Hirdetés

Rendhagyó tanórákat tartottak a pénz értékéről

Tíz-tizenhét éveseknek tartottak oktatást a pénzügyi tudatosság számukra leginkább releváns aspektusairól a CIB Bank munkatársai. A bank közelmúltban végzett, témához kapcsolódó kutatásának eredményeiből kiderült az is, hogy mik a szülők legfontosabb céljai a gyermekek pénzügyi nevelésében.

A rendhagyó tanórákon vehettek részt a gyerekek Albániában, Horvátországban, Szerbiában és Magyarországon is. Az European Money Week sorozatban a CIB Bank anyavállalata, az Intesa Sanpaolo Group, idén is aktív szerepet vállalt a kezdeményezésben és az edukációs sorozatban.

“Nagy örömömre szolgál, hogy az Intesa Sanpaolo elkötelezett a fiatalok pénzügyi oktatása iránt azokban az országokban, ahol a Csoport jelen van. Szeretnék külön köszönetet mondani munkatársainknak, akik nagy számban jelentkeztek és önkéntesként időt szántak arra, hogy helyi szinten megvalósulhasson a kezdeményezés. –  mondta el Ignacio Jaquotot, az Intesa Sanpaolo nemzetközi leánybanki divíziójának vezetője.

A „Hitelekről okosan!”, valamint az „Üzleti ötlet és együttműködés” témák köré szerveződő kezdeményezés úgy illeszkedett a tanév rendjébe, hogy az élményalapú ismeretszerzést digitális megoldások és e-learning anyagok is támogatták. A program iránt évről évre egyre nagyobb az érdeklődés: az idei, sorrendben immár negyedik alkalommal, már több mint 1200 iskola több mint 200 ezer diákja vett részt mintegy 15 ezer rendhagyó tanórán.

A CIB Bank azért tartja kiemelten fontosnak a pénzügyi tudatosság korai fejlesztését, mert a magyar lakosság kétharmada a szülők felelősségének tartja az edukációt – derült ki a bank közelmúltban elvégzett felméréséből, amelyben a fiatalok és szüleik pénzügyi kérdésekhez és a megtakarításokhoz való viszonyát vizsgálták. Ebben szeretnének szakmai támogatást nyújtani. A szülőket leginkább az vezérli a gyermekek pénzügyi nevelésében, hogy azok megtanulják a pénz értékét, továbbá a beosztást és a megtakarítás fogalmát. A 10-14 éves gyereket nevelő szülők 86 százaléka jellemzően heti rendszerességgel ad zsebpénzt, átlagosan heti 1 100 forintot. Az összeget egyértelműen a napi apróbb kiadások fedezésére szánják a szülők: iskolai büfében való vásárlásra, szórakozásra, mozira, de vannak, akik a hobbihoz és sportoláshoz szükséges kisebb dolgok megvásárlására szeretnének anyagi forrást biztosítani.

A felmérés szerint a zsebpénz a korábbi generációknál is elfogadott gazdálkodási elem volt: ha nem is rendszeresen, de sok mai felnőtt kapott hasonló pénzügyi támogatást gyerekként a szüleitől. A felhasználásra ugyanakkor akkoriban inkább az volt jellemző, hogy a gyermek spórolt valamire. Ehhez akkoriban sokan a gyerekenek szóló megtakarítási formáit használták, például a Takarékbélyeget. Ezt a kutatást egyébként a CIB Bank megbízásából az NRC Marketingkutató és Tanácsadó Kft. készítette online megkérdezéssel, 25-65 éves, önálló jövedelemmel rendelkező bankhasználók mintáján. A felmérés nem, kor, végzettség, lakóhelytípus és régió szerint reprezentatív.

Tovább bővítette komposztálható termékei listáját a zöld magyar startup

Százezer darab feletti eladott termék havonta, ipari komposztálás céljából történő visszagyűjtés, filmsztárok által használt evőeszközök. Az egyéves munka keretében hőálló alapanyagfejlesztés és új termékek gyártása, valamint azok piaci bevezetése történt meg 2021. december és 2022. november között. A három éve induló, körforgásos gazdaságban gondolkodó Vilhemp csapatának célja ma is változatlan: környezetbarát és funkcióját kiválóan ellátó evőeszközök és szívószálak gyártása hazai, természetes alapanyagokból.

