A GOmontir startup ötletét egy sorozatban lerobbant motorkerékpár adta. Céljuk a Délkelet-Ázsiában, főleg Indonéziában fennálló napi közlekedési fennakadások felszámolása, a járművek gyors szervízelésének elősegítése volt. A csapat már a második körös befektetést kapta meg – ezúttal a Startup Campus Inkubátortól.
Indonézia a világ negyedik legnépesebb országa, több, mint 267 millió lakossal. A szigetországban a legnépszerűbb forgalomban használt eszköz a robogó és motorkerékpár. A lakosságának nagyobb százaléka használja ezt a közlekedési formát, így nem meglepő a 95 millió motorbicikliról szóló adat. Alacsonyabb a géjárművek száma, ez kb. 35 millióra tehető. Ilyen mennyiségű járművek mellett folyamatosan szükség van a szerelőkre és a szervízekre, azonban a szervezetlenségből adódóan a motorosok, vagy autósok nehezen tudnak azonnal segítséghez jutni, ha valami gond történik útjuk során.
Erre a problémára találtak megoldást a GOmontir projekt megalkotói, Bánréti Gabriel és Ficsor Zsolt.
Gabriel és Zsolt az elmúlt években több alkalommal jártak Délkelet-Ázsiában. A helyiek jól bevált közlekedési járművél, robogóval utaztak a legtöbbet, melyek számos esetben romlottak el, vagy robbantak le. Amikor segítséget hívtak volna, vagy időpontot próbáltak foglalni a legközelebbi szervíznél, körülményes és időigényes folyamaton kellett keresztül menniük. Innen indult a GoMontir applikáció létrehozásának ötlete, ami gyorsan és hatékonyan köti össze az ügyfelet a szolgáltatóval, ez esetben a szerelőt/szervizt a személlyel, akinek segítségre van szüksége.
“Indonéziában a legtöbb szerelési folyamat nem vesz igénybe 25-35 percnél többet. Ennek ellenére előfordul, hogy egy egész napot kell várni arra, hogy a motort, vagy robogót újra használni lehessen. A legnagyobb problémát Indonéziában a szervezetlenség jelenti. Nincs olyan fejlett applikáció, amellyel az adott személy fel tudná venni a számára legalkalmasabb szervizzel a kapcsolatot. Az elsődleges cél egy olyan applikáció létrehozása amelynek segítségével rendszerezni és időhatékonnyá lehet tenni a motorok és autók javítását.”- mondta el Bánréti Gabriel, a cég alapítója.
Egy applikáció, egy adatbázis, három szegmens összekötése
Az applikáció már fejlesztés alatt áll, hamarosan a felhasználók is élvezhetik a gyors és egyszerű applikáció beta verzióját. A tervek szerint az app 3 szegmenst fog magába foglalni. A rendszer regisztráció által különbözteti majd meg a felhasználókat 3 kategóriában: ügyfél, szerelő, szerviz. Az alapkoncepció az, hogy ha az ügyfél motorja vagy autója lerobban esetleg tönkremegy, akkor az applikációt és a helymeghatározást használva könnyedén meg tudja találni a hozzá legközelebbi szervizt, majd online időpontot foglalni. Ezzel a cég reményei szerint egyszerűsíteni, illetve fel lehet gyorsítani a közlekedést és a szerviz szolgáltatást. Az ügyfelek számára az app használata ingyenes lesz, a szerelő és a szervíz minden egyes lebonyolított tranzakció után minimális összeget fizetni. A felhasználók fizethetik a munkadíjat kártyával, vagy a szolgáltatást nyújtó műhelynél, szerelőnél készpénzzel.
A cél, hogy 5 éven belül az ő rendszerüket használják Délkelet-Ázsiában
A hosszú távú elképzelések túlmutatnak Indonézián; Délkelet-Ázsiában, Thaiföldre, Vietnámba és a Fülöp-szigetekre is szeretnék bevezetni és elterjeszteni terméküket.
https://www.youtube.com/watch?v=PhedtFiW6uM
Ha nincs bizalom nincs business sem
“Szerencsére már ismertük a piacot és nem ért meglepetésképp, hogy az indonéz üzleti élet több aspektusban is különbözik az európaitól. Nagyon fontos számukra az emberi kapcsolat kialakítása, hogy ismerjék azt, akivel üzletet kötnek. Nagyon precízen és pontosan szeretik ismerni a partnert és vacsorákra menni beszélgetni, mielőtt partneri kapcsolatot alakítanának ki. A másik bizarr dolog az, hogy ők a whatsapp-ot preferálják az e-maillel szemben is. Nem sűrűn fordul elő, hogy e-mailben kommunikálunk egy befektetővel. Van, hogy a szerződéseket is WhatsAppon küldik át.” – tette hozzá Ficsor Zsolt, a vállalkozás ügyvezetője.
A csapat jelenleg túl van a 2. körös befektetésen. Először egy magán befektetőtől kaptak támogatást, majd a Startup Campus Incubator
lett a második befektetőjük. Annak érdekében, hogy a közép és hosszútávú terveiket megvalósítsák egy 3. és 4. körös befektetésre is szükségük van, az ezzel kapcsolatos tárgyalások Délkelet-Ázsiában és itthon is elkezdődtek.