Percenként hányat pislogjunk a szemünk egészségéért?

Sok egyéb mellet a pislogásra és a monitor-szem távolságra figyelmeztet az a magyar fejlesztésű szoftver, amelynek használatával az eddigi tapasztalatok szerint 10-30 százalékkal csökkenthető a táppénzes napok száma, és 15-20 százalékkal növelhető a monitor előtt dolgozók hatékonysága.

A szoftvert fejlesztő Szemfüles Kft. közleménye szerint 100 könyvelő megkérdezésével végzett, saját kutatása alapján a válaszadók 90 százaléka legalább 8 órát dolgozik egy nap monitor előtt, és csupán 22 százalékuk tudja, hogy

percenként 12-15 pislogással megakadályozható lenne a szem kiszáradása, elfáradása.

A megfelelő monitortávolsággal (a szemtől 50-70 centiméter) is csak a válaszadók 26 százaléka volt tisztában.

Az eddig alapvetően pislogásra és monitor-szem távolságra figyelmeztető megoldást a magyar startup új funkciókkal is kiegészítette: az alkalmazás egészségügyi monitoring és kezelési programokkal is bővült, amelyhez a szakmai hátteret a Péterfy Sándor utcai kórház szemész szakorvosai szolgáltatják. Közölték azt is, hogy a cég a nagyvállalati megoldása után az egyéni vállalkozók részére is elérhetővé tette a szoftvert. Jelenleg 290 felhasználó használja a terméket, és az év végéig várhatóan 700-1000-re nő számuk.

A Szemfüles Kft. tavaly decemberben indult, a tervek szerint idei árbevétele 2,5 millió forint lesz. A június óta megvásárolható szoftver eddig 1 millió forint árbevételt generált.

Gimnazisták is tanulhatnak a startup kultúrából

Három budapesti középiskolát követően, december elején a Tóth Árpád Gimnázium Karriernapján Debrecenben is bemutatkozott a Startup Campus High School program. Az előadás-sorozat célja közelebb hozni a középiskolás fiatalokhoz a startup vállalkozói kultúrát, valamint ismertetni az ehhez kapcsolódó karrierlehetőségeket.

Bővebben

Váratlan trónkövetelő applikáció előzte meg a YouTube alkalmazást

A Twitter igazgatója által indított startup, az okostelefonokat kártyaelfogadó terminállá alakító Square, egy bitcoin vásárlást is lehetővé tevő alkalmazást dobott a piacra. A Cash App néhány nappal ezelőtt, átvette a legnépszerűbb ingyenes alkalmazás helyét az Apple App Store-jában. A pozíciót korábban a YouTube foglalta el.

Bővebben

Összefogás jött létre az egészségügy innoválásáért

A General Electric (GE) egészségügyi üzletága, a GE Healthcare és a Hiventures, az MFB csoport tagja stratégiai megállapodást kötött annak érdekében, hogy kölcsönösen segítsék a jövő egészségiparhoz kapcsolódó innovatív elképzeléseit és kezdeményezéseit. A két vállalat közös célja, hogy az együttműködés révén a kezdeményezések minél eredményesebbek és önfenntartóak legyenek és ezáltal hozzájáruljanak egy értékteremtő startup ökoszisztéma kialakulásához az európai régióban.

Bővebben

A jól átgondolt üzleti terv magabiztosságot ad a vállalkozóknak

Kováts Dávid és Szabó Károly, a Collectorism alapítói mindketten évtizedes tapasztalattal rendelkeznek a műkereskedelemben – ismerték a gyűjtők kultúráját és természetét – a hazai és a külföldi piacon egyaránt. Aztán 2014-ben gondoltak egy nagyot, majd a gyűjtők számára létrehoztak egy közösségi oldalt és online piacteret. A Collectorism indulását saját bevallásuk szerint professzionális alapokra kívánták helyezni, így az üzleti tervezés sem maradhatott el – melyhez a MyConcept szakembereinek segítségét hívták.

Bővebben

A fiatalok bérigénye nem túlzó

A fiatalok nagyobb arányban számítanak fizetésemelésre, mint korábban – ez derült ki a K&H ifjúsági indexének 2018 második féléves adataiból. Az eredmények azt mutatják, hogy a 19 és 29 éves kor közöttiek több mint 70 százaléka számít fizetésének növekedésére. A K&H Vigyázz, kész, pénz! pénzügyi vetélkedő szervezői szerint a pénzügyi oktatást érdemes minél korábban elkezdeni a fiataloknál, hiszen ez a későbbiekben a munkához való hozzáállásukban és fizetési igényeikben is megmutatkozik.

Bővebben
A Startup! Online is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel teljesen névtelenül megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Akár most, akár a későbbiekben a "Süti beállítások" gomb megnyomásával módosíthatod a beállításaidat. A későbbiekben ezt a funkciót a főoldal alján találod.
Cookie beállítások