Hirdetés

Rendkívüli befektetői tájékoztatót adott ki az OXO csoport

Az OXO csoport rendkívüli befektetői tájékoztatót intézett a portfóliójához tartozó startupok alapítóinak, ügyvezetőinek, tulajdonostársainknak, hogy iránymutatást és támogatást nyújtsanak a járványügyi helyzetben adódó kihívásokkal kapcsolaban, illetve, hogy közösen felkészülhessünk a közeljövőben várható elkerülhetetlen nehézségekre. A levél szövegét közösségi média felületeiken is közölték.

Hirdetés

Kedves Kollégáink, Tulajdonostársaink!

Az elmúlt napok hírei alapján, a járványügyi helyzetre való tekintettel az OXO csoport áttekintette működési folyamatait, az abból adódó egészségügyi kockázatokat és üzleti kihívásokat, és meghozta a következő stratégiai döntéseket:

a) munkafolyamatainkat, befektetőinkkel és portfólió cégeinkkel való együttműködést és kapcsolattartást a járványügyi veszélyhelyzet fennálltáig online és elektronikus kommunikációs eszközökkel biztosítjuk, kollégáink alapvetően ’home office’ munkarendben dolgoznak, irodáink ebben az időszakban nem üzemelnek;

b) tevékenységünk fókusza a meglévő portfóliónk támogatására, kezelésére helyeződik, alapvető közös érdekünknek tartjuk ugyanis, hogy a következő időszakban a már meglévő befektetéseink tudjanak a lehető legsikeresebben alkalmazkodni az új kihívásokhoz, és a várható válságidőszakot a legkisebb megrázkódtatásokkal vészelhessék át, illetve a lehető legjobb eredményekkel vegyék a közeljövő akadályait.

Az utóbbi kérdésben meggyőződésünk, hogy az elkövetkező hónapok az üzleti szereplők alkalmazkodási és tanulási képességeit még az elmúlt évek gyorsan változó gazdasági és technológiai környezete által teremtett kihívásokhoz képest is fokozottan próbára fogják tenni. Ha arra gondolunk, hogy befektetési portfóliónkba kifejezetten olyan csapatok kerültek, akik éppen a változó üzleti kihívások között mutatott teljesítményükkel tűntek ki, akkor joggal bízhatunk abban, hogy túlélési képességeitek a vállalkozásaitokat a következő hónapokban is át fogják lendíteni az elkerülhetetlen nehézségeken és ebben a váratlan, előzmények nélküli és sok tekintetben ismeretlen helyzetben valójában

ti vagytok és lesztek a legjobban felvértezve a változásokra.

Azonban azt is gondoljuk, hogy a közeljövő, sőt már a jelen kihívásait nem szabad alábecsülni sem. Az elkövetkező időszak globálisan is olyan változásokat fog hozni fogyasztói szokásokban és magatartásformákban, üzleti működésben és kapcsolatokban, amely válogatás nélkül mindenkit érinteni fog. Jóllehet, olyan hagyományos iparágak, mint a turizmus, vendéglátás, kereskedelem vagy közlekedés hamarabb lesznek áldozatai a visszaesésnek, de a létfenntartáshoz szükséges fogyasztási cikkek, az egészségvédelmet, továbbá az izolációt, a szeparált életformát biztosító termékek és szolgáltatások körén túl valójában minden területen a kereslet radikális visszaesésével kell számolni az elkövetkező 3-6 hónapban. Ez pedig előbb-utóbb minden piaci szereplőt érinteni fog, hiszen a fogyasztás visszaesése, a munkanélküliség hirtelen megnövekedése, az üzleti bizalom elpárolgása és általában a recesszió minden üzleti döntéshozót fokozottan óvatossá tesz. A cégek alapvetően tartalékolni fognak és várható veszteségeikre igyekeznek fedezetet képezni, így megrendeléseiket a lehető legszükségesebbekre fogják korlátozni. A háztartások, akik jelentős részt a tartalékaikat lesznek kénytelenek felélni, szintén kétszer meggondolnak minden kiadást. Bizonyára már most tapasztaljátok, hogy az elmúlt napokban nem csak üzleti utakat, hanem általában az üzleti tárgyalásokat is sorozatban lemondták eddig legreménytelibb partnereitek, a pár hete még ígéretesnek tűnő egyeztetések megszakadnak, vagy a végtelenbe nyúlnak. Épp ezért szinte

csak napok állnak rendelkezésre az újratervezésre, melynek során egyszerre kell felülvizsgálni az üzleti stratégiát és elvégezni a napi túlélési gyakorlatokat.

