Hirdetés

Rekordokat döntöget a magyar biznisz

A piacvezető Szentkirályi-Kékkúti Ásványvíz Kft. nem kevesebb, mint 17,2 milliárd forint számlázott árbevétellel zárta a tavalyi évet, amely közel 10 százalékos növekedést jelent 2017-hez képest. A vállalat szentkirályi telephelyén tavaly átadott palackozógépsorával megkétszerezte termelőkapacitását, hogy kielégíthesse a növekvő keresletet.

Hirdetés

Értékesítési rekordot döntött és tovább erősítette vezető pozícióját a hazai ásványvízpiacon a Szentkirályi-Kékkúti Ásványvíz Kft. 2018-ban a társaság 6 százalékkal növelte eladásait a magyar és a környező országok piacain, számlázott árbevétele pedig 17,2 milliárd forint volt, amely közel 10 százalékos bővülés 2017-hez képest. A növekedést segítette – a Szentkirályi, Theodora, Nestlé Aquarel, Magnesia és Emese márkák népszerűségén túl – a hosszúra nyúlt nyári szezon, valamint a márkázott termékek intenzív térnyerése az ásványvízpiacon. A márkatermékek növekvő súlyának általános tendenciáját alátámasztja a Nielsen januárban kiadott kiskereskedelmi indexe is: 2018-ban a teljes élelmiszerpiaci értékesítések több mint 70 százaléka gyártói márkás termék volt.

Az éves adatok azt mutatják, hogy a Szentkirályi-Kékkúti Ásványvíz Kft. megőrizte piacvezető pozícióját és tovább növelte piaci részesedését a hazai természetes ásványvízpiacon. A kiemelkedően jó szezonnak köszönhetően a vállalat eladásainak volumene a Nielsen által mért ízesítetlen (természetes) ásványvízpiacon 6,9 százalékkal nőtt, amely közel kétszerese a piac átlagos 3,7 százalékos növekedésének.

Az utóbbi években jelentősen megnövekedett vásárlói igények kiszolgálása érdekében a társaság tavaly 7 millió euró értékű, önerőből megvalósított beruházást adott át szentkirályi telephelyén. Az új palackozógépsornak köszönhetően a vállalat megkétszerezte termelőkapacitását.

„Újabb sikeres évet tudhatunk magunk mögött, amelyhez márkaportfóliónk és pénzügyi hátterünk ereje adta a stabilitást és a lendületet. A tavaly ősszel Szentkirályon átadott beruházásunkkal biztosítjuk a Szentkirályi jövőjét és piaci pozíciójának további erősítését, idén pedig lezárul az egyesülés a PepsiCo magyar leányvállalatával, amely lehetővé teszi, hogy partnereink számára teljes italportfóliót kínáljunk” – mondta el Balogh Levente, a Szentkirályi-Kékkúti Ásványvíz Kft. elnöke.

Hirdetés

A mesterséges intelligencia alkalmazását segítő központok jönnek létre az ITM közreműködésével

A Mesterséges Intelligencia stratégia egyik kiemelt célja, hogy a magyar kis- és középvállalkozások (kkv) termelékenysége 2030-ig mintegy 26 százalékkal nőjön az MI technológiáknak köszönhetően; az alkalmazások használatának széles körű ösztönzése érdekében megalakul az MI Innovációs Központ, a Nemzeti MI Lab pedig a kutatói munkában kap szerepet – közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) az MTI-vel vasárnap.

Bővebben
Hirdetés

A gazdasági változások rámutattak: a céges folyamatokat digitalizálni kell

Jó hír, hogy már a hazai mikro-, kis- és középvállalkozások is hozzáférnek azokhoz az online megoldásokhoz, amelyek az üzletszerzéshez, az automatizáláshoz vagy a mindennapi háttérmunka csökkentéséhez nyújtanak segítséget. Dr. Romhány Gergely, a TrustChain Systems Kft. ügyvezetője szerint aki nyitott az informatikai újításokra, rövid időn belül nagyon sokat spórolhat az online szerződéskötés és a digitális faktoring céges bevezetésével. 

