Hirdetés

Régiós szinten nőne tovább a WebEye

A járműkövető rendszerek fejlesztésével foglalkozó WebEye Telematics Group a következő 5-10 évben jelentős átalakulást prognosztizál a logisztikai iparágban.

A magyar alapítású és tulajdonú, fóti központtal rendelkező vállalat közleménye szerint a magyarországi piacon regisztrált közel félmillió tehergépjármű legtöbbjében már működik valamilyen telematikai rendszer, a WebEye törekvései ezért globális irányba mutatnak.

Az idén Lengyelországban, Romániában és a balkáni államokban számítanak ugrásszerű, azaz akár 20 százalék fölötti növekedésre a logisztikai innováció területén.

A cégcsoport 2017-ben mintegy 6000 új végpontot, azaz járművet és állomást vont be hálózatába, bővítette mobilos és tableten elérhető flottakövetési szolgáltatásainak körét. Tóth Levente, a WebEye Telematics Group nemzetközi kereskedelmi igazgatója a közleményben kiemelte: tavaly egyebek közt bevezették a tachográf alapú külföldi napidíj követését, a német PTV Grouppal kötött együttműködés alapján útvonal optimalizálásra adnak lehetőséget a WebEye szolgáltatásán belül, emellett megnyerték a Fan Courier román fuvarozó vállalat 1500 kamiont érintő tenderét, valamint stratégiai partnerséget alakítottak ki a Waberer’s-Szemerey Logisztikával.

A WebEye Hungary nettó árbevétele 2016-ban 2,019 milliárd forint volt, a 2017-es árbevételben pedig további 158 millió forintos bővülésre számítanak. A WebEye Telematics Group csoport konszolidált árbevétele 2016-ban 4,086 milliárd forint volt, a cégcsoport várható konszolidált árbevétele 2017-ben várhatóan eléri majd a 4,372 milliárd forintot.

A magyarországi leányvállalat kamat- és adófizetés, tőketörlesztés és amortizáció előtti várható eredménye (EBITDA) 2017-ben 81 millió forint, a cégcsoportnál a 2017-ben várt EBITDA 450 millió forint. Jelenleg több mint 57,7 ezer, a WebEye szoftverét futtatni képes aktív hardver van beépítve gépjárművekbe, valamint, hogy a WebEye Hungary tavaly 331 dolgozót foglalkoztatott.

Színház csupán, amit sok nagyvállalat csinál innováció címén – ezen akar változtatni a STRT egy új szolgáltatással

A nagyvállalati innovációs tanácsadás célja, hogy az érintett szereplőket edukálja a kíváncsiságot és kísérletezést elősegítő, a kemény KPI-okat mellőző, fenntartható vállalati kultúra kialakítására, és a gyakorlatban is erősítse az ügyfél innovációs képességeit. A STRT által szervezett háttérbeszélgetésen jártunk.

Bővebben

Így szegmentálódik a kockázatitőke-piac a mesterséges intelligencia finanszírozásában

Az alapmodellek fejlesztésének finanszírozása annyira költséges, hogy csak a dollárszázmilliókat erre költő VC-ket találjuk meg a befektetői listában. Ez azonban nem jelenti, hogy a kis- és közepes méretű VC-k kimaradnak az AI-bummból – mutat rá a PitchBook elemzése.

Bővebben