Hirdetés

Reklámfelület lehet az éjszakai égbolt?

Egy orosz startup azzal az ötlettel állt elő, hogy az éjszakai égboltot óriásplakáttá változtatja. A StarRocket terve az, hogy a Földtől 280 mérföldre (kb. 430 kilométerre) apró műholdakat előre beállított mintába rendezzenek, így azok a Nap fényét visszaverve az éjszakai égre festhetnék a különböző hirdetéseket.

Az Orbital Display névre keresztelt technológia alacsony Föld körüli pályára állított műholdak együttesére épül: a Földtől 430 kilométeres távolságra keringő apró műholdak egy előre beállított mintába rendeződve vernék vissza a napfényt. A cég szerint nemcsak logókat és rövid hirdetéseket tudnának így fényesen visszatükrözni, de szükség esetén kormányok üzenhetnének is így az embereknek, például egy vészhelyzet során.

Vladilen Sitnikov, a StartRocket alapítója azt mondja magáról: ő csak egy reklámfickó, akinek örült ötlete támadt. A prototípus kidolgozását egy moszkvai magánegyetemre bízta, céljuk, hogy idén nyáron tesztüzembe állnak, így 2021-ben már értékesíthetnék a felületeket. Ezekhez a terveikhez várják a befektetőket.

Az óriási fényszennyezettség miatt sokan tiltakoznak az ötlet ellen – főleg a csillagászok. A startup azzal védekezik: a reklámok maximum 6 percig látszanak majd a sötét égbolton.

Színház csupán, amit sok nagyvállalat csinál innováció címén – ezen akar változtatni a STRT egy új szolgáltatással

A nagyvállalati innovációs tanácsadás célja, hogy az érintett szereplőket edukálja a kíváncsiságot és kísérletezést elősegítő, a kemény KPI-okat mellőző, fenntartható vállalati kultúra kialakítására, és a gyakorlatban is erősítse az ügyfél innovációs képességeit. A STRT által szervezett háttérbeszélgetésen jártunk.

Bővebben

Így szegmentálódik a kockázatitőke-piac a mesterséges intelligencia finanszírozásában

Az alapmodellek fejlesztésének finanszírozása annyira költséges, hogy csak a dollárszázmilliókat erre költő VC-ket találjuk meg a befektetői listában. Ez azonban nem jelenti, hogy a kis- és közepes méretű VC-k kimaradnak az AI-bummból – mutat rá a PitchBook elemzése.

Bővebben