Hirdetés

Pivot-történelem: a legfontosabb irányváltások

Egy induló vállalkozás életében az egyik legkritikusabb pont az, amikor irányváltás előtt állnak – azaz pivot van kilátásban. Fontos döntés, és sokszor nehéz lépés, de sok esetben ez hozza meg az áhitott sikert és kiugrási lehetőséget. Lássuk milyen példákat láttunk erre, amiket esetleg nem is gondoltatok eddig…

Hirdetés

Twitter

A legismertebb példa a pivotációra a közösségi média történetében látott napvilágot, méghozzá mikor az Odeo Twitterré alakult. Az Odeo olyan portálként kezdte meg a pályafutását, ahol az emberek megtalálhatták és feliratkozhattak a különböző számukra releváns podcastokra. A veszélyforrás számukra az a tényező lett, hogy az iTunes egyre inkább ráment a podcastekre – így az alapítók hátrahőköltek. Ezután két hetet adtak maguknak és a csapattagjaiknak arra, hogy új ötletekkel álljanak elő. A vállalat végül úgy döntött, hogy drasztikus változást hajt végre. Jack Dorsey és Biz Stone által javasolt és létrehozott, állapot-frissítő mikro-blog platform mellett tették le a voksukat – és így kezdte meg a működését a Twitter.

PayPal

Ugyan a PayPal mindig a pénzügyi megoldásokra fókuszált – tudvalevő, hogy sok-sok apró fordulaton keresztül ment az évek során. A Confinity nevű céget a csapat 1999-ben fejlesztette ki, hogy lehetővé tegye az emberek számára, hogy PDA-jukról (kézi számítógépek, például a Palm Pilot, ami az okostelefon korai inkarnációja) fizessenek. Az X.com nevű pénzügyi szolgáltató társasággal való összefonódás után a PayPal az eBay-eladók preferált online fizetési rendszerévé vált, amely döntés nyomán végül csúcsragadozók lettek a fintech iparágban.

Starbucks

A frissen főzött kávét kínáló trendi hálózat – melynek sötétzöld cégérével ma már Budapest belvárosában is minden sarkon szemben találjuk magunkat – nem éppen a melegitalokkal kezdte a bizniszt. 1971-es indulásukkor eszpresszógépeket és pörkölt kávét árultak. Aztán egy szép napon Howard Schultz Olaszországba látogatott, itt beleszeretett az európai kávékultúrába – és eldöntötte, hogy ezt meghonosítja az Egyesült Államokban is. Ez a pivot végül feltette őt a térképre – mostmár közel 30.000 ponton világszerte.

Flickr

A Flickr eredetileg egy online szerepjátékjátékjátékként kezdte. A Game Neverending nevű játékban a felhasználók egy digitális térképen utaztak, interakcióba léptek más felhasználókkal – és ahogy az lenni szokott, kereskedhettek, építkezhettek, és így tovább. A játék tartalmazott egy fotómegosztó lehetőséget is, amely a játék egyik legnépszerűbb eszközének bizonyult. Így a Flickr úgy döntött, hogy csak ennek a fejlesztésére fókuszál. Jó döntésnek bizonyult, hiszen 2005-ben az akkor szárnyaló Yahoo! felvásárolta őket.

Nokia

Ki ne emlékezne a dicső hőskorra, mikor mindannyian egy szép műanyag tokkal pimppelt Nokiát hordtunk a zsebünkben… Azonban 1865-ben a Nokia finn papírgyárként kezdte meg működését. A Nokia a 20. században széles portfólióval rendelkezett – a papíron túl gyártottak a gumiárucikkeket, majd elektronikus- és a távközlési eszközöket, és végül első mobiltelefonjukat 1992-ben. Még abban az évben úgy döntöttek, hogy kizárólag mobilkészülékeikre összpontosítanak, és eladják a vállalat összes többi részlegét. Mondjuk manapság is rájuk férne egy pivot, de egyelőre nem tudunk ilyen nagy dobásról a részükről.

Forrás: Forbes

Hirdetés

Fontos a fenntarthatóság, de az intim higénia területén várat magára az igazi áttörés

Nem sokkal hajlandóak többet fizetni a magyar nők a fenntartható intim higiéniai termékekért, és noha fontosnak tartják a környezetvédelmet, a hatékonyság és az ár az első számú szempont, amikor vásárlásra kerül a sor. Érdeklődnek az innovatív megoldások iránt, azonban ezek kipróbálására és használatára sokszor nincs elég idejük, így továbbra is a hagyományos menstruációs termékek hódítanak itthon – derül ki a TZMO Hungary felméréséből, mely a magyar nők véleményét vizsgálta a havi ciklushoz kapcsolódó környezettudatosságról.  

