Hirdetés

Összesen 40 millió forint befektetést kaptak a legjobb startupok  

Egy online sport szponzorációs platform és egy amatőr sport szereplőire fókuszáló tartalomgyártó szolgáltatás is 20 millió forintos befektetési ajánlatot kapott az MFB csoporthoz tartozó Hiventures és a Startup Campus jóvoltából. A döntéseket szeptember 15-én, a Startup Campus szervezésében lezajlott Demo Day keretében jelentették be a szervezők. Az esemény egy 10 hetes üzletfejlesztési programot zárt, ahol 5 döntős startup is bemutatkozott a nagyközönség előtt. 

A Startup Campus és a Hiventures három startup programot indított el idén júniusban azért, hogy korai fázisú innovatív vállalkozásoknak üzlet- és termékfejlesztést, mentorálást, valamint az induláshoz szükséges tőkebefektetésre való felkészítést biztosítsanak. A SportTech Startup Programba többek között sporttal, sportmenedzsmenttel és szurkolói élményfejlesztéssel kapcsolatos innovációk érkeztek. A képzés kiemelt partnere a HEPA Magyar Exportfejlesztési Ügynökség és a SportTech Hungary Program, ami akár a következő lépcsőfok is lehet a legjobb startupok számára. A CheckINN Startup Programot a Magyar Turisztikai Szövetség Alapítvány kezdeményezésére, a CheckINN Turisztikai Innovációs Verseny és a Startup Campus közösen indította el a turizmushoz kapcsolódó innovációk támogatásáért. A Startup Campus University Program a győri Széchenyi István Egyetem támogatásával egyetemista jelentkezőkre fókuszált, akiknek az Adria Port Zrt. adta a 2021-es program kihívásait logisztika és tengeri áruszállítás területén. A Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala a szabadalom, védjegy és szellemi tulajdon legfontosabb tudnivalóival segítette a programok résztvevőit.

98 csapat jelentkezett az inkubációkra, akik közül 5 projekt került be a döntőbe. A képzés 10 hete alatt a csapatok az ötleteikből vagy prototípusaikból kiforrott üzleti tervet hoztak létre, a programot záró Demo Day-en pedig az a 2 projekt prezentálhatta ötletét a szakmai zsűri előtt, akiknek a termékük vagy szolgáltatásuk ez idő alatt leginkább megérett az első körös befektetésre.

Az sPortal egy online sportszponzorációs platform fejlesztésével szerezte meg a Hiventures és Startup Campus közös 20 millió forintos befektetési ajánlatát, amiből előbbi 15, utóbbi 5 millió forintot fektetne be. A szolgáltatásuk segítségével egymásra találnak a sport piac szereplői, többek között a sportszövetségek, sportegyesületek, klubok, sportolók és a sportesemények szervezői, illetve az őket támogató vagy támogatáson gondolkodó cégek, magánszemélyek. A UR Stars szintén elnyerte a szakmai zsűri bizalmát alkalmazásával, melynek célja, hogy az amatőr kluboknak, csapatoknak professzionálisabb megjelenést és könnyen kezelhető tartalom-előállító platformot adjon és mindezt monetizálhatóvá tegye. A Sport For Fun nem tudott szeptember 15-én pitchelni, az ő befektetésükről még zajlanak a tárgyalások. A csapat egy interaktív, moduláris élményparkot hozott létre, amely garantált és digitálisan megosztható szurkolói szórakoztatást biztosít a sportesemények közönségének.

A záró eseményen megrendezett kerekasztal-beszélgetés során Illés Fanni, kétszeres olimpiai bajnok paraúszó is megerősítette a programban is kiemelkedően szereplő sportinnovációk fontosságát. A rendezvényen bemutatkozott továbbá a Free Power, a vendéglátás és a turizmus piaci szereplőit célzó mobilapplikáció, ami a vendégek telefontöltési problémáinak megoldására powerbankok és töltőkábelek formájában ad megoldást. A Kontekt csapata is döntősként zárta az inkubációt, akiknek terméke egy időseknek szánt, hagyományos és okos televízióhoz csatlakoztatható hardverből és szoftverből álló készülék, mely elősegíti a videóhívás létrehozását szeretteinkkel egy gombnyomás egyszerűségével.

A SportTech Startup Programhoz az alábbi szakmai partnerek csatlakoztak még: Testnevelési Egyetem, Magyar Marketing Szövetség Sportmarketing Tagozata, Nemzeti Kézilabda Akadémia, Magyar Sport Üzleti Szövetség

További információk a Startup Campus programjairól: https://www.startupcampus.hu/ , https://www.startupcampus.hu/sporttech https://www.startupcampus.hu/checkinn    https://www.startupcampus.hu/scuniversity

Egész Európát el akarja látni AI harci drónokkal a német Helsing

A pár hónapja pivotált startup megnyitotta az első olyan gyárát, ahol tömegesen tudja gyártani a saját fejlesztésű harci drónjait – most éppen Ukrajnának. A Helsing víziója, hogy Európa-szerte hozzon létre még ilyen gyárakat, ahol akár tízezrével gurulhatnak le a gyártószalagról a drónok.

Bővebben

Csúnyán megbukna az AI, ha valódi betegeket kéne diagnosztizálnia

Egy amerikai kutatásban azt vizsgálták, hogy a vezető LLM-modellek képesek-e szimulált orvos-beteg beszélgetésekben kideríteni minden szükséges információt a páciens állapotáról, és felállítani a helyes diagnózist.

Bővebben

Közös edukációs kampányba fog Balogh Petya és a Lightyear

A kampány keretében a két szereplő plakátokon, videókban és webinárokon igyekszik majd emelni a magyar pénzügyi és befektetői tudatosság szintjét. Balogh Petya egyúttal most egy olyan kezdeményezés mellé áll, amely nem köthető saját cégeihez vagy befektetői portfóliójához.

Bővebben

Színház csupán, amit sok nagyvállalat csinál innováció címén – ezen akar változtatni a STRT egy új szolgáltatással

A nagyvállalati innovációs tanácsadás célja, hogy az érintett szereplőket edukálja a kíváncsiságot és kísérletezést elősegítő, a kemény KPI-okat mellőző, fenntartható vállalati kultúra kialakítására, és a gyakorlatban is erősítse az ügyfél innovációs képességeit. A STRT által szervezett háttérbeszélgetésen jártunk.

Bővebben

Így szegmentálódik a kockázatitőke-piac a mesterséges intelligencia finanszírozásában

Az alapmodellek fejlesztésének finanszírozása annyira költséges, hogy csak a dollárszázmilliókat erre költő VC-ket találjuk meg a befektetői listában. Ez azonban nem jelenti, hogy a kis- és közepes méretű VC-k kimaradnak az AI-bummból – mutat rá a PitchBook elemzése.

Bővebben