Hirdetés

Otthonosan mozog a magyar startup az Indonéz üzleti életben

A GOmontir startup ötletét egy sorozatban lerobbant motorkerékpár adta. Céljuk a Délkelet-Ázsiában, főleg Indonéziában fennálló napi közlekedési fennakadások felszámolása, a járművek gyors szervízelésének elősegítése volt. A csapat már a második körös befektetést kapta meg – ezúttal a Startup Campus Inkubátortól.

Indonézia a világ negyedik legnépesebb országa, több, mint 267 millió lakossal. A szigetországban a legnépszerűbb forgalomban használt eszköz a robogó és motorkerékpár. A lakosságának nagyobb százaléka használja ezt a közlekedési formát, így nem meglepő a 95 millió motorbicikliról szóló adat. Alacsonyabb a géjárművek száma, ez kb. 35 millióra tehető. Ilyen mennyiségű járművek mellett folyamatosan szükség van a szerelőkre és a szervízekre, azonban a szervezetlenségből adódóan a motorosok, vagy autósok nehezen tudnak azonnal segítséghez jutni, ha valami gond történik útjuk során.

Erre a problémára találtak megoldást a GOmontir projekt megalkotói, Bánréti Gabriel és Ficsor Zsolt.

Gabriel és Zsolt az elmúlt években több alkalommal jártak Délkelet-Ázsiában. A helyiek jól bevált közlekedési járművél, robogóval utaztak a legtöbbet, melyek számos esetben romlottak el, vagy robbantak le. Amikor segítséget hívtak volna, vagy időpontot próbáltak foglalni a legközelebbi szervíznél, körülményes és időigényes folyamaton kellett keresztül menniük. Innen indult a GoMontir applikáció létrehozásának ötlete, ami gyorsan és hatékonyan köti össze az ügyfelet a szolgáltatóval, ez esetben a szerelőt/szervizt a személlyel, akinek segítségre van szüksége.

Indonéziában a legtöbb szerelési folyamat nem vesz igénybe 25-35 percnél többet. Ennek ellenére előfordul, hogy egy egész napot kell várni arra, hogy a motort, vagy robogót újra használni lehessen. A legnagyobb problémát Indonéziában a szervezetlenség jelenti. Nincs olyan fejlett applikáció, amellyel az adott személy fel tudná venni a számára legalkalmasabb szervizzel a kapcsolatot. Az elsődleges cél egy olyan applikáció létrehozása amelynek segítségével rendszerezni és időhatékonnyá lehet tenni a motorok és autók javítását.”- mondta el Bánréti Gabriel, a cég alapítója.

Egy applikáció, egy adatbázis, három szegmens összekötése

Az applikáció már fejlesztés alatt áll, hamarosan a felhasználók is élvezhetik a gyors és egyszerű applikáció beta verzióját. A tervek szerint az app 3 szegmenst fog magába foglalni. A rendszer regisztráció által különbözteti majd meg a felhasználókat 3 kategóriában: ügyfél, szerelő, szerviz. Az alapkoncepció az, hogy ha az ügyfél motorja vagy autója lerobban esetleg tönkremegy, akkor az applikációt és a helymeghatározást használva könnyedén meg tudja találni a hozzá legközelebbi szervizt, majd online időpontot foglalni. Ezzel a cég reményei szerint egyszerűsíteni, illetve fel lehet gyorsítani a közlekedést és a szerviz szolgáltatást.  Az ügyfelek számára az app használata ingyenes lesz, a szerelő és a szervíz minden egyes lebonyolított tranzakció után minimális összeget fizetni. A felhasználók fizethetik a munkadíjat kártyával, vagy a szolgáltatást nyújtó műhelynél, szerelőnél készpénzzel.

A cél, hogy 5 éven belül az ő rendszerüket használják Délkelet-Ázsiában

A hosszú távú elképzelések túlmutatnak Indonézián; Délkelet-Ázsiában, Thaiföldre, Vietnámba és a Fülöp-szigetekre is szeretnék bevezetni és elterjeszteni terméküket.

https://www.youtube.com/watch?v=PhedtFiW6uM

Ha nincs bizalom nincs business sem

Szerencsére már ismertük a piacot és nem ért meglepetésképp, hogy az indonéz üzleti élet több aspektusban is különbözik az európaitól. Nagyon fontos számukra az emberi kapcsolat kialakítása, hogy ismerjék azt, akivel üzletet kötnek. Nagyon precízen és pontosan szeretik ismerni a partnert és vacsorákra menni beszélgetni, mielőtt partneri kapcsolatot alakítanának ki. A másik bizarr dolog az, hogy ők a whatsapp-ot preferálják az e-maillel szemben is. Nem sűrűn fordul elő, hogy e-mailben kommunikálunk egy befektetővel. Van, hogy a szerződéseket is WhatsAppon küldik át.” – tette hozzá Ficsor Zsolt, a vállalkozás ügyvezetője.

