Hirdetés

Sokmillió euró befektetés talál gazdára az e-bringás startupoknál

A koronavírus járvány miatt mint olya sok más, az e-bringák piaca is fenekestül fordult fel. A kockázatitőke-befektetők éppen ezért az utóbbi hónapokban bátrabban fektetnek be a kerékpáros startupokba. A becslések szerint 2020 és 2023 között világszerte több mint 130 millió elektromos biciklit fognak eladni.

Az elemzők szerint a pandémia komoly változásokat hozott, és az e-kerékpárok globális eladásai a vírusnak köszönhetően nőttek 48 százalékkal májusban az előző év azonos időszakához képest. A technológiai befektetők új kedvencei az e-biciklikkel foglalkozó cégek, főleg azokban a kerékpárbarát  városokban, mint Berlin, Tallinn, Amszterdam vagy Brüsszel – olvasható a napi.hu oldalán a CNBC alapján. Egyes országokban az elektromos biciklik már népszerűbbek, mint a hagyományos kerékpárok.

A brüsszeli székhelyű Cowboy nemrégiben bejelentette, hogy 23 millió eurónyi tőkét szerzett.

A cég e-kerékpárjai 2290 euróba (közel 800 ezer forintba) kerülnek, és egy alkalmazáshoz tudnak kapcsolódni, amely valós idejű információt szolgáltat többek között a sebességről vagy az akkumulátor élettartamáról.

A berlini székhelyű Dance vállalat 4,4 millió eurót szerzett a befektetőktől, és nemrégiben indította el az e-kerékpár előfizetői szolgáltatását. Más startupokkal ellentétben a Dance nem eladni kívánja az e-bicikliket, hanem havi 59 eurós (20 ezer forintos) előfizetési díjért cserébe egész nap hozzá lehet férni a biciklihez egy alkalmazáson keresztül. A cég gondoskodik a javításról, illetve azonnal és ingyen pótolja a járművet, ha elveszne vagy esetleg ellopnák.

Májusban 12,5 millió eurónyi tőkét kapott egy amszterdami startup, a VanMoof is,

amely kerékpárjait számos országban értékesítik, többek között Amszterdamban, Párizsban, Berlinben, Londonban, New Yorkban, San Franciscóban és Tokióban is. A kerékpárok speciális lopásgátló technológiával vannak felszerelve:

a bicikli helyzetét nyomon lehet követni a vállalat okostelefon alkalmazásában, és ha egy kerékpár eltűnik, akkor a startup rögtön a keresésére indul.

A társaság több mint 120 ezer e-kerékpárt adott már el. A két legújabb modellük 1998 euróba (közel 700 ezer forintba) kerül.

Kép: Cowboy

Tovább bővítette komposztálható termékei listáját a zöld magyar startup

Százezer darab feletti eladott termék havonta, ipari komposztálás céljából történő visszagyűjtés, filmsztárok által használt evőeszközök. Az egyéves munka keretében hőálló alapanyagfejlesztés és új termékek gyártása, valamint azok piaci bevezetése történt meg 2021. december és 2022. november között. A három éve induló, körforgásos gazdaságban gondolkodó Vilhemp csapatának célja ma is változatlan: környezetbarát és funkcióját kiválóan ellátó evőeszközök és szívószálak gyártása hazai, természetes alapanyagokból.

Bővebben

Bemutatkozott a People Platform – öt startup összefogásával valósult meg

Tapasztalat, hogy nehéz különböző digitális platformokat bevezetni egy vállalaton belül és a startupokkal is óvatosabbak a cégek, azonban a felhasználók kiszolgálása az egyik legfontosabb feladat, ezért fogtunk össze – mondta többek között partneri bemutatkozóján a People Platform kezdeményezője, a Blue Colibri App alapító-ügyvezetője.

