Hirdetés

RocketShepherd: a hazai startupok 1,44 milliárd eurót vontak be

A RocketShepherd.com egy hazai fejlesztésű startup adatbázis amely automatikusan összegyűjti a régió innovatív vállalatainak adatait egy közös platformon. Az oldal – amely lényegében egy „startup startupoknak” – készített egy átfogó infografikát a hazai ökoszisztémáról,  amiben vizualizálta, hogy mi történt itthon az utóbbi években, hány startup jött létre, mennyi tőkét vontak be és egyéb érdekes információkat is tartalmaz a hazai innováció piac állapotokról.

Hirdetés

Az infógrafika fontos érdekességeként megemlíthetjük, hogy több mint 2,000 hazai startup jött létre itthon, amelyek 84%-át az utóbbi 10 évben alapították. Összesen 1.44 milliárd euro finanszírozást vontak be, 47%-uk szerzett valamilyen tőkeforrást (pályázatok, kockázati tőke, crowdfunding). Az utóbbi 5 évben pedig ezek a cégek összesen 3.7 milliárd euronyi árbevételt termeltek (évi ~740M euro). Ezek közül 21 cég (top 1%) termelte ki 54%-át a fent említett összesített árbevételnek, és csak a cégeknek ötöde (19%-a) generált több mint évi 100 ezer euro árbevételt. A ’healthcare’, ’food & beverage’ és ’financial technology’ iparágak szerepeltek a legjobban miközben az ’e-commerce & marketplace’, ’marketing & advertising’, valamint a ’food & beverage’ szektorok között ment a legtöbb cég csődbe. Az oldal által összegyűjtött magyar startup-ok 23%-a ma már nem tevékenykedik.

„Végre tudjuk, hogy mi történt és mikor. Most látjuk, miből lehet főzni”

– nyilatkozta Sebastian Tamas (Sebi), a RocketShepherd alapítója. „Most már van mihez benchmarkolni magunkat és összehasonlíthatóak lesznek a múltbeli trendek a jövőbeli haladási irányokkal és azok mértékével. Végre latjuk automatikusan, hogy mi történik a saját régióinkban, hogy ne kelljen olyan más, minden esetben manuális adatbázisokra alapoznunk az értelmezéseinket, amik kevesebb, mint 31%-át fedik le a már általunk ismert regionális cégeknek” – tette hozza Sebi. A RocketShepherd a közeljövőben az eddigieken felül, további 20,000 regionális startup cég profilt kapcsol be, amik adatait továbbra is ingyenesen tekinthetik át a felhasználók, ugyanúgy, mint a magyar cégek esetében.

A hazai és nemzetközi szereplők között mindig nagy vitákat generál, hogy mit is jelent a “startup” meghatározása, mikor jelentek meg az első fecskék és kik azok a szereplők, akikhez köthető egy ökoszisztéma kialakulása. Azon túl, hogy nincsen egy globálisan elfogadott definíciója a ’startupnak’, a vita másik gyújtópontja, hogy annak ellenére, hogy innovatív vállalkozások mindig is létrejöttek, – elég csak a “dotcom” boom-ra vagy 2008-as gazdasági válságot követő időszakra gondolni – , a ‘startup’, mint kifejezés csak lassan jelent meg a közép-kelet-európai régióban.

Az tényszerűen kijelenthető, hogy a Prezi (2004), Logmein, (2003), NNG (2004), Ustream (2007) ’usual suspects’ megalapításai 2008 előtti időszakra tehető, és több ‘Venture Capital’ cég is megjelent a régióban már az ezredforduló előtt. A RocketShepherd algoritmusa pedig az összes olyan céget startupnak tekinti, akit a sajtóban vagy a startupokkal foglalkozó tanulmányokban megemlítettek így, ezeket az adatbázis mind mutatja, és hamarosan több szűrő segítségével mélyebb kutatást is lehet végezni majd köztük.

„Amiben mi hiszünk, és így is tekintünk rá, hogy egy startup az nem is egy cég típus, hanem sokkal inkább egy módszertan, egy ’framework’ hogy hogyan tegyük a vállalatunkat globálisan felfedezhetővé és skálázhatóvá. De a nap végén az a cél, hogy jövedelmező vállalkozásokat építsünk, ne csak divathullámokat lovagoljunk meg” – mondta el Sebi.

Kövessétek a RocketShepherd Facebook oldalát: https://www.facebook.com/rocketshepherd/

Infografika bővebben: https://rocketshepherd.com/public/learn/infographics/6020ef82b6897fb14192d569

Hirdetés

A gyerekek digitális biztonsága szerencsére már nem új fogalom – mégis meglepő helyen kerülhet veszélybe. A kicsikről készült képek, videók online felületeken történő megosztása ugyanis veszélybe sodorhatja a gyerekek digitális biztonságát – akkor is, ha azt a szülők, az oktatási intézmény vagy éppen a nyári tábor szervezői teszik. A Start it @K&H inkubátorprogramba bekerült kidea egy olyan zárt digitális óvodai kommunikációs felület, amely többek között erre az aktuális problémára nyújt egyszerű megoldást. 

