Hirdetés

Rákaptak a magyarok a gyorskereskedelemre: sör, banán és kóla a slágertermék

Reggel a kakaós csigára esküszünk, este pedig a hideg sör fogy legjobban, legalább is, ha azonnali házhoz szállításról van szó. Egyre többen kihasználjuk a gyors – akár 30 percen belüli – kiszállítás lehetőségeit akkor is, ha nem ételre, hanem éppen élelmiszerre vagy háztartási cikkre van szükségünk. Online gyorskereskedelmi körképet készített az ország piacvezető házhozszállítási szereplője, amiből többek között az is kiderül, hogy volt, aki az elmúlt fél évben minden nap online végezte a bevásárlását. Berobbant hazánkba a gyorskereskedelem, a magyarok pedig ezt egyre jobban élvezik.

Hirdetés

A NetPincér mára túlnőtt az étel házhoz szállítási piacon és elhozta a vásárlás új generációját, a gyorskereskedelmet Magyarországra, aminek köszönhetően akár 30 percen belül házhoz rendelhetjük az élelmiszereket és háztartási cikkeket. Márciusban egy reprezentatív kutatás keretében járt utána a vállalat elsősorban Budapestre fókuszálva annak, hogy hol és hogyan szeretünk bevásárolni, illetve a saját, országszerte több mint másfél millió fogyasztó által használt rendszerén keresztül érkező rendelések alapján is megvizsgálták a fogyasztók szokásait.

Hipermarket a kedvenc, de már dobogós az online bevásárlás is

A kutatásból többek között kiderült, hogy tízből hét válaszadó legszívesebben hipermarketben vásárol, második helyen állnak a kisebb élelmiszerboltok, a harmadik kedvenc pedig ma már az online bevásárlás. Az online vásárlás szerelmesei azért választják szívesebben a vásárlásnak ezt a módját, mert így nem kell megküzdeniük a tömeggel, kényelmesen tudnak fizetni, és széleskörű a termékkínálat is. Összességében elmondható, hogy az online bevásárlás egyre népszerűbb, a kutatás alapján is kiderült, hogy 10 válaszadóból 9 már próbálta, és a már említett előnyök mellett a járványügyi helyzettől függetlenül a két legfontosabb pozitívum számukra az, hogy ez a szolgáltatás olyankor is gyorsan elérhető, amikor nincs idejük személyesen bevásárolni, másrészt pedig az online rendeléssel megspórolhatják maguknak a cipekedést is.

Kereskedelmi forradalmat indíthat el a gyorskereskedelem

„Hiszünk abban, hogy a gyorskereskedelem a kiszállítás jövője. A NetPincér 5000 éttermi partnere mellett ma már több, mint 300 partnerüzletünkből kérhetnek megrendelőink házhoz szállítást akár 30 percen belül, legyen szó élelmiszerről, háztartási eszközökről, virágról, állateledelről vagy éppen táplálékkiegészítőről. A szolgáltatás pedig vidéken is egyre nagyobb léptekkel fejlődik: számos budapesti partnerünk mellett ma már az üzletek csaknem fele a fővároson kívül érhető el, de folyamatosan várjuk a kisebb-nagyobb boltok és üzletek jelentkezését most is” – mondta el Blaumann Debóra, a NetPincér marketingigazgatója, akitől azt is megtudtuk, hogy a legtöbb vidéki üzlet eddig Debrecenben, Szegeden és Pécsett csatlakozott. A partnerek között pedig olyan hálózatok is megtalálhatók, mint a Borháló, a COOP, a Norbi Update, az OMV Shop és az OMV kutakon működő Spar Express-ek, valamint az – egyelőre csak Pécsett, de hamarosan országosan több ponton is csatlakozó – Penny Market.

Minden napra egy rendelés

A gyorskereskedelem itthon is egyre népszerűbb, ez megfigyelhető abban is, hogy a NetPincér több mint másfél milliós megrendelői bázisa napról napra egyre szívesebben veszi igénybe az üzletek funkciót az oldalon. A legelkötelezettebb megrendelő például 180-szor kért házhoz szállítást az elmúlt fél évben a felületen elérhető üzletekből, ami azt jelenti, hogy szinte minden nap leadott egy rendelést. Az átlagos kosárérték az elmúlt időszakban 4200 Forint volt, de akadt olyan is, aki egy alkalommal 158.000 Forintot is elköltött a NetPincér egyik partnerüzletében. Az ő kosarába márkás italok kerültek.

Leginkább este és hétvégén szeretünk az üzletekből rendelni

Jellemző egyébként, hogy a rendelések száma a hét második felében nő meg igazán, ha gyorskereskedelemről van szó. A napszakot tekintve általában az esti órák a legerősebbek, a kijárási korlátozások hónapjaiban pedig ez hatványozódott. Míg november előtt a megrendeléseknek körülbelül egyötöde érkezett este 8 és 11 között, addig november közepétől az összes megrendelés több, mint egyharmada koncentrálódott erre az időintervallumra.

Decemberben robbant be Magyarországra a NetPincér market, a NetPincér saját csak online elérhető üzlethálózata, ahol akkor is elintézhetjük a bevásárlást, amikor a legtöbb üzlet zárva tart, például késő este, karácsonykor, húsvétkor, március 15-én, vagy akár szilveszterkor is. Ezt pedig előszeretettel ki is használják a fogyasztók, az év utolsó napján például két és félszeresére nőtt a rendelések száma. A NetPincér reprezentatív kutatásából az is kiderült, hogy az online bevásárlás terén a NetPincér market már most, pár hónap leforgása alatt a harmadik legismertebb szolgáltatás lett itthon, melyet csak a két legnagyobb és legrégebben működő áruházlánc előzött meg.