Bővebben

Bemutatkozott a People Platform – öt startup összefogásával valósult meg

Tapasztalat, hogy nehéz különböző digitális platformokat bevezetni egy vállalaton belül és a startupokkal is óvatosabbak a cégek, azonban a felhasználók kiszolgálása az egyik legfontosabb feladat, ezért fogtunk össze – mondta többek között partneri bemutatkozóján a People Platform kezdeményezője, a Blue Colibri App alapító-ügyvezetője.

Bővebben

A magyar startup ökoszisztéma 2022-es legjeivel indul az új év

2023-ban folytatódik a hazai közösségi finanszírozás legfontosabb eseménysorozata, január 12-én ismét átadják az elmúlt év startup legjeinek járó díjakat. A Tőkeportál minden év végén teret ad a startup ökoszisztéma követőinek, akik szavazással dönthetik el, kik voltak 2022 legjobbjai a kijelölt kategóriákban. A Startup Utószilveszteren az elmúlt év legjobb startupját, befektetőjét, kampánygazdáját keresik.

Bővebben

Több mint 1 millió eurós befektetést kapott a magyar startup

Ritkán látunk ilyet a hazai startup világban: 1,25 millió eurós befektetést kapott a Volteum, az elektromos járműflották működését optimalizáló magyar startup. A Start it @K&H inkubátorban, majd a nemzetközi Techstars programban fejlődő csapat a kockázati tőkealapok mellett olyan autóipari angyalbefektetőket is meghódított, mint a Petronas vagy a Rolls Royce vezetői.

Bővebben

Miért tűz ki mérföldkövet a befektető?

Sok startup nagy meglepetéssel konstatálja, hogy miután elmegy egy befektetőhöz, nem egyben kapja meg a befektetési összeget, hanem – szinte mindenkinél – csak a befektetési összeg egy részét kapja meg, a többi pedig feltételekhez van kötve. Na de miért kéri ezt a kockázati tőkealap-kezelő, amikor az ő ötlete „tuti szuper”, és amúgy is milyen olcsón megkapta a százalékot, miközben ebből 1000%, hogy unikornis lesz? Amúgy is csak sok adminisztráció lesz belőle. Gergely Balázs, a Vespucci Partners kockázatitőke-alap befektetőjének, a Corvinus Egyetem oktatójának írása.

Bővebben

Magyar startup nyert díjat Európa vezető energetikai kiállításán  

Rendkívül sikeres félévet tudhat maga mögött a Startup Campus németországi irodájának portfólióvállalata, a MET3R. Innovatív megoldásaikat Európa vezető energetikai szakkiállításán, az Enlit Europe frankfurti állomásán mutatták be. A rendezvény keretében a Four D’s Pitching Festival egyik előadójának is beválasztották őket, ahol megnyerték a „Demokratizáció” kategóriát.

Bővebben

Ismét milliókat érhet egy kiváló innovatív ötlet!

Újra kiírják az idén tavasszal első alkalommal megrendezett START ösztöndíjprogramot, amely most is a fiatalok startup vállalkozásának létrehozását támogatja. A program során az anyagi támogatás mellett intenzív képzés és mentorálás is vár a legkreatívabb ötletgazdákra. A Nemzeti Tehetség Központ szakmai együttműködő partnere ezúttal is a Design Terminal. Jelentkezni december 20-ig lehet a startprogram.designterminal.org oldalon.

Bővebben

Magyar startup kapott lehetőséget, hogy előadjon a világ legnagyobb technológiai konferenciáján

Nem sokkal azután, hogy élővideó stúdió applikációját elérhetővé tette a RECnGO a Huawei AppGallery-ben, meghívás is érkezett a techóriástól amiben azt kérték: csatlakozzon a magyar startup hozzájuk a 2022-es lisszaboni Web Summit színpadán. Egy csapással a cég egy nagy álma vált valóra – mégis valami más miatt is izgalmas volt ez a meghívás a RECnGO csapat számára.

Bővebben

A SPAR és a Munch együtt tesz az élelmiszerpazarlás csökkentéséért

A hazai üzletlánc vásárlói is hozzájárulhatnak ahhoz, hogy minél kevesebb élelmiszer landoljon a szemetesben: a SPAR a Munch online platformmal karöltve szorítja vissza az élelmiszerpazarlást, ennek köszönhetően a vevők kedvezményes áron juthatnak jó minőségű termékekhez. Az ételmentő szolgáltatást 2022. november 3-ától Budapest XI. kerületében, valamint Szegeden és Hódmezővásárhelyen tesztelik.

Bővebben
Ez a weboldal is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg. A weboldalon megtekintheted a sütik használatának részletes leírását.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Később módosíthatod a beállításaidat
Cookie beállítások