Hirdetés

Startupok, szerződések és a történeteik

A szerződések nem csak oldalakból és betűkből állnak, minden szerződésnek megvan a maga története is. A Trustchain megosztotta velünk a kedvenc sztorijait, melyeknek startupok a főhősei.

Hirdetés
A szerződések mögött lehetnek jó vagy rossz üzleti kapcsolatok, elvárások, álmok és olykor fájdalmak, akár könnyek is. A szerződések és megállapodások megkötéséhez komoly emberi erőfeszítések szükségesek, emiatt az ügyletek a végén szinte személyessé válnak.

A startupok számára egy befektetési szerződés időben történő véglegesítése élet-halál kérdése is lehet. Ez mindig egy stresszforrás, amelyet ráadásul gyakran olyan tényezők is megnehezítenek, mint a földrajzi távolság, az utazási idő, a túlzsúfolt naptárak, vagy a külföldi partnerek.

Napjainkban a legegyszerűbb a szerződéskötések digitális menedzselése, azonban a digitális megoldásoknak biztonságosnak, megbízhatónak kell lenniük, és az összes érintett országban érvényes előírásoknak, valamint a befektetők szabályzatainak is meg kell felelniük.

A legtöbb, amit mi tehetünk, hogy ezt az utat simává és fájdalommentessé tesszük, és remélhetőleg ezáltal hozzájárulunk a szerződő felek sikereihez. Előfordult már, hogy kaptunk egy köszönőlevelet a szerződő felektől, miután egy megállapodást aláírtak, esetleg újságokból értesülünk a sikerről, és a nap végén tudtuk, hogy jól csináltuk.

Büszkék vagyunk azokra a vállalatokra, akik minket választottak partnereiknek, és ránk bízták befektetési szerződéseiket:

 

A befektetés: 250 millió forint
A Péntech digitális faktoring cég megoldása egyszerűsíti a faktoring folyamatát, és a finanszírozás ezen formáját könnyebben elérhetővé teszi a kisebb vállalkozások számára.

A befektetés: 2 millió euró
A BOOKR Kids egy egyedülálló olvasásalapú oktatási és szórakoztató eszköz, amelynek célja a legfiatalabb tanulók bevonása és olvasással való megörvendeztetése. Egy gondosan kiválasztott animációs e-könyvtár hidat ver a kézzelfogható és a digitális könyvélmény között.

A befektetés: 2,3 millió euró
A Xeropan egy digitális oktatási platform, amelyet egy kis magyar csapat fejlesztett ki, és a közelmúltban számos fejlesztést hajtott végre díjnyertes tantervében.

A befektetés: 400 millió forint
A Cristo alkalmazás fő eleme jelenleg egy újratervezett casco biztosítási rendszer, amelyben az ügyfelek az autójuk tényleges időtartama alapján fizetik a biztosítási díjaikat.

A befektetés: 3 millió euró
Az Ordit az élen jár a vállalati élelmiszer-szállításban. Az összes költségkezelést és juttatást egy rendszerben kezeli, az ügyfél havonta csak egy számlát kap, külön adminisztrátor bevonása nélkül.

+1 Bónusz történet

A SignAll úttörő az első automatizált jelnyelv-fordítási megoldásban, amely a számítógépes látáson és a természetes nyelvi feldolgozáson (NLP) alapul, hogy lehetővé tegye a mindennapi kommunikációt hallássérültek között.

A második, 1,7 millió eurós beruházási forduló óta a tulajdonosi aláírásokat igénylő folyamatokat a TrustChain Platformon kezelik. Figyelembe véve a folyamatban részt vevő két ország 4 különböző befektetőjét, ez hatalmas előrelépés a papíralapú megoldásokhoz képest.

Ezeket a befektetési szerződéseket a TrustChain Platformon írták alá. 

A cikkben szereplő befektetési összegeket az érintett vállalkozások osztották meg a TrustChainnel. Köszönjük nekik a cikk megosztását velünk!

Hirdetés

Netflix-díjas magyar céget vásárol fel az amerikai nagyvállalat 

Kiemelkedő eredmény a magyar innovációs szektorban: a Netflix streamingszolgáltató díját elnyerő, online ajánlórendszerek fejlesztésére szakosodott Gravity R&D informatikai cég felvásárlására végleges megállapodást kötött az amerikai tőzsdén jegyzett Taboola, a digitális hirdetési piaci  szegmens egyik legjelentősebb globális szereplője. A netezők számára személyre szabott “találatokhoz” a hátteret biztosító Taboola nemcsak a magyar céget vásárolja fel, hanem a közép-európai fejlesztői központját is Magyarországra telepíti. 

Bővebben

A többség számára 10 mobilalkalmazás bőven elég

Hazánkban már 6,2 millióan használnak okostelefont és nagyjából 6 millióan interneteznek mobiljukon a 18-69 éves korosztályban – derült ki az eNET legújabb reprezentatív kutatásából. A többség számára 10 mobilalkalmazás bőven elég, legalábbis ennyit használ hetente. A magasfokú okostelefon penetráció mellett azonban több internetes tevékenység van, ahol nem ezt az eszközt preferáljuk – ilyen például a webáruházi vásárlás vagy a levelezés, ahol a számítógépet részesítjük előnyben.

Bővebben
Hirdetés

Először Magyarországon: startup ökoszisztémára fókuszáló adat-felület

A Hungarian Startup University Programot (HSUP) megvalósító Express Innovation Agency, valamint a Dealroom.co startupokra és tech ökoszisztémákra koncentráló nemzetközi adatszolgáltatóval kötött megállapodás keretében megnyílt a startup ökoszisztéma fókuszú, közös magyarországi platform, amelynek célja, hogy fellendítse a magyar innovációt és vállalkozói szellemet.

Bővebben

A jelenlegi többszörösére szorosára kellene gyorsítani az épületfelújítások ütemét Európában

A klímavédelem érdekében a beruházási prioritások sürgős átgondolására és határozottabb közös fellépésre szólítja fel a Világgazdasági Fórum (WEF) napokban zajló davosi találkozóján a résztvevőket a Schneider Electric. Az energiamendzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat Fenntarthatósági Kutatóintézetének friss elemzése szerint a jelenlegi 2-3-szorosára kellene gyorsítani az épületfelújítások ütemét Európában, hogy sikerüljön elérni a Párizsi Megállapodásban megfogalmazott célokat.

Bővebben

Az ember a kulcs, nem az ötlet

A hazai startup világban is megtalálhatók már az angyalbefektetők, a vállalkozások nagy része azonban még nem mindig tudja pontosan, hogyan és mikor lehet alkalmas arra, hogy tőkét kapjon tőlük a szintlépéshez. A Start it @K&H ezért a hazai angyalbefektetői szféra két közismert alakját látta vendégül, hogy tapasztalataikon keresztül mutassák be a kezdő vállalkozóknak az ilyen típusú forrásbevonás sajátosságait.

Bővebben

A gyerekek digitális biztonságát védi egy magyar startup

A gyerekek digitális biztonsága szerencsére már nem új fogalom – mégis meglepő helyen kerülhet veszélybe. A kicsikről készült képek, videók online felületeken történő megosztása ugyanis veszélybe sodorhatja a gyerekek digitális biztonságát – akkor is, ha azt a szülők, az oktatási intézmény vagy éppen a nyári tábor szervezői teszik. A Start it @K&H inkubátorprogramba bekerült kidea egy olyan zárt digitális óvodai kommunikációs felület, amely többek között erre az aktuális problémára nyújt egyszerű megoldást. 

Bővebben