Reggelire kakaós csiga, ebédre kóla és banán

A NetPincér market mindennapi rendelései terén a szénsavas üdítők viszik a prímet, mellyel csak a sörrendelések száma vetekedhet. Harmadik helyen áll a banán, negyedik az ásványvíz, ötödik a császárzsemle, a hatodik legnépszerűbb termék pedig a tej. Napszakok alapján vizsgálva reggel az örök klasszikus, a kakaós csiga a kedvenc, de jól fogy a sajtos stangli és a jolly joker szendvics alap, a már említett császárzsemle is. Ebédidőben meglepő módon a kóla-és banánrendelések ugranak meg a NetPincér marketben, az esti lazításhoz pedig úgy tűnik, jól jön a sör.

Új központokat nyit a NetPincér market

A NetPincér market decemberben három budapesti központtal indult, azóta pedig folyamatosan növelik az elérhető termékek körét, illetve bővítik a kiszállítási területet is. Az elmúlt 5 hónapban csaknem kétharmadával nőtt a NetPincér market szortimentje. Most pedig új mérföldkőhöz érkezett az üzlethálózat: májusban elindult a negyedik, kőbányai központ, és a következő hetekben várhatóan startol az óbudai és pesterzsébeti NetPincér market is, a debreceni NetPincér market pedig a nyár folyamán indulhat. Innen pedig nincs megállás, hiszen ahogyan a fogyasztók visszajelzései is mutatják, egyre növekvő az igény arra, hogy mindent, amire csak rövid időn belül szükségük lehet, akár 30 perc alatt házhoz tudjanak rendelni.

Hirdetés

Netflix-díjas magyar céget vásárol fel az amerikai nagyvállalat 

Kiemelkedő eredmény a magyar innovációs szektorban: a Netflix streamingszolgáltató díját elnyerő, online ajánlórendszerek fejlesztésére szakosodott Gravity R&D informatikai cég felvásárlására végleges megállapodást kötött az amerikai tőzsdén jegyzett Taboola, a digitális hirdetési piaci  szegmens egyik legjelentősebb globális szereplője. A netezők számára személyre szabott “találatokhoz” a hátteret biztosító Taboola nemcsak a magyar céget vásárolja fel, hanem a közép-európai fejlesztői központját is Magyarországra telepíti. 

Bővebben

A többség számára 10 mobilalkalmazás bőven elég

Hazánkban már 6,2 millióan használnak okostelefont és nagyjából 6 millióan interneteznek mobiljukon a 18-69 éves korosztályban – derült ki az eNET legújabb reprezentatív kutatásából. A többség számára 10 mobilalkalmazás bőven elég, legalábbis ennyit használ hetente. A magasfokú okostelefon penetráció mellett azonban több internetes tevékenység van, ahol nem ezt az eszközt preferáljuk – ilyen például a webáruházi vásárlás vagy a levelezés, ahol a számítógépet részesítjük előnyben.

Bővebben
Hirdetés

Először Magyarországon: startup ökoszisztémára fókuszáló adat-felület

A Hungarian Startup University Programot (HSUP) megvalósító Express Innovation Agency, valamint a Dealroom.co startupokra és tech ökoszisztémákra koncentráló nemzetközi adatszolgáltatóval kötött megállapodás keretében megnyílt a startup ökoszisztéma fókuszú, közös magyarországi platform, amelynek célja, hogy fellendítse a magyar innovációt és vállalkozói szellemet.

Bővebben

A jelenlegi többszörösére szorosára kellene gyorsítani az épületfelújítások ütemét Európában

A klímavédelem érdekében a beruházási prioritások sürgős átgondolására és határozottabb közös fellépésre szólítja fel a Világgazdasági Fórum (WEF) napokban zajló davosi találkozóján a résztvevőket a Schneider Electric. Az energiamendzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat Fenntarthatósági Kutatóintézetének friss elemzése szerint a jelenlegi 2-3-szorosára kellene gyorsítani az épületfelújítások ütemét Európában, hogy sikerüljön elérni a Párizsi Megállapodásban megfogalmazott célokat.

Bővebben

Az ember a kulcs, nem az ötlet

A hazai startup világban is megtalálhatók már az angyalbefektetők, a vállalkozások nagy része azonban még nem mindig tudja pontosan, hogyan és mikor lehet alkalmas arra, hogy tőkét kapjon tőlük a szintlépéshez. A Start it @K&H ezért a hazai angyalbefektetői szféra két közismert alakját látta vendégül, hogy tapasztalataikon keresztül mutassák be a kezdő vállalkozóknak az ilyen típusú forrásbevonás sajátosságait.

Bővebben

A gyerekek digitális biztonságát védi egy magyar startup

A gyerekek digitális biztonsága szerencsére már nem új fogalom – mégis meglepő helyen kerülhet veszélybe. A kicsikről készült képek, videók online felületeken történő megosztása ugyanis veszélybe sodorhatja a gyerekek digitális biztonságát – akkor is, ha azt a szülők, az oktatási intézmény vagy éppen a nyári tábor szervezői teszik. A Start it @K&H inkubátorprogramba bekerült kidea egy olyan zárt digitális óvodai kommunikációs felület, amely többek között erre az aktuális problémára nyújt egyszerű megoldást. 

Bővebben