Bővebben

Neves hazai befektetők ülnek egy asztalhoz a Startup Maffia beszélgetésében

A Startup Maffia szervezői ezen a héten igazán ütős vendégekkel készülnek, három nagypályás befektető beszélget majd egymással a befektetések tapasztalatairól és a hazai ökoszisztéma jelenéről. A beszélgetést követően csatlakozhatunk egy Zoom híváshoz is, amelyben élőben kérdezhetünk a témával kapcsolatban a résztvevőktől.

Bővebben

Megdőlt a rekord a magyar művészeti közösségi finanszírozás platformon

Kiemelkedő sikert ért el a StageHive, megdőlt az oldalon eddig indított crowdfunding kampányok rekordja. A magyar startup segítségével így tovább folytatódhat A Karantén Zóna című szkeccsfilm forgatása. Az alkotók 600.000 forintot (1665 eurót) szerettek volna közösségi finanszírozással összeszedni az oldalon, ezt a célt végül 220%-on teljesítették, a 126 felajánló segítségével 1.325.000 forintot (3670 eurót) gyűjtöttek össze a kampány végére. A befolyt összeget a profi forgatási körülmények megteremtésére és a film látványvilágának kompromisszumoktól mentes megvalósítására fordítja a stáb.

Bővebben

A fenntartható energetikai megoldások iránti érdeklődés várható Európában

Dacára a koronavírus-járvány hatásainak, a fenntartható energetikai megoldások iránti érdeklődés felfutását várja az európai nagyvállalatok többsége az ipari szektorban a következő egy-másfél évben – derül ki az EIT InnoEnergy kutatásából. Idén az EIT InnoEnergy által szervezett, online platformon megvalósuló TBB.Connect eseményen szintén az úttörő technológiák állnak a középpontban.

Bővebben

Ma már két év alatt megtérül a mesterséges intelligenciába fektetett pénz

A deep learning napjainkban már mindenkinek ismerősen cseng, széles körben elterjedt és gyakran hallunk újabb korszakalkotó áttörésekről a technológia területén. A vállalatok mérnökei számára azonban még ma sem általános az elérhetősége. Sok a kérdés azzal kapcsolatban, hogy hogyan alkalmazható az egyes területeken, mit nyerhetnek vele és hogyan térül meg a befektetett idő és pénz. 

Bővebben

Konferencia és minőségi időtöltés, az üzleti világ és a tudatos életmód közeljövőjéből

Innovatív, egyszerre online és valóságos események egyhetes sorozatából álló nagyrendezvénnyel készül vállalkozók, szabadúszó kreatívok, és startupperek számára a FreelancerBlog, a hazai szabadúszó szcéna egyik legjelentősebb szereplője. A Freelancer’s Week teljes mértékben élvezhető lesz online, miközben Budapest mellett négy másik városban és különleges helyszíneken is zajlanak az események október végén.

Bővebben

A magyar startup a piackutatást gondolja újra

A marketingvezetők, a kommunikációs vezetők és a termékfejlesztők körében egyre nagyobb igény mutatkozik arra, hogy naprakész információjuk legyen a termékeikkel, szolgáltatásaikkal kapcsolatos vásárlói véleményekről. A technológia mostanra jutott el oda, hogy az interneten megjelenő, percenként milliós nagyságrendű észrevételt pillanatok alatt feldolgozza. A Magyarországon év végén piacra lépő D-TAG infrastrukturális adatbázisok és nyelvi feldolgozó szoftverek segítségével képes lesz olyan átfogó piackutató tevékenységet végezni szinte bármiről, amire egy ember soha nem lenne alkalmas. Hogy miért, arról Dancsházy Csaba elemzési igazgató beszélt.

Bővebben
A Startup! Online is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel teljesen névtelenül megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Akár most, akár a későbbiekben a "Süti beállítások" gomb megnyomásával módosíthatod a beállításaidat. A későbbiekben ezt a funkciót a főoldal alján találod.
Cookie beállítások