Hirdetés

Pénzügyi tudatosságra neveli a gyerekeket egy új magyar applikáció

Világviszonylatban is egyedülálló az a magyar fejlesztésű applikáció, amelyet két pénzügyi szakember apuka alkotott meg, hogy segítsenek vele megalapozni a gyerekek pénzhez való viszonyát.

Hirdetés

Hogyan magyarázzuk el a gyerekeknek a pénz értékét a mindennapokban, és mivel lehet motiválni őket? Milyen formában jelenjen meg a zsebpénz az életünkben? Ilyen kérdésekben segít az ingyenesen letölthető MoneyMate. A magyar fejlesztésű applikáció egyedülálló funkciókkal segíti a gyerekeket a pénzük beosztásában, a szülőknek pedig átlátható, következetes jutalmazórendszert kínál.

Az általános iskolai oktatásból ugyanis régóta hiányzik a pénzügyi nevelés, míg a szülők részéről sokszor tapasztaljuk, hogy nincsenek szabályok, meghatározott keretrendszer. Ezt igyekszik megváltoztatni Kovács Gábor, aki kontrollerként számos nagyvállalat gazdálkodását segítette hatékonyabbá tenni, és Pap Dávid, aki kockázatkezeléssel is foglalkozott.

A két apuka hamar felismerte: nincs olyan gyerekeknek szóló pénzügyi applikáció, ami igazán megfelelne az igényeiknek. Ekkor döntötték el, hogy szeretnék egy saját megoldással segíteni a közösséget, szülőket és gyerekeket egyaránt.

“Amikor szülőként alkalmazásokat keresgéltünk, amelyek pénzügyi önállóságra nevelik a gyerekeket, még angol nyelven sem találtunk olyat, ami megfelelt volna az elképzeléseinknek” – mondja Pap Dávid. Ezek az appok ugyanis főleg a zsebpénz beosztása köré épültek, a szakember azonban úgy látja: az “ingyen pénz” nem feltétlenül segít a gyerekeknek megtapasztalni a pénz értékét.

Játékos jutalmazórendszer motivál a teljesítményre

A MoneyMate arra is lehetőséget ad, hogy a gyerekek akár maguk könyveljék a bevételeiket és kiadásaikat. A cél nem csupán a családon belüli pénzügyek átláthatóbbá tétele, hanem az is, hogy tudatosabb, szabadabb embereket neveljünk a gyerekeinkből, akik nem adósodnak el, így életpályát is kötetlenebbül választhatnak majd maguknak.

“Mi nem azokat a tevékenységeket erősítjük, amikről úgy gondoljuk: alap, hogy egy gyerek elvégezze, mint például, hogy rendben tartsa a szobáját. Inkább azokat, amik ténylegesen a javára válnak. A gyereket a rövid távú céljai elérésével motiváljuk, míg szülőként az elvárásainkat a hosszútávú célokat szem előtt tartva támasztjuk. Mindezt úgy, hogy közben pénzügyi tudatosságra is szeretnénk nevelni.” – mondja az apa.

A MoneyMate a pénzgyűjtő funkciók mellett arra is lehetőséget nyújt, hogy a szülő egyéb eszközökkel is motiválja a gyerekeket: a pénz mellett így például digitális matricákat gyűjthetnek a különböző tevékenységek elvégzésével, amelyekből meghatározott darab “váltható be” egy-egy kedvezményre vagy ajándékra a szülőnél.

“A digitális matricákat mi az ötéves kisfiammal is használjuk. Fontos, hogy már akár egy óvodás gyerek szemléletében is megjelenhet, hogy a célokért meg kell küzdeni. De a matricákat gyűjti a tízéves lányom is: ő az olvasásért cserébe kapja őket, mivel azzal nem szeretett foglalkozni. Amióta viszont bevezettük ezt a rendszert, a hétköznapi céljai elérésén túl szépen haladunk azzal is, hogy az olvasás is a napi rutin részévé váljon ” – mondja az apa, aki szerint ez a játékos rendszer abban is segít, hogy kirobbantsa a gyerekeket az xbox vagy az ipad elől.