Ennek keretében elkerülhetetlen a pénzügyi helyzet áttekintése és annak mérlegelése, hogy a konzervatív tervezéssel várható bevételek, a rendelkezésre álló finanszírozás és a tevékenységhez elengedhetetlenül szükséges költségek figyelembe vételével a működés milyen távra biztosított. Szintén javasolt a várható értékesítés újrakalkulálása a lehetséges legrosszabb fejlemények számbavételével. Érdemes lehet továbbá a csapatot, annak összetételét, a tevékenységhez szükséges erőforrásokat és a tervezett beruházásokat is a kialakult helyzethez igazítani. Ez az elővigyázatos és gyors önvizsgálat alapvető feltétele a válságidőszakok sikeres túlélésének.

Fel kell készülni arra is, hogy a tervezett vagy akár az aktuálisan folyamatban lévő befektetési tárgyalások új, külső befektetőkkel nem lesznek egyhamar lezárhatók. Ahogy mi magunk is, más piaci befektetőcsoport is saját befektetési portfóliójának támogatását és finanszírozását fogja prioritásnak tekinteni és jelentősen csökkenni fog az étvágy és az érdeklődés az új befektetések iránt. Ez a visszaesés a válságidőszak végére megfordulhat, hiszen a megfogyatkozott túlélők az egyébként továbbra is mesterséges intézkedésekkel fenntartott pénzbőségben maguk válogathatnak majd az újra fellelkesülő befektetők között. Ehhez azonban túl kell élni az elkövetkező hónapok várható megrázkódtatásait, melynek során az újabb tőkebevonási körökkel kapcsolatos terveket érdemes lehet időben legalább egy fél évvel eltolni. Óriási persze a kísértés, hogy a megritkuló piaci befektetői ajánlatok helyett a megszokott ’jobb híján’ alapon ki-ki állami vagy uniós finanszírozásért folyamodjon ilyet kínáló tőkealapokhoz vagy egyéb intézményekhez. Fontos azonban leszögezni, hogy bár örömteli, hogy ez a fajta menekülőút a végső túléléshez várhatóan továbbra is rendelkezésre fog állni, annak igénybevételével azonban éppen azon győztesek táborából szorulhat ki, aki esetleg ezt az utat választaná, mely táborba azok tartoznak majd, akik a válságidőszakot kényszerű és könyörtelen piaci működéssel voltak képesek átvészelni. Ezzel együtt nyilvánvaló az is, hogy az üzleti stratégiáról és finanszírozási lehetőségekről dönteni csakis egyedileg, az adott vállalkozás helyzetének és piacának ismeretében érdemes.

Meggyőződésünk mindazonáltal, hogy bizakodásra ad okot az a körülmény, miszerint az OXO csoport portfóliójában jelentős számban találhatók olyan befektetések, amelyek megoldásai a HR, online vállalati kommunikáció és kapcsolattartás, az online és kollaboratív oktatás, illetve kutatás, valamint coaching, az ezt támogató VR fejlesztések, továbbá az e-kereskedelem és kiegészítő szolgáltatásai területére tartoznak. Ezek ugyanis az elkövetkező hónapok kényszerű életmódbeli és üzleti működést érintő változásai során egy újszerű fejlődési folyamat területei lehetnek. Ahogy az egy évtizeddel ezelőtti globális gazdasági válság pénzügyi szűkössége elhozta a megosztáson alapuló, ún. ’sharing economy’ térhódítását, s alapvetően az elérhető javak hasznosítási módjainak és lehetőségeinek forradalmát indította el, melyből új globális cégbirodalmak épültek,

a mostani időszak hasonlóan radikális változásokat fog hozni a hagyományos iparágak digitalizációjának további exponenciális felgyorsulásában, az üzleti kommunikáció és a fogyasztás alapvető csatornáinak átalakulásában.

Ezen változásokra pedig érdemes előre felkészülni, azokkal tervezni, kísérletezni, tanulni és a tanulságokat levonni, mintsem csak utólag követni őket. S érdemes mindezt úgy is tenni, hogy az ne csupán új üzleti lehetőségeket teremtsen portfólió cégeinknek, de egyben értékes új megoldásokat kínáljon mindazoknak, akik a járványügyi veszéhelyzet okozta kihívásokkal napról napra igyekeznek megküzdeni.

Szeretnénk kérni és egyben javasolni azt is, hogy saját működéseteket ebben a szemléletben is vizsgáljátok át. Az üzleti újratervezést értelemszerűen meg kell, hogy előzze a várható válságot okozó járványhelyzet egészségügyi kockázatainak kezelése. Döntsetek körültekintően arról is, hogy a munkafolyamataitokat miként szervezitek át annak érdekében, hogy működésetek során magatok, kollégáitok és környezetetek egészségének védelmét minden egyéb szempontot megelőzően biztosítsátok. Lehetőség szerint fontoljátok meg a ’home office’ munkarend bevezetését és minden olyan részintézkedést, amely képes a járvány- és fertőzésveszély korlátok között tartására, illetve ezzel egyidejűleg a további hatékony munkavégzés biztosítására is.