A csapat jelenleg túl van a 2. körös befektetésen. Először egy magán befektetőtől kaptak támogatást, majd a Startup Campus Incubator

lett a második befektetőjük. Annak érdekében, hogy a közép és hosszútávú terveiket megvalósítsák egy 3. és 4. körös befektetésre is szükségük van, az ezzel kapcsolatos tárgyalások Délkelet-Ázsiában és itthon is elkezdődtek.

Egyre élesebb a verseny a magas színvonalú AI-szakemberekért – a Microsoft és az ElevenLabs is új szakemberekkel erősíti csapatát

Az egyik Európából, a másik az USA-ból csábított át magához magas minőségű AI-kutatókat és -mérnököket. De mi hajtja fel a szakemberek iránti keresletet, és mikor szűnhet meg a tehetséghiány?

Bővebben

Nagy lehetőség van a magyar startupokban arra, hogy gyorsan nemzetközi szintre emelhessék a technológiájukat – mondja Pierre Martensson, a Scale Factory alapítója

A Scale Factory nem az USA-ba, hanem az ázsiai és csendes-óceáni piacokra akarja kilőni a CEE régió startupjait és scaleupjait. De miért pont oda? Mire kell figyelned, ha kelet felé akarsz terjeszkedni, és mivel kell rendelkezned, ha a Scale Factory segítségével akarsz külföldön skálázódni? Ezekről kérdeztük Pierre Martenssont, a Scale Factory alapítóját és ügyvezető partnerét.

Bővebben

Egy női alapító vallomásai – ezzel a címmel indít új podcastot Meghan Markle

A brit királyi család tagja 8 epizódon keresztül folytat beszélgetéseket női vállalkozókkal a karrierjükről, és arról, hogy nőként hogyan lehet sikeresen vállalkozást építeni.

Bővebben

Örülhetünk-e egyáltalán a Klarna tőzsdére lépésének?

A svéd BNPL-bajnok jobb időket is látott, mint most, a tőzsdére vezetés megkezdésekor. Ezt tükrözi a visszafogott értékelési célja, ami mögött az európai piacok rossz megítélése húzódhat, valamint az is, hogy a tervezett értékelés meg sem közelíti az unikornis pár évvel korábbi értékelését.

Bővebben

„There is great potential in Hungarian startups to quickly elevate their technology to an international level,” says Pierre Martensson, founder of The Scale Factory

The Scale Factory aims to launch scaleups from the CEE region into the Asian and Pacific markets rather than the U.S. But why there? What should you consider if you want to expand eastward, and what do you need to have in place if you want to scale internationally with The Scale Factory’s support? We

Bővebben

Összefogott az európai ökoszisztéma a következő európai sikersztorik megszületéséért

A Europe Project névre keresztelt kezdeményezés célja, hogy komplex segítséget nyújtson a tehetséges fiatal vállalkozóknak, és megmutassa a világnak: Európa még mindig képes globálisan meghatározó startupokat építeni.

Bővebben

Ligát váltana a STRT: Balogh Petyáék a BÉT Standard kategóriába lépésre törekednek

A szabályozott piacra lépés érdekében a STRT már két szereplővel is együttműködik, és pénzügyi beszámolójukat is ennek megfelelően készítik el idén. Hogy mikor debütálhat a cég a BÉT Standard kategóriájában, egyelőre nem tudni – addig is elmagyarázzuk, hogy ez miért fontos.

Bővebben

Új szereplő jelent meg a közép-kelet-európai ökoszisztémában: Miben segíthet a Scale Factory a magyar scaleupoknak?

A szingapúri szolgáltató arra fókuszál, hogy minél hatékonyabban segítse ügyfelei növekedését és terjeszkedését új piacokon, a lehető legtöbb kereskedelmi hasznot hozva nekik. A Scale Factory mostantól a közép-kelet-európai régióból is várja a skálázódni kívánó vállalkozásokat.

Bővebben