Hirdetés

Self branding, management és kreatív stúdió 3in1: megjöttek az egyszemélyes ügynökségek!

Egyes egyedül építenek ki hatalmas, több százezer követői bázissal rendelkező social media csatornákat, fotóznak, videót szerkesztenek és világmárkák keresik a velük való együttműködési lehetőségeket…Nem csupán megjöttek, tömegesen árasztják el az influencerek a social media csatornákat, és ki-ki a maga módján próbál a lehető legnépszerűbb lenni – vagy éppen annak látszani. Utánanéztünk, mi kell ahhoz, hogy valaki a szobájából ülve világsztár legyen.

A Post for Rent nevű – alig másfél éve még startupként működő, mára pedig a budapesti mellett londoni és berlini irodával is rendelkező – influencer marketing rendszer munkatársai rengeteg tapasztalatot gyűjtöttek a területen. Nem is csoda, hiszen közel 30.000 regisztrált influencerrel rendelkeznek már: milliós követőszámmal bíró brit sport- és egészség fanatikus, naponta több százezer like-ot begyűjtő francia divatblogger, vagy éppen egy budapesti középiskolából posztoló, több mint ötvenezer feliratkozót magáénak tudható YouTuber is a rendszerük használója. A közös bennük az, hogy saját erejükből, kitartással és rengeteg tartalommal elérték azt, hogy figyeljenek rájuk, és ezért még – sokszor nem is kevés – fizetést is kapnak. A Post for Rent segítségével összegyűjtöttük, mi kell a sikerhez, és hogyan lehet egyedül hatalmas befolyásra szert tenni.

Mindig kicsivel kezdődik

Minden startup – mert lássuk be, influencernek lenni is komoly vállalkozás – a nulláról kezdi. Egy ötlet, lelkes és szorgos hozzáállás, tanulni a legjobbaktól, alázatosnak – és legfőképp – türelmesnek lenni, és elfogadni, hogy lehet hibázni: ezek az alapok, amivel érdemes tisztában lenni.

Áramoltatni kell a tartalmat

Ez persze, nem az jelenti, hogy bármit posztoljunk, ami csak szembe jön velünk, hiszen stratégiára és konzisztens, minőségi tartalmi építkezésre van szükség. Azonban a láthatóság az influencer marketingben mindennél fontosabb, ezért érdemes folyamatosan szem előtt lennünk.

Beszélgess!

Szeretnéd, hogy a munkád része legyen, hogy bókokat fogadsz és Insta kommentekben üzengetsz a világ másik felére? Akkor csináld jól és rendszeresen: az interakció a rajongóiddal és a többi influencerrel itt aztán szó szerint kifizetődő lesz.

Légy klubtag

Mondjuk ki: az Instagramon és YouTube-on elsősorban nem az számít, hogy mit ismersz, hanem, hogy kit ismersz. A high-level influencerekhez sokszor nem könnyű megtalálni az utat, de amint megvan, taposs rá rendesen: beszélgessetek, és érd el, hogy ajánljon téged és a tartalmaidat! Tipp: sokszor egy kósza tag is csodás kapukat nyit ki!

Légy a kedvenced kedvence!

Gondoltál már arra, milyen menő lenne, ha mondjuk a kedvenc online magazinod címlapján szerepelnél? Ha elsőre mondjuk nem is ott, de szuper tartalmakkal elérheted, hogy beemeljenek egy-egy cikkbe. Ehhez a minőségi fotókon, videókon és szövegeken túl pontosan kell ismerned az adott felület célcsoportját, és nekik megfelelő tartalmakat is kell gyártanod. Persze az sem rossz, ha eddigre már egy szebb számú követőbázissal rendelkezel, így akár hosszabb távon is találhattok együttműködési lehetőségeket.

Akárhogy is, légy kitartó, készíts érdekes és minőség tartalmat és – ami sokszor a legnehezebb – próbálj egyedi lenni. Ne feledd, hogy egyszemélyes ügynökségként csak a te márkádra kíváncsiak. Hajrá!

 

Ünnepeld meg a startup-ökoszisztéma legjobbjait a CEEcosystem Summiton!

Díjat fognak kapni a 2024-es év legkiemelkedőbb startupjai, befektetői, mentorai és a Tőkeportál közösségi finanszírozási kampányai. A Central European Ecosystem Summit továbbá növeli a hazai és regionális startup-ökoszisztéma láthatóságát, összehozza az embereket és elősegíti a tudásmegosztást.

Bővebben