Hirdetés

Otthonosan mozog a magyar startup az Indonéz üzleti életben

A GOmontir startup ötletét egy sorozatban lerobbant motorkerékpár adta. Céljuk a Délkelet-Ázsiában, főleg Indonéziában fennálló napi közlekedési fennakadások felszámolása, a járművek gyors szervízelésének elősegítése volt. A csapat már a második körös befektetést kapta meg – ezúttal a Startup Campus Inkubátortól.

Indonézia a világ negyedik legnépesebb országa, több, mint 267 millió lakossal. A szigetországban a legnépszerűbb forgalomban használt eszköz a robogó és motorkerékpár. A lakosságának nagyobb százaléka használja ezt a közlekedési formát, így nem meglepő a 95 millió motorbicikliról szóló adat. Alacsonyabb a géjárművek száma, ez kb. 35 millióra tehető. Ilyen mennyiségű járművek mellett folyamatosan szükség van a szerelőkre és a szervízekre, azonban a szervezetlenségből adódóan a motorosok, vagy autósok nehezen tudnak azonnal segítséghez jutni, ha valami gond történik útjuk során.

Erre a problémára találtak megoldást a GOmontir projekt megalkotói, Bánréti Gabriel és Ficsor Zsolt.

Gabriel és Zsolt az elmúlt években több alkalommal jártak Délkelet-Ázsiában. A helyiek jól bevált közlekedési járművél, robogóval utaztak a legtöbbet, melyek számos esetben romlottak el, vagy robbantak le. Amikor segítséget hívtak volna, vagy időpontot próbáltak foglalni a legközelebbi szervíznél, körülményes és időigényes folyamaton kellett keresztül menniük. Innen indult a GoMontir applikáció létrehozásának ötlete, ami gyorsan és hatékonyan köti össze az ügyfelet a szolgáltatóval, ez esetben a szerelőt/szervizt a személlyel, akinek segítségre van szüksége.

Indonéziában a legtöbb szerelési folyamat nem vesz igénybe 25-35 percnél többet. Ennek ellenére előfordul, hogy egy egész napot kell várni arra, hogy a motort, vagy robogót újra használni lehessen. A legnagyobb problémát Indonéziában a szervezetlenség jelenti. Nincs olyan fejlett applikáció, amellyel az adott személy fel tudná venni a számára legalkalmasabb szervizzel a kapcsolatot. Az elsődleges cél egy olyan applikáció létrehozása amelynek segítségével rendszerezni és időhatékonnyá lehet tenni a motorok és autók javítását.”- mondta el Bánréti Gabriel, a cég alapítója.

Egy applikáció, egy adatbázis, három szegmens összekötése

Az applikáció már fejlesztés alatt áll, hamarosan a felhasználók is élvezhetik a gyors és egyszerű applikáció beta verzióját. A tervek szerint az app 3 szegmenst fog magába foglalni. A rendszer regisztráció által különbözteti majd meg a felhasználókat 3 kategóriában: ügyfél, szerelő, szerviz. Az alapkoncepció az, hogy ha az ügyfél motorja vagy autója lerobban esetleg tönkremegy, akkor az applikációt és a helymeghatározást használva könnyedén meg tudja találni a hozzá legközelebbi szervizt, majd online időpontot foglalni. Ezzel a cég reményei szerint egyszerűsíteni, illetve fel lehet gyorsítani a közlekedést és a szerviz szolgáltatást.  Az ügyfelek számára az app használata ingyenes lesz, a szerelő és a szervíz minden egyes lebonyolított tranzakció után minimális összeget fizetni. A felhasználók fizethetik a munkadíjat kártyával, vagy a szolgáltatást nyújtó műhelynél, szerelőnél készpénzzel.

A cél, hogy 5 éven belül az ő rendszerüket használják Délkelet-Ázsiában

A hosszú távú elképzelések túlmutatnak Indonézián; Délkelet-Ázsiában, Thaiföldre, Vietnámba és a Fülöp-szigetekre is szeretnék bevezetni és elterjeszteni terméküket.

Ha nincs bizalom nincs business sem

Szerencsére már ismertük a piacot és nem ért meglepetésképp, hogy az indonéz üzleti élet több aspektusban is különbözik az európaitól. Nagyon fontos számukra az emberi kapcsolat kialakítása, hogy ismerjék azt, akivel üzletet kötnek. Nagyon precízen és pontosan szeretik ismerni a partnert és vacsorákra menni beszélgetni, mielőtt partneri kapcsolatot alakítanának ki. A másik bizarr dolog az, hogy ők a whatsapp-ot preferálják az e-maillel szemben is. Nem sűrűn fordul elő, hogy e-mailben kommunikálunk egy befektetővel. Van, hogy a szerződéseket is WhatsAppon küldik át.” – tette hozzá Ficsor Zsolt, a vállalkozás ügyvezetője.

A csapat jelenleg túl van a 2. körös befektetésen. Először egy magán befektetőtől kaptak támogatást, majd a Startup Campus Incubator

lett a második befektetőjük. Annak érdekében, hogy a közép és hosszútávú terveiket megvalósítsák egy 3. és 4. körös befektetésre is szükségük van, az ezzel kapcsolatos tárgyalások Délkelet-Ázsiában és itthon is elkezdődtek.

Van élet a KATA után?