Bővebben

A NAV-tól igazolt szakmai vezetőt az adótanácsadói piac meghatározó szereplője

Magyarország egyik vezető, minősített és elismert adótanácsadója, új üzletágvezetővel bővítette szakértői közösségét. Kiss Tamás, a Nemzeti Adó- és Vámhivatal korábbi osztályvezetője, 2022 májusától tölti be a SALDO tanácsadói üzletágvezetői pozícióját. Elődje Sarkadi-Nagy András volt, aki jelenleg a részvénytársaság vezérigazgatója.

Bővebben
Hirdetés

Elindult a magyar Kickstarter, a Brancs közösségi piactér

A Kickstarternek és az Indiegogonak hála a közösségi finanszírozási forma évek óta világszerte népszerű és most megérkezett Magyarországra is. A Brancs az első hazai közönségre szabott online piactér, ahol az ország legújabb termék- és szolgáltatásfejlesztési projektjeit közösségi finanszírozással valósítják meg. Az ötletgazdák a leendő vásárlóikkal – azaz a közösség erejével – gyűjtik össze a kampányok megvalósításához szükséges tőkét.

Bővebben

Budapesten rendezik meg Közép-Európa legnagyobb techfesztiválját

Az online térben töltött két év után végre személyesen is várja elsősorban a szoftverfejlesztés terén dolgozó magyar és nemzetközi szakembereket Közép-Európa legjelentősebb, technológiai trendekkel és fejlesztői újdonságokkal foglalkozó techfesztiválja. A kétnapos Craft Conference magyar szervezői közel 30 országból mintegy 1500 résztvevőt várnak, akikkel többek között a NASA, a Google, a Spotify, az IBM vagy az eBay szakemberei, gyakorló kódolók, és a technológia üzleti oldalával foglalkozó vezetők is megosztják tapasztalataikat a legforróbb trendekről. A szellemi útravaló mellett workshopok, vállalati standok és kapcsolatépítő bulik teszik teljessé az élményt, melynek a Vasúttörténeti Park szolgál különleges helyszínéül.

Bővebben

A diákigazolvány új szerepe, szabadulószobává alakuló városok, és élelmiszertermelés a nappaliban – kihirdették az MVM Edison startup verseny idei nyerteseit

A diákokat kedvenc márkáikkal összekötő program; közösségi alapú, decentralizált otthoni kertészet, az okos hulladékkezelést és újrahasznosítást ösztönző alkalmazás; városokat interaktívan bemutató telefonos szabadulószoba; fiatalokat célzó ökotudatos, digitális, közösségi alkotóműhely, illetve lemerült elektromos autóknak szóló asszisztencia-szolgáltatás is szerepel az MVM Edison startup verseny idei nyertesei között. Az innovatív ötletek pénzjutalomban részesülnek, illetve akár 50 millió forint magvető befektetést is kaphatnak.

Bővebben

Az innovatív magyar csapat megmutatta: minden második fékezésünk balesethez vezethet

Igencsak hektikusan vezetünk a fővárosban, majdnem minden második fékezésünk, gyorsításunk, vagy kanyarodásunk hirtelen történik, ami balesetveszélyt hordoz magával – mutatnak rá a Cristo autós alkalmazás friss felhasználói adatai. A reggeli órákban Dél-Budán, délután viszont a pesti belvárosi forgalomban kell az átlagosnál jobban figyelni autóvezetőként a hétköznapokon, az ekkor tapasztalt feszültség a hétvégi kb. kétszerese. A Közlekedési Kultúra Napjának alkalmából bemutatjuk az eredményeket, melyek kapcsán a drivingcamp Hungary közlekedésbiztonsági szakértője ad tanácsot a fővárosi autósoknak.

Bővebben

Startupok és nagyvállalatok: együtt sikeresebbek

A friss ötlet, agilitás és az innovációban testet öltő tudás társul a sokévtizedes szakértelemmel, tapasztalattal, technológiai háttérrel, értékesítési kompetenciákkal, partneri hálózattal és erős pénzügyi háttérrel. Így támogatja egymást startup és nagyvállalat, amely együttműködésére egyre több a példa itthon és a nagyvilágban. Az idei Startup Safari konferencián vállalatvezetők, startupok, befektetők készítettek látleletet a hazai startup ökoszisztémáról.

Bővebben

Melbourne-i győztesek a budapesti esettanulmányi versenyen

Idén negyedik alkalommal rendezték meg Magyarországon a régió egyik legnívósabb nemzetközi üzleti esettanulmányi versenyét, a Central European Case Competition-t (CECC). A rendezvény egyik esetadó partnere a Schneider Electric volt, a győztes melbourne-i csapat az ő beszállítóik CO2 kibocsátásának csökkentésére, valamint az EcoStruxure platform újszerű alkalmazására dolgoztak ki koncepciót.

Bővebben