Hirdetés

Portugál piacra lép a hazai energetikai startup

A mínusz 100 Celsius-foktól akár 600 Celsius-fokig tartó tartományban működtethető, hőakkumulátoros energiatároló, a HeatTank iránt az utóbbi időben jelentősen meglódult a nemzetközi érdeklődés. A fejlesztést megvalósító HeatVentors vezetői, Andrássyné Farkas Rita és Andrássy Zoltán a közelmúltban kötöttek megállapodást a portugáliai piacra lépésről. A HeatTanket mostantól az egyik legnagyobb helyi energetikai szolgáltató, a Pinto & Cruz – Energia e Sistemas is forgalmazza. A HeatTank legfőbb vonzereje az, hogy ahol megfelelően integrálható, ott akár 20-50 százalékkal is lecsökkenthető az adott rendszer energiafogyasztása.

„Folyamatosan keressük azokat a lehetőségeket, amelyek révén bemutathatjuk, hogyan lehet a hőtárolási innovációnkkal megtakarítást elérni. Elsősorban az adatközpontok, telekommunikációs bázisállomások, irodaházak, gyárcsarnokok és hűtőházak hűtésének megoldására fókuszálunk, bár adtunk már tanácsot Helsinki távfűtésének zöld fejlesztésére is” – hangsúlyozta a HeatVentors egyik alapítója, Andrássyné Farkas Rita, aki elmondta, hogy rugalmasan állnak hozzá a leendő partnereikhez. Arra törekednek, hogy mindenkinek a saját igényeihez, elvárásaihoz, valamint a vállalkozása által képviselt szektor jellemzőihez, lehetőségeihez alkalmazkodva valósítsák meg a megbízásaikat. A HeatTank már az MVM NET, az Antenna Hungária és az E.ON telephelyein is hibátlanul működik.

A Heatventors előremenetelét az InNow Interreg Central Europe program, továbbá az EIT InnoEnergy hazai képviselete, a Green Brother segíti.

Ligát váltana a STRT: Balogh Petyáék a BÉT Standard kategóriába lépésre törekednek

A szabályozott piacra lépés érdekében a STRT már két szereplővel is együttműködik, és pénzügyi beszámolójukat is ennek megfelelően készítik el idén. Hogy mikor debütálhat a cég a BÉT Standard kategóriájában, egyelőre nem tudni – addig is elmagyarázzuk, hogy ez miért fontos.

Bővebben

Új szereplő jelent meg a közép-kelet-európai ökoszisztémában: Miben segíthet a Scale Factory a magyar scaleupoknak?

A szingapúri szolgáltató arra fókuszál, hogy minél hatékonyabban segítse ügyfelei növekedését és terjeszkedését új piacokon, a lehető legtöbb kereskedelmi hasznot hozva nekik. A Scale Factory mostantól a közép-kelet-európai régióból is várja a skálázódni kívánó vállalkozásokat.

Bővebben

Sok diáknak fogalma sincs arról, hogy milyen költségekkel jár a felnőtt élet – mondja Gyarmati Fanni, a Diverzum társalapítója

A Diverzum és a más ökoszisztéma-szereplők által készített Gen Z Reportból kiderül, hogy a fiatalok átlagos bérigénye közel sem olyan irreálisan magas, mint azt gondolnánk. A kutatási eredmények kapcsán beszélgettünk Gyarmati Fannival, a Diverzum társalapítójával.

Bővebben

Hogyan érdemeld ki a Z generáció márkahűségét?

Több ökoszisztéma-szereplő összefogásával készült átfogó kutatás az 1995-2006 között született korcsoport helyzetéről, gondolkodásáról, értékvilágáról és vásárlási szokásairól. A főbb eredményeket ismertetjük.

Bővebben