Bővebben
Hirdetés

Balaton vibe, rövidnadrág és őszinte beszélgetések: ilyen volt az első Innovációs és Startup Napok a Balaton-felvidéken

Május közepén rendezte meg a PortusHome Coworking&Coliving, a StartITup Győr, az Input Program és a Draper Startup House az első közös eseményét Vászolyon. A startup ökoszisztéma szereplőit régiós, országos és nemzetközi szinten is összekötni szándékozó esemény elérte célját: őszinte, sallangmentes beszélgetések, baráti eszmecserék, fuckup storik és jobbító szándék jellemezte a 3 napos eseményt.

Bővebben

Fontos a fenntarthatóság, de az intim higénia területén várat magára az igazi áttörés

Nem sokkal hajlandóak többet fizetni a magyar nők a fenntartható intim higiéniai termékekért, és noha fontosnak tartják a környezetvédelmet, a hatékonyság és az ár az első számú szempont, amikor vásárlásra kerül a sor. Érdeklődnek az innovatív megoldások iránt, azonban ezek kipróbálására és használatára sokszor nincs elég idejük, így továbbra is a hagyományos menstruációs termékek hódítanak itthon – derül ki a TZMO Hungary felméréséből, mely a magyar nők véleményét vizsgálta a havi ciklushoz kapcsolódó környezettudatosságról.  

Bővebben

A NAV-tól igazolt szakmai vezetőt az adótanácsadói piac meghatározó szereplője

Magyarország egyik vezető, minősített és elismert adótanácsadója, új üzletágvezetővel bővítette szakértői közösségét. Kiss Tamás, a Nemzeti Adó- és Vámhivatal korábbi osztályvezetője, 2022 májusától tölti be a SALDO tanácsadói üzletágvezetői pozícióját. Elődje Sarkadi-Nagy András volt, aki jelenleg a részvénytársaság vezérigazgatója.

Bővebben

Elindult a magyar Kickstarter, a Brancs közösségi piactér

A Kickstarternek és az Indiegogonak hála a közösségi finanszírozási forma évek óta világszerte népszerű és most megérkezett Magyarországra is. A Brancs az első hazai közönségre szabott online piactér, ahol az ország legújabb termék- és szolgáltatásfejlesztési projektjeit közösségi finanszírozással valósítják meg. Az ötletgazdák a leendő vásárlóikkal – azaz a közösség erejével – gyűjtik össze a kampányok megvalósításához szükséges tőkét.

Bővebben

Budapesten rendezik meg Közép-Európa legnagyobb techfesztiválját

Az online térben töltött két év után végre személyesen is várja elsősorban a szoftverfejlesztés terén dolgozó magyar és nemzetközi szakembereket Közép-Európa legjelentősebb, technológiai trendekkel és fejlesztői újdonságokkal foglalkozó techfesztiválja. A kétnapos Craft Conference magyar szervezői közel 30 országból mintegy 1500 résztvevőt várnak, akikkel többek között a NASA, a Google, a Spotify, az IBM vagy az eBay szakemberei, gyakorló kódolók, és a technológia üzleti oldalával foglalkozó vezetők is megosztják tapasztalataikat a legforróbb trendekről. A szellemi útravaló mellett workshopok, vállalati standok és kapcsolatépítő bulik teszik teljessé az élményt, melynek a Vasúttörténeti Park szolgál különleges helyszínéül.

Bővebben

A diákigazolvány új szerepe, szabadulószobává alakuló városok, és élelmiszertermelés a nappaliban – kihirdették az MVM Edison startup verseny idei nyerteseit

A diákokat kedvenc márkáikkal összekötő program; közösségi alapú, decentralizált otthoni kertészet, az okos hulladékkezelést és újrahasznosítást ösztönző alkalmazás; városokat interaktívan bemutató telefonos szabadulószoba; fiatalokat célzó ökotudatos, digitális, közösségi alkotóműhely, illetve lemerült elektromos autóknak szóló asszisztencia-szolgáltatás is szerepel az MVM Edison startup verseny idei nyertesei között. Az innovatív ötletek pénzjutalomban részesülnek, illetve akár 50 millió forint magvető befektetést is kaphatnak.

Bővebben

Az innovatív magyar csapat megmutatta: minden második fékezésünk balesethez vezethet

Igencsak hektikusan vezetünk a fővárosban, majdnem minden második fékezésünk, gyorsításunk, vagy kanyarodásunk hirtelen történik, ami balesetveszélyt hordoz magával – mutatnak rá a Cristo autós alkalmazás friss felhasználói adatai. A reggeli órákban Dél-Budán, délután viszont a pesti belvárosi forgalomban kell az átlagosnál jobban figyelni autóvezetőként a hétköznapokon, az ekkor tapasztalt feszültség a hétvégi kb. kétszerese. A Közlekedési Kultúra Napjának alkalmából bemutatjuk az eredményeket, melyek kapcsán a drivingcamp Hungary közlekedésbiztonsági szakértője ad tanácsot a fővárosi autósoknak.

Bővebben