Hirdetés

Próbáld ki november 11-től ingyen a Puzl CowOrKing új budapesti irodáját!

Hogy milyen környezetben dolgozhatsz bérleti díj fizetése nélkül a november 11-i héten? Mutatjuk a sajtóbejáráson készült képriportunkat.

November 8-án, pénteken szervezi meg ME.E.T. CEE néven a szófiai Puzl CowOrKing budapesti irodahelyiségének nyitórendezvényét, ahol szerte a CEE régióból lehet majd találkozni sikeres startupokkal, befektetőkkel és az IT-ökoszisztéma képviselőivel. Az esemény előtt két nappal tartott a Puzl sajtóbejárást, ahol a Startup Online is jelen volt. A Puzl eredetileg egyébként egy 2015-ben alakult IT-fejlesztő cég volt, ami pivotálást követően fordult a fragmentált közép-kelet-európai IT- és startup-ökoszisztéma összekötése felé modern coworking irodaházain keresztül.
A bolgár szolgáltató Szófia után második nagy irodáházát Óbudán alakítja ki: a korábbi Goldberger Textilgyárat revitalizálják egy összesen 850 fős kapacitású, modern irodaépületté, ahol startupok, scaleupok, IT-szakemberek és fejlesztők egy térben dolgozhatnak. Mint azt Thibaut Taittinger, a Puzl CowOrKing ügyvezető igazgatója a bejáráson elmondta: először a több mint 8 ezer négyzetméternyi területű gyár első emeletét építették át, ami mintegy 200 fő befogadására alkalmas.
Ahogyan Tóth Zsófia, a Puzl CowOrKing budapesti létesítményének társalapítója elmondta, azért Budapestre esett a választásuk, mert az Közép- és Kelet-Európa egyik legdinamikusabb városa, erős IT-ökoszisztémával. Hozzátette: rengeteg indusztriális területet néztek meg a környéken, és azért az egykori Goldberger Textilgyárat nézték ki maguknak, mert méretében passzolt az elképzeléseikhez, és elhelyezkedése is ideális: „Kifejezetten olyan ingatlant kerestünk, ami nem a városközpontban található, de közel van a lakóövezethez és a természethez is, mindemellett tömegközlekedéssel a központ is 15 perc alatt elérhető.”
A morvaországi származású Goldberger család  nevét viselő gyár körülbelül az 1750-es évekre visszamenő múlttal rendelkezik – mondta el Söptei Eszter muzeológus, a Goldberger Múzeum igazgatóhelyettese. Hozzátette: a gyár nagy területére szükség is volt, a kelmekészítéshez ugyanis rengeteg funkcióval rendelkező helyiséget kellett kialakítani. Például festékkonyhát, kazánházat, nyomóműhelyt, kefemosót, mosó- és fehérítőműhelyt, na meg persze raktárak egész sorát. A gyártósorok a szocializmus hanyatlásával álltak le végleg: az épület mintegy 30 évig kihasználatlanul hevert, amíg a Puzl rá nem talát.
Dima Gyudzhenova, a Puzl CowOrKing főépítésze kifejtette, hogy az építészeti kialakítás során arra törekedtek, hogy a Goldberger gyárépület lehető legtöbb elemét megőrizzék, annak ellenére, hogy csak a homlokzat áll ipari műemlékvédelem alatt. Az épület eredeti építészeti elemei, falazatai, látványos tartószerkezetei és hatalmas ablakportáljai adják az új dizájn meghatározó elemeit mind anyagukban, mind színvilágukban. A közösségi és irodaterek tagolását szinteltolásokkal, galériázással oldották meg.
„Az épület rugalmasan és változatosan osztható, magas belmagasságú, tágas belső terekkel rendelkezik, emellett az utcai és az udvari homlokzat óriási ablakfelületei, valamint az épület stabil szerkezete mind előnyt jelentett a fejlesztéskor” – fűzte hozzá a főépítész.
Thibaut Taittinger hangsúlyozta: a kialakítás során figyeltek a környezeti, fenntarthatósági és energiahatékonysági szempontokra is, mint az alacsony károsanyag- kibocsátás, a költséghatékony hűtés-fűtés, az energiatakarékos és intelligens világítás, a zöldfalak kialakítása és a természetes anyagok használata, például az agyag vakolat esetében.
A budapesti helyszín központjában alakították ki az étkező-társalgót…
.. ahol egy hatalmas mohafalon állapodhat meg az ember szeme. Tóth Zsófia elmondta: a moha természetesen valódi, és stresszlevezetésként óvatosan még simogatni is lehet.
Az egyik legrejtélyesebb része az óbudai irodának ez a meeting room. A Puzl ügyvezetője szerint ez a helyiség mutatja, hogy a leglehetetlenebb ötletekből jönnek a legjobb megoldások. Az emberek ugyanis látják azt, hogy mi történik bent, de nincsen egy egyértelmű bejárat, így nehéz elképzelni, hogyan jutottak be oda emberek. Aki meg akarja találni a bejáratot, jöjjön el a pénteki ME.E.T. CEE nyitórendezvényre
… vagy látogasson el az épületbe november 11. és 15. között, amikor a Puzl ingyenes próbalehetőséget biztosít az érdeklődők számára. Ahogy Thibaut Taittinger magyarázta: „Azért nyújtjuk ezt a lehetőséget, hogy a budapesti IT ökoszisztéma együtt tölthessen egy hetet, és megtapasztalhassa, milyen együtt dolgozni, és milyen a Puzl hangulata.”
A bejáráson kiderült az is, hogy a jelenleg használható irodahelyiség csupán egy szelete a Puzl grandiózus terveinek: a második fázisban a földszinten lévő területet fogja átalakítani a bolgár cég közösségi és eseménytérré, ahol az emberek kényelmesen összegyűlhetnek. A földszint egyúttal sok vendéglátóipari szolgáltatónak is helyet fog adni.
A harmadik fázis végére (várhatóan 2027-ben) pedig további két emelet fog megnyílni az ökoszisztémának. Dima Gyudzhenova elmondása szerint minden szint másfajta építészeti struktúrával bír, ami nem jellemző a régi gyárépületekre, és ami az egyik oldalról nagy kihívásokat támaszt az építészek és mérnökök számára. A másik oldalról viszont ez lehetőséget teremt arra, hogy eltérő dizájnnal és elrendezéssel alakítsanak ki izgalmas, innovatív tereket, ahol a különböző igényekkel rendelkező szereplők megtalálhatják a számukra ideális helyet. A bérlési lehetőségekről ide kattintva lehet tájékozódni.
Miért is éri meg a Puzl budapesti irodahelyiségébe költözni? „Egyre inkább azt tapasztaljuk, hogy a nagyobb cégek is nagyra becsülik (…) az all-inclusive, teljesen felszerelt és berendezett munkaterületeket, amelyek a rugalmasan alakítható irodák, játékszobák és rendezvényterek mellett valódi üzleti közösséget és fontos szolgáltatásokat is kínálnak a négyzetméterek szimpla bérbeadása helyett” – válaszolt Thibaut Taittinger.
A Puzl CowOrKing ügyvezetőjeje hozzáfűzte: „Különösen az IT- és startupszektorra jellemző, és a magyar piacon is megfigyelhető, hogy az irodai szolgáltatások mellett a nehezebben számszerűsíthető tényezők is egyre jobban felértékelődnek az irodatér kiválasztásakor: egy támogató közösség, az inklúzió, a munkaterületek valódi fenntarthatósága és a hangulat, a hasonló gondolkodású közösség, a tanulási és szórakozási lehetőségek. Mindezek hozzáadódnak a téglából és betonból készült infrastruktúrához.”