Hirdetés

Netflix-díjas magyar céget vásárol fel az amerikai nagyvállalat 

Kiemelkedő eredmény a magyar innovációs szektorban: a Netflix streamingszolgáltató díját elnyerő, online ajánlórendszerek fejlesztésére szakosodott Gravity R&D informatikai cég felvásárlására végleges megállapodást kötött az amerikai tőzsdén jegyzett Taboola, a digitális hirdetési piaci  szegmens egyik legjelentősebb globális szereplője. A netezők számára személyre szabott “találatokhoz” a hátteret biztosító Taboola nemcsak a magyar céget vásárolja fel, hanem a közép-európai fejlesztői központját is Magyarországra telepíti. 

Bővebben

A többség számára 10 mobilalkalmazás bőven elég

Hazánkban már 6,2 millióan használnak okostelefont és nagyjából 6 millióan interneteznek mobiljukon a 18-69 éves korosztályban – derült ki az eNET legújabb reprezentatív kutatásából. A többség számára 10 mobilalkalmazás bőven elég, legalábbis ennyit használ hetente. A magasfokú okostelefon penetráció mellett azonban több internetes tevékenység van, ahol nem ezt az eszközt preferáljuk – ilyen például a webáruházi vásárlás vagy a levelezés, ahol a számítógépet részesítjük előnyben.

Bővebben
Hirdetés

Először Magyarországon: startup ökoszisztémára fókuszáló adat-felület

A Hungarian Startup University Programot (HSUP) megvalósító Express Innovation Agency, valamint a Dealroom.co startupokra és tech ökoszisztémákra koncentráló nemzetközi adatszolgáltatóval kötött megállapodás keretében megnyílt a startup ökoszisztéma fókuszú, közös magyarországi platform, amelynek célja, hogy fellendítse a magyar innovációt és vállalkozói szellemet.

Bővebben

A jelenlegi többszörösére szorosára kellene gyorsítani az épületfelújítások ütemét Európában

A klímavédelem érdekében a beruházási prioritások sürgős átgondolására és határozottabb közös fellépésre szólítja fel a Világgazdasági Fórum (WEF) napokban zajló davosi találkozóján a résztvevőket a Schneider Electric. Az energiamendzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat Fenntarthatósági Kutatóintézetének friss elemzése szerint a jelenlegi 2-3-szorosára kellene gyorsítani az épületfelújítások ütemét Európában, hogy sikerüljön elérni a Párizsi Megállapodásban megfogalmazott célokat.

Bővebben

Az ember a kulcs, nem az ötlet

A hazai startup világban is megtalálhatók már az angyalbefektetők, a vállalkozások nagy része azonban még nem mindig tudja pontosan, hogyan és mikor lehet alkalmas arra, hogy tőkét kapjon tőlük a szintlépéshez. A Start it @K&H ezért a hazai angyalbefektetői szféra két közismert alakját látta vendégül, hogy tapasztalataikon keresztül mutassák be a kezdő vállalkozóknak az ilyen típusú forrásbevonás sajátosságait.

Bővebben

A gyerekek digitális biztonságát védi egy magyar startup

A gyerekek digitális biztonsága szerencsére már nem új fogalom – mégis meglepő helyen kerülhet veszélybe. A kicsikről készült képek, videók online felületeken történő megosztása ugyanis veszélybe sodorhatja a gyerekek digitális biztonságát – akkor is, ha azt a szülők, az oktatási intézmény vagy éppen a nyári tábor szervezői teszik. A Start it @K&H inkubátorprogramba bekerült kidea egy olyan zárt digitális óvodai kommunikációs felület, amely többek között erre az aktuális problémára nyújt egyszerű megoldást. 

Bővebben