Augusztus 31-gyel megszűnik az eddigi kata, a korábbinál csak egy jóval szűkebb kör választhatja az új katát. A következő hetekben ezért közel 400 ezer vállalkozónak kell eligazodni a lehetőségek között és megtalálni a számára megfelelő adózási formát. A K&H és a Vállalkozás Okosan szakértői mutatják, mik a következő lépések.

Bővebben

Egyre több vásárló fordul a hazai webshopok irányába

Az árfolyamváltozás miatt már egyre kevesebb esetben éri meg euróban vagy dollárban külföldről rendelni, így még több vásárló fordul a hazai internetes áruházak irányába. A hazai webshopokon erősödő igény jelentkezik az önfenntartó életmóddal kapcsolatos árucikkek iránt. Emellett most jött el az ideális pillanat a külpiacok felé való nyitásra is a hazai e-kereskedelemben – véli Surányi Ferenc webshop-szakértő, az M. I. Solution Kft. ügyvezetője.

Bővebben

Magyarországot is beválasztotta neves innovációs programjába az MIT

A világ legjobb egyetemével dolgoznak együtt a magyar innovációs ökoszisztéma szereplői a következő két évben. A bostoni MIT vállalkozói akcelerációs program célja, hogy együttműködésre sarkallja a nemzetközi résztvevőket, akik aztán hatékonyabban segíthetik saját régiójuk fejlesztését. Magyarországnak ezzel lehetősége nyílik arra, hogy a világ innovációs élvonalába kerüljön. 

Bővebben

Várhatóan négyszeresére nő az arcfelismerés piaca – magyarok is kiveszik a részüket

Korábban sokan idegenkedtek a digitális arcfelismerő rendszerektől, de ma már egyre többen ezzel a megoldással oldják fel az okostelefonjukat, a következő évtizedben pedig várhatóan négyszeresére nő az arcfelismerés jelenleg 4 milliárd dolláros piaca. A rendezvényszervezéstől a vendéglátáson át a biztonságtechnikáig számos iparág húzhat hasznot a technológiából, és ebből magyar szakemberek is kivehetik a részüket.

Bővebben

Újabb külföldi irodát nyitott a Green Fox Academy Pozsonyban

A Green Fox Academy dinamikusan növekszik és mára erős nemzetközi vállalattá vált. Másfél év alatt felépítette a szlovák IT képzési piac legerősebb márkáját, az online oktatás átütő sikerére alapozva pedig idén nyáron megnyitotta második külföldi központját, Pozsonyban. A Magyarországról indult bootcamp látványos eredményeket ér el: Csehországban és Szlovákiában is piacvezető az állásgaranciás rövid ciklusú IT képzések terén, a felvett és a munkaerőpiacon elhelyezett hallgatók száma alapján. A cég eközben elindította eddigi legnagyobb létszámú, nemzetközi képzését és erősíti regionális szintű vállalati partnerségeit.

Bővebben

Megtriplázódott a villanyautók száma Magyarországon

Látványos bővülés vár a villanyautók piacára az uniós piacokon, a tervek szerint ugyanis 2035-től várhatóan csak elektromos autókat lehet értékesíteni. Magyarországon 2020 májusa óta megháromszorozódott a tisztán elektromos személyautók száma, igaz, a teljes autóparkhoz képest még marginális az arányuk – derül ki a K&H összeállításából. A pénzintézet pedig kedvező kamatozású lízingkonstrukciót nyújt a magyar cégeknek

Bővebben

Utazási élményekre irányuló hackathonra regisztrálhatnak az érdeklődők

A Kiwi.com utazás-technológiai vállalat UX hackatont szervez Global Travel Jam néven, amelynek célja, hogy javítsa az utazók élményét a foglalás során és az utazás minden szakaszában. Az ügyfélközpontú termék megalkotása során a Kiwi.com és az Európában egyik legnagyobbnak számító designer és kutató csapata arra törekszik, hogy az utazás zökkenőmentes legyen, még a világszerte számos repülőtéren tapasztalható bizonytalanság és utazási káosz idején is.

Bővebben

Tíz magyar női startup egy európai programban

10 női vállalkozó egy 5 hónapos pre-inkubációs programon vesz részt, amelyben az agrár-élelmiszeripari ágazat sajátos kihívásaira való megoldások létrehozásához kapnak segítséget. Ez a program a női vállalkozókat támogatja vállalkozásuk fejlődésének korai szakaszában, általában még a cég megalapítása előtti szakaszban.

Bővebben

A fenntarthatóság többet jelent a zöld megoldásoknál

A startup szektorban kulcsszerepet kap a fenntarthatóság: a Start it @K&H inkubátorban működő csapatoknak már 90 százaléka figyelmet fordít rá működése és termékeinek fejlesztése során. Ez azonban jelenleg inkább a természeti erőforrások fenntartható kezelését jelenti, míg a társadalmi kérdések háttérben maradnak. Az inkubátor ezért a most induló jelentkezési időszakában a környezetvédelmi megoldásokat hozó csapatok mellett a nemi esélyegyenlőséget és a női egyenjogúságot segítő startupokra is kiemelt figyelmet fordít.

Bővebben
Ez a weboldal is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg. A weboldalon megtekintheted a sütik használatának részletes leírását.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Később módosíthatod a beállításaidat
Cookie beállítások