KÉPEK: Petróczi Rafael / Startup Online

A fogyatékkal élőket segítő megoldásokkal nyertek nemzetközi versenyt magyarok

Az EyeRider csapatának győztes applikációja kizárólag a telefonba beépített érzékelőket használja arra, hogy a látássérültek még a nehezebb terepeken is tudjanak tájékozódni. Emellett lebénult és mozgássérülteket segítő magyar megoldások is értek el helyezést a 2024. évi CYBATHLON versenyen.

Bővebben

Jelentkezz a START Ideathon középiskolás ötletversenyre!

A legjobb csapatok ösztöndíjat és elektronikai vásárlási utalványt kapnak, továbbá részt vehetnek a Talent’s Talk 2025 tehetségfórum külföldi rendezvényén, vagy találkozhatnak egy vállalkozói ideáljukkal. Jelentkezési határidő: december 13.

Bővebben

Változások az Aleph Alpha tulajdonosi szerkezetében: új részvényes jelent meg a német AI startupnál

A Deutsche Bank olyan kiszálló befektetők részvényeit vásárolta meg, akik már nem hisznek abban, hogy az Aleph Alpha értéke növekedni fog. A befektetők most először mondtak véleményt a startup ősz eleji pivotálásáról.

Bővebben

Csődvédelmi eljárás alá vonják Európa akkumulátorgyártó reménységét, a Northvoltot – de mit jelent ez pontosan?

A svéd startup 5,84 milliárd dollár adósságot halmozott fel az elmúlt években, és utolsó mentsvárként az USA csődtörvénykönyv 11. fejezete szerinti eljárásához folyamodott. Ennek értelmében négy hónapot nyert arra, hogy bíróság előtt bizonyítsa: képes rendbe rakni financiális helyzetét.

Bővebben