Hirdetés

Rekordot döntött a vállalatok felelős működését (ESG) elősegítő felvásárlások száma

Rekordot döntött tavaly a vállalatok felelős működését (ESG) elősegítő felvásárlások száma az eurózónában – derül ki az EY 507 euróövezeti vezérigazgató részvételével készült nemzetközi kutatásából. A vezetők szerint az ESG-vállalásaik érvényesítése olyan értékes tényező, ami még az árbevétel növelésénél is fontosabb.

Hirdetés

A megkérdezett döntéshozók úgy vélik, a cégük jövőbeni növekedésre az egyik legnagyobb kockázatot a klímaváltozás jelenti. Ez egyértelműen arra készteti őket, hogy fenntarthatóvá tegyék működésüket. A vezérigazgatók ennek megfelelően a digitális átalakulás és a meglévő üzletágaik fejlesztése mellett leginkább a környezetvédelmi szempontokra fókuszálnak beruházásaik során.

„A pénzügyi célok elérése önmagában már nem elegendő ahhoz, hogy a vállalatok megfeleljenek a befektetői és társadalmi elvárásoknak” – hangsúlyozta Paulovits Márton, az EY felvásárlásokkal és akvizíciókkal foglalkozó területének igazgatója. A kutatás is ezt támasztja alá. A válaszadók egyre nagyobb jelentőséget tulajdonítanak az ESG-szempontoknak. A megkérdezettek 27 százaléka már ma is versenyelőnynek tartja, ha egy szervezet világosan meghatározott fenntarthatósági stratégiával rendelkezik.

A vezérigazgatók úgy látják, hogy ESG-vállalásaik teljesítésével olyan mértékben növekszik a vállalat értéke, ami ma már fontosabb még az árbevétel emelésénél is. Az euróövezeti vezetők 26 százaléka ezt a területet jelölte meg az akvizíciós törekvések fő okaként. Ez magasabb, mint a globális átlag (20%), aminek eredményeként 2021 rekordévet hozott az eurózónának. Tavaly 35 százalékos emelkedés mellett 589 ESG-vezérelt felvásárlásról számoltak be.

„A környezetvédelmi célok meghatározása és teljesítése világszerte egyre fontosabb a befektetők számára. Az eurózónában a magasabb arányú ESG-beruházásokkal rendelkező vállalkozások már most is jobban teljesítenek, így ezek a szempontok az eredményességet is nagyban javíthatják” – mondta el Paulovits Márton, az EY szakértője.

Hirdetés

Az innovatív magyar csapat megmutatta: minden második fékezésünk balesethez vezethet

Igencsak hektikusan vezetünk a fővárosban, majdnem minden második fékezésünk, gyorsításunk, vagy kanyarodásunk hirtelen történik, ami balesetveszélyt hordoz magával – mutatnak rá a Cristo autós alkalmazás friss felhasználói adatai. A reggeli órákban Dél-Budán, délután viszont a pesti belvárosi forgalomban kell az átlagosnál jobban figyelni autóvezetőként a hétköznapokon, az ekkor tapasztalt feszültség a hétvégi kb. kétszerese. A Közlekedési Kultúra Napjának alkalmából bemutatjuk az eredményeket, melyek kapcsán a drivingcamp Hungary közlekedésbiztonsági szakértője ad tanácsot a fővárosi autósoknak.

Bővebben
Hirdetés

Startupok és nagyvállalatok: együtt sikeresebbek

A friss ötlet, agilitás és az innovációban testet öltő tudás társul a sokévtizedes szakértelemmel, tapasztalattal, technológiai háttérrel, értékesítési kompetenciákkal, partneri hálózattal és erős pénzügyi háttérrel. Így támogatja egymást startup és nagyvállalat, amely együttműködésére egyre több a példa itthon és a nagyvilágban. Az idei Startup Safari konferencián vállalatvezetők, startupok, befektetők készítettek látleletet a hazai startup ökoszisztémáról.

Bővebben

Melbourne-i győztesek a budapesti esettanulmányi versenyen

Idén negyedik alkalommal rendezték meg Magyarországon a régió egyik legnívósabb nemzetközi üzleti esettanulmányi versenyét, a Central European Case Competition-t (CECC). A rendezvény egyik esetadó partnere a Schneider Electric volt, a győztes melbourne-i csapat az ő beszállítóik CO2 kibocsátásának csökkentésére, valamint az EcoStruxure platform újszerű alkalmazására dolgoztak ki koncepciót.

Bővebben

A dolgozók 73 százaléka rugalmasan, nem munkahelyhez kötötten dolgozna

Számos cégnél már kialakult hosszabb távú terv az otthoni munkavégzésre, van, ahol még nem született erről határozott döntés, míg a munkavállalói igények több felmérés szerint is a home office és a hibrid munkavégzés felé mutatnak. A távmunkavégzés különböző formáinak hosszú távú megszilárdulása a legtöbb esetben azért várhatóan nem ütközik majd akadályba, hiszen a vállalatok és a munkavállalók többsége szerint sem csökkent a hatékonyság az otthoni munka során.

Bővebben

A pandémia után először találkoztak egymással újra az innovációs ökoszisztéma tagjai

Hetedik alkalommal indult útjára április utolsó napjaiban a Startup Safari Budapest. Két év online találkozás és tudásmegosztás után idén hibrid formában jelentkezett a fesztiválok és konferenciák minden előnyét magában foglaló kétnapos programsorozat, így az innovációs ökoszisztéma tagjai végre élőben is találkozhattak.

Bővebben

A Google támogatásával ingyenes digitális program indul (leendő) hazai vállalkozók és startupok számára

Az észt Startup Wise Guys, Európa legtapasztaltabb startup akcelerátora és egyik legaktívabb befektetési alapja bejelentette a „Jump for CEE” elnevezésű, saját tőke nélküli programjának folytatását. A kezdeményezést a Google-hoz tartozó Impact Challenge for Central and Eastern Europe is támogatja. A vállalkozói készségfejlesztő esemény célja, hogy 400 közép- és kelet-európai egyén és csapat vegyen részt azokon az online workshopokon, amelyek a Covid-19 által okozott gazdasági válság negatív hatásainak csökkentését hivatottak segíteni.  

Bővebben

Az online marketing az új foci, mindenki ért hozzá – vagy mégsem?

A kkv-k körében is egyre népszerűbbek az online közösségi felületek könnyű, gyors és költéshatékony hirdetési megoldásai. A COVID időszakhoz hasonlóan pedig a mostani gazdasági környezetben is kritikus lesz a cégek működése szempontjából, hogy ki mekkora energiát fordít a márkaépítésre. A K&H szakértői azonban óva intenek a piackutatás és stratégiai tervezés nélküli, pár kattintással összerakott kampányoktól, ezek ugyanis egészen biztosan nem hoznak tartós eredményt.

Bővebben