Bővebben

A magyar startup ökoszisztéma 2022-es legjeivel indul az új év

2023-ban folytatódik a hazai közösségi finanszírozás legfontosabb eseménysorozata, január 12-én ismét átadják az elmúlt év startup legjeinek járó díjakat. A Tőkeportál minden év végén teret ad a startup ökoszisztéma követőinek, akik szavazással dönthetik el, kik voltak 2022 legjobbjai a kijelölt kategóriákban. A Startup Utószilveszteren az elmúlt év legjobb startupját, befektetőjét, kampánygazdáját keresik.

Bővebben

Több mint 1 millió eurós befektetést kapott a magyar startup

Ritkán látunk ilyet a hazai startup világban: 1,25 millió eurós befektetést kapott a Volteum, az elektromos járműflották működését optimalizáló magyar startup. A Start it @K&H inkubátorban, majd a nemzetközi Techstars programban fejlődő csapat a kockázati tőkealapok mellett olyan autóipari angyalbefektetőket is meghódított, mint a Petronas vagy a Rolls Royce vezetői.

Bővebben

Miért tűz ki mérföldkövet a befektető?

Sok startup nagy meglepetéssel konstatálja, hogy miután elmegy egy befektetőhöz, nem egyben kapja meg a befektetési összeget, hanem – szinte mindenkinél – csak a befektetési összeg egy részét kapja meg, a többi pedig feltételekhez van kötve. Na de miért kéri ezt a kockázati tőkealap-kezelő, amikor az ő ötlete „tuti szuper”, és amúgy is milyen olcsón megkapta a százalékot, miközben ebből 1000%, hogy unikornis lesz? Amúgy is csak sok adminisztráció lesz belőle. Gergely Balázs, a Vespucci Partners kockázatitőke-alap befektetőjének, a Corvinus Egyetem oktatójának írása.

Bővebben

Magyar startup nyert díjat Európa vezető energetikai kiállításán  

Rendkívül sikeres félévet tudhat maga mögött a Startup Campus németországi irodájának portfólióvállalata, a MET3R. Innovatív megoldásaikat Európa vezető energetikai szakkiállításán, az Enlit Europe frankfurti állomásán mutatták be. A rendezvény keretében a Four D’s Pitching Festival egyik előadójának is beválasztották őket, ahol megnyerték a „Demokratizáció” kategóriát.

Bővebben

Ismét milliókat érhet egy kiváló innovatív ötlet!

Újra kiírják az idén tavasszal első alkalommal megrendezett START ösztöndíjprogramot, amely most is a fiatalok startup vállalkozásának létrehozását támogatja. A program során az anyagi támogatás mellett intenzív képzés és mentorálás is vár a legkreatívabb ötletgazdákra. A Nemzeti Tehetség Központ szakmai együttműködő partnere ezúttal is a Design Terminal. Jelentkezni december 20-ig lehet a startprogram.designterminal.org oldalon.

Bővebben

Magyar startup kapott lehetőséget, hogy előadjon a világ legnagyobb technológiai konferenciáján

Nem sokkal azután, hogy élővideó stúdió applikációját elérhetővé tette a RECnGO a Huawei AppGallery-ben, meghívás is érkezett a techóriástól amiben azt kérték: csatlakozzon a magyar startup hozzájuk a 2022-es lisszaboni Web Summit színpadán. Egy csapással a cég egy nagy álma vált valóra – mégis valami más miatt is izgalmas volt ez a meghívás a RECnGO csapat számára.

Bővebben

A SPAR és a Munch együtt tesz az élelmiszerpazarlás csökkentéséért

A hazai üzletlánc vásárlói is hozzájárulhatnak ahhoz, hogy minél kevesebb élelmiszer landoljon a szemetesben: a SPAR a Munch online platformmal karöltve szorítja vissza az élelmiszerpazarlást, ennek köszönhetően a vevők kedvezményes áron juthatnak jó minőségű termékekhez. Az ételmentő szolgáltatást 2022. november 3-ától Budapest XI. kerületében, valamint Szegeden és Hódmezővásárhelyen tesztelik.

Bővebben
Ez a weboldal is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg. A weboldalon megtekintheted a sütik használatának részletes leírását.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Később módosíthatod a beállításaidat
Cookie beállítások