Összességében nincs jobb tanácsunk, mint hogy készüljetek a lehető legrosszabbra, de dolgozzatok a lehetséges legjobbért és kérjetek ehhez tőlünk bármilyen támogatást, amire szükségetek mutatkozhat.

Üdvözlettel:

dr. Oszkó Péter
elnök-vezérigazgató
OXO Technologies Holding Zrt.

(Illustration: Sarah Grillo/Axios)

Hirdetés
Hirdetés

Emberközpontúbb online interakciók jöhetnek

A COVID-19 miatt megjelenő online megoldások használatával a lakosság digitális érettsége hatalmasat fejlődött. Azonban az emberek továbblépnének: szeretnék, ha az online interakciók sokkal emberközpontúbbak lennének. Megszületett az emberi érzelem központú design tudománya, amely hozzájárulhat a fizikai és a digitális világ közti fal lebontásához – hívja fel a figyelmet a Deloitte Tech Trends 2021 jelentése.

Bővebben

Díjazták a hazai tőkepiac legjobb teljesítményeit

A Budapesti Értéktőzsde idén is megrendezte a hazai tőkepiac legjobb teljesítményeit díjazó eseményét, az immár több mint két évtizedes múltra visszatekintő BÉT Legek 2020 díjátadó gálát. Az online formátumban zajló díjátadó keretében a BÉT többek között olyan, kiemelt presztízzsel bíró elismeréseket adott át, mint az év legnagyobb forgalmú részvénykereskedő cége, az év legnagyobb forgalmat elért részvénykibocsátója, vagy a befektetői tudatosság terjesztéséért odaítélt díj.

Bővebben

Idén is MagentaKraft pályázat!

Az ötlettől a piaci termékig hosszú út vezet, a legtöbb innováció nem jut keresztül ezen az akadálypályán. A tavalyi sikeres bemutatkozás után most új lehetőségekkel jelentkezik a Telekom fiataloknak szóló platformja, a MagentaKraft. Folytatódik az ötletfejlesztési folyamat, melynek során a fiatal tehetségek egy nemzetközi márka szellemi és technológiai hátterére támaszkodhatnak. A MagentaKraftban a fiatalok a legjobb szakértők közreműködésével fejleszthetik befektetésre érett projektté saját ötleteiket edukátorok segítségével, támogatást kapva a kidolgozásától egészen az invesztorok előtti bemutatásig. A lehetőség 2021-ben is nyitva áll: az idei pályázatokat március 8-ig várják.

Bővebben

A Microsoft is beszáll a Startup Hungary tanácsadó testületébe

Szabó Péter, a Microsoft Magyarország vállalati és partnerkapcsolati üzletágigazgatója is tagja lett a Startup Hungary tanácsadó testületének. A felhőtechnológia és a mesterséges intelligencia, valamint vállalkozások digitális átalakulásának elkötelezett támogatójaként a Microsoft is aktívan részt vesz a startupok érdekképviseletét ellátó alapítvány munkájában. A Microsoft Magyarország nemcsak szakértői és technológiai támogatást nyújt a vállalkozásoknak, hanem az üzletszerzésben is kész segíteni őket.

Bővebben

Kiugróan sok gyermekpornográf tartalmat jelentettek – szülőknek szóló tájékoztató indult

Kiugróan sok gyermekpornográf tartalmat jelentettek, de az adathalász kísérletek és a hozzájárulás nélkül megosztott személyes adatok száma is nőtt 2020-ban a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság internetes tájékoztató és segítségnyújtó szolgálata szerint. Az Internet Hotline (IH) az előző évhez képest több mint kétszer annyi, 1765 darab bejelentést kapott tavaly, aminek negyven százaléka gyermekpornográfia miatt érkezett.

Bővebben

Te használnál egy Netflixes chatbotot?

A Netflix sokunk nappaliját és hálószobáját meghódította. Magyarországon is sokat változtatott a tv nézési szokásokon és olyan népszerű sorozatokat mutatott be, mint a Nagy Pénzrablás, a Witcher vagy a Stranger Things. Mit szólnál, ha azt mondanám, hogy egy chatbot segíthetne kiválasztani a következő kedvenc sorozatodat?

Bővebben
A Startup! Online is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel teljesen névtelenül megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Akár most, akár a későbbiekben a "Süti beállítások" gomb megnyomásával módosíthatod a beállításaidat. A későbbiekben ezt a funkciót a főoldal alján találod.
Cookie beállítások