problémáikat, kérdéseiket, és így egyfajta nyitott platformot nyújtson a hasonlóan gondolkodó vállalatok, cégek és startupok számára.

Bővebben

Jobban teljesít az iskolában, akinek naponta olvasnak mesét

Sikeres évet zárt az iskolákkal is együttműködő Bookr Kids magyar könyvstartup és a tavalyi 1 milliós könyvletöltés az idén szeretné megduplázni. Az MFB Csoporthoz tartozó Hiventures portfólió cégének tavalyi eredménye az is, hogy magyar általános iskolák is megismerkedhettek a BOOKR formátummal: 1000 diák próbálhatta ki államilag fenntartott, vidéki, túlnyomórészt kistérségi intézményekben a BOOKR Suli programot.

Bővebben
A Startup! Online is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel teljesen névtelenül megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Akár most, akár a későbbiekben a "Süti beállítások" gomb megnyomásával módosíthatod a beállításaidat. A későbbiekben ezt a funkciót a főoldal alján találod.
Cookie beállítások