Hirdetés

PublishDrive már Keleten és Nyugaton is!

A PublishDrive az utóbbi néhány hónapban jelentős mérföldköveket tudhatott maga mögött, egy egymillió dolláros befektetést követően irodát nyitottak Amerikában (New York, Kalifornia, Seattle), a teljes állományt megháromszorozták, és szinte mindent átvittek a tengeren túlra. A vállalkozás több akcelerátor figyelmét is felkeltette már, mentorálta őket a Google is. A friss hírek szerint pedig az e-könyvek piacát megreformáló vállalkozás nemrég partnerségre lépett a kínai Amazonként ismert DangDang-gal.

A PublishDrive a LinkedIn-en jelentette be a partnerséget. A kínai könyvpiacon a kommunista kormányzat diktál, így a startup csak hosszas tárgyalás után jutott be az országba. Egy 2014-es  iparági felmérés szerint 580 kiadó volt jelen az országban, mindegyik állami kézben. A magánkiadókat elméletben betiltották, ám sok úgynevezett kulturális ügynökség tudott szürke zónában mozogni, és kvázi kiadóként funkcionálni.Bár a könyvkiadás egy ideológiailag igen meghatározó pont, a kínai kormányzat 2001-ben úgy döntött, hogy a kiadóknak alkalmazkodniuk kell a piaci környezethez és szabályokhoz. 2015-ben az 580 kiadó több mint 475 ezer könyvet publikált, ezeknek több mint fele új könyv volt. A 68 legnépszerűbb könyvből több mint egy millió példány készült.

A bejegyzés szerint az e-könyv piac nem virágzik úgy, ahogy az egy ekkora piactól el lehetne várni, köszönhetően annak, hogy rengeteg kiadó a kalózverziók miatt inkább el sem készíti a bestsellerek e-book verzióját, de ennek ellenére még így is óriási lehetőség. A piac egyre megengedőbb, a kereslet egyre inkább emelkedik a nyugati szerzők írásai iránt.

“Nem volt egyszerű menet, 2016-ban kezdtünk tárgyalni a kínaiakkal – mondta a Forbesnak Jentetics Kinga, a PublishDrive alapító ügyvezetője.

“Kicsit másként működik a binisz az állami importőr és a cenzúra miatt.”

“Nehéz volt kitalálni, hogy ki-kivel milyen kapcsolatban van, a mai napig még vannak kérdőjelek az erőviszonyokban.”

Egy könyv optimális esetben egy hét alatt átmegy az importőrön, de van, ami ennél több időt vesz igénybe. “Nem kaptunk tiltólistát arról, hogy mi az, amit biztos nem fognak engedni, mert azt mondták, hogy az nem nyilvános, de az ügyfeleink felé kommunikáljuk, hogy adódhatnak nehézségek” – teszi hozzá az ügyvezető.

Forrás: Forbes

Biás Csongor: Nyitott kapukat döngetünk az Európai Bizottságnál a startupok páneurópai szabályozásáról

Amivel az EU döntéshozói a leginkább segíthetnék az európai startupszcénát, az egy ökoszisztémára szabott, páneurópai jogi entitás megteremtése lenne – na meg az, ha a megvalósításra is odafigyelne az EU. Hol áll most az ezt a szabályozást a zászlajára tűző EU Inc kezdeményezés, és kiket kell még meggyőzni ennek fontosságáról? Többek között erről kérdeztük Biás

Bővebben

Marketingesek, szemetek a STRT-ra vessétek!

Azt tapasztalom a hazai ökoszisztémában, hogy a szereplők döntő többsége önmagáról zeng dicshimnuszt, ha elér valamit, miközben a probléma, amit megold, olcsó díszletté silányul. Balogh Petyáék viszont pont fordított logika mentén gondolkodnak a PR-ról és a marketingről.

Bővebben

Balogh Petya: Amerika lábon lőtte magát a vámháborúval, és ebből az európai startupszektor rengeteget profitálhat

A STRT vezérigazgatója szerint a Donald Trump vezette USA pont azt az előnyét építi le a vámpolitikájával, ami őt a világ legerősebb gazdaságává tette. Ez lehetőséget teremt nemcsak arra, hogy az európai cégek a kihulló szereplők helyébe lépjenek, hanem arra is, hogy az EU nagy lépéseket tegyen a digitális és innovációs függetlenedés útján. A Startup

Bővebben

Randizz a leendő befektetőddel a NAK TechLab eseményén!

Az agrár startupok rapid randikon beszélgethetnek a hazai társaságok képviselőivel, azonnali visszajelzéseket kaphatnak egyszerre több kockázatitőke-befektetőtől, és akár a soron következő befektetési körükhöz vezető lépéseket tehetnek. Jelentkezési határidő: április 27